Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bril bij 4 jarige

<<

Anoniem171

Bericht 13 Dec 2013 16:48

Bril bij 4 jarige

Onze oudste moet een bril, uit oogonderzoek blijkt dat hij +2,75 en +3,5 heeft.

Voor ons een onbekend terrein want geen van ons heeft een bril. Ik vroeg mij af:
- welke opticien is goed?
- hoe zit het met de kosten en wat wordt gedekt door de verzekering?
- hoe zijn ervaringen met 4-jarige en een bril? Zijn ze vaak stuk/kwijt/vies?
- leuke montuurtjes?

Gelukkig vindt ons zoontje het super stoer en wil hij nu vast een bril uitzoeken.
<<

Anoniem5

Bericht 13 Dec 2013 17:17

Re: Bril bij 4 jarige

Mijn tweeling is nu 3,5 jaar, ze hebben sinds een maand een bril. Ik vond het echt heel moeilijk om een mooie bril te vinden, vooral voor mijn dochter, zij heeft een smal hoofd en nou niet bepaald een brillenhoofs. Mijn zoon stond bijna alles wel, maar haar bijna niks. Ik ben een stuk of 10 opticiens langs geweest en heb de brillen uiteindelijk aan de andere kant van het land gekocht.

Ze hebben nu beide een Vingino bril (ze hebben veel keus in vingino brillen, ook qua kleurcombinaties, en ze zijn hip, meeste montuurtjes zijn 129,- excl glazen, vind het echt een aanrader), ik moest totaal 450 euro betalen voor hun samen, kreeg 80 euro per kind vergoed. Ze hebben ontspiegelde glazen en voor dochter moest ik een toeslag voor de glazen betalen omdat haar cilinderafwijking meer dan 2.00 was.
Ze zijn wel vaak vies, poets hun brillen minimaal 3 keer per dag, soms wel 10 keer, maar dat is ook niet zo gek met kinderen die kleien, verven plakken etc.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Dec 2013 17:23

Re: Bril bij 4 jarige

Mijn ervaring is dat de service bij een plaatselijke opticien beter is dan bij de bekende ketens.
Ik heb geen kind met bril maar ik heb er zelf 1.
M:21072011
J :08012014
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 13 Dec 2013 21:09

Re: Bril bij 4 jarige

Mijn oudste heeft nu sinds een week een bril. Ze is bijna 4.
Ik ben ook alle opticiens afgeweest hier in het dorp. Bij de bekendere ketens kon ik niet slagen. Bij de plaatselijke opticien wel. Ze heeft een wat breder montuur, dat staat haar ook leuker dan zo'n dunner montuur.

Hier niets vergoed helaas. Ik was 196€ kwijt. Moest een toeslag betalen, omdat de glazen aangepast moesten worden. Ze heeft +6 en +2
💜💜💙💙
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 13 Dec 2013 21:11

Re: Bril bij 4 jarige

Oja, hier blijft hij heel goed schoon. Ze gaat er ook voorzichtig mee om.
We maken hem 'S avonds voor het slapen gaan samen schoon.
💜💜💙💙
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 13 Dec 2013 21:22

Re: Bril bij 4 jarige

Geen ervaring met kinderbrillen maar we hebben het er laatst op een verjaardag wel over gehad en diverse moeders noemden dat ze het toch wel erg gemakkelijk vonden dat ze de bril bij een plaatselijke brillenzaak hadden gekocht omdat de kinderen er echt regelmatig iets mee hadden en ze dan niet elke keer naar een nabije stad moesten.

Ik heb zelf net een nieuwe bril gekocht, dit keer ook bij de lokale opticien en daar vond ik wat verbazingwekkend dat het montuur dezelfde prijs had als ik bij de bril daarvoor bij de Pearle had betaald, qua glazen scheelt het ook niets. Ik krijg van mijn verzekering 1x in de 3 jaar een vergoeding en ze hebben kortingsacties bij verschillende brillenketens. Moet je even in je voorwaarden kijken en het is nu natuurlijk bijna einde van het jaar dus als je van verzekering wilt switchen kun je daar nu natuurlijk ook op vergelijken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 14 Dec 2013 21:09

Re: Bril bij 4 jarige

Mijn neefje heeft een bril vanaf z'n 4e. Komt bij Eye wish vandaan geloof ik. Er zijn genoeg leuke montuurtjes.
Hij heeft m wel altijd vies :-). Verder heeft ie m met sporten voor de zekerheid niet op. Maar gaat verbazingwekkend goed, had verwacht dat hij m vaker kapot zou hebben.
Afbeelding
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:44

Bericht 14 Dec 2013 21:47

Re: Bril bij 4 jarige

Mijn neefje van 3,5 heeft sinds kort een bril, staat hem echt heel leuk en het gaat ook goed.
Gewoon bij Pearl gekocht hier om de hoek en achteraf is dat wel fijn, want ze moeten best vaak even terug naar de winkel om de schroefjes aan te draaien, hij zakt op een gegeven moment wat af en dan is het fijn dat je zo even bij de opticien binnen kunt lopen.
<<

Anoniem171

Bericht 14 Dec 2013 22:06

Re: Bril bij 4 jarige

Dank jullie wel meiden voor de antwoorden!

Baal er nog steeds flink van (duur en onhandig) maar wil voor mijn zoontje natuurlijk het allerbeste.
<<

Anoniem171

Bericht 14 Dec 2013 22:07

Re: Bril bij 4 jarige

Oja nog een vraag: is een + bril voor dichtbij (lezen etc) of veraf?
En kun je er nog van af komen?
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 14 Dec 2013 22:16

Re: Bril bij 4 jarige

Een +bril is voor dichtbij. Schijn je vaker te zien bij kleuters. Bij mijn neefje is het al verbeterd, die had ook een behoorlijke plus afwijking.
Afbeelding
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 14 Dec 2013 23:00

Re: Bril bij 4 jarige

Een +bril kan ook een cilinderafwijking zijn. Dan is het wel voor veraf. Ik heb dat sinds mijn vierde. Ik zie geen details ver weg (ik zie wel een boom, maar ik onderscheid de blaadjes niet). Het is bij mij wel verbeterd in de jaren. Ik heb mn bril alleen nog in de auto op. Ik zou m 24/7 kunnen dragen, maar ik ben inmiddels aan mijn zicht gewend.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Dec 2013 23:14

Re: Bril bij 4 jarige

Mijn zusje had vroeger een brilletje voor plus (toen ze een jaar of 4 was kreeg ze die), die heeft ze een aantal jaar gehad en ook een sticker over haar oog vanwege een lui oog. Haar zicht werd langzamerhand beter en uiteindelijk heeft ze jarenlang geen bril gehad, ik denk vanaf haar 9e tot haar 18e of iets dergelijks. Nu heeft ze inmiddels wel al een aantal jaar lenzen omdat ze een -sterkte heeft gekregen.
<<

Anoniem5

Bericht 14 Dec 2013 23:51

Re: Bril bij 4 jarige

De oogarts vertelde dat het mogelijk is dat ze eroverheen groeien. Dat zou kunnen gebeuren tot hun achtste ongeveer met behulp van een goede bril. Wij moeten nu in januari terugkomen om te kijken of de bril, behalve op hun zicht, ook al effect op hun ogen heeft.
Ik heb er ook flink van gebaald hoor, ik heb zelf goede ogen en een bril lijkt mij erg vervelend. Mijn man heeft wel slechte ogen en vond het vroeger vooral lelijk. Maar met de brillen van nu is het helemaal goed gekomen. Mijn kinderen zijn juist heel blij met hun bril. Ik heb ze wel heel bewust zelf de keuze laten maken, welke ze wilden. Ik hoefde ze alleen de eerste drie dagen maar te zeggen dat ze de bril op moesten, ze zetten hem nu op zodra ze wakker worden en we moeten er echt aan denken de bril in bed af te doen, anders gaan ze met bril op slapen. En dan hebben ze maar een afwijking van -0,25 en + 0,5 (welke met sterkere cilinderafwijking) maar het scheelt schijnbaartoch behoorlijk.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 15 Dec 2013 00:31

Re: Bril bij 4 jarige

Nana schreef:Oja nog een vraag: is een + bril voor dichtbij (lezen etc) of veraf?
En kun je er nog van af komen?




Een plusbril is voor dichtbij en veraf!! (Hij moet 'm dus zeker de hele dag dragen). En plusoogje is eigenlijk te klein. Als je groeit, wordt je oog ook groter en de prussterkte dus vaak minder.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem26

Bericht 15 Dec 2013 00:52

Re: Bril bij 4 jarige

Huppekee schreef:
Nana schreef:Oja nog een vraag: is een + bril voor dichtbij (lezen etc) of veraf?
En kun je er nog van af komen?




Een plusbril is voor dichtbij en veraf!! (Hij moet 'm dus zeker de hele dag dragen). En plusoogje is eigenlijk te klein. Als je groeit, wordt je oog ook groter en de prussterkte dus vaak minder.


Klopt. En rond een jaar of 40 maak je weer meer plus aan maar dan is het wel voor dichtbij.
Hij moet nu zeker zijn bril gewoon altijd dragen hoor.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers