Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stedentrip met kind

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2024 13:12

Stedentrip met kind

Hallo! Wij willen ieder jaar een stedentrip doen met onze nu 8-jarige. Parijs hebben we al gehad. Londen doen we een andere keer. Zitten nu naar Sevilla of Lissabon te kijken. Het is geen piepert en kan aardige stukken lopen maar het moet voor haar ook interessant genoeg zijn. Hebben jullie tips/ervaringen?
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Feb 2024 16:00

Re: Stedentrip met kind

Berlijn of Rome
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2024 16:32

Wij waren vorig jaar zomer naar Spanje en Portugal (met de auto) en hebben in die 3 weken ook wat stedentrips gedaan met onze toen 7-jarige.

Lissabon, Porto, Sevilla, Valencia en Malaga.

Malaga was echt de leukste stad, met strand heel dichtbij.
Valencia, ook erg leuk en veel te doen en zien!
Sevilla was in de zomer echt te warm!!!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Feb 2024 17:07

Ik wilde ook Málaga zeggen, volgens mij heel leuk voor kinderen!
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2024 19:33

Lissabon ben ik nog niet geweest met kinderen maar de relaxte sfeer is denk ik voor iedereen wel fijn ;)

Zelf zou ik Berlijn aanraden. Afgelopen zomer met 2 kinderen (7 en 9) geweest en beiden vonden het ontzettend leuk!
Wij hadden toen onze eigen fietsen mee en dat is echt een aanrader (of daar ter plekke huren kan natuurlijk ook!) Zo zijn we de hele stad door gefietst en hebben we naast de highlights veel meer kunnen zien dan dat we lopend hadden gekund.

Antwerpen vonden mijn kinderen ook heel erg leuk. Ook daar veel de fiets gepakt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Amelie123

Noob

Bericht 11 Feb 2024 23:42

Wilde ook Antwerpen zeggen, pas gedaan met mijn 7jarige en was een grot succes. Wil er dit jaar ook weer 1 doen met haar dus ik lees mee voor tips
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Feb 2024 08:04

Hier leuke ervaringen met Barcelona, Londen en Malaga. Wij gaan in de meivakantie Edinburgh uitproberen. Amsterdam was van de zomer ook een succes net als den Haag
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Feb 2024 15:53

Ik vond Hamburg met kinderen echt heel leuk! We zijn vijf uur in het Miniatur Wonderland geweest. Lekkere Ijsjes gegeten. Boot tochtje over de Elbe en naar de Elbphilharmonie. Leuke speeltuinen middenin de stad. Ik ben sowieso Duitsland fan met kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2024 17:27

Haha ik wilde zeggen ga naar Parijs! Veel is al genoemd. Ik vond Edinburgh ook echt heel leuk met kind. Maar ik denk eigenlijk dat elke stad prima leuk te maken is voor een kind, ze hebben zoveel leuke dingen in het aanbod tegenwoordig.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2024 20:10

Heeft kind zelf geen idee? Mijn dochter is van dezelfde leeftijd en ik wil in mei met haar naar Rome. Vooral omdat ik dat leuk vind 😁. Maar zij kent bijvoorbeeld het Colosseum wel waardoor het haar ook leuk lijkt. Ook omdat we dan een dagje strand doen en lekker pizza kunnen eten. Zelfde als met Parijs en de Eifetoren. En misschien de Berlijnse muur? Ik zou dus een beetje kijken wat ze kent en leuk vindt. En anders wat jullie zelf interessant lijkt, uiteindelijk zal er in elke stad wel iets leuks zijn voor kinderen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2024 20:39

Wij zijn vorig jaar met onze zoons van toen 5/6 en 8 jaar oud in Edinburgh en Parijs geweest.

In Edinburgh was het National Museum of Scotland een dikke hit, daar hadden we zo een hele dag door kunnen brengen. Verder langs het kasteel gelopen, wat gewinkeld, in een dubbeldekker bus e.d.

In Parijs ( daar waren we wat langer) naar het voetbalstadion van Paris Saint Gemain geweest op verzoek van mijn oudste zoon, de Eiffeltoren beklommen, wat gewinkeld, een rondvaart op de Seine, op de Champs Elysees ed geweest. Maar ook picknicken in een park met een speeltuin en daar lekker de tijd voor nemen.

Dit jaar gaan we naar Londen. Gewoon weer in een dubbeldekker bus, een keer porridge eten, English breakfast, een high tea, wat winkelen, naar het National history museum, lopen over de Tower bridge, wellicht een musical op West end.

Nou ja, ik weet dat je Londen nu niet wil en Parijs al gedaan hebt, maar meer om aan te geven dat al onze stedentrips er wel soortgelijk uit zien. Een museum geschikt voor kinderen, wat rondlopen en sightseeing afwisselen met een boottocht/busritje ed en ook gewoon lekker de tijd nemen in een park met een speeltuin en altijd wel iets winkelen zodat ze een aandenken hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Reizen & vakanties