Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Wonen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Feb 2024 21:51

Re: Vragentopic - Wonen

Wat is jullie ervaring met ruilen bij de HEMA zonder bon? Mijn jongste heeft vandaag een dekbedovertrek gekregen voor zijn verjaardag die niet zijn (of onze ;)) smaak is. Zou ik dat zonder bon kunnen omruilen voor een andere?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Feb 2024 22:14

Ze zullen toch wel een bon willen zien om te kunnen controleren hoe het betaalt is en of er niet bv een korting vanaf is gegaan. Tegenwoordig kunnen ze ook vaak zelf de bon terugvinden als je weet wanneer en welke tijd het gekocht is maar goed, dan zul je het alsnog moeten bespreken met de gever van het kado. Maar dat kan toch gewoon lijkt me?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2024 22:41

Mijn ervaring is dat dat zonder bon niet lukt. En eigenlijk snap ik dat ook wel (al vond ik het toen ook heel vervelend).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Feb 2024 07:21

Ik wilde de gevers er eigenlijk niet mee belasten maar zou het ook logisch vinden als het niet kan inderdaad. Zou wel aardig zijn haha! Ik ga het gewoon proberen en anders toch de bon vragen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Feb 2024 08:21

Vroeger lukte dit nog weleens bij de Hema, maar volgens mij hebben ze hun beleid een keer aangescherpt. Denk dus dat het nu lastig wordt!
❤ 7 juni 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2024 22:10

Ik had een kraamcadeau van de Hema gekregen dat te klein was. Kaartjes zaten erbij, maar had geen bon en ik vond het lullig de gever om de bon te vragen. Bij de Hema helemaal uitgelegd en de caissière begreep het helemaal, maar ze mocht er niks mee doen. Was volgens haar inderdaad aangescherpt in de regels.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Feb 2024 23:31

Mijn man en ik willen graag onze twee-onder-een-kap uit 1922 verduurzamen. Nu lukt het ons steeds niet om een aannemer te vinden die een uitgebreide offerte wil maken en goed advies kan geven over:
- dakrenovatie
- gevel- en vloerisolatie
- vloerverwarming benedenverdieping

Aannemers willen vaak nog wel een eerste gesprek voeren, maar uiteindelijk haken ze af (omdat ze andere klussen leuker/lucratiever vinden?)

Mijn man heeft nu wel een partij gevonden, De Energiebespaarders, die zonnepanelen en een warmtepomp kunnen komen plaatsen. De offerte die zij hebben gestuurd is nog een week geldig.

Mijn man wil nu heel graag die offerte accorderen, zodat er eindelijk IETS gebeurt, maar ik denk dat dat niet slim is. We moeten toch eerst weten of we ons dak willen renoveren en of we vloerverwarming gaan nemen, voordat we zonnepanelen en een warmtepomp laten installeren?

Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen?

Maakt het voor de keuze van een bepaald soort warmtepomp bijvoorbeeld heel veel uit of je wel/niet je benedenverdieping met vloerverwarming verwarmt?

Ik weet het allemaal niet meer 😭
T (2008) en I (2013)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 07:06

Je hebt nu een cv ketel? Hoe warm is het water dat door de radiatoren gaat?

Bij mn moeder is een warmtepomp (huis 1970) niet haalbaar, isolatie is ok maar de radiatoren zijn te klein voor lage temperatuur toevoer.

Zonneparken kan afhankelijk of je het dak van binnen of buiten wilt isoleren.
08/2018
05/2021
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 07:35

Ik zou ook eerst het dak laten inspecteren. Bij ons huis uit 58 hebben we alle panlatten vervangen en damp-open folie laten plaatsen, zodat we daarna van binnenuit heel makkelijk konden isoleren. Als je eenmaal panelen hebt liggen kan je qua dak van buiten iig niets meer veranderen.

En ik betwijfel of een warmtepomp in een huis uit 1922 zinvol gaat zijn. Dan moet je écht eerst alles qua isolatie goed aanpakken (spouwmuren, heb je die uberhaupt?, vloeren, dak, hr++ glas overal etc) , en inderdaad je radiatoren op aanpassen. Dus zou echt als laatste die warmtepomp doen als je zeker weet dat het zinvol is.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Feb 2024 07:58

Bedankt voor jullie reacties!

Het huis heeft energielabel D.
Het dak is vanbinnen goed geïsoleerd in 2017.
Glas in huis is grotendeels hr++, op een enkel raampje na. Meeste ramen zijn namelijk uit 2013 en 2022.
We hebben spouwmuren, die zijn geïsoleerd met van die korrels.
We willen de huidige ouderwetse radiatoren graag vervangen. Volgens de adviseur die hier was, zijn lagetemperaruurradiatoren een optie voor ons.

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk hoe handig het is om eerst een warmtepomp te plaatsen en daarna pas nieuwe radiatoren boven en vloerverwarming beneden.

En dat laatste, van die vloerverwarming, weten we dus nog niet eens zeker. Ik heb echt geen idee wat het gaat kosten. De hele kruipruimte moet dan ook geïsoleerd worden. Volgens mij is dat zo'n ingrijpende en dure verbouwing dat we er een lening voor af moeten sluiten.
T (2008) en I (2013)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Feb 2024 08:03

ik zou dan ook direct de radiatoren vervangen of over te gaan op vloerverwarming.

Maar heb je ook al gekeken naar warp systems vloerverwarming? Dat hebben wij, en scheelt wel qua ingrijpende verbouwing (en stof).
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Feb 2024 08:15

Hee, wat een goede tip! Nog nooit van gehoord. Het idee dat we niet hoeven te hakken, breken of frezen klinkt aanlokkelijk. We hebben veel oorspronkelijk houtwerk in de huiskamer (houten inbouwkasten etc.) Dat houtwerk willen we graag behouden.

Maar ben je dan niet de kruipruimte ook aan het verwarmen, als je ervoor kiest om daar niks mee te doen?
T (2008) en I (2013)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Feb 2024 10:46

Ik val om van de stress haha, we willen een bod op een huis doen maar ik heb geeeen idee hoeveel we moeten overbieden. Iemand advies? Snap dat het afhankelijk is van regio en prijs etc maar ik kom echt niet verder haha
R. 2013
D. 2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 13:52

Aankoopmakelaar zou ik zeggen :) Die heeft er het beste zicht op. En natuurlijk de vraag, hoeveel vinden jullie het huis waard? Hoeveel willen jullie er aan uitgeven?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 15:58

Ik zou eerst uitzoeken of er echt nog zoveel overboden wordt in jullie regio.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 17:28

We hebben voor het eerst een huis gekocht en wat ben ik blij dat we een aankoopmakelaar hadden. Ze heeft ons echt enorm stress uit handen genomen en ook advies van bieden gedaan (en het bieden zelf). Kost wel wat maar ik had zeker overboden zonder deze makelaar en zij adviseerde ons gewoon de vraagprijs te bieden en dan wat tips wat betreft inboedel overname en deze in de biedprijs meenemen. En dus hebben we een goede prijs nu en krijgen we heel wat van de inboedel erbij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Feb 2024 18:00

Wat leuk Marsy, ik wist niet dat jullie een huis gekocht hadden!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 19:52

Gefeliciteerd, Marsy!
Wat fijn dat het gelukt is.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 20:56

Taxatie is morgen en als die enorm afwijkt gaat het niet door. 🤞
Maar de aankoopmakelaar was en is het echt waard
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 21:48

Filoria schreef:Hee, wat een goede tip! Nog nooit van gehoord. Het idee dat we niet hoeven te hakken, breken of frezen klinkt aanlokkelijk. We hebben veel oorspronkelijk houtwerk in de huiskamer (houten inbouwkasten etc.) Dat houtwerk willen we graag behouden.

Maar ben je dan niet de kruipruimte ook aan het verwarmen, als je ervoor kiest om daar niks mee te doen?

Vloer isoleren is wel aan te raden bij vloerverwarming. Je kunt wel een warmtepomp neerzetten en je radiatoren niet vervangen, maar dan krijg je het niet warm waarschijnlijk.
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2024 21:51

Spencer schreef:Ik val om van de stress haha, we willen een bod op een huis doen maar ik heb geeeen idee hoeveel we moeten overbieden. Iemand advies? Snap dat het afhankelijk is van regio en prijs etc maar ik kom echt niet verder haha

Wij hadden hierom een aankoopmakelaar, maar zaten ook in een wat hoger segment en bij een snelle markt.

Ik zie momenteel vooral huizen die veel langer te koop staan. Hoe lang staat het huis te koop dat je op het oog hebt? Als dit enige tijd is, zou ik zeker niet gaan overbieden. Sommige huizen staan in mijn ogen ook te duur in de markt. Wij hebben vorig jaar ons huis ook onder de vraagprijs die de makelaar dacht te krijgen verkocht (zelfde provincie).
08/2018
05/2021
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Feb 2024 07:29

Marsy, gefeliciteerd!
Spencer, hebben jullie al een bod gedaan?

MissEnergy schreef:Vloer isoleren is wel aan te raden bij vloerverwarming. Je kunt wel een warmtepomp neerzetten en je radiatoren niet vervangen, maar dan krijg je het niet warm waarschijnlijk.
Leuk dat ik weer een reactie heb van MissEnergy 🤩

We zijn inmiddels in gesprek met een aannemer die het hele pakket kan komen doen. Hij heeft het over €60.000 voor vloerisolatie, aanpassingen vanwege het ophogen (keukenblok omhoog etc.), vloerverwarming, een nieuwe tegelvloer, lagetemperaruurradiatoren op de bovenverdiepingen en een all electric warmtepomp. Ik vind het klinken als een hoog bedrag, maar ik zou ook zo blij zijn als iemand het allemaal uit handen neemt en we niet zelf voor elke klus een mannetje moeten zoeken...

Het dak en de zonnepanelen zijn dan wel nog een los project, maar dat is oké denk ik. Het is ook niet van elkaar afhankelijk of zo.

Wat een stress geeft dit allemaal, zeg!
T (2008) en I (2013)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Feb 2024 13:23

Een beetje verbouwen kost vaak flink geld. Wij hebben het 1,5 jaar geleden ook allemaal gedaan, toen waren de prijzen nog iets lager. De warmtepomp en airco's heeft mijn man geregeld via zijn werk en zelf geïnstalleerd, dat scheelde veel werk. Vloerverwarming hebben we ook zelf gelegd, dus alleen materiaalkosten. Isolatie hebben via een bedrijf laten doen en vloer via een lokale interieurzaak. Radiatoren hebben we niet meer. Beneden + in de badkamer hebben we vloerverwarming en op de slaapkamers hebben we airco. Voordeel is dat alle oude (in het zicht zittende) leidingen daarmee ook weg zijn. De airco's staan in de winter nauwelijks aan en in de zomer gebruiken we zo voor de koeling.

Qua kosten destijds:
- Vloerverwarming 1600
- Dekvloer 2500
- Vloer (PVC) 6500
- Spouwmuur 1300
- Vloerisolatie 3800
- Warmtepomp + boiler 7000
- Aircos 3500

Zo grofweg al 20.000 euro en een gedeelte dus exclusief arbeid. Let op dat je alsnog bepaalde dingen zelf zal moeten uitzoeken, zoals een vloer etc. Qua planning is een aannemer fijn, maar deze gaat ongetwijfeld niet jullie vloer leggen. Afhankelijk van jullie keuzes zal dat duurder of minder duur zijn.

Ook voor vloerverwarming voldoet oude vloerverwarming minder goed ivm de watertemperatuur. Er is een bepaalde ideale afstand tussen de vloerverwarmingsbuizen om het goed warm te kunnen krijgen.
08/2018
05/2021
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Feb 2024 21:46

.
Laatst gewijzigd door Godsavethequeen op 22 Feb 2024 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Feb 2024 21:47

Geboden wat we het huis waard vinden, bod is geaccepteerd 😱
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje