Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hobby's

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Sep 2013 14:12

Hobby's

Heb jij hobby's?
Zo ja: Wat zijn jouw hobby's en hoeveel tijd besteed je eraan?

Eens in de zoveel tijd heb ik ineens enorm veel zin in een leuke hobby, haha. Ik wil nu heel graag gaan naaien, maar moet nog even een drempel over om een naaimachine te kopen, omdat ik bang ben dat ik er uiteindelijk niets mee doe.
Ik weet ook gewoon niet hoe te beginnen, behalve een cursus doen, maar die zijn hier niet in de buurt.
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Sep 2013 14:16

Re: Hobby's

Hier is het taarten maken. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik het al maanden niet gedaan heb. Weet gewoon nog even niet waar ik de rust en tijd vandaan moet halen. Verder vind ik hardlopen heerlijk.
<<

Anoniem 52

Bericht 07 Sep 2013 16:08

Re: Hobby's

Euh ik lees? maar eigenlijk alleen maar over WO2. En da's niet echt een hobby, meer een obsessie.

Verder luister ik veel muziek wat ik een beetje als hobby beschouw en ik heb huisdieren die veel tijd innemen. Fritsie vereist veel geknuffel en Axelini wil graag wandelen en voetballen.

Oh en ik game. Vooral Grand Thaft Auto, maar dat ligt even stil omdat de nieuwe release op zich laat wachten..
<<

Anoniem7

Bericht 07 Sep 2013 16:32

Re: Hobby's

Ik hou van schrijven, heb vroeger veel penvriendinnen gehad, dat ga ik weer oppakken (vandaag toevallig wat spullen in huis gehaald om brieven te 'pimpen'), en probeer een beetje een blog bij te houden. Verder wil ik ook weer gaan Postcrossen (www.postcrossing.com), vandaag ook wat ansichtkaarten gehaald. Dit wil ik allemaal gaan oppakken, dus ik kan nog niet echt een tijdsduur noemen hoe lang ik ermee bezig ben, zegmaar.

Wandelen doe ik ook graag, probeer minimaal 2x in de week een wandeling te maken van minimaal een half uur, bij voorkeur een uur.
<<

Anoniem30

Bericht 07 Sep 2013 16:33

Re: Hobby's

Bakken, koken & lezen
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 16:35

Re: Hobby's

Nou Bazinga, nog 1,5 week en dan kan je jezelf opsluiten met GTA V. ;)

Mijn hobby's zijn haken en TV-series kijken.
<<

Anoniem315

Bericht 07 Sep 2013 16:45

Re: Hobby's

Even uitgaande van de niet-zwangere situatie:

1. Paard. Daar besteed ik 7 dagen per week ongeveer 2 uren per keer aan (rijden, longeren en verzorgen).
2. Lezen. Dat doe ik ook 7 dagen per week, minstens een uur per dag.
3. Schrijven. Een paar uur per week (dagboek, kaartjes, brieven, verhaaltjes).

Verder houd ik van muziek en films, dus dat beschouw ik ook als hobby's die zich tussen de andere vrijetijdsbesteding door slingeren.

Oh, nu vergeet ik winkelen! Ik struin graag door de stad op zoek naar leuke koopjes (boeken, kleding, prullaria). Toch wel een keer per week.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Sep 2013 16:52

Re: Hobby's

1. Knutselen met vilt: Sinds ik een naamhanger heb geknutseld loopt het storm met bestellingen. Ik vind het superleuk om te doen!
2. Koken. En daarna eten natuurlijk. :D
3. Ontwerpen op de pc: Logo's, briefpapier, uitnodigingen etc. Ik vind het leuk!
4. Lezen. In de vakantie vooral. Naast school neem ik er eigenlijk geen tijd voor.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 07 Sep 2013 16:56

Re: Hobby's

Vooral naaien (kleding, knuffels en (kraam)cadeautjes).
Verder nog lezen, breien en series kijken.

Edit: ik knutsel, teken, schilder,etc ook graag, maar daar neem ik ook vaak de tijd niet voor. Dus dat doe ik dan maar 1x per jaar ofzo, of soms iets vaker :laughcry:
Laatst gewijzigd door Serena op 07 Sep 2013 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Sep 2013 16:59

Re: Hobby's

Lezen: hier kan ik heel lang mee bezig zijn, maar soms (zoals nu) ook bijna geen boek aanraken.
Knutselen: voor mijn werk (onderwijs) maak ik graag dingen, maar privé heb ik sinds kort het kaarten maken ontdekt.
Zwemmen: ik ben echt een waterrat. Ga graag zwemmen, doe het sowieso 1x per week.
Snowboarden: Heerlijk, de berg afknallen. Beperkt zich helaas tot slechts een aantal dagen per jaar.
Bakken/koken: Ik probeer graag dingen uit om te bakken of te koken.
Muziek luisteren:altijd wel muziek opstaan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Sep 2013 17:47

Re: Hobby's

Dingen die ik leuk en ontspannend vind om te doen zijn;
lezen; romans en literatuur, maar ook veel tijdschriften
bakken; ik doe het niet zo vaak meer, maar cupcakes maken of gewoon cake of een (appel)taart vind ik wel leuk om te doen
social media en internet; ik ben redelijk verslaafd aan facebook/instagram/dit forum etc.
postcrossing; ik hou van kaartjes sturen en krijgen en wil ook meedoen met de snailmail hier

En verder 'natuurlijk' dingen als muziek luisteren, series kijken, bioscoopje pakken, uit eten gaan, shoppen, luchen met vriendinnen etc.

Edit: ik ben sinds gisteren vastberaden om te leren haken, dus wellicht kan ik dat binnenkort aan het lijstje toevoegen!
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 07 Sep 2013 17:50

Re: Hobby's

Sporten: ik doe vooral fanatiek hardlopen. Dit doe ik 3x per week, en dan gemiddeld zo'n 1,5 tot 2 uur per keer. Verder doe ik ook nog 1 of 2 keer in de week fietsen. Hangt een beetje van mijn vrije dag af.

Fotografie: Dit doe ik vooral bij een mooie zomerse dag. Samen met mijn vriend ga ik dan de natuur in om allerlei insecten te fotograferen of mooie landschappen. 1 keer in de zoveel tijd spreek ik met 2 oud-collegaatjes af die ook van het fotograferen zijn. We nemen dan een dagje vrij en gaan dan de hele dag een beetje experimenteren. Niet dat we bijzonder goed ofzo zijn, maar het is gewoon leuk en we leren zo een beetje van elkaar.

Internet: dit is echt een verslaving. Ik kan echt uren zoeken naar nutteloze dingen. Mijn iPad zit echt aan mijn hand geplakt.

Verder vind ik bakken ook wel leuk om te doen, maar als ik alles ga maken wat ik wil dan ben ik binnen de kortste keren een tientonner. Verder vind ik het ook een beetje zonde om alleen een taart te maken die mijn vriend en ik dan alleen moeten opeten.

Ik zou ook wel willen naaien. Ik heb wel al een naaimachine hier staan (gekregen van mijn moeder), maar ik ben er niet bepaald handig in. Heb al wat dingen geprobeerd, maar nu ligt dat ding een beetje te verstoffen onder mijn bureau.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 07 Sep 2013 18:44

Re: Hobby's

* Haken; hier kan ik uren per week aan besteden, 's avonds op de bank bijvoorbeeld terwijl ik tv kijk. Maar het kan ook gebeuren dat ik 'n week mijn haaknaald niet aanraak, al komt dat niet zo vaak voor.

* Tv-series kijken, ik vind het heerlijk om series te volgen en daarin op te gaan.

* Lezen; meestal lees ik 's avonds in bed voor ik ga slapen nog wel. De laatste tijd haal ik weer regelmatig boeken bij de bieb maar meestal lees ik een tijdschrift.

* Bakken vind ik ook leuk om te doen maar doe ik niet maandelijks ofzo. De ene keer wat meer dan de andere, vooral rondom de feestdagen en verjaardagen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem4

Bericht 07 Sep 2013 19:07

Re: Hobby's

Mijn hobby's zijn sporten (fitness, spinning en zwemmen), lezen en reizen.
Sporten doe ik zo'n 6 uur per week, lezen een uur of 3 (door studie zit ik meer in de studieboeken) en reizen doe ik 4-5 keer per jaar, in totaal een week of 6.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 07 Sep 2013 19:43

Re: Hobby's

Mijn hobby's zijn:
- internetten, vaak en veel!
- creatieve dingen; en dan ben ik ergens ook weer heel snel zat van, zodat ik nu dus weet niet hoeveel hobbyspulletjes op zolder heb liggen
- lezen, maar dat doe ik eigenlijk alleen nog op vakantie
Afbeelding
Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Sep 2013 21:16

Re: Hobby's

Op t moment heb ik niet veel tijd voor mijn hobby's omdat ik veel bezig ben met de kids. Maar als ik ergens mee bezig ben is het voornamelijk:
Taarten en cupcakes maken
Nailart


Internetten mag ik ook heel graag doen!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Sep 2013 22:50

Re: Hobby's

Taartdecoratie en koken. Moet er alleen echt de tijd en de rust voor hebben, anders is het vrij kansloos omdat ik erg perfectionistisch ingesteld ben.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2013 11:04

Re: Hobby's

Er zitten leuke hobby's tussen.
Ik heb wel dingen die ik heel leuk vind, in mijn vrije tijd. Zo gaan we vaak wandelen op het strand en lekker terasje pakken/ ergens wat drinken / uit eten.
En ik ga ook regelmatig met een vriendin winkelen, naar de bios of ergens wat eten / lunchen.

Maar een echte hobby heb ik niet.
Naaien lijkt me heel erg leuk. Maar hoe te beginnen? Met een cursus? Op internet speuren? Een beginnersboek kopen?
Ik weet het even niet.

CCC: Ik ben ook heel perfectionistisch, ik wil het dan meteen perfect doen en als ik niet weet hoe, dan doe ik het maar helemaal niet.
Terwijl ik natuurlijk gewoon ergens kan beginnen en zien waar het eindigt.
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Sep 2013 13:17

Re: Hobby's

Wat zou je willen naaien Lana? Je kunt toch gewoon ergens aan beginnen?
Uitzoeken hoe je het moet maken, de spullen kopen en er aan beginnen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Sep 2013 13:37

Re: Hobby's

Ik lees heel graag, ongeveer een uur per dag. Ook speel ik graag Sims3 en forum ik veel.

En R natuurlijk :D
R. 2013
D. 2016
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 08 Sep 2013 14:31

Re: Hobby's

Lana: Over het naaien... Op internet kan je echt ontzettend veel beginner tutorials vinden. Gewoon even googlen op "sewing beginner" ofzoiets. Zo heb ik ook een paar dingen afgekeken. Ik had daarna een oude kussensloop in stukken geknipt en daar heb ik uiteindelijk een etuitje van gemaakt. Mooi is het niet, maar het is toch een probeersel. Garen had ik toevallig nog in huis liggen (omdat mijn moeder nog altijd mijn kleding korter maakt).
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2013 16:48

Re: Hobby's

Ik ga de eerste stap zetten en toch echt die naaimachine kopen.
Ik zag net een Toyota in de Blokkerfolder staan voor 89 euro, dus dat lijkt me een goed begin ;).
Of zouden jullie eerder een Singer nemen?

En dan ga ik eens filmpjes zoeken op internet.
Ik wil dit al zo lang.
Afbeelding
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 08 Sep 2013 16:53

Re: Hobby's

Ik wil ze niet perse hobbys noemen maar ik hou van gamen en net als Bazinga ben ik een GTA fan ik kan echt niet wachten tot het 17 sep is! Dan komt GTA 5 uit. Verder hou ik van lezen en nu ben ik alle boeken van Harry Potter weer aan het lezen :nerd:. Ik hou erg van mode en ben daar ook vaak mee bezig, ik zit altijd te zoeken op internet naar mooie kleding en de nieuwste trends enzo. Koken vind ik erg leuk en ik hou er ook van steeds weer nieuwe receptjes te maken.
<<

Anoniem 52

Bericht 08 Sep 2013 16:55

Re: Hobby's

Nou ik hoop dat-ie ook wel gewoon komt, nu :/ Volgens mij is de release al twee keer uitgesteld :(
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Sep 2013 17:07

Re: Hobby's

Mijn hobby's zijn doorgaans van tijdelijke aard, haha. De afgelopen jaren heb ik geschilderd, armbandjes gemaakt, postcrossing gedaan, gitaar gespeeld etc. Gitaar spelen ga ik weer mee verder en postcrossing wil ik ook weer eens doen. Verder ben ik behoorlijk internetverslaafd, kijk ik graag tv, vind ik het leuk om naar de bios te gaan, borrelen/eten met vrienden is een hobby en ik luister véél en vaak muziek. Festivals/concerten zijn ook een hobby.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bueno