Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Dec 2013 22:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Aha vandaar! Logisch!

Irritant he die mensen. Ik begin ook regelmatig appjes te krijgen nu. Alsof ik ga vertellen via de app dat ik aan het bevallen ben haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 13 Dec 2013 22:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gister vroeg iemand aan mij wanneer ik ga bevallen......
Echt serieus wat denk je zelf dat de baby mij een datum heeft toegefluisterd.
Mijn moeder app ook elke dag hoe het gaat en of ik ergens last van heb...

Haha ja sommige denken dat je het even verteld via de app. Mijn vriendinnen vragen ook of ik app als het begonnen is. Uh wat denk jezelf?! Alsof ok even al mijn familie en vrienden ga inlichten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Dec 2013 22:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik moet echt lachen om sommige mensen! Ze bedoelen het vast heel goed, maar als er wordt gevraagd wanneer je gaat bevallen snap je geloof ik niet helemaal hoe het werkt haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 13 Dec 2013 23:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Haha het is een oud klasgenootje die nooit al zo slim was. Kan er ook wel om lachen.
Laats vroeg een andere hoeveel ik was aangekomen. Ik zeg 10 kg! Zegt ze: echt waar? Zou je niet zeggen, ik dacht veel meer! Met name je benen zijn wel heel erg dik geworden.

Los ervan dat klopt dat mijn benen erg dik zijn geworden vind ik dat erg asociaal om te zeggen! Zelf is ze ook nog eens hartstikke flink. Wilde eerst vragen waarvan zij dan zoveel was aangekomen? Maar wilde me niet tot haar niveau verlagen. Ze irriteerde mij al langer op Facebook dit was wel de druppel om haar te verwijderen. Stuurt ze nu steeds vriendschap verzoeken en privé berichten waarom we geen vrienden meer zijn....


Pff, heb echt ontzettende zin in de Mac!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Dec 2013 23:11

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Heb je mijn post op fb gelezen? Ik heb zin in een triple chocolate chip cookie van de ah..

Ik heb trouwens echt ontzettend last van een soort opvliegers. Dan krijg ik een harde buik en dat trekt dan helemaal door naar mijn gezicht. Voelt ook heel benauwend. Bleeh!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 13 Dec 2013 23:17

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Haha ja ik las het net inderdaad! Als ik ergens zin in heb moet ik dat liefste ook meteen hebben anders wordt ik gek. Herken je dat? Dus jij rijdt morgen snel naar de ah;)

Dat klinkt wel heel naar! Ik heb al een uur harde buiken om de 2 min. Zo snel heb ik het normaal niet op elkaar. Maar ze doen geen pijn. Dat eeuwige voorwerk ook!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Dec 2013 23:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja ik ga er morgen een paar scoren. Mijn man vond me een beetje raar toen ik vroeg of hij naar de ah to go wilde rijden haha.

Ik word ook echt moe van al dat voorwerk. Ik moet nog ff geduld hebben, maar ik hoop voor jou dat het nu gaat doorzetten!

Ik ga wel proberen te slapen, morgen weer een draakje die vroeg wakker is ;). Slaap lekker!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 13 Dec 2013 23:29

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Haha mijne ligt al sinds 22:00 uur te slapen rechtop in een stoel.. Maar als ik het had gevraagd had hij mij voor gek verklaard.

We kunnen ook gewoon tegelijk bevallen? Ik vind dat we dat wel verdienen:)
Slaap lekker!
<<

Anoniem66

Bericht 14 Dec 2013 07:48

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penélope schreef:Haha het is een oud klasgenootje die nooit al zo slim was. Kan er ook wel om lachen.
Laats vroeg een andere hoeveel ik was aangekomen. Ik zeg 10 kg! Zegt ze: echt waar? Zou je niet zeggen, ik dacht veel meer! Met name je benen zijn wel heel erg dik geworden.

Los ervan dat klopt dat mijn benen erg dik zijn geworden vind ik dat erg asociaal om te zeggen! Zelf is ze ook nog eens hartstikke flink. Wilde eerst vragen waarvan zij dan zoveel was aangekomen? Maar wilde me niet tot haar niveau verlagen. Ze irriteerde mij al langer op Facebook dit was wel de druppel om haar te verwijderen. Stuurt ze nu steeds vriendschap verzoeken en privé berichten waarom we geen vrienden meer zijn....


Pff, heb echt ontzettende zin in de Mac!


Dat meen je niet, wat een ontzettende doos zeg. Groot gelijk dat je die van FB gemieterd hebt!
<<

Anoniem66

Bericht 14 Dec 2013 07:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Exo, fijn dat het goed gaat met jullie! Borstvoeding dus ook? Bikkel!

Pijnbestrijding, meiden jullie moeten gewoon lekker doen wat jullie willen. Ik kan me dus wel heel goed voorstellen als mensen het bij voorbaat al willen. Het is geen hoofdpijn he, het gaat door merg en been die pijn.
Ik heb uiteindelijk geen pijnstilling gehad ook deze bevalling, maar ik heb er wel om geschreeuwd. Maar net zoals bij mijn vorige bevalling ging het op dat moment zo snel dat het niet meer kon. Ik ging van 5 naar 10 cm in een half uur. Ik dacht dat ik dood ging dus ik heb echt om pijnstilling geschreeuwd. Maar gelukkig kreeg ik op gegeven moment de drang om te poepen en bleek ik VO te hebben.

Ik weet niet of iemand nog van plan was om in bad te bevallen maar het is wel echt een dikke vette aanrader hoor :)

Meiden, ik denk dat ik het wel leuk vind om echt met jullie mee te gaan kletsen. Ben benieuwd hoe jullie het allemaal gaan ervaren enzo.

Hier gaat het op dit moment goed wel. Ik ben niet zo moe van de bevalling maar merk dat het slaapgebrek snachts wel op gaat breken bij allebei dus daar gaan we vandaag eens effectief over nadenken over hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Ik heb vannacht een paar uur op de bank geslapen zodat ik even effectief kon slapen, mijn man heeft voor S gezorgd. Niet dat hij niet slaapt snachts maar dat baby gepiep en gekraak zorgt ervoor dat ik in ieder geval niet kan slapen. Dus we wisselen af en de bank is een grote nachtelijke vriend van ons de komende maanden weer denk ik, haha.

Verder geef ik flesvoeding vanaf gisteren weer en wat is het toch een verademing. Had nog 1 keer de gedachte gehad om toch bv te gaan geven, maar na een paar voedingen brandden mijn tepels toch weer net zoals bij B en L en dus meteen besloten de fles te gaan geven. Voel me er erg rustig en goed bij en hij doet t ook geweldig. Nu maar hopen dat ik mijn tepels niet teveel gestimuleerd heb en de stuwing ook mee valt. Maar dat gaan we vandaag of morgen zien (stuwingsdagen).

Ik ben benieuwd hoe jullie bevallingen gaan!
<<

Anoniem6

Bericht 14 Dec 2013 08:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

LuceLeuk dat je mee komt kletsen! Wat een rijkdom 3 mannetjes :heart:
Is het geen optie dat S op zijn eigen kamertje gaat slapen zodat je gewoon lekker in bed kan slapen? Of ligt jullie bank lekker? Wij zijn echt toe aan een nieuwe bank zou hier echt niet op kunnen slapen.
Goed dat je erachter staat om te stoppen met de bv. Het is belangrijk dat je iets doet waar je achter staat en je goed bij voelt!

Het is de bedoeling dat ik thuis in bad ga bevallen. Het beval bad staat al klaar.
<<

Anoniem66

Bericht 14 Dec 2013 09:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ah tof! Succes! Hoop dat het jou ook bevalt. Ik heb op bed wat weeën gehad en toen in bad gegaan en de weeën waren toen lang zo pijnlijk niet! Slang op je buik, werkt ontspannend.

Nee, S op zijn eigen kamer is nu geen optie omdat zijn kamer grenst aan die van B en B is heel snel wakker snachts. En die krijg je niet zo snel in slaap weer. Dus als S dan een krimp geeft, is B wakker en hebben we 2 wakkere kinderen haha. Dat is gegarandeerd niet goed voor onze slaapduur.
Ja, we hebben echt zo'n chillbank haha. Hij zit niet meer perfect, maar slapen doet hij als de beste. Gelukkig ;). Gaan pas een nieuwe kopen als alle kinderen doorslapen :D
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Dec 2013 10:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Goedemorgen/middag dames!

@ Tsjip, wat fijn om te lezen dat alles goed gaat! Ik kan ook bijna niet wachten hoor, maar ik vind dat hij écht nog wel even mag blijven zitten. Ondanks dat dingen als schoenen aantrekken een hele klus zijn, het huishouden ook niet gaat zoals ik wil en ik om de haverklap buiten adem ben, geniet ik zo van de bewegingen! Ik heb het alleen nog niet vast kunnen leggen jammergenoeg. Ik ben het eens met Penélope, je schrijft heerlijk over je kleine meisje. Fijn dat je langzamerhand weer wat meer kan.

@ Luce, wat kan er in een week toch veel veranderen he. Ik lees wel trouw mee, maar reageer dus één keer per week uitgebreid. Ik ga dan terug naar mijn uitgebreide reactie en lees alles terug. Ik vind het zo apart om pre-bevallingsreacties te lezen in de wetenschap dat je nu baby S. in je armen kan houden! Ik heb eigenlijk nooit gedacht aan een badbevalling als optie, maar het ziekenhuis waar ik heen ga, heeft er wel één. Ik twijfel dus, ik ben er verder helemaal niet bekend mee. Ik zou het ook erg leuk vinden als je (meer) mee komt kletsen, maar je moet je nooit gedwongen voelen natuurlijk! Ik ben alleen de namen kwijt van je twee oudsten, althans B kon ik wel opmaken uit je reactiewisseling met RYW, maar L weet ik niet meer (erg he)? Als je het leuk vindt om me op Facebook te hebben, stuur me dan even een berichtje. Ik geloof dat ik de "Friend Request" optie ook uit heb gezet! Fijn dat het redelijk gaat afgezien van de nacht.

@ LCN, het maakt toch niet uit dat je niet zo regelmatig meeschrijft als dat je had gedacht? Jij schiet ook alweer op zeg, met je 29 weken! Ik kan me zo voorstellen dat jij je nu ongeveer zo voelt als ik, het is bij jou natuurlijk heel anders met twee in plaats van één.

@ Uiltje, fijn dat je Sinterklaasviering leuk is geweest. Ik merk ook dat kleine dingen erg vermoeiend kunnen zijn. Wat vervelend dat je last kreeg van je buik. Is nu alles weer een beetje rustig? Wel spannend dat je al voorweeën hebt! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, want zo'n ziekenhuistraject op het laatst lijkt me alles behalve prettig. Word je overgedragen aan een gyneacoloog? Ik hoop dat het vandaag allemaal goed gaat en je naar huis kunt.

@ Kajaka, wat heftig dat de baby's in je omgeving zo vroeg geboren zijn. Ik kan me voorstellen dat dat je nerveus en gespannen kan maken. Gelukkig is er bij jou nu wéér een week bij. We gaan hard naar de 37 weken toe!

@ Happydobby, jaaaa vandaag naar de Hobbit! Alvast veel plezier! Het feit dat de ruggenprik je zo aan bed bindt, staat me heel erg tegen. Ik kan nu al niet langer dan een kwartier (ongeveer) in eenzelfde houding zitten/liggen/staan. Zoals ik het nu zie, wil ik me graag vrij kunnen bewegen.

@ Steep, wat fijn dat je alles nu klaar hebt staan en dat er uitzicht is op de verkoop van je huis, van het weekend maar een beetje afleiding zoeken dan! Ik heb nu een tas klaar staan waar in elk geval de eerste pakjes (mt 50 en mt 56) in zitten, een pyama en een dekentje voor de maxi cosi.

@ Penélope, het zal aan mij en mijn onervarenheid liggen, maar ik vind het wel een beetje een rare uitspraak van de verloskundige dat je rekening moet houden met het overtijd lopen. Ik neem aan dat je sowieso alle opties open houdt voor jezelf. Positief gezien zijn dit uiterlijk je laatste drie weken! "Jammer" dat anderen je 'inhalen', ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt omdat je er nu zelf ook zo aan toe bent. Het betekent natuurlijk totaal niet dat je het die dames niet gunt! Ik heb nog geen last van Facebook-vrienden die om een update vragen. Ik heb wel heel veel in mijn profiel op privé gezet, maar ik zag dat iemand me nog had kunnen 'taggen'? Kun je dat ook helemaal uitzetten? Ik wil namelijk niet dat mijn beste vrienden het via mijn zusje (enzo) te weten komen als de kleine is geboren. Met de aankondiging van mijn zwangerschap is het allemaal goed gegaan, maar ik wil toch lastige situaties voorkomen. Wat een onbeschofte oud-klasgenoot!! Wat een lef!

@ Mouette, tot hoeveel weken ging jij nou tot je met verlof gaat? Ik moet zeggen dat ik de afgelopen week als best fijn heb ervaren. Ik kan alleen niet zo veel, want het is in de eerste plaats erg vermoeiend en in de tweede plaats heb ik erg last van mijn rug/heupen.

@ Exo, dat trillen klinkt echt heel heftig eigenlijk. Fijn dat je je weer fit voelt. Naar buiten gaan is iets wat gauw genoeg komt, je moet niks overhaasten natuurlijk. Geniet je van je kraamtijd verder?

@ stokstaartje, je werd gemist joh. Fijn dat jullie nu zijn verhuisd en dat jullie toch nog een vakantie tussendoor had. Mijn kleine man beweegt ook nog aardig. 's Nachts zakt hij af naar mijn ribben, waardoor ik 's morgens moeilijk overeind kom. En tóch vind ik dat zo gezellig!


Pijnstilling kan ik nog helemaal niet over meepraten. Ik ben niet anti-pijnstilling, maar ik wil ook wel kijken hoe 'ver' ik kan zonder. In normale omstandigheden wacht ik met medicatie tot ik niet meer kan, zonder over grenzen te gaan. Ik ga er een beetje met een open mind in, niet voor en ook niet tegen.

Afgelopen week is voorbij gevlogen zeg! Ik heb maar twee keer contact gehad met mijn werk en dat waren eigenlijk best wel van die non-vragen. Ik heb ze in twee minuten af kunnen doen. Ik ben nu druk bezig met wassen en gisteren heb ik die hydrofiele luiers staan strijken, wat een stom klusje zeg. Ik had er kerstmuziek bij aan, dat was dan wel weer leuk/grappig. Ik heb verder echt helemaal geen last van nesteldrang, eigenlijk best jammer. Misschien komt het nog.

Dinsdag is de kraamzorg langs geweest, was best een relaxte vrouw. Ze vroeg dus inderdaad of we het erg vonden als er een stagaire bij zou zijn, mijn man zei direct 'nee hoor, geen probleem', maar ik heb zelf aan gegeven dat ik dat liever niet heb. Niet omdat ik het de stagair niet kun, maar we zijn dan net samen, moeten nog wennen aan elkaar, er is al een vreemde in huis én het oppervlak is maar 50m2. Ik wil het gewoon niet benauwd krijgen in mijn eigen huis en daar ben ik wel bang voor. De betreffende vrouw vond het geen probleem, ook logisch en ze zei dat er meer dan voldoende gezinnen waren waar de stagair(s) terecht kunnen en ik me dus absoluut niet schuldig hoefde te voelen. Nou, perfect.

We hebben ook de kaartjes en tekst geregeld. Adressen zijn inmiddels geprint. En niet onbelangrijk, we zijn uit de naam! Althans, het kan nog veranderen, maar vooralsnog hebben we in elk geval iets. Mijn man is vooral bezorgd over de passendheid, "wat als Piet eigenlijk meer een Kees is?". Nou, dan noemen we hem Kees. Niet zo moeilijk hoor, maar ik vind het vooral fijn om in elk geval iets paraat te hebben. En van wat ik van de 3D foto's heb gezien, past de naam prima bij de kleine man. De roepnaam is in elk geval hetzelfde als wat ik voor ogen had, de twee namen/combinatie is wel anders geworden, maar alles komt uit mijn lijstje.

Het brengt in elk geval rust!

Dames, fijn weekend!
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 15 Dec 2013 13:17

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje Hoe gaat het inmiddels met je?

Mzcharlotte Kan me voorstellen dat je geen stagiaire wilt als je klein woont. Wij wonen ook niet groot en hebben o.a daarom gekozen voor geen stagiaire.
Je kan inderdaad uitzetten dat iemand je kan taggen. Ik weet alleen even niet precies hoe dat moet maar die mogelijkheid is er wel. Mijn moeder doet mij ook vaker in foto's taggen maar bovenin staat ook ergens verbergen op tijdlijn als het dan mindere foto's zijn klik ik daarop en ziet ook niemand het.
Fijn dat jullie uit de naam en het geboortekaartje zijn! Ik heb een naam in mijn hoofd waarvan ik denk dat het die wel eens zou kunnen zijn. Ben benieuwd!

Het klopt wel wat mijn vk vertelde dat ik moet rekenen op over tijd gaan omdat de meeste bij een eerste kindje bevallen tussen de 40 en 42 weken. Ik denk dat ze meer bedoelde van als je rekening houdt met over tijd gaan kan het alleen maar meevallen als het eerder komt. Maar ik vind het irritant dat iedereen maar steeds zit te roepen oh je gaat vast over tijd.

Luce Dat is dan inderdaad geen optie om S op zijn eigen kamertje te laten slapen. Staat het wiegje naast je bed? Misschien een optie om wiegje naast je man zijn kant te zetten of op een andere plek op de slaapkamer? Dan hoor je zijn geluidjes misschien iets minder. Ik weet verder ook geen tips maar probeer met je mee te denken:)
Het scheelt dat jullie bank wel lekker slaapt :thumbup:

SteepZit je te genieten van je chocolate chips cookies? :razz: Ik ben gisteren toch maar langs de mac gereden voor mijn mac kroket....


Vandaag is de dag die mijn vriend en ik al maanden roepen wat de geboortedag voor de baby zal zijn. Tot nu nergens last van dus ik vermoed dat we verkeerd gegokt hebben :razz: Probeer het nu wat meer los te laten over wanneer de baby komt. Het is alleen zo lastig als je iedere dag berichten krijgt of er al iets is en hoe het gaat...

Ik vond het leuk om een geboortekrans aan de voordeur te hangen als de baby is geboren. Het was de bedoeling dat ik die zelf ging maken en had ook al wat spullen gekocht maar heb geen zin meer om het af te maken. Gister even naar een winkeltje gegaan die ontzettende leuke dingen maken. Omdat we het geslacht niet weten is het lastig met bestellen maar die mevr gaf aan als we beide namen doorgaven het geen probleem was en ze de letters kon bestellen want die waren niet op voorraad. We hebben wel een jongens en meisjes naam maar ik twijfel wel eens of het toch DE namen zijn. Toch maar de namen doorgegeven en ze schreef meteen beide namen fout :thumbdown: Ik ga dan meteen weer twijfelen over de namen maar het zijn geen ingewikkelde namen dus het kan ook aan haar liggen :razz:

Straks heb ik een kerstborrel van het werk waar ik toch maar even langs ga. Thuis zitten is ook niet alles en het is ook wel weer leuk om de collega's te zien en er even uit te zijn.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 15 Dec 2013 13:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ha meiden,

Gisteren ochtend naar het ziekenhuis geweest en ruim 3 kwartier aan de ctg gezeten deze was goed :D
Bloeddruk was iets gezakt naar 90 inplaats van 95 dus daar was ik wel blij om.
Ze hebben ook nog een echo gemaakt en gekeken naar ons kleintje en alles zag er goed uit , daar waren we wel erg blij om.
Mocht dus gelukkig naar huis maar sta wel onder extra controle en moet a.s dinsdag weer terug komen en dan gaan ze weer mijn bloed nakijken en de bloeddruk .

Lijkt me wel vervelend als mensen steeds gaan vragen en al bezig :P maar dat zal vast bij mij ook nog wel komen ;)
Ik reageer vanavond of morgen wat uitgebreider op iedereen aangezien we zo nog visite krijgen en ik nog in me zondagse outfit zit :P

EDIT: Ik wou van de week mijn vlucht tas inpakken , hebben jullie nog tips wat er in moet en wat handig is om niet te vergeten? :)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Dec 2013 19:51

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb al een tijdje niet meer geschreven zag ik. De meeste van jullie zijn allemaal al een heel stuk verder in de zwangerschap, zijn al bevallen of gaan bijna bevallen. Dan duurt het voor mij gevoel nog zo lang voordat ik ons dochtertje ga ontmoeten... Maar goed ik ben morgen ook alweer 31 weken dus het schiet voor mij ook al wel aardig op!

Het gaat hier verder wel redelijk. Ik moet alleen erg veel rust houden omdat de harde buiken blijven toenemen zodra ik teveel doe. Ik zit nu dus 100% in de ziektewet maar ga nog wel een paar uurtjes per week naar mijn werk om mijn vervanger te ondersteunen. Dat vind ik zelf ook wel fijn eigenlijk. Verder merk ik dat ik het lichamelijk nu wel zwaarder ga krijgen. Ik heb meer last van mijn onderrug en kan nog maar kleine stukjes lopen doordat mijn banden dan echt zeer beginnen te doen. Het kamertje is klaar en ik hoef alleen nog maar hydrofiel luiers en washandjes te kopen. De rest heb ik allemaal al in huis.

Ik ga nu het hele topic weer door lezen. Ik had al wel meegekregen dat Tsjip en Luce bevallen zijn, maar nogmaals gefeliciteerd!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Dec 2013 01:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Bleeeeeh kan niet slapen! Naja ik sliep al om 22 uur. Tot dat Ruben wakker werd. Die is hartstikke verkouden, arm ding..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 16 Dec 2013 01:28

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik slaap zelden voor 2:00/2:30. Kan moeilijk inslapen.
Balen dat Ruben zo verkouden is. Heb je hem iets ervoor gegeven of een ui op zijn kamer leggen?beterschap!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Dec 2013 01:48

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Nee voordat hij naar bed ging en pcm en ik heb m en neusspoeling gegeven (een pipetje van Dampo).

Breekt het je niet op dan, zo laat pas kunnen slapen? Ik moet er niet aan denken, dan kun je me opvegen de volgende dag!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 16 Dec 2013 01:53

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Soms wel maar het voordeel wat ik heb is dat ik niet extra vroeg eruit moet. Ik slaap vaak wel wat langer uit dan. Mocht ik vroeg wakker zijn of een afspraak hebben ga ik in de middag even liggen maar ook niet altijd. Kan er de ene dag beter tegen dan de andere maja je doet er niks tegen.
Ik merk sowieso dat ik in etappes slaap.

Hopelijk gaat de pcm en neusspray snel zijn werk doen!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Dec 2013 07:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Isabel_ schreef:Ik heb al een tijdje niet meer geschreven zag ik. De meeste van jullie zijn allemaal al een heel stuk verder in de zwangerschap, zijn al bevallen of gaan bijna bevallen. Dan duurt het voor mij gevoel nog zo lang voordat ik ons dochtertje ga ontmoeten... Maar goed ik ben morgen ook alweer 31 weken dus het schiet voor mij ook al wel aardig op!

Het gaat hier verder wel redelijk. Ik moet alleen erg veel rust houden omdat de harde buiken blijven toenemen zodra ik teveel doe. Ik zit nu dus 100% in de ziektewet maar ga nog wel een paar uurtjes per week naar mijn werk om mijn vervanger te ondersteunen. Dat vind ik zelf ook wel fijn eigenlijk. Verder merk ik dat ik het lichamelijk nu wel zwaarder ga krijgen. Ik heb meer last van mijn onderrug en kan nog maar kleine stukjes lopen doordat mijn banden dan echt zeer beginnen te doen. Het kamertje is klaar en ik hoef alleen nog maar hydrofiel luiers en washandjes te kopen. De rest heb ik allemaal al in huis.

Ik ga nu het hele topic weer door lezen. Ik had al wel meegekregen dat Tsjip en Luce bevallen zijn, maar nogmaals gefeliciteerd!



Ik heb juist helemaal niet het gevoel dat de meesten zoveel verder zijn dan jou. Het scheelt tussen ons ook maar 5 weekjes. In deze fase zijn er weinig nieuwe ontwikkelingen, het gaat nu meer om de mama's to be zelf, tenminste dat idee heb ik. Ik ben qua voorbereidingen ongeveer zo ver als jij. Van die kleine stukjes lopen, vind ik erg herkenbaar. Zelfs dingen in huis doen, bv. strijken, breekt me echt op. Vervelend dat je in de ziektewet zit!

De nachtrust, naast de vele plaspauzes, daar heb ik gelukkig geen last van! De kleine laat me 's nachts ook lekker slapen en begint pas actiever te worden als ik er ook wel aan toe ben om op te staan. Ook als ik 's middags even slaap, is hij rustig. Ik hoop dat we elkaar straks ook zo aanvoelen.

Ik begin wel langzamerhand wat zenuwachtig te worden. Niet voor de bevalling, maar meer in de zin van 'ga ik wel een goede moeder zijn' en 'kan ik dit wel?'. Het groeit vast vanzelf, maar het idee dat er dadelijk een ukkepuk bij is, vind ik nog niet zo werkelijk.
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Dec 2013 10:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat fijn dat je alweer aardig op de been bent Exo! Ik las dat de kraamhulp nu ook alweer weg is. Gaat snel he? Wij hadden ook meer uren kunnen krijgen maar mijn man heeft vakantie dus we vonden het niet nodig.
Dat trillen had ik ook heel erg maar dan tijdens de laatste weeën. Je lichaam doet rare dingen met je tijdens een bevalling!
Het hoofdje heb ik trouwens ook niet gevoeld. Het ging allemaal zo snel bij mij! Netjes geluisterd naar de gyn maar ineens was ze er al. Ik heb ook maar 7 min. hoeven persen en dat is heel kort zei de gyn. verder was het persen wel een rare ervaring. Toen kwam pas het echte besef dat ik aan het bevallen was en dat onze dochter er snel kon zijn.

Penelope: ik hoop dat jullie kleine snel komt! Lekker de eerste weken met z'n drieën zijn is wel heel fijn! Hier werden de kruikzakken ook gewoon gebruikt.
Al die vragen van mensen of het al begonnen is lijkt me heel frustrerend. Bij mij begon het pas in de week dat ik ben bevallen dus dat is mij bespaard gebleven. Anders gewoon een keer antwoorden van goh ja ik ben vorige week bevallen maar ben het helemaal vergeten te vertellen! Mensen bedoelen het vast lief maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Dat klasgenootje slaat alles zeg! Sjongejonge!
Hier gaf de VK ook aan dat de meeste vrouwen bij de eerste overtijd gaan en dat die kans bij mij dus ook groot was maar F. dacht daar anders over. Het zegt dus eigenlijk nog niet zoveel. He jullie voorgevoel van de datum is dus ook niet uitgekomen. Ben benieuwd wanneer hij/zij komt!
Hoe was de kerstborrel?

Mouette: hier zijn de bewegingen ook tot aan het einde lekker doorgegaan. Wel was het met vlagen minder en anders maar de bewegingen bleven! Zelfs toen ik aan de ctg lag en de kleine een draadje op haar hoofd had.

Luce: dat de pijn van de weeën door merg en been gaat weet ik niet eens meer. Ik weet dat ik het laatste uur veel pijn had maar de pijn terughalen lukt niet meer. Ik weet wel dat ik liever beval dan dat ik hechtingen krijg. Hechten deed me wel zoveel pijn en voor mijn gevoel kwam er geen einde aan. Nou ja achteraf hoorde ik dat er ook wel veel gehecht moest worden. Ik heb de avond na de bevalling wel gezegd dat ik het nog een keer mee wilde maken. Nog niet wetende wat voor een pijn ik nog ging krijgen!
Wat goed dat je meteen voor flesvoeding hebt gekozen. Je weet dat borstvoeding voor jou niet werkt en dan is doorgaan alleen maar een kwelling. Hoe is het met de stuwing gegaan?

Mzcharlotte: bij jullie zijn de laatste belangrijke dingen dus ook geregeld! Heerlijk! Tsja die naam bleef bij mij ook lastig. Ik had een beetje hetzelfde als je man. Ook de eerste dagen heb ik wel moeten wennen. Ineens is daar het meisje dat in je buik zat en de naam die we bedacht hadden hoort daarbij.
Wij hadden bij de kraamzorg aangegeven dat er best een stagiaire bij mocht zijn maar die hebben we niet gehad. Achteraf maar goed ook want zoveel had ze bij ons niet te doen.

Isabel: goed naar je lichaam luisteren hoor! Verder lijkt het me inderdaad wel prettig dat je soms nog even naar je werk moet. Even ertussenuit. Fijn dat je thuis op een paar kleine dingetjes af hebt. Dat geeft wel rust nu je steeds wat minder kan denk ik. Enne jij moet nog 9 weken maar die zijn zo om hoor! En ik vind het leuk om jullie dingen te lezen. Kan ik meteen weer een beetje terug denken aan mijn zwangerschap ;)

Enne Steep en Penelope: door jullie berichtjes van afgelopen nacht dacht ik dat het bij een van jullie was begonnen! Viel even tegen dus haha! Maar dat niet kunnen slapen had ik op het laatst ook. Voor 2 uur sliep ik niet. Gelukkig kon ik de ochtenden de slaap weer inhalen.

Ik ben vanmorgen voor het eerst alleen met F. Mijn man moest echt even een paar uurtjes naar zijn werk. Hij vond het lastig om ons alleen te laten maar het gaat heel goed. F. heeft een uurtje terug heerlijk gedronken en ligt nu heerlijk naast mij in bed te slapen. Dus zo moeilijk heb ik het niet :^^:
Verder heb ik het met vlagen wel moeilijk met de afgelopen 2 weken. Het is allemaal zo snel gegaan en mijn lichaam heeft zo'n klap gehad dat is soms echt heel moeilijk te beseffen. Ik was ook nog helemaal niet klaar met zwanger zijn, ik voelde me nog goed en ik wilde nog heel veel doen maar ineens waren daar die gebroken vliezen. Daarna moest ik in het ziekenhuis bevallen en dat had ik ook niet verwacht. Nou ja de bevalling ging verder heel goed maar op het laatst ging het toch mis en daar was die subtotaal ruptuur. Wat een pijn doet dat zeg en wat een aanslag op je lichaam is dat. De zwangerschap ben ik fluitend doorgekomen maar nu heb ik zoveel tijd nodig om te herstellen. Het voelt met vlagen echt als falen en aanstellen. Gelukkig blijft mijn omgeving me wel waarschuwen voor een nog langer herstel als ik het niet rustig aandoe nu. Verder merk ik wel dat het iedere dag een beetje beter gaat. Zo heb ik gister bijvoorbeeld weer op de wc kunnen plassen. Heel stom maar dat voelde zo goed! Ook de bloeduitstortingen rondom de wond zijn zo goed als weg dus zitten lukt ook steeds beter en langer. Beetje bij beetje krijg ik mijn lichaam een beetje terug. En ik ben zo blij met mijn man. Die rent en vliegt om het mij zo makkelijk mogelijk te maken, hij blijft me maar troosten en verwent me constant. Het is ook zo luxe dat hij 6 jan. pas weer hoeft te werken.
Met F. gaat het nog steeds heel goed. Afgelopen weekend heeft ze haar eerste regeldagen gehad. Hierdoor hebben we het zittend voeden vaak en goed kunnen oefenen en dat lukt nu ook! Vanmiddag komen ze van het bureau voor een aantal controles. Het belangrijkste is wel het wegen. Ik ben heel benieuwd of ze boven haar geboortegewicht zit nu. Ik hoop het wel want dan kunnen we misschien lekker even naar buiten.
Oh en ik dacht dat ik veel kleertjes voor haar had gekocht maar ze is vandaag met haar laatste setje bezig. Ik had 10 setjes. 2 daarvan passen nog niet en de rest zit in de was. 3 keer iets anders aan was heel normaal de afgelopen dagen. Poepen, plassen, overgeven ging goed afgelopen weekend. :laughcry:

Het hele weekend heb ik een poging gedaan om te reageren en nu is het gelukt haha! Wel een gigantisch lange lap tekst volgens mij :angel:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Dec 2013 10:45

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Het lijstje in de openingspost heb ik aangepast. Zeg het maar als er nog dingen aangepast moeten worden.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 16 Dec 2013 13:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik zie dat hier veel vragen/reacties gericht aan mij staan. Lief! Ik zal proberen ze allemaal even langs te gaan. Momenteel schrijf ik weer meer in het najaarstopic mee, maar eigenlijk hang ik er een beetje tussenin, voor m'n gevoel :P

Tsjip: Kraamhulp is gister tot 14.00u geweest en toen moesten we haar laten gaan :cry: 7 minuten is echt heel kort! Jeetje! Ik ben bijna een uur bezig geweest. Maar tijdens de laatste wee is ze er met drie keer persen gelukkig wel in één keer uitgekomen. Ik moet er niet aan denken om dan een nieuwe wee (ik perste op 'gewone' buik-weeën) te moeten afwachten.

Penélope: dat had ik net zo in de laatste weken voor de bevalling. Ik sliep standaard na 1 uur 's nachts, sliep vervolgens in blokjes van hooguit 2 uren en pakte daarna nog wat ochtend-uren mee.

Mzcharlotte: ik geniet sinds een paar dagen pas écht. In het begin was ik zo onzeker en druk in m'n hoofd. Nu is het allemaal stukken relaxter en N. werkt daar goed aan mee. Ze is echt heel lief en rustig. We gaan vanmiddag voor het eerst sinds de autorit van het ziekenhuis naar huis, met haar op pad. Even naar oma, want die is niet zo mobiel.
Ik begrijp je gevoel qua kraamzorg wel. Het kan best heel benauwend aanvoelen wanneer er meerdere personen in je huis zijn, terwijl je zelf nog niet zo beweeglijk bent. Een beetje privacy is dan wel gewenst.

Luce: de borstvoeding gaat goed nu, maar de eerste dagen vond ik het vreselijk. Eerst kwam er niks of nauwelijks iets en moest ik, naast N. aan de borst, ook aan de kolf om het te stimuleren. En toen het op dag 3 opeens volop doorzette, kreeg ik behoorlijke stuwing, waardoor ik het idee had dat ik twee gloeiend hete kolen met me meedroeg. Het voelde alsof er koorts in zat! Gelukkig zakte dat en zijn ze nu weer soepel en de melkproductie is goed.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 17 Dec 2013 09:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope!! Meldplicht ;)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers