Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Experimental Friday

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Sep 2013 14:25

Experimental Friday

Ik vind koken en eten echt heel erg leuk maar toch eet ik vaak hetzelfde. Dit vind ik jammer! Nu heb ik bedacht om de vrijdag de bombarderen als 'experimental friday'. Ik wil op deze dag een, nog voor mij onbekend, recept klaar maken, zonder pakjes of zakjes en deze dan reviewen!

Lijkt het jullie leuk om mee te doen? Je hoeft natuurlijk niet dezelfde dag aan te houden, voor mij komt vrijdag wel goed uit. Recept mag je ook zelf uitkiezen maar ik laat hier alvast weten wat ik ga koken, misschien lijkt het je lekker en wil je het ook gaan maken! http://yummyinmytummy.nl/wereldkeuken/mexico/chili-con-carne-2/

Het lijkt me erg leuk om ook dingen van jullie te lezen! Misschien doen we weer inspiratie op van elkaars recepten en dergelijke. :D
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 14:30

Re: Experimental Friday

Leuk! Voor mij wordt het de maandag, of het weekend, want dan heb ik tijd om uitgebreid te koken.
Vanavond ga ik iets nieuws uitproberen: jalopeño wontons met kaas (net iets anders dan wat ik op de tapas,enting heb gemaakt maar bijna dezelfde ingrediënten) en pittige bloemkool met een korstje uit de oven. Alleen de hot sauce daarvoor die ik heb gekocht is echt méga hot, denk dat ik maar een theelepel ga gebruiken haha. Ik ben best wat gewend qua pittigheid.
Ik zal het vanavond reviewen!

http://cassiecraves.blogspot.nl/2012/09 ... ntons.html

http://amazingpinterestworld.blogspot.g ... lower.html
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2013 15:22

Re: Experimental Friday

Leuk! Doe ik sowieso altijd al op woensdag, maar zal meedoen in dit topic.
<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 15:27

Re: Experimental Friday

Ja dat vind ik ook echt leuk!

Ik wil morgens eens lamsvlees halen en dan daar iets mee doen. Ik heb nog nooit met lam gekookt.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2013 15:30

Re: Experimental Friday

<<

Anoniem23

Bericht 02 Sep 2013 15:50

Re: Experimental Friday

Intoxicated schreef:Ja dat vind ik ook echt leuk!

Ik wil morgens eens lamsvlees halen en dan daar iets mee doen. Ik heb nog nooit met lam gekookt.

Lekkerrrr!

Ik doe mee! Al maak ik bijna elke week al wel iets dat ik nog nooit gemaakt heb. Deze week wordt het op vrijdag, want dan komen er vrienden eten. Ga in ieder geval knoflooksoep maken, nog nooit gemaakt!
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 17:31

Re: Experimental Friday

De wontons zijn loempiaatjes geworden en waren echt heerlijk! Gevuld met roomkaas, cheddar en jalopeñopepers dus. De bloemkool vond ik niet zo super, beetje te droog ofzo en melig. Die zal ik niet snel nog eens maken.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Sep 2013 13:19

Re: Experimental Friday

Geen stamppot, maar wraps met broccoli, kip, chilisaus en cashewnoten.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 07:18

Re: Experimental Friday

Wat een leuk idee Joan!
Ik ga vanavond die romanesco groente maken. Het zal wel niet heel experimenteel zijn qua smaak maar wel qua vorm dus ik doe mee want dat telt ook wel haha. Ik heb iig speciaal gewacht tot vrijdag, want in het weekend experimenteren we inderdaad vaak wat meer dan doordeweeks.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 06 Sep 2013 18:47

Re: Experimental Friday

Super leuk, jullie reacties! Ik heb vandaag m'n chili gemaakt. Eigenlijk keek ik de hele week al uit naar het kook moment, ik had er zo'n zin in! De chili is gelukt en smaakte heerlijk! Ik denk dat we 't vaker gaan maken.

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 19:22

Re: Experimental Friday

Dat ziet er heerlijk uit Joan! Chocola schijnt een goede smaakmaker te zijn voor chili!

Ik had gisteren trouwens chocoladeijs met chiliflakes, dat werkt ook haha :)

En jouw recept doet me denken dat ik binnenkort wel eens mole wil maken, een Mexicaanse saus ook met chocola en chili. Wel een goed idee, want die staat nog op m'n experimentele wenslijstje.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Sep 2013 09:28

Re: Experimental Friday

Oh dat vind ik een leuk idee! Ik ga na volgende week ook mee doen. Heb nu de boodschappen tot vrijdag al in huis.
<<

Snirp

Bericht 07 Sep 2013 11:59

Re: Experimental Friday

Leuk idee!!!
Hier wordt er meestal in het weekend iets nieuws gekookt :).
We willen morgen samen de keuken in, maar weten nog niet wat het gaat worden.
Houd jullie op de hoogte!
<<

Anoniem119

Bericht 07 Sep 2013 13:03

Re: Experimental Friday

Oooh lekker Azi! Dat ziet er heerlijk uit. En ik ben gek op ranch dressing, alleen nog nooit zelf gemaakt. Vind dat wel een leuke uitdaging. Laat je me weten hoe het was?
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2013 10:45

Re: Experimental Friday

Gisteren noodgedwongen ook wat nieuws geprobeerd. Mijn man had makreelfilet gekocht bij de viswinkel en kwam er thuis achter dat hij een hele gerookte makreel bij zich had.
Ik heb uiteindelijk een ovenschotel gemaakt met aardappeltjes, prei, makreel, ei, koffiemelk (bij gebrek aan gewone melk) en zout, peper, knoflook en sambal. Het was lekker :D Gelijk voor het eerst van mijn leven een makreel schoongemaakt. Vooraf even op youtube gekeken hoe dat moest!
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 11:34

Re: Experimental Friday

Makreel is zo lekker! Al eten wij het gewoon zo op :thumbup:

Ik wil ook meedoen! Elke week kook ik een bepaald recept. Soms met wat ik in huis heb (dan tik ik bij smulweb de ingrediënten in en dan zoek ik een recept uit)

Deze week wil ik iets maken met Bulgur en lamsgehakt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Sep 2013 11:40

Re: Experimental Friday

Ik probeer vaak wel 1 keer in de twee weken ofzo wat nieuws te maken. Ik heb er niet echt een vaste dag voor, meestal zal het op vrijdag/zaterdag/zondag/maandag zijn. Deze week eten we echter vaak buiten de deur dus het zal er nu niet van komen.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Sep 2013 17:01

Re: Experimental Friday

Marin schreef:Oooh lekker Azi! Dat ziet er heerlijk uit. En ik ben gek op ranch dressing, alleen nog nooit zelf gemaakt. Vind dat wel een leuke uitdaging. Laat je me weten hoe het was?


Doe ik! Ik maak het van de week :)
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 09 Sep 2013 18:52

Re: Experimental Friday

Leuk! Ik ga met 2 vriendinnen ook zoiets doen. Elke week gaan we bij de een kokkerellen en eten.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2013 19:34

Re: Experimental Friday

Ik ga deze week voor 't eerst quinoa maken. En bovenop de quinoa salade dan gegrilde avocado, dat lijkt me ook wel bijzonder.

Oh en gisteren voor het eerst met sumak gekookt, da's een kruid met citroenachtige smaak. Was lekker!
<<

Snirp

Bericht 09 Sep 2013 19:38

Re: Experimental Friday

Marin, ben benieuwd naar je quinoa-recept!
De quinoa-salade van Jamie is errug lekker :).
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2013 19:47

Re: Experimental Friday

Ik wil deze gaan maken:

http://pinterest.com/pin/92534967317043631/

Was eigenlijk met couscous, maar wil zo graag eens quinoa proberen.

In welk boek staat Jamie's quinoa recept?
<<

Snirp

Bericht 09 Sep 2013 20:00

Re: Experimental Friday

In 15 minutes!
Er staan er 2 in, ik heb tot nu toe alleen de san fran quinoasalade gemaakt.

De bananencake is btw goddelijk!!!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2013 20:03

Re: Experimental Friday

:cheers: Leuk om te horen!

15 minute meals heb ik, ga eens kijken!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers