Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dating Fraude

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jan 2024 10:40

Dating Fraude

Slachtoffers zijn vorig jaar in totaal ruim 7,6 miljoen euro kwijtgeraakt. In 2022 was dat nog zo'n 4,3 miljoen euro. Wat datingfraude betreft was 2023 volgens de Fraudehelpdesk een recordjaar. In de afgelopen zeven jaar was het schadebedrag door datingfraude niet eerder zo hoog.

https://www.nu.nl/tech/6299157/oplichte ... nders.html

Holy smokes wat een geld! Ik heb er geen oordeel over verder. Er zijn gewoon mensen die hierin trappen want anders zouden dit soort figuren dit tenslotte niet doen. Nu ben ik niet meer heel actief qua daten op het moment maar ik heb ook nooit meegemaakt dat ze om geld gingen vragen ofzo. Ik zit behoorlijk op mijn geld en kan me gewoon niet voorstellen dat ik geld uitleen aan iemand die ik net ken (dat doe ik niet eens aan vrienden). Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dan zo de hoop hebben gevestigd op die liefde. Ik vind het sneu dat je misbruikt maakt van de hoop op liefde van iemand anders.

Jullie weleens meegemaakt dat ze om geld gingen vragen? Spannender dan de standaard scam-berichtjes op FB (oh wat een mooi bericht, wil je vrienden met me worden?) wordt het niet bij mij...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Jan 2024 13:53

Re: Dating Fraude

Echt bizar hoog! Zo sneu ook voor die mensen. Op zoek naar liefde, denken ze iemand gevonden te hebben en worden ze keihard opgelicht. Weg vertrouwen in de mensheid.

Mijn schoonvader is vorig jaar voor ruim 23.000e opgelicht.... Het bekende verhaal, via fb een vrouw leren kennen, die was heel ziek en vond het contact zo prettig, dat ze had besloten aan hem al zijn geld na te laten.
Formulieren laten ondertekenen, contact gehad met de 'notaris' van die vrouw en toen kwam het bericht dat hij 10.000euro moest overmaken voor de notaris- en bankkosten. Na ongeveer 2 weken kwam er wederom een bericht dat er nog eens 13.000 euro moest worden overgemaakt. Weer gedaan en toen bleef het contact uit. Ook toen ging er pas een belletje rinkelen en heeft ie zijn zoons ingelicht....

En dan moet je bedenken dat mijn schoonvader altijd enorm op de centen zit. Het gaat ook altijd alleen maar over hoe duur alles is en hij fietst rustig een half uur om, omdat de aardappelen daar 5 cent goedkoper zijn. Kijkt ook altijd die programma's van oplichters ontmaskerd en roept het hardst dat het hem noooooooit zou overkomen....

Ze hebben overigens nog een keer geprobeerd om hem geld over te laten maken en toen heeft mijn vriend een appje teruggestuurd in niet zulke vriendelijke bewoordingen dat ze geen contact meer mogen opnemen en dat er aangifte is gedaan bij de politie. Daarna is het stil gebleven.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Jan 2024 14:58

Wow Janne, wat een geld en wat ontzettend sneu inderdaad! Je zou toch op zijn minst denken dat hij dan zou klagen bij iemand over een dergelijk hoge rekening. Is er ook aangifte gedaan?

Ik kreeg van de week een vriendschapsverzoek van een oude fling waarvan ik dacht dat we gewoon al vrienden waren op FB trouwens. Geaccepteerd maar zag dat ie op die dag jarig was en dat klopte niet. Toen ging er gelijk een belletje rinkelen. Die persoon sprak me dus ook midden in de nacht aan maar reageerde vervolgens niet terug toen ik vroeg waarom hij nog wakkee (spelfoutje) was. Wakkee kon translate waarschijnlijk niet aan... Ik heb hem de volgende ochtend gebeld en kwamen er dus achter dat zijn profiel gewoon gekopieerd was en zijn vriendenlijst stond niet op privé dus is die persoon gewoon die vrienden gaan toevoegen. Zelfs met "bekenden" moet je dus oppassen! Profiel is inmiddels verwijderd door FB gelukkig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Jan 2024 18:07

Bizar wat mensen tegenwoordig allemaal qua oplichting. Je moet echt scherp op alles zijn om te voorkomen dat je wordt opgelicht door één of andere persoon. Je moet zo scherp zijn op alles momenteel om te voorkomen dat ze je oplichten.

Janne wat sneu vooral voor je schoonvader. Het maakt echt zoveel meer kapot als alleen het geld wat weg is. Stukje vertrouwen in de medemens wat weg is, terwijl je eigen op dat moment op zoek bent naar een maatje waarop je kan vertrouwen en bouwen.

DT wat bizar, gelukkig ben je wel helder en scherp van geest om al snel te beseffen dat er iets niet klopt, voordat je zelf ook de sjaak bent.

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Jan 2024 21:06

Ja maar die persoon had ook oudere mensen toegevoegd en die zijn over het algemeen toch wat goedgeloviger. Gelukkig is het snel de kop in gedrukt. Het maakt inderdaad meer kapot dan alleen geld.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Feb 2024 19:21

Ja wr is inderdaad aangifte gedaan, maar daar doen ze verder niks mee. Ook nog contact met de bank gehad, maar het geld was al niet meer te herleiden.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Feb 2024 08:50

Echt heel sneu. Je zou toch denken dat zoiets een aparte afdeling kan gebruiken als het zo veel voorkomt...

Terug naar Liefde, seks & relaties