Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bah nieuws op werk

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2013 19:26

Bah nieuws op werk

De functie van een collega komt te vervallen. Dit omdat de directeur denkt dat een nieuw computerprogramma haar taken over kan nemen... Maar dat programma neemt geen telefoontjes op etc. natuurlijk.
Het plan is dat er nieuw werk voor haar komt bij bedrijven in de buurt.

Ook is ons verteld wat de plannen zijn voor komende jaren. Ik twijfel of ik daar wel achter sta. Ik heb zo'n gevoel dat ik dat helemaal niet wil :cry: Ik voel me in ieder geval niet heel prettig onder de situatie :cry:

Herkenbaar?
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 16 Dec 2013 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Kannibaal

Bericht 16 Dec 2013 19:31

Re: Bah nieuws op werk

Ook heel tactisch van het bedrijf zo vlak voor de feestdagen...

Advies kan ik je helaas niet geven, maar ik wil je wel veel sterkte wensen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 16 Dec 2013 20:16

Re: Bah nieuws op werk

Tja reorganisatie heb ik ook gehad en nee leuk is het niet en nee het loopt nu allemaal niet zoals voorheen. Ik sta er ook minder achter dan toen. maar ik moet het er wel mee doen anders heb ik niks meer.
Zo vervelend he als het zo veranderd naar een situatie waar je niet zo achter staat.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2013 20:30

Re: Bah nieuws op werk

Dat dat nieuwe programma eraan kwam wisten we, alleen dat er iemand uit moet niet :(

Het is meer de bedrijfsvoering / focus van het werk die me wat tegenstaat.
08/2018
05/2021
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Dec 2013 21:32

Re: Bah nieuws op werk

Getsie wat een naar nieuws, ook ik heb een reorganisatie achter de rug. En dat is alles de behalve leuk, veel advies kan ik je niet geven. Behalve blijf vragen stellen en laat alles op papier zetten, als ze met jouw baan gaan 'rommelen'.
Sterkte!
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Dec 2013 21:38

Re: Bah nieuws op werk

MissEnergy schreef:Dat dat nieuwe programma eraan kwam wisten we, alleen dat er iemand uit moet niet :(

Het is meer de bedrijfsvoering / focus van het werk die me wat tegenstaat.


Tjah, daar gaat het toch om bij nieuwe pakketten, dat is een investering die terug verdiend moet worden.. Dit is herkenbaar toen wij een aantal jaren geleden overgingen naar een nieuw pakket, dat werd toen eigenlijk meteen al wel bij de introductie verteld, niet dat meteen een x banen zou vervallen maar wel dat het voordelen op leverde omdat dit en dat geautomatiseerd zou worden en niet dubbel zou moeten worden ingevoerd etc. Dus met wat logisch nadenken wist je toen meteen al wat dat voor sommige functies zou betekenen en inderdaad ook voor mijn functie houd dit in dat ik veel dingen nu sneller kan doen en daardoor en door de crisis (minder nieuwe werken) doe ik nu alles alleen zonder collega.

En die bedrijfsvoering die je tegen staat kom je nu denk ik bij de meeste bedrijven wel tegen, was er misschien altijd al wel wat maar zolang het goed ging werd er toch minder kritisch gekeken. Nu is het allemaal veel harder geworden want het bedrijf moet wel overleven, het geld moet wel binnenkomen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2013 21:43

Re: Bah nieuws op werk

We zijn met een team kleiner dan 10 man, dus je verwacht het niet heel snel...
Mijn baan staat niet op de tocht hoor, ze zijn erg blij met me.
08/2018
05/2021
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Dec 2013 21:47

Re: Bah nieuws op werk

Bij een kleiner team/bedrijf lijkt het me inderdaad nog harder aan te komen. Sterkte in elk geval.

Ik kan me jouw gevoel ook prima voorstellen het is alleen dat ik zelf de afgelopen paar jaar toch een stuk harder ben geworden. Ik had het er vanavond ook nog met iemand over: het is op dit moment toch wel zo dat het jammer is voor de ander maar dat betekend wel dat je zelf nog een baan hebt. Het is op dit moment toch wel mee ieder voor zich.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2013 21:52

Re: Bah nieuws op werk

Ze wist het zelf al even. De baas heeft verplichting om baan te zoeken voor haar. En anders zal hij wel met een royale ontslagvergoeding moeten komen vanwege het aantal dienstjaren.

Als ik de cijfers / verhalen van afgelopen jaren mag geloven is er niet veel winst gemaakt, maar zeker geen verlies. Bedrijfseconomisch gaat dan denk ik niet op!
08/2018
05/2021

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers