Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kaasschaaf en de vinger

<<

Anoniem7

Bericht 12 Dec 2013 23:49

De kaasschaaf en de vinger

Ik heb gisteren een stukje vel van m'n duim af geschaafd met de kaasschaaf. Het ziet er voor zover ik kan beoordelen wel redelijk rustig uit, alleen de onderliggende huidlaag ligt bloot, dat wel. Het is maar ene klein stukje, gewoon een klein schaafplekje. Gisteren nergens kast van, maar eigenlijk begint het nu toch wel gevoelig te worden. Een beetje trekkerig voelt het aan, en aan de rand van het wondje, nog niet eens het wondje zelf, ook pijnlijk. Ik had vanavond best wel moeite om de knopen van m'n jas dicht te kunnen doen. Verder hele dag pleister op gehad vanwege hygiene, poepluiers enzo, nu weer eraf omdat genezen aan de lucht me beter lijkt. Maar wat kan ik verder doen? Mijn vriend zegt dat ik even regelmatig een sodabadje moet nemen, maar kan dat wel met een open wondje?
<<

Nyx

Bericht 13 Dec 2013 00:05

Re: De kaasschaaf en de vinger

Heb je het wel afgenomen met Betadine? Of een ander ontsmettingsmiddel?

Ik heb mezelf meerdere malen gesneden met de kaasschaaf en zelfs zo erg dat het bleef bloeden en het moest worden dicht gebrand. Maar ik heb het altijd goed schoongehouden en dan is trekken niet eens zo erg, maar dan geneest het. Althans in mijn geval.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Dec 2013 00:16

Re: De kaasschaaf en de vinger

Niet met betadine, gewoon onder de kraan gehouden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Dec 2013 01:23

Re: De kaasschaaf en de vinger

Ach dat komt vanzelf wel goed, doet even zeer een tijdje want het moet herstellen en is open en er zitten veel zenuwen in zo'n vingertopje. Gewoon schoon houden, niet continue een pleister en meer zou ik er niet aanzitten. Bloedde het trouwens of is het een schaafplekje?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 13 Dec 2013 01:35

Re: De kaasschaaf en de vinger

Komt wel goed :) ook ervaring mee, dus zal vast wel bij jou ook genezen(heb er nog een litteken van)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Dec 2013 06:23

Re: De kaasschaaf en de vinger

Ik heb al een aantal keer zo'n topje van mijn vinger er af gesneden/geschaafd. Dat bloedde echt als een rund en deed daarna ook wel pijn. Heb er een paar littekens van en in één topje is het gevoel wat anders. Maar zelfs die minder oppervlakkige dingen heelden verder prima.
<<

Anoniem7

Bericht 13 Dec 2013 09:17

Re: De kaasschaaf en de vinger

Ik heb het ook wel vaker gehad, maar ik kan me niet herinneren dat ik er toen zo'n last ban had. Waarschijnlijk zit het nu gewoon op een rotplek die wat meer belast wordt, dan bij die andere keren. Maar het doet al minder pijn dan gisteravond. Pleister doe ik idd zo min mogelijk, heb op m'n werk alleen een pleister gebruikt vanwege de hygiene.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers