Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandjes poetsen

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Dec 2013 23:27

Tandjes poetsen

Ik poets L.'s tanden al vanaf dat hij er eentje heeft elke dag. Het wordt alleen steeds lastiger. Ik deed altijd zelf poetsen en dan liet ik hem vervolgens zelf 'poetsen' (lees op de tandenborstel kauwen). Hij heeft echter een soort tandenrush want ze vliegen als paddenstoelen de grond uit en hij heeft er nu dus zes (bijna 9 maande is hij). Hij wil nu echter absoluut niet meer dat ik zijn tandjes poets. Hij gaat maaien, trekt de tandenborstel uit zijn mond, trapt, slaat tegen mijn armen en zet het op een krijsen, steekt zijn tong uit zodat ik niet bij de onderkant kan etc.
Ik heb de strijd anderhalve week geleden al gelaten voor wat het was en nu geef ik hem gewoon de tandenborstel een tijdje om op te kauwen en mee te spelen. Tussendoor probeer ik af en toe wat poetsbewegingen te maken maar het is geen succes.

Hoe deden jullie dat?
Wat zijn jullie succesnummers?
En vanaf wanneer moet je serieus poetsen? Is nu toch nog niet zo erg?
<<

Anoniem331

Bericht 14 Dec 2013 23:39

Re: Tandjes poetsen

Doorzetten :) met fases was het echt even doorzetten. Ook al wou kind in kwestie niet mee werken. Ik zou het wel gewoon vol houden. Poetsen is nu eenmaal iets wat moet. Veel kinderen vinden het niet leuk. Hier poetsen we elke avond. En ochtends poetsen ze zelf.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Dec 2013 23:40

Re: Tandjes poetsen

Geef je hem iets in handen, ter afleiding? Ik liet en laat ze nog altijd liggen, toen op commode, nu op hun bed en ga zelf achter hun hoofdje zitten. Is hier verreweg de makkelijkste houding voor beide partijen.
<<

Anoniem166

Bericht 14 Dec 2013 23:43

Re: Tandjes poetsen

Hoe lang duurde het bij jullie dan voor het beter ging, Tangerine?
Hier is het ook nog steeds drama en ik hoor wel vaker dat we moeten doorzetten, maar ik vraag me af of dat over maanden of jaren gaat. Mijn dochter wordt in maart 2 en het gaat nog steeds niet goed. Het is echt drama, iedere avond weer.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Dec 2013 23:46

Re: Tandjes poetsen

Vriendin van mij doet met 2 tandenborstels, haar dochter vind het geweldig. 1 voor haar en 1 voor de ander, hier nog nooit geprobeerd maar ga het van de week eens proberen, wie weet is het dan minder drama.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Dec 2013 23:46

Re: Tandjes poetsen

Hier is het ook al tijden een ramp. Heel soms gaat het iets beter, maar meestal moeten we haar in de houdgreep houden.

Zoon z'n 2e tandje is net door en ik moet nog steeds een tandenborstel voor hem kopen... :redface:
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 14 Dec 2013 23:57

Re: Tandjes poetsen

het is een fase inderdaad maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het gewoon pijn doet als er zoveel tandjes ineens doorkomen. Bij J weet ik nog dat ik er niet zo'n heisa van gemaakt hebt. Ik zette 3 x per week echt door en verder probeerde ik het alleen.
Mother of 3 adorable children
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Dec 2013 00:04

Re: Tandjes poetsen

Ja doorzetten, tja, hij krijgt elke avond voor het slapen gaan een tandenborstel in zijn mond. Maar ik wil eigenlijk ook weten hoe belangrijk het nú is dat ik echt zijn tanden borstel, of dat gewoon een beetje borstelen, kauwen en tandpasta door zijn mondje voor nu ook goed is. Ik wil hem niet met man en macht dwingen als dat nu nog helemaal niet zo aan de orde is. Dan neem ik liever de tijd in de hoop dat het niet traumatisch wordt.

Ik kan doen wat ik wil, hem iets in de hand geven, spelletje er van maken etc. Hij móet en zal die tandenborstel zélf vasthouden en zodra ik begin te poetsen gaat hij er alles aan doen om die tandenborstel uit zijn mond te krijgen. Misschien idd maar eens een tweede kopen, wie weet...maar denk dat hij daar niet intrapt en het gevoel gewoon vervelend vind.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 15 Dec 2013 00:07

Re: Tandjes poetsen

J heeft best een tijd gehad dat ik haar niet goed kon poetsen, en haar tandjes hebben daar geen 'schade' van opgelopen. Ik wilde inderdaad ook niet dat het traumatisch zou worden.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem144

Bericht 15 Dec 2013 00:08

Re: Tandjes poetsen

Ze mag eerst zelf poetsen, daarna neem ik het over.
Dit gebeurt bijna altijd in de houdgreep ..want ze gaat vaak heel dramatisch doen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Dec 2013 00:11

Re: Tandjes poetsen

Hier is het ook een beetje poetsen en kauwen tegelijk. Zij kauwt en ondertussen probeert Ik een beetje te poetsen. Ze zegt wel heel enthousiast aaaah als ik met de tandenborstel aan kom. Maar na 1 tandje vindt ze het wel mooi geweest en wil ze het zelf doen. Nou heeft L ook nog maar 4 tanden en er komen er twee door. Ik maak me e niet te druk om. Een hoop dat het vanzelf beter lukt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Dec 2013 00:15

Re: Tandjes poetsen

Ik zing het tandenpoetslied altijd erbij en de ene keer gaat het echt soepel en de andere keer wat minder en dan doe ik het ook iets korter. ze mag altijd daarna zelf poetsen, dus dat weet ze nu ook. Ze is helemaal teleurgesteld als ik het mooi geweest vind.
Ik denk dat het soms ook gewoon pijnlijk is met die doorkomende tandjes ook. Soms als het echt niet wilde deed ik het gewoon de volgende ochtend ook eventjes.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Dec 2013 13:46

Re: Tandjes poetsen

Hier ook altijd een groot drama :(
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 15 Dec 2013 13:49

Re: Tandjes poetsen

Luuk vind het leuk en met een elektrische tandenborstel vind hij helemaal geweldig. Houd netjes zijn mond open tot we klaar zijn.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem286

Bericht 15 Dec 2013 14:02

Re: Tandjes poetsen

Ze vind het hier superleuk, dus geen ervaringstips.
Maar misschien kun je het op een ander moment proberen? Of op een andere plek?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 15 Dec 2013 15:18

Re: Tandjes poetsen

Hier gaat het ook niet helemaal vanzelf het tanden poetsen. Ik probeer het eerst altijd zelf te doen en daarna mag hij zelf poetsen. Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Als hij er geen zin in heeft dan bijt hij op de tandenborstel en laat hem niet meer los.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Dec 2013 20:41

Re: Tandjes poetsen

Tanden poetsen is hier een hit. Ze roept dan heel blij: "Poetsen! Toepieee!" Dus ook geen tips, helaas.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Dec 2013 23:01

Re: Tandjes poetsen

Welk tandenpoetslied hebben jullie?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 15 Dec 2013 23:06

Re: Tandjes poetsen

Sanne schreef:Hoe lang duurde het bij jullie dan voor het beter ging, Tangerine?
Hier is het ook nog steeds drama en ik hoor wel vaker dat we moeten doorzetten, maar ik vraag me af of dat over maanden of jaren gaat. Mijn dochter wordt in maart 2 en het gaat nog steeds niet goed. Het is echt drama, iedere avond weer.


Het ging hier ruim voor de 2 jaar beter. Bij vlagen is het soms nog hoor dat ze het vreselijk vinde, en liever niet poetsen. Maar ze weten nu ook wat de consequenties kúnnen zijn, dat maakt dat ze uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen.
Poetsen is en blijft zo'n ding. Bijna niemand vind het leuk, en tóch moet het, alle dagen weer.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 15 Dec 2013 23:18

Re: Tandjes poetsen

Bij ons gaat het tandenpoetsen heel erg goed. Hij doet altijd spontaan zijn mond open als hij zijn tandenborstel ziet en laat het ook goed toe.
2012 & 2016
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 15 Dec 2013 23:39

Re: Tandjes poetsen

Wellicht een electrische tandenborstel proberen? Of een tandenborstel die geluidjes of muziekjes maakt als je poetst?

Hoewel je eigenlijk geen trukendoos nodig wilt hebben, want het 'hoort er gewoon bij'. maar het kan het misschien wel wat soepeler laten verlopen?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers