Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hypocriet van mij?

<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2013 16:25

Hypocriet van mij?

Sinds kort is het regelmatig in het nieuws geweest mbt angoraproducten en hoe dat tot stand komt. De foto's van vast gebonden konijnen waarvan de vast eraf wordt getrokken zullen altijd op mijn netvlies blijven staan!
Het filmpje heb ik niet bekeken daar ik de foto al erg genoeg vond.

Ik wil graag een keer naar de Primark omdat ik er zoveel over lees vn hier en ben erg benieuwd geworden. Helaas verkopen zij angora dus ben ik gaan twijfelen. Door erheen te gaan draag ik er ook aan bij zodat ze die producten kunnen blijven inkopen, maar hopelijk gaan zij ermee stoppen.

Ik heb nooit geweten wat voor leed erachter schuilt en dus sinds kort weet ik dat. Had ik dat geweten, dan had ik nooit 2 truien die het bevatten gekocht bij H&M. Daar koop ik 99% van mijn kleding overigens.
Van die truien vermoedde ik dat het erin zat sinds het zo in het nieuws is. Eenmaal de labers bekeken zat het er idd in. Ben terug gegaan naar H&M en heb mijn geld terug gehad.

Is het dan hypocriet van me om alsnog naar de PM te gaan?

Als je goed nadenkt draagt men aan zoveel bij waar ze het niet mee eens zijn. Je kan niet alles voorkomen, redden etc.

Moeilijk dit hoor.
<<

Anoniem4

Bericht 08 Dec 2013 16:31

Re: Hypocriet van mij?

Ik vind het niet hypocriet als je naar die winkel gaat. Als je de producten waar het inzit maar laat hangen.

Ik had het met mijn vader over angora, dit schijnt ongeveer 25 jaar geleden ook in het nieuws te zijn geweest, met even zoveel ophef.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Dec 2013 16:32

Re: Hypocriet van mij?

Een met Rogue.
Ga je nu ook niet meer naar de H&M dan, omdat het daar ook in kleding zit?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Dec 2013 16:43

Re: Hypocriet van mij?

Dit is echt toevallig. Ik had het er een uurtje geleden over met mijn moeder en dacht eigenlijk: CBL heb ik er nog niet over gehoord :-).

Maar ik vind dat je best die winkel in kan gaan, als je de producten maar niet koopt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Dec 2013 16:49

Re: Hypocriet van mij?

Nee, dat is niet hypocriet. Als je tegen het gebruik van angora bent dan koop je dus geen kleding waar dat in zit. Wil je daarnaast nog de winkels boycotten die angora verkopen, dan kun je dat doen, maar het is onzin dat het hypocriet is als je het niet doet. Je hoeft toch als vegetariër ook niet alle supermarkten te boycotten omdat daar ook vlees wordt verkocht?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 08 Dec 2013 17:01

Re: Hypocriet van mij?

Ik ben het ook eens met Rogue. Zelf zal ik ook nooit bont of angorawol kopen. Ik kijk er dan ook altijd naar de labeltjes in de kleding in de winkel.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2013 17:15

Re: Hypocriet van mij?

Winegum schreef:Een met Rogue.
Ga je nu ook niet meer naar de H&M dan, omdat het daar ook in kleding zit?


Denk dat ik wel blijf gaan aangezien ik daar bijna al mijn kleding koop. H&M zegt goed te gaan controleren, blijven het verkopen alleen als het zonder mishandeling tot stand komt. Vraag me alleen af in hoeverre die controles serieus worden genomen. Echter de methode voor mbt scheren is ook niet echt diervriendelijk aangezien ze ook worden vastgebonden.

He bah, wat lastig dit zeg!
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 08 Dec 2013 17:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2013 17:17

Re: Hypocriet van mij?

Susan schreef:Nee, dat is niet hypocriet. Als je tegen het gebruik van angora bent dan koop je dus geen kleding waar dat in zit. Wil je daarnaast nog de winkels boycotten die angora verkopen, dan kun je dat doen, maar het is onzin dat het hypocriet is als je het niet doet. Je hoeft toch als vegetariër ook niet alle supermarkten te boycotten omdat daar ook vlees wordt verkocht?



Daar heb je gelijk in wat betreft de supermarkten. Ik draag er ook aan bij dat slachthuizen ed bestaan ook al is dat niet direct en heeft men dat niet gauw door.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 08 Dec 2013 17:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2013 17:20

Re: Hypocriet van mij?

Chocolate Cookie schreef:Ik ben het ook eens met Rogue. Zelf zal ik ook nooit bont of angorawol kopen. Ik kijk er dan ook altijd naar de labeltjes in de kleding in de winkel.


Ik was ooit in de Zara en had een trui gepakt die ik vervolgens in de paskamer ging passen dit wat overigens ver voor dit in het nieuws was.
Ik zag eenmaal in de paskamer pas dat er angora in zat (stom had gelijk in de winkel moeten kijken). Wist niet hoe snel ik die trui uit kon trekken. Heb tegen de verkoopster gemeld dat ik het niet fijn vond dat ze dat verkopen.

Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik ooit 2 truien er van heb gekocht.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Dec 2013 17:22

Re: Hypocriet van mij?

Ik snap die vergelijking eigenlijk helemaal niet. Waarom draag jij eraan bij dat er slachthuizen e.d. bestaan als je in een supermarkt loopt waar ook vlees wordt verkocht? Zo draag je er ook niet aan bij dat een winkel angorawol verkoopt als je daar shopt voor andere kleding.

Als niemand vlees koopt in de supermarkt of producten met angorawol koopt in een winkel, dan zullen die spullen snel uit de handel worden genomen hoor. Die spullen liggen niet voor Jan Lul in de winkel.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Dec 2013 18:09

Re: Hypocriet van mij?

Toch wel vind ik. Stel ik koop bij PM kleding en van oa dat geld kopen zij kleding in waaronder kleding die angora verkopen.
Wat betreft slachthuizen en al die dingen ik dacht dat ik er ongemerkt ook aan bij draag.


Susan, Dat is een goede over supermarkten, want ik vergeten te zeggen dat Bont Voor Dieren aan de consument vraagt om zulke winkels te boycotten. Ik ga ze ervan op de hoogte stellen dat zij dat dmv van naar supermarkten te gaan dat evengoed niet doen. Bovendien is niet iedereen bij BVD vegetarier/veganist lijkt me.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Dec 2013 10:46

Re: Hypocriet van mij?

Ik heb besloten toch te gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Dec 2013 10:48

Re: Hypocriet van mij?

Winegum schreef:Ik snap die vergelijking eigenlijk helemaal niet. Waarom draag jij eraan bij dat er slachthuizen e.d. bestaan als je in een supermarkt loopt waar ook vlees wordt verkocht? Zo draag je er ook niet aan bij dat een winkel angorawol verkoopt als je daar shopt voor andere kleding.


Nou, dan klopt de vergelijking toch wel? Als je in een winkel waar ook vlees wordt gekocht ander eten koopt dan is dat toch net zoiets als in een winkel waar angora truien worden verkocht andere kleren kopen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Dec 2013 22:02

Re: Hypocriet van mij?

Jawel, maar ik begrijp niet dat je dat zo ziet. Want naar mijn idee is daar totaal geen sprake van, zoals ik in mijn voorbeeld al uitlegde. De slachthuizen worden niet minder als jij in een winkel komt waar vlees wordt verkocht wat je toch niet koopt. De angorawoltruien worden ook niet minder doordat jij in een winkel komt waar ze dat soort producten verkopen.

De vergelijking vlees/angorawol begrijp ik wel, maar dat was mijn punt niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Dec 2013 11:30

Re: Hypocriet van mij?

Heb je het nou tegen mij?
Ik twijfel om te gaan en dat is doordat het op zaterdagen zo druk is, dus niet mbt angorawol.

Susan, heb Bont Voor Dieren gemaild en gezegd dat boycotten vrijwel onmogelijk is. Heb hun dus gevraagd hoe zij dat doen als ze naar de supermarkt gaan, want daar wordt vlees gekocht en gezegd dat lang niet iedereen bij hun vegetarier of veganist zou zijn.

Sterkt punt al zeg ik het zelf.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Dec 2013 16:00

Re: Hypocriet van mij?

Arghhh lastig zeg wat ik zal beslissen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2013 17:47

Re: Hypocriet van mij?

caribbeanlover schreef:Heb je het nou tegen mij?
Ik twijfel om te gaan en dat is doordat het op zaterdagen zo druk is, dus niet mbt angorawol.

Susan, heb Bont Voor Dieren gemaild en gezegd dat boycotten vrijwel onmogelijk is. Heb hun dus gevraagd hoe zij dat doen als ze naar de supermarkt gaan, want daar wordt vlees gekocht en gezegd dat lang niet iedereen bij hun vegetarier of veganist zou zijn.

Sterkt punt al zeg ik het zelf.


Volgens mij was het Susans punt :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Dec 2013 17:54

Re: Hypocriet van mij?

Ik zeg toch niet dat het van mij kwam.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2013 18:07

Re: Hypocriet van mij?

caribbeanlover schreef:Ik zeg toch niet dat het van mij kwam.


Dat zeg je (indirect) wel door "al zeg ik het zelf" te gebruiken. Ik zeg toch ook niet: "Goede uitvinding, die gloeilamp, al zeg ik het zelf." :idea:
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Dec 2013 23:10

Re: Hypocriet van mij?

Aha da's ook wel zo, maar je begreep mij ook wel denk ik.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers