Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraambezoek of kraamfeest?

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Dec 2013 10:32

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

Nilou schreef:Voor de meiden die een kraamfeest hadden:
Hoe oud was je kindje toen jullie het kraamfeest hadden?


Ik heb er 1 gehad waarbij het kindje 2 weken was. 40 man in de tuin, vreselijk. Ik vond het een kado afgeven circus.

Mijn keus zou het niet zijn, ik verwacht nu bij de tweede ook minder bezoek dus ik plan iedereen liever persoonlijk in.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Dec 2013 10:45

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

Ik zou me geen zorgen maken, want je krijgt de tweede keer echt veel minder bezoek. Dat hoor ik van vrijwel iedereen. Dus ik zou geen kraamfeest geven maar het gewoon op z'n beloop laten, want de kans dat het weer zo gaat als bij je eerste is echt klein, mensen met wie je niet heel close bent staan bij een tweede niet echt in de rij om langs te komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 12 Dec 2013 11:24

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

Kraamfeest ideaal!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Dec 2013 12:27

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

De kraamfeesten waar ik ben geweest was meestal een week of 6 na de geboorte
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 12 Dec 2013 12:33

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

Ik vind kraamfeesten ook helemaal niets. Hier wordt het gewoon ouderwetse kraamvisite met beschuit met muisjes! :D
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 12 Dec 2013 14:35

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

Shy schreef:Je kan natuurlijk niet in mijn portemonnee kijken maar toen zoon werd geboren hebben we rond de 75 kaartjes verstuurd, daarvan zijn er heel erg weinig niet geweest. Als nu weer bijna iedereen komt en ik moet voor die 2 à 3 uur voor iedereen hun drankjes betalen dan wil ik nu nog even niet weten wat dat moet gaan kosten. Daarom vraag ik ook naar ervaringen.


Ik kan inderdaad niet in jouw portemonnee kijken maar ik ging er vanuit dat de kosten niet het probleem zouden zijn. In je openingspost geef je dat verder ook niet aan, alleen dat je niet wilt dat het een drank/ - vreetfestijn zou gaan worden. Daarom gaf ik aan dat ik een bepaalde tijd eraan zou koppelen die afgebakend is. Als je kosten wilt besparen dat zou je een voetbalkantine/ scoutinggebouw/ dorpshuis of zo kunnen afhuren. Je kan dan iedereen zelf drankjes laten pakken en je zelf ook goedkopere merken drank neerzetten. Beschuit met muisjes en chips/nootjes op tafel en je bent klaar. Als je het kraamfeest niet thuis houdt dan ben je sowieso meer geld kwijt dan dat je thuis visite ontvangt (als je het doet als op bovenstaande manier dan ben je sowieso de locatiehuur extra kwijt en als je echt een zaaltje met bediening afhuurt dan nog wel een stuk meer). Ik zou sowieso niet een beperkt aantal drankjes per persoon doen. Dat vind ik echt heel onaardig overkomen. Alsof ik alleen even mijn cadeau af mag komen geven en dan vooral heel snel weer naar huis moet gaan. Daarnaast vraag ik me serieus af hoe je dat in de praktijk zou willen gaan doen om het bij te houden hoeveel drankjes iemand op heeft. Ik zou consumptiebonnen vrij vreemd vinden eigenlijk.

Je zou het ook eventueel thuis in meerdere keren kunnen doen. Dan bespaar je kosten en heb je kleinere groepjes waardoor het minder onpersoonlijk wordt.

MzCharlotte: Op een verjaardag zijn er meestal een stuk minder mensen dan dat er doorgaans op een kraamfeest komen. Bijvoorbeeld ooms en tantes en neven en nichten die wel op kraamvisite willen komen maar die niet op verjaardagen komen. Ook heb je altijd nog andere kennissen en buren die je wellicht wel een geboortekaartje stuurt maar die je normaal gesproken niet op een verjaardag vraagt. Dat maakt de groep al veel groter. Daarnaast vind ik het leuk als ik op kraamvisite kom om de ouders uitgebreid te bespreken en het kindje te kunnen zien. Dat is vaak op een kraamfeest niet het geval. Dat maakt het voor mij onpersoonlijk.
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 12 Dec 2013 14:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Dec 2013 14:38

Re: Kraambezoek of kraamfeest?

Ik zou het eerlijk gezegd wel raar vinden als ik niet op kraamvisite mag komen en dan op zo'n kraamfeest ook nog te horen zou krijgen dat ik maar een beperkt aantal consumpties krijg. Niet dat ik het op een ongelimiteerd eten en drinken zou willen zetten, maar het komt allemaal een beetje onwelkom over. Als ik zou weten dat mensen er zo instaan zou ik een kaartje sturen en verder geen moeite doen (tenzij het heel naaste familie of close vrienden zijn, maar daarvoor geldt dat waarschijnlijk ook niet).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers