Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Anoniem111

Bericht 11 Dec 2013 16:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oh wauw Romie, wat fijn dat het goed zit en het zijn er zelfs twee! Hadden jullie er rekening mee gehouden dat dat kon gebeuren of is het een complete verrassing? Zit het in de familie?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 11 Dec 2013 16:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

De verloskundige begreep niet zo goed waarom de test zo licht bleef, maar dat zal het wel zijn geweest ja.
We moeten het echt laten bezinken, hebben we straks ineens 3 kinderen, wel heel leuk hoor, maar er gaat van alles door ons hoofd nu, met name praktisch en financieel. Volgende week dinsdag hebben we een afspraak bij de gynaecoloog die de zwangerschap verder gaat begeleiden.

pitufo, het zit niet in de familie, het is weleens door mijn hoofd geschoten, maar dat heeft iedereen denk ik wel voor de eerste echo.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 11 Dec 2013 16:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk zeg Romie en heel bijzonder ook een tweeling!!
<<

Anoniem111

Bericht 11 Dec 2013 16:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja, het is mij ook wel eens door het hoofd geschoten, maar ik bedoelde eigenlijk vooral te vragen of het in de familie zit en of jullie dus meer kans hadden op een tweeling. Maar niet dus. Ik zou geloof ik in eerste instantie ook vooral stressen over financieel en praktisch. Je weet dat het kan gebeuren, maar toch ga je er eigenlijk van uit dat het er wel gewoon één zal zijn, omdat dat nou eenmaal het vaakst voorkomt.

Maar goed, uiteindelijk is overal wel een mouw aan te passen en het komt allemaal goed!
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 11 Dec 2013 19:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wow Romie, een tweeling! Dat moet even een bijzondere gewaarwording zijn geweest, vooral omdat je zo bang was dat teniet goed zou zijn. Begint het nieuws al een beetje te landen?
2014 2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 11 Dec 2013 19:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor de leuke reacties! Het zal denk ik nog wel even duren voor het nieuws land, vind het wel erg bijzonder. Ik denk dat het vanzelf steeds meer betekenis zal krijgen.
<<

Anoniem134

Bericht 11 Dec 2013 20:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik meld me voorzichtig... vanochtend en vanmiddag een test gedaan die hartstikke positief was.

Ben nog niet verder gekomen met lezen dan het nieuws dat Romie in verwachting is van een tweeling. Gefeliciteerd!

Ik ga proberen eraan te denken hier regelmatig wat neer te zetten. Nu eerst maar eens bedenken wanneer ik ook alweer de verloskundige ga bellen. Heb namelijk helemaal niet bijgehouden wanneer ik voor het laatst ongesteld was dus ik gok maar dat ik rond de 4 a 5 weken ben.
<<

Anoniem111

Bericht 11 Dec 2013 20:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd MissD!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 11 Dec 2013 20:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MissD gefeliciteerd!!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem166

Bericht 11 Dec 2013 20:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeetje, Romie, wat een opluchting en dan ook nog zo'n verrassing! Leuk!
<<

Anoniem166

Bericht 11 Dec 2013 20:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MissD, wat een leuk nieuws, van harte gefeliciteerd!
<<

Anoniem134

Bericht 11 Dec 2013 20:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dank jullie wel!!

Stomme vraag hoor... maar wanneer bel je de verloskundige ook alweer? Heb geen idee meer of ik dat de vorige keer meteen heb gedaan of dat ik daar mee gewacht heb. Weet wel dat ik al vroeg mocht komen voor een echo omdat ik toen na het stoppen van de pil direct zwanger was en niet ongesteld ben geworden.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Dec 2013 20:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat is schrikken Romie.

Er is hier een 2-lingen/meerlingen topic. Misschien dat ze je nog tips en zo kunt geven.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem166

Bericht 11 Dec 2013 20:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Rond 6 weken geloof ik. En dan verschilt het per praktijk wanneer je de eerste echo en intake hebt.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 11 Dec 2013 21:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MissD: gefeliciteerd! Ik heb met bijna 5 weken de vk gebeld, ze vragen de eerste dag van je laatste menstruatie, en bereken zo hoever je bent en plannen je aan de hand daarvan in. Ik zou gewoon deze of volgende week al bellen! Heb je vast een datum om naar toe te leven!

Dora: bedankt voor de tip, zal dat topic binnenkort eens opzoeken.
<<

Anoniem134

Bericht 11 Dec 2013 21:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dan ga ik misschien toch deze week maar bellen. Bij tess had ik ook al vroeg een echo en daar was toen al wel wat op te zien.

Vind het trouwens wel erg leuk, dat als alles goed blijft gaan ik ongeveer een maand na mijn zusje uitgerekend zal zijn. Kunnen dan dus gezellig samen gaan winkelen.
<<

Anoniem64

Bericht 11 Dec 2013 22:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Romie, een tweeling.

Hier ook een tweeling, kindje 3 en 4, oudste 2 waren 2 en 3 jaar toen ze geboren werden maar ook hier is het goed gekomen. Ik vind het nog altijd erg bijzonder.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2013 22:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo schreef:
Snoes schreef:Oh Pitufo, je bent zwanger! Wat ontzettend leuk om te lezen zeg, van harte gefeliciteerd. Het is jullie enorm gegund!

Ja :cheering: Dank je wel!

Wat leuk dat je weer terug bent! Ik miste je al. Ben je van plan te blijven en weer actiever mee te posten?

Romie, hopelijk kun je dan vanavond alsnog terecht. Dit is geen leuke situatie zo... :hug:
Ik ben wel van plan te blijven, maar ik denk niet dat ik een heel actieve poster ga worden.

Romie, wat schrikken zeg dat het er 2 zijn! Dubbel gefeliciteerd dus :)
2012 & 2016
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 12 Dec 2013 09:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben sinds gisteravond supermisselijk en aan het overgeven, dus me vandaag maar ziekgemeld. Maar voel me aan de ene kant altijd schuldig en heb moeite met me ziekmelden. Maar zag het echt niet zitten om zo te gaan werken.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 12 Dec 2013 09:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wen: wat balen van de misselijkheid zeg, je vooral niet schuldig voelen dat je je ziek meld hoor meid! Je kan toch niet werken als je zo misselijk bent. Hoop dat het snel beter gaat!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Dec 2013 09:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Balen Wen, maar idd je niet schuldig voelen hoor. Aan een overgevende medewerker hebben ze ook niks!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 12 Dec 2013 10:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jullie hebben ook absoluut gelijk!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 12 Dec 2013 10:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wen, echt niet schuldig voelen. Weet wat je bedoeld hoor, ben zelf ja ook sinds deze week thuis. Maar inderdaad als het niet gaat dan gaat het gewoon niet. Hopelijk voel je je snel beter.

Hier gaat het goed. De medicatie helpt goed en de misselijkheid is een stuk minder. Echt heel fijn. Vanochtend ook weer een echo gehad. Alles goed. Ben nu precies 8 weken!
Volgende week vrijdag de termijnecho. Zou die eigenlijk pas over 2a3 weken moeten hebben maar dat lukte daar niet i.v.m de feestdagen. 6 januari dan weer terug naar de gyn en hem kennende krijg ik dan wel weer een echo.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Dec 2013 10:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wen schreef:Jullie hebben ook absoluut gelijk!


Ik had me een aantal weken geleden ook ziek gemeld, ik heb niet zo'n heel aardige baas en mijn hart gaat altijd tekeer als ik me eigen ziek meld, Overigens was het al meer dan een half jaar geleden dat ik ziek was. Maar ik was zo moe, ons lichaam is natuurlijk bezig en moest gewoon even een paar dagen rust. Heeft me goed geholpen. Deze week hoef ik alleen maandag, vrijdag en zaterdag, en heerlijk 3 dagen achter elkaar vrij, doet mij wel goed!

Welke smoes gebruiken jullie eigenlijk als ze het op het werk nog niet weten? Ik heb gezegd dat ik aan de diarree en aan het overgeven was, "griepje" dus.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Dec 2013 10:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

amber- schreef:Wen, echt niet schuldig voelen. Weet wat je bedoeld hoor, ben zelf ja ook sinds deze week thuis. Maar inderdaad als het niet gaat dan gaat het gewoon niet. Hopelijk voel je je snel beter.

Hier gaat het goed. De medicatie helpt goed en de misselijkheid is een stuk minder. Echt heel fijn. Vanochtend ook weer een echo gehad. Alles goed. Ben nu precies 8 weken!
Volgende week vrijdag de termijnecho. Zou die eigenlijk pas over 2a3 weken moeten hebben maar dat lukte daar niet i.v.m de feestdagen. 6 januari dan weer terug naar de gyn en hem kennende krijg ik dan wel weer een echo.


Haha leuk, dan schelen wij samen maar 1 dag :yes:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers