Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Feb 2024 22:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik denk dat als je niet blijft zitten, je kind dan helemaal ongemotiveerd raakt en nog langzamer gaat eten. Is toch ook ongezellig. Wellicht helpt het inderdaad door een wekkertje te zetten en een toetje in het vooruitzicht te stellen als ze op tijd klaar is (indien het vooral getreuzel is).

Voor een tweeling hangt het maar net van het kado af natuurlijk. Een mooi voorleesboek kun je als 1 kado geven (zeker als je ook nog wat voor moeders of een ouder broertje/ zusje erbij doet). Als het kleding is dan doe je natuurlijk 2.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Feb 2024 07:11

Tja, ongezellig of niet, na drie kwartier is ons humeur redelijk onder het nulpunt gezakt. Ze zit ook allemaal andere dingen tussendoor te doen. Als het eten haar bevalt, kan ze echt wel snel eten. Een pizza of pannenkoek is binnen no-time op. Nu zeggen we vaak dat ze nog vijf minuten heeft als wij klaar zijn, maar daar houden we ons ook niet heel consequent aan. Het vooruitzicht van een toetje helpt soms, maar vaak ook niet.

Denk dat we voortaan maar gewoon een halfuur blijven zitten en dat het dan klaar is.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Feb 2024 07:24

Ja andere dingen tussendoor doen mag bij ons ook niet haha dat scheelt. We zijn daar denk ik best streng in? Als ze heel enthousiast per se iets willen laten zien (een dansje ofzo 🫠) dan mag dat natuurlijk maar ze mogen niet continu van tafel en mogen ook niet rommelen met dingetjes (speelgoedjes ofzo) die binnen hun handbereik liggen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Feb 2024 07:26

Wij hebben ook een heel trage eter die het elke ochtend presteert om bijna te laat op school te komen daardoor. En sinds kort gebruiken we de mouse timer (app). Dat werkt behoorlijk goed! Het was een tip van de juf, ze gebruiken dat ook in de klas tijdens het eten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Feb 2024 07:28

Bliss schreef:Hoe lang blijven jullie aan tafel zitten met de kinderen? M'n dochter eet zo verschrikkelijk traag, niet te doen. Op een gegeven moment is het gewoon klaar, dan zitten wij daar maar een beetje wortel te schieten.

Bij ons zijn de kinderen ook trager dan wij. Wij drinken dan vast een kopje koffie. En op een gegeven moment is het klaar ja. Maar we moedigen vaak wel aan of geven nog even wat laatste hapjes. Ik vind genoeg eten wel belangrijk, dus daar wacht ik dan wel op. En ik vind 't wel een fijn momentje eigenlijk omdat we elkaar even spreken voordat we weer de hele avond run moeten doen. We zijn daardoor wel vaak laat, we eten om 7 uur en gaan rond half 8 a kwart voor 8 naar boven. Maar het is het me al met al wel waard. Maar soms kan ik dan ook ineens boos worden, maar meer op de tijd zelf, dat 't al zo laat is. Dan ga ik stressen, maar vooral omdat m'n man rond 8 uur weg gaat en ik dan de avond run alleen moet doen. Dus liever wel iets meer doorpakken.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Feb 2024 07:52

Ja wij moedigen ook steeds aan en ze mag ook niet van tafel hoor, maar zelfs aan tafel krijgt ze het voor elkaar om andere dingen te doen. Of hele verhalen te vertellen. Haha het is wat met die kleuters. Zo'n timer lijkt me wel een goed idee!
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Feb 2024 08:04

Ja die verhalen zijn soms wel onhandig idd haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Feb 2024 08:18

Mouse timer gedownload. 🐭
❤ 7 juni 2018
<<

Siesa

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2024 13:23

Bij ons is het even eten in stilte en bij het toetje bespreken we de dag pas. Anders duurt het veel te lang.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2024 13:46

Ik zou inderdaad kijken wat je daaraan kunt doen. Mijn dochter wil vaak hele verhalen gaan vertellen als ze naar bed moet. Ja, zo ken ik er nog wel een paar en daar trap ik dan mooi niet in. Dan zeg ik, morgen wil ik al je verhalen horen maar nu is het tijd om te slapen. Kun je natuurlijk ook toepassen op eten. Verder niks aan tafel dus andere dingen doen is geen optie. Hopelijk gaat de timer werken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Feb 2024 13:56

DronkenTaart schreef:Ik zou inderdaad kijken wat je daaraan kunt doen. Mijn dochter wil vaak hele verhalen gaan vertellen als ze naar bed moet. Ja, zo ken ik er nog wel een paar en daar trap ik dan mooi niet in. Dan zeg ik, morgen wil ik al je verhalen horen maar nu is het tijd om te slapen. Kun je natuurlijk ook toepassen op eten. Verder niks aan tafel dus andere dingen doen is geen optie. Hopelijk gaat de timer werken.

Hebben jullie zoveel tijd buiten eten en slapen dan? Op lange werkdagen bedoel ik dan. Wij zijn om half 7 thuis, gauw koken, eten om 7 uur, half 8 naar boven, 8 uur slapen. We nemen tijdens die momenten juist de dag door, dat zijn juist de enige momentjes dat we de kinderen even zien en die mogen gerust hun verhaal doen, juist fijn. Ik gebruik het slaapmoment altijd om even de dag door te nemen en voor te bereiden op morgen. Anders zou ik m'n kind niet eens echt zien of spreken die dag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Feb 2024 14:56

Ik heb het geluk altijd half zes, of zoals vandaag 17:00 te eten. Dan kletsen we over de dag. En met de oudste in bed nog. Ze mag dan kiezen: of nog even tv kijken of nog even kletsen in bed. Ze kiest vrijwel altijd het laatste.

De jongste ligt er op maandag en dinsdag vaak al 18:30 in. We gaan dan 18:10 naar boven en kletsen dan na het boekje lezen nog even. Ze vertelt nog niet zo heel veel over de dag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Feb 2024 19:32

Mouse timer op twintig minuten (lekker ambitieus) en op was de boerenkool!
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Feb 2024 19:40

Bliss schreef:Mouse timer op twintig minuten (lekker ambitieus) en op was de boerenkool!

Haha top!

Ik deed het voor de grap met een toetje aan op 1 minuut. Ik heb ze nog nooit zo snel zien eten, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Feb 2024 23:13

Serieus! Ik ga die app nu ook opzoeken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Feb 2024 23:21

Hier hebben ze dertig minuten en meestal zijn er dan twee happen gegeten. We ruimen het dan ook op, ze eten toch niet verder.

Ooit komt er een dag dat ze warm eten eten. Ooit.
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Feb 2024 07:32

Bliss schreef:Mouse timer op twintig minuten (lekker ambitieus) en op was de boerenkool!

Haha hoera! Hier werkt het dus ook als een zonnetje.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2024 14:21

Die ga ik ook proberen! Denk wel dat als de nieuwigheid er vanaf is, onze zoon denkt groetjess haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 13 Feb 2024 14:30

Spencer schreef:Hier hebben ze dertig minuten en meestal zijn er dan twee happen gegeten. We ruimen het dan ook op, ze eten toch niet verder.

Ooit komt er een dag dat ze warm eten eten. Ooit.

Ik kan dus heel slecht tegen eten weggooien. Je voorkomt het nooit helemaal met kinderen, maar als het even kan zo weinig mogelijk. Maar ik ga voortaan ook echt niet meer langer dan een halfuur zitten, dan ben ik het spuugzat.

Haha Harri ik ben ook benieuwd hoe lang het bij ons een hit blijft. En of het ook werkt als ze het eten echt niet lekker vindt (de boerenkool gaat er altijd best oké in).
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Feb 2024 14:49

Hier werkte het vanmorgen bij de boterham ook als een tierelier!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Feb 2024 19:10

Marin schreef:
DronkenTaart schreef:Ik zou inderdaad kijken wat je daaraan kunt doen. Mijn dochter wil vaak hele verhalen gaan vertellen als ze naar bed moet. Ja, zo ken ik er nog wel een paar en daar trap ik dan mooi niet in. Dan zeg ik, morgen wil ik al je verhalen horen maar nu is het tijd om te slapen. Kun je natuurlijk ook toepassen op eten. Verder niks aan tafel dus andere dingen doen is geen optie. Hopelijk gaat de timer werken.

Hebben jullie zoveel tijd buiten eten en slapen dan? Op lange werkdagen bedoel ik dan. Wij zijn om half 7 thuis, gauw koken, eten om 7 uur, half 8 naar boven, 8 uur slapen. We nemen tijdens die momenten juist de dag door, dat zijn juist de enige momentjes dat we de kinderen even zien en die mogen gerust hun verhaal doen, juist fijn. Ik gebruik het slaapmoment altijd om even de dag door te nemen en voor te bereiden op morgen. Anders zou ik m'n kind niet eens echt zien of spreken die dag.

Lange werkdag duurt hier tot 5 uur. Ik haal mijn dochter half 4 uit school (daar gebruik ik mijn pauze dus voor) en tijdens de rit naar huis bespreken we al hoe het op school was. Ik werk vanuit huis dus zet ik dan om 5 uur het eten op of soms wat eerder als het rustig is qua werk. Eten duurt hier niet langer dan 20 min/ half uur en dan berspreken we ook nog de dag en whatever (geen beeldscherm of andere zaken aan tafel). Ik laat mijn dochter de tafel afruimen en dan hebben we de avond. Om 8 uur gaat ze tanden poetsen en richting de slaapkamer. Meestal ga ik dan bij haar liggen en lezen of kletsen we wat. Om 9 uur gaat het licht uit. Alleen als ik naar kantoor moet, ben ik wat later thuis en is de avond daardoor ook korter. Toen ze kleiner was, was mijn avond samen ook korter natuurlijk maar er is genoeg tijd buiten het eten om, om samen de dag door te nemen dus. Ze hoeft dat dus niet perse pas om pas 9 uur te doen :ja:. Om 7 uur pas eten zou ik echt niet trekken haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2024 10:15

Beide kinderen hebben graag een waterfles in bed, zoon zet hem daarna wel op het kastje maar dochter valt ermee in slaap in haar hand. We hebben verschillende bekers geprobeerd, maar ze lekken helaas allemaal. Had goede hoop voor de 360 beker, maar ook die lekt. Ik zoek dus een beker die lekproof is, zonder dat ze er een dop op hoeft te doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2024 10:21

Hier rietjesbeker van HEMA, met figuurtjes erop, die kun je dicht draaien. Hij lekt alleen als je hem helemaal op zijn kop houdt. Hier draaien ze hem zelf dicht en dochter slaapt er ook mee onder de arm. Ik vul hem nooit helemaal dan lekt hij sowieso niet snel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2024 10:34

CamelBak bevalt hier al jaren goed voor de kinderen (en mezelf;)).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Feb 2024 10:36

Hier ook Camelbak
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen