Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstontsteking

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Dec 2013 14:24

Borstontsteking

Wie heeft dit ook gehad?

Ik zat van dinsdag op woensdagnacht in de nachtdienst en toen ik ging kolven merkte ik dat mijn rechterborst erg pijnlijk was. Ik voelde ook een harde plek dus deze geprobeerd weg te masseren maar dat lukte niet.
Toen ik in de ochtend thuis kwam (borst ging steeds meer pijn doen en voelde ook branderig aan) een warmtecompres er op gedaan en D. goed aan die kant laten drinken. Daarna gaan slapen en ik werd op een gegeven moment wakker van de pijn. Mijn halve borst was keihard, rood en leek in brand te staan. Zelf voelde ik mij ook beroerd, rillerig en zweterig. Temp opgenomen maar ik had geen koort, wel verhoging.
Ik heb gelijk ge huisarts gebeld en ik kon een uurtje later al terecht. Nu heb ik een ab kuurtje meegekregen en ik ben ziek gemeld voor de rest van mijn nachtdiensten.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de kuur aansloeg? En heb jij je toen ook ziekgemeld? En wanneer ging je weer aan het werk?
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:24

Bericht 12 Dec 2013 14:34

Re: Borstontsteking

Ik had het 6 weken na de geboorte van A.smorgens had ik nog nergens last van .Smiddag voelde ik mij ineenkeer honds beroerdt, trillerig, en erg koud .En idd ook een harde plek in mijn borst.Ik ben gaan kolfen maar der kwam haast niet eens wat uit .Ik ben op bed gegaan .Na dat ik uit bed kwam temperatuur opgemeten als ik geod heb was het toen 40.5 .Vriend dokter gebeld , we moesten meteen na ziekenhuis .was dus borstontsteking heb der een penceline kuur gekregen en moest koude thee doeken der over heen leggen was na 3 a4 dagen weer de oude .Maar wat heb ik mij beroerd gevoeldt blee
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Anoniem32

Bericht 12 Dec 2013 14:36

Re: Borstontsteking

Mij nichtje is er net vanaf. Vrijdag belde ze me en was ze ook door de pijn flauw gevallen.
Idd ook een ontsteking. Ze was na 4 dagen weer hersteld.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Dec 2013 14:39

Re: Borstontsteking

Ik heb het vaker gehad, maar er nooit een kuur oid voor gehad.
Altijd zoveel mogelijk aanleggen, warm douchen en dan proberen te masseren, rust nemen en eventueel ibuprofen, dan was ik er na 2 dagen weer bovenop.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 12 Dec 2013 15:06

Re: Borstontsteking

He wat vervelend. Beterschap!
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem97

Bericht 12 Dec 2013 15:12

Re: Borstontsteking

Ik heb bij mijn eerste 2 keer een ontsteking gehad, de eerste keer een kuurtje en de 2de keer niet. Beide keren ging het na 3 dagen beter. Goed je borst leeg kolven of laten drinken, en de pijnlijke plek/harde plek onder de douche wat masseren.
Beterschap!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Dec 2013 15:58

Re: Borstontsteking

Ik heb het 1x gehad, ik was ineens zo ziek.Ab gehad en heel goed gekolfd aan die ene borst, voelde me de andere dag al een stuk beter.
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Dec 2013 17:32

Re: Borstontsteking

Ik heb het heel vaak gehad en elke keer hielp de antibiotia wel binnen 24 uur. Dan werd de pijn in elk geval weer een beetje te doen. Na een paar dagen was het dan wel echt over.

Sterkte ermee!
<<

Anoniem309

Bericht 12 Dec 2013 20:27

Re: Borstontsteking

Het klinkt misschien raar, maar ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen om witte koolbladeren te kneuzen en in je bh te doen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Dec 2013 20:53

Re: Borstontsteking

Bij mij hielp de ab ook erg snel. Ik mocht niet kolven oid (was tijdens de zwangerschap en ik mocht niet kolven om nog meer premature contracties te voorkomen). Maar de koolbladeren heb ik ook gebruikt en de pijnlijke plek gemasseerd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 12 Dec 2013 21:08

Re: Borstontsteking

Ik kreeg na 6 weken bv een ontsteking. Zo van het ene op andere moment. Borst deed veel pijn, ik had haast 40graden koorts en kon amper op mijn benen staan.
Kuur gekregen en 3 dagen later had ik nergens meer last van. Productie was wel enorm teruggelopen dus helaas moeten stoppen met de bv.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers