Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel of zitverhoger

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 10 Dec 2013 18:41

Autostoel of zitverhoger

Over niet al te lange tijd willen wij voor dochter over naar een andere autostoel. In de huidige groep 1 stoel zit ze niet prettig meer en ze is inmiddels bijna 15 kg, dus kunnen binnenkort over.

Maar wij zitten een beetje in dubio. Halen we een losse zitverhoger, of gaan we eerst voor een stoel met iets meer steun? Een echte stoel lijkt mij veiliger, omdat ze dan aan de zijkanten nog iets bescherming heeft. Anderzijds: een goedgekeurde zitverhoger moet toch ook voldoende zijn? Wat hebben jullie voor een stoel in de 15-36 kg groep? En waarom?

Voor de duidelijkheid: we twijfelen tussen deze twee soorten.

Afbeelding

Afbeelding
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2013 18:47

Re: Autostoel of zitverhoger

Beslist de eerste!!

Onze dochter word bijna 5, en is echt nog te klein voor alleen een zitverhoger. De gordel snijd haar in de nek, en extra steun heeft ze niet. Volgens mij mag ze ook nog niet alleen op de onderste.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Dec 2013 18:53

Re: Autostoel of zitverhoger

De eerste. Ik persoonlijk vind een kindje van 15 kilo nog veels te licht en te klein voor een verhoger.
Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 10 Dec 2013 18:56

Re: Autostoel of zitverhoger

Annie24 schreef:De eerste. Ik persoonlijk vind een kindje van 15 kilo nog veels te licht en te klein voor een verhoger.


Dat idee heb ik dus ook wel, vandaar ook onze twijfel. Mijn man denkt dat ze wel op een verhoger kan, dus ik vroeg me af of ik niet gewoon een beetje te bezorgd was ofzo.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem97

Bericht 10 Dec 2013 19:03

Re: Autostoel of zitverhoger

Absoluut de eerste.
Mijn zoontje is een half jaar ouder en die zit daar ook in en soms in nood op een verhoger maar dat is niet fijn voor lange stukken.
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Dec 2013 19:21

Re: Autostoel of zitverhoger

Wij hebben de eerste soort. Mijn moeder heeft wel een verhoger, maar dat is meer voor nood, als ze een keer met A weg zou moeten en ik weg zou zijn met de auto met stoeltje erin. In mijn auto zit ze trouwens nog in een groep 1 stoel en dat past denk ik nog wel eventjes. In de auto van mijn vriend zit ze al in de opvolger, zoiets als de eerste die je laat zien. Geeft toch een stuk meer steun dan alleen een verhoger.
<<

Anoniem20

Bericht 10 Dec 2013 19:25

Re: Autostoel of zitverhoger

Absoluut de eerste!!

Hier zit de oudste ook in zo'n stoel.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Dec 2013 19:28

Re: Autostoel of zitverhoger

Hier gebruiken we nog steeds de stoel met rugleuning.
De rugleuning kan er ook af, maar dat hoeft nog lang niet. De rugsteun kan nog een stuk hoger dan hij nu is.

Mijn ouders hebben een paar weken geleden wel een verhoger gekocht zodat ze mijn zoon makkelijk van school kunnen halen nu en niet van tevoren eraan hoeven te denken de stoel van auto te wisselen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 10 Dec 2013 19:43

Re: Autostoel of zitverhoger

Ik zou zo lang als mogelijk voor een stoeltje gaan ipv een verhoger
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 10 Dec 2013 20:19

Re: Autostoel of zitverhoger

de eerste.
Ik zou mn dochter niet met een fijn gevoel vervoeren in alleen een verhoger.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Dec 2013 20:31

Re: Autostoel of zitverhoger

De eerste, bij mijn dochter zit de gordel anders niet fijn bij haar nek (te hoog).
<<

Anoniem16

Bericht 10 Dec 2013 22:16

Re: Autostoel of zitverhoger

Voor onszelf uiteraard een echte autostoel, bij mijn moeder een zitverhoger.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Dec 2013 22:17

Re: Autostoel of zitverhoger

Ik vind alleen een zitverhoger echt niet verantwoord. Ook niet voor kleine stukjes. De gordel hangt een kind van 4 of 5 jaar precies in de nek. Kan nooit goed gaan als er wat gebeurd.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Dec 2013 22:19

Re: Autostoel of zitverhoger

Klopt als het een beetje kan neem ik onze stoel ook altijd mee maar af en toe haalt ze hem op ( onverwacht) en dan is die stoel er gewoon niet.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 10 Dec 2013 22:59

Re: Autostoel of zitverhoger

Absoluut de eerste!
Mijn schoonouders hebben ook die eerste, gelukkig!
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Dec 2013 10:11

Re: Autostoel of zitverhoger

Ik zou mijn oudste ook nog echt niet op alleen de verhoger zetten. Maar waarom twijfelen? De meeste stoelen hebben de mogelijkheid om tzt de leuningen eraf te halen, zodat je alleen de verhoger overhoudt. 2-in-1 ideaal toch? Voor nu nog de vertrouwde stoel en straks makkelijk om te 'bouwen'...
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem219

Bericht 11 Dec 2013 10:21

Re: Autostoel of zitverhoger

ik zou ook zeker voor de eerste gaan! Sinds kort zit mijn dochter daar ook in, en ik heb er ook een gekocht voor bij mijn moeder in de auto. Als mijn schoonouders of schoonzusje haar meeneemt zet ik die van ons even over.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 11 Dec 2013 13:34

Re: Autostoel of zitverhoger

*Lieke* schreef:Ik zou mijn oudste ook nog echt niet op alleen de verhoger zetten. Maar waarom twijfelen? De meeste stoelen hebben de mogelijkheid om tzt de leuningen eraf te halen, zodat je alleen de verhoger overhoudt. 2-in-1 ideaal toch? Voor nu nog de vertrouwde stoel en straks makkelijk om te 'bouwen'...


Een losse verhoger is een stuk goedkoper. Natuurlijk wil ik niet bezuinigen op veiligheid, maar als een verhoger ook goed is, vind ik het onzin om een stoel te halen. Nu kunnen we de stoel later doorschuiven voor zoon, dus dat is ook het punt niet. Vroeg het me gewoon af, omdat ik in mijn omgeving meerdere hoor die gewoon op een verhoger zitten.

Hebben inmiddels een stoel besteld. Reacties hier zijn zo duidelijk, dat we inderdaad niet meer twijfelen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Dec 2013 20:45

Re: Autostoel of zitverhoger

De eerste, mijn oudste van 7,5 zit daar zelfs nog in. De jongste zit nog in de groep 1 stoel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 11 Dec 2013 20:59

Re: Autostoel of zitverhoger

Hoe doe jij dat als je een autostoeltje mee moet geven voor uitstapjes op school Thunder? Of geef je dan gewoon een stoel nr. 2 mee?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Dec 2013 13:31

Re: Autostoel of zitverhoger

De jongste is nu 14 kilo. Voor een uitje van school zou ik gewoon de verhoger meegeven. Altijd beter als zonder.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers