Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verkiezingen

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Nov 2023 17:17

Re: Verkiezingen

Het valt mij vooral online op hoeveel racistische opmerkingen geplaatst worden. Echt om misselijk van te worden en voor mijn gevoel zo veel meer dan voorheen. Uitspraken als: Adolf had dit beter op kunnen lossen, in de zee is nog genoeg plek, etc. Echt walgelijk. Ik krijg het gevoel dat mensen deze uitslag als een soort vrijbrief ervaren om dit soort uitspraken te doen. Je zag dat ook toen met Trump. En hoe moet je in gesprek met dat soort lui? Die gaan echt niks aannemen van Truus op FB. Sterker nog, je krijgt hele agressieve reacties als je er überhaupt tegen in probeert te gaan. Ik vind het te treurig voor woorden. En inderdaad, straks moeten wij vluchten voor het water, dan wil je ook geholpen worden. Of in dit geval wel je kinderen of kleinkinderen ja. Ik neem aan dat die ook belangrijk zijn voor je. Dit gaat niet de goede kant op. Maar eerlijk? VVD, GL, SP etc vind ik ook allemaal praatjesmakers. Ik kan echt geen vertrouwen meer hebben in die partijen. Ze verkopen allemaal mooie plannen maar ze hebben er alleen maar een puinzooi van gemaakt.

En dan dat gemeuk over klimaat dit dat, neem maatregelen. Ja allemaal heel mooi hoor maar Jannie die achter de kassa zit bij de Aldi kan geen elektrische auto betalen. Hoezo de kachel een graadje lager? Die staat tegenwoordig gewoon uit bij veel mensen omdat ze bang zijn voor de rekening. Haar kinderen konden de afgelopen jaren niet studeren of liepen hoge schulden op en kunnen niet op zichzelf vanwege de woningcrisis. Door hoe het de laatste jaren gaat met Nederland is er zo veel verschil gekomen tussen lage en hogere inkomens dat het niet gek is dat er verdeeldheid en ontevredenheid onder de mensen ontstaan is. Want Jannie moet zich tien slagen in de rondte werken en plannen om rond te kunnen komen. Denk je dat zij zich nog druk maakt om het klimaat? Nee, Jannie wil het anders en dat begrijp ik. Het voelt ook niet eerlijk als iemand voor haar gevoel net in NL is en een huis en een uitkering aangeboden krijgt die net zo hoog is als het salaris waar Jannie zo hard voor werkt. Zo werkt het niet maar zo ziet zij het wel. En dat is precies waar Wilders zieltjes mee gewonnen heeft. Ik ben er nog steeds zo naar van en vraag me af waar het heen gaat met Nederland.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2023 18:09

DronkenTaart: soms moet het eerst even helemaal misgaan voordat er weer veranderingen komen, ik denk dat Nederland even toe is aan beseffen wat ze nu gekozen hebben. Ik ben nu zover dat ik denk: laat Wilders maar even, laat ze maar even gaan. Net als met Trump kwamen zijn stemmers er ook wel achter. Obama was natuurlijk sympathieker en heeft niet zoveel bereikt en nu hebben ze die vreemde Biden, maar in elk geval komt Trump niet meer aan de macht. Hopelijk weer wat beter nieuws over 4 jaar. Of nou ja, kijken wat er nu gebeurd. Ik denk dat stemmers zich nog wel gaan beseffen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Nov 2023 18:16

Ja ik ben benieuwd. Ik vind een streng asielbeleid op zich niet erg en er zijn heus wel punten waar verbetering in kan komen maar ik vind het bizar dat het blijkbaar zo'n vrijbrief is voor veel mensen om zich op deze heftige manier te uiten. Ik ben ook bang dat als Wilders het nu niet mag gaan doen, we dit over 4 jaar weer krijgen en dan nog veel erger. We zullen zien...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Dec 2023 11:55

Ik vind dit mooi beschreven:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Feb 2024 21:15

Nsc is de formatiegesprekken gestaakt.

https://www.nu.nl/politiek/6300553/nsc- ... slukt.html
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Feb 2024 22:07

De vraag is wat dat op gaat leveren. Ik denk dat Omtzigt niet meer wist wat 'ie er mee aan moest. Wilders doet net of hij 51% van de stemmen heeft, en de VVD weet je ook niet. Alleen Populientje is een trouwe schaduw van Wilders. Ik zit niet op een rechts kabinet te wachten, maar aan de andere kant: voor een normalisering van uitslagen is het nodig dat Wilders een ontzettend mislukte regeerperiode maakt, van mijn part van een klein jaar ofzo.
<<

Wizzy

Bericht 08 Feb 2024 01:11

Stel er komt een Timmermans 1 dan gaat er echt een grote volksopstand komen gezien de huidige peilingen die toch echt uitwijzen dat het meerendeel van de Nederlanders een centrum rechts kabinet wil.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Feb 2024 13:36

Wat is er centrum-rechts aan een kabinet van PVV, VVD en BBB? Dat is gewoon kneiterrechts.
Een coalitie van PvdA/GL/NSC/VVD/D66 en CDA heeft een ruime meerderheid van het zeteltal, dus vertegenwoordigt ook meer dan de helft van de kiezers. Zit ik niet perse op te wachten, van mij mag de heer Wilders met alle liefde keihard tegen een muur aan lopen, samen met Van der Plas en Keijzer, maar ik zie die volksopstand niet zo.
<<

Wizzy

Bericht 10 Feb 2024 19:56

Dus je vind de punten die PVV heeft omtrent de zorg (ook ouderen) rechts? BBB zit in het midden van het politieke spectrum. Sowieso niet helemaal rechts.

Jouw coalitie met maar liefst 5 partijen is niet reëel. VVD met PvdA/GL is water en vuur. Dat gaat niet samen. Daarnaast als de grootste partij de PVV (zeker met de huidige peilingen) wordt uitgesloten zullen er rellen gaan komen. Deze zullen vast nog groter zijn dan de demonstraties van links (dat waren gewoon slechte verliezers en die demonstraties heb ik ook die reden nooit gesnapt). Als er rellen zouden komen als de PVV wordt buiten gesloten en er een Timmermans 1 komt snap ik dat volkomen want het volk heeft gekozen en vraagt om een centrum rechts kabinet.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Feb 2024 18:34

Och, de standpunten op dat vlak van de PVV zijn vooral gratis: ze kunnen dat niet eens betalen, het eigen risico in de zorg afschaffen. Ik ben een slecht voorbeeld, ik reken het zo af, maar laat me de zorg niet weerhouden door dat bedrag, overigens. En BBB midden noemen, dat is een visie op politiek die ik niet deel.

Van mij hoeft de PvdA niet te regeren, laat WIlders zich maar gewoon eens een jaartje vastlopen. Ernstig benieuwd of hij uberhaupt ministers kan vinden om een regering te vormen.

En een revolutie, och nee. In een paar jaar tijd heeft FvD gewonnen, heeft BBB gewonnen, de PVdA in Europa en nu weer de PVV. Er volgt wel weer een volgende bevlieging. Mag van mij de SP wel eens zijn, al zal ik er nooit op stemmen :)
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten