Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem173

Bericht 10 Dec 2013 15:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heel moeilijk inderdaad, ik vind het ook ontzettend dapper dat je dit hebt gedaan. Verliefdheid is een gevoel en daar kun je gewoon niet altijd iets aan doen. Je ontmoet nou eenmaal wel eens mensen waar je je gewoon zo goed bij voelt en een bepaalde klik mee hebt. Maar een relatie die je hebt opgebouwd is natuurlijk een heel bouwwerk van vaak jaren lang. Om dat kapot te laten gaan door een fling. Ik denk echt dat je hier goed aan doet!
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 16:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waarom heb je gezegd dat hij kan appen of dat jullie wellicht kunnen lunchen? Je hebt gevoelens voor hem en hij voor jou, dan ga je toch niet appen en lunchen..? Als je je relatie niet kwijt wilt, kap dan helemaal het contact af. Anders blijf je aan elkaar denken en maak je het alleen maar erger in je hoofd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2013 16:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind die fysio een beetje eng overkomen. Hoezo, hij wil je niet kwijt? Jij wil hiermee stoppen, dat is juist de reden dat je overstapt, en nu begint hij je te claimen en te zeggen dat hij je niet kwijt wil. Erg jammer voor hem als hij dat niet wil, maar ik zou toch echt het contact verbreken. Nu hij niet meer je behandelaar is zal hij waarschijnlijk helemaal geen barrière meer zien om iets bij je te proberen. Als je hierop ingaat ben je nog verder van huis dan eerst omdat hij dan veel minder te verliezen heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 16:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Ik vind die fysio een beetje eng overkomen. Hoezo, hij wil je niet kwijt? Jij wil hiermee stoppen, dat is juist de reden dat je overstapt, en nu begint hij je te claimen en te zeggen dat hij je niet kwijt wil. Erg jammer voor hem als hij dat niet wil, maar ik zou toch echt het contact verbreken. Nu hij niet meer je behandelaar is zal hij waarschijnlijk helemaal geen barrière meer zien om iets bij je te proberen. Als je hierop ingaat ben je nog verder van huis dan eerst omdat hij dan veel minder te verliezen heeft.


Inderdaad. Heel vreemd dit. Stap eens van je wolk af en zie wat er gebeurt.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Dec 2013 16:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Eens met Susan, heel vaag. Ik zou het nu ook niet prettig vinden als hij iedere dag langs je huis loop. Ik zou zeker afstand zoeken, en het contact helemaal verbreken.
<<

Artemis

Bericht 10 Dec 2013 17:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het ook wel een beetje opvallend, zo niet twijfelachtig, dat het vanmorgen onbespreekbaar was dat je zou overstappen en dat je dat niet aan je man kon verkopen, en dat je een paar uur later lángs bent gegaan en gemeld hebt dat je stopt.
Dat is wel heel voortvarend enzo, opeens.

En dat appen is toch makkelijk op te lossen? Verwijder zijn nummer en blokkeer hem, klaar ben je.
De man is nota bene 26 (!!!!) jaar ouder dan jij!
<<

Anoniem309

Bericht 10 Dec 2013 17:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het wel heel dramatisch klinken dat hij je niet kwijt wil. En dat hij wil lunchen en daardoor dus buiten het werk contact met je wil hebben lijkt het me dat deze man niet alleen zijn huwelijk niet al te serieus neemt, maar de jouwe ook niet. Als jullie beiden voor jullie parter zouden willen gaan is absoluut geen contact de beste optie
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Dec 2013 18:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh god, wat is die man doorzichtig. Nú kan je nog enigzins 'makkelijk' terug en afstand nemen, hoe meer je hiermee doorgaat, hoe moeilijker het wordt. Hij wil volgens mij geen afstand, hij vindt dit wel interessant en juist dat maakt het nóg gevaarlijker. Ook jezelf wijsmaken dat dat ene telefoontje/bezoekje/appje enzo best onschuldig is.. Niet doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Dec 2013 18:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat van ik wil je niet kwijt raken, zie ik ook als teken dat hij er wel iets mee wilt. Wees alstublieft voorzichtig en blokkeer zijn nummer. Dat hij aan de overkant zijn praktijk heeft, daardoor hoef je nog niet met hem te praten. Een vriendelijke knik is genoeg. En trouwens ik zie het al aankomen dat de lunch dan handig bij hem op zijn lege praktijk is of bij jou in huis. Wel zo makkelijk natuurlijk en kunnen jullie beter 'praten'. Sorry, ik ken de trucjes zo goed (ik had immers jarenlang een soort van affaire).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Dec 2013 20:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het is een fysiotherapeut die wij als gezin (ouderlijk huis) al jaren kennen. Ik was 3 toen we bij hem in de straat kwamen wonen en door de jaren heen daar al vaak geweest voor langdurige knie blessure. Ik ken hem dus ook gewoon heel goed en wil het contact wel gewoon behouden maar gewoon zoals het was. Dus elkaar begroeten op straat, af en toe een klein praatje over koetjes en kalfjes en dat is het dan wel.

Tegen mijn vriend heb ik niet de waarheid durven vertellen. Aangegeven dat de behandelingen me te lang duren en dat ik bij een andere praktijk wil waar ik sowieso 2 keer per week terecht kan. Gelukkig snapte hij dat en nam hij dat als logische verklaring van me aan.
<<

Artemis

Bericht 10 Dec 2013 20:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat hij je al sinds je 3e kent en hij zelf toen eind 20 was vind ik nou niet echt vóór hem spreken.
Naast het feit dat hij dus ook je man (heb je kinderen? Dan die dus ook) kent... En je ouders. En jij zijn vrouw.
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 20:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jeez. Dat maakt de situatie nog vreemder...
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Dec 2013 00:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nou inderdaad! Die kerel zou toch beter moeten weten. Echt, laat je niet gebruiken voor het oppeppen van zijn (liefdes)leven. Je zult er echt bedrogen en gekwetst uitkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem17

Bericht 11 Dec 2013 08:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Getver nu ik de achtergrondinformatie ken vind ik dit echt een beetje een creepy verhaal worden. Ik zou echt alle contact afkappen en het hierbij laten.
<<

Anoniem309

Bericht 11 Dec 2013 09:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Tja, hoe onmogelijker een relatie, hoe spannender het ook wordt. Maar dit maakt de hele situatie natuurlijk echt verboden terrein. Echt, zet hem uit je hoofd, zoek geen contact meer en zorg ervoor dat hij ook geen contact met jou op kan nemen. Hier kan echt alleen maar ellende van komen.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2013 09:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Artemis schreef:Wat een kutsmoes. Ik denk namelijk dat als je het verhaal aan je man uitlegt hij de eerste is die
zegt dat en moet overstappen. En toch gebruik je je man als smoes om het niet te doen. Bijzonder.
En dat extra stukje rijden: ach, daar kom je ook wel overheen, wederom: ik denk dat je man je graag wegbrengt naar een andere praktijk als hij dit weet.

En nee, er is niets mis met genieten van aandacht of een beetje flirten. Maar dit gaat een stapje verder, dit is iemand die je in een intieme setting tegenkomt, die misbruik maakt van zijn positie (hij mág niet zo met je omgaan) en jullie zijn al fijn aan het bouwen aan je eigen droomwereldje door het samen te bespreken. Want wat daarmee doet is NIET een oplossing zoeken. Nee.... Je zégt wel tegen elkaar dat je afstand moet nemen en geen diepgaande gesprekken moet hebben, maar wat je feitelijk doet is bevestigen dat jullie 'iets bijzonders' hebben wat 'niet mag' en dát gaat er nou juist. voor zorgen dat je elke aanraking 10x heftiger voelt, dat alle blikken 10x zo betekenisvol worden en dat je achter alles wat gezegd wordt een diepere lading gaat zoeken.

Door het te bespreken maak je het groter, niet kleiner. Je maakt jullie band bijzonderder, de sessies nog specialer. Want er is 'iets'.

En het is jouw feestje hoor, voor mijn part laat je je therapeutisch penetreren op de behandeltafel, iedereen zijn ding, ik veroordeel je er niet om, maar ga nou niet aankomen met smoesjes als ' ik kan niet naar een andere praktijk (' zeg schat, ik weet dat ik die fysio heel ok vond, maar ik voel me niet meer zo op mijn gemak, hij doet me iets te intiem en ik voel me niet prettig, dus ik zoek een ander, ok?' Is toch een heel normaal gesprek zonder dat je op tafel gooit hoe jij je voelt), we hebben het besproken en we nemen afstand en ik geniet gewoon van aandacht.

Je zit op een glijdende helling, en dat kan heel lekker en prettig zijn, dus ik snap je volkomen, maar besef dat je erop zit, en dat je nu nog kúnt stoppen, en je een heel bewuste keus maakt om er nog even van te genieten. Met misschien tot gevolg dat je straks niet meer terug kunt omdat die helling te stijl bleek.


Potverdorie wat een mooie metafoor man! :D Maar ben het helemaal met je eens, goed verwoord.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Dec 2013 14:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waarom word hij nou afgeschilderd als één of andere creep?

Hij doet zijn werk gewoon keurig en uitstekend. Dat dit nu tussen ons gebeurt wil niet zeggen dat het hem continu gebeurt. En ja, zijn relatie zit niet goed, vertelde hij gister, ze staan inmiddels op het punt van wel of niet samen doorgaan. (Mijn relatie is gelukkig niks mis mee, dat wil ik ook graag zo houden.) Hij geniet van de aandacht die ik hem gaf en andersom net zo, we zijn nooit verder gegaan, het is enkel lichamelijk contact geweest wat met de behandelingen te maken had en verder niks geen intieme plekjes of wat dan ook. Door hoe hij zich nu voelt tegenover mij wordt zijn gevoel nog eens extra bevestigd dat zijn relatie niet meer oké is. Hier wist ik overigens tot de dag van gister niks van af. Gister en vandaag verder geen contact meer gehad, zag hem vanmorgen wel langs komen dus heb gezwaaid.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Dec 2013 15:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik snap dat je in de verdediging ga, maar eerder zeg je zelf dat hij zijn relatie niet op het spel wilt zetten.. en nu vertelt hij je toch dat zijn relatie toch al op knappen staat. Je moet de mensen die hier reageren ook wel een beetje gelijk geven dat hij wel hiermee verder wilt en wel op een andere manier contact met je wilt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Dec 2013 15:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Omdat het in mijn ogen gewoon fout is wat hij doet. Jij kiest er bewust voor om over te stappen omdat je afstand wil houden, dat zou hij moeten respecteren, in plaats van zeggen dat hij wel contact met je wil blijven houden. Jouw relatie staat niet op knappen, jij wil dit doen om je eigen relatie te redden en dat zou hij je moeten gunnen, in plaats van je mee te slepen in zijn wankele liefdesleven. Daarnaast vind ik het ook gewoon erg onprofessioneel wat hij doet, vooralsnog is hij nog wel je behandelaar.

Zo te lezen is er nu echt niks meer wat hem in de weg staat (geen behandelaar/cliënt-relatie meer en geen huwelijk meer) dus ik gok dat hij zich echt niet gaat inhouden als jullie nog contact hebben. Hij zou echt beter moeten weten in mijn ogen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Dec 2013 15:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Waarom word hij nou afgeschilderd als één of andere creep?

Hij doet zijn werk gewoon keurig en uitstekend. Dat dit nu tussen ons gebeurt wil niet zeggen dat het hem continu gebeurt. En ja, zijn relatie zit niet goed, vertelde hij gister, ze staan inmiddels op het punt van wel of niet samen doorgaan. (Mijn relatie is gelukkig niks mis mee, dat wil ik ook graag zo houden.) Hij geniet van de aandacht die ik hem gaf en andersom net zo, we zijn nooit verder gegaan, het is enkel lichamelijk contact geweest wat met de behandelingen te maken had en verder niks geen intieme plekjes of wat dan ook. Door hoe hij zich nu voelt tegenover mij wordt zijn gevoel nog eens extra bevestigd dat zijn relatie niet meer oké is. Hier wist ik overigens tot de dag van gister niks van af. Gister en vandaag verder geen contact meer gehad, zag hem vanmorgen wel langs komen dus heb gezwaaid.


Je neemt het voor hem op. Dat is niet gek, want je wil inderdaad van de ene kant niet geloven dat iemand voor wie je gevoelens hebt misschien fout bezig kan zijn.
We zeggen ook niet dat jij je hebt laten nemen op de behandeltafel, alleen dat het best zo kan zijn dat je niet de eerste bent voor wie dit soort dingen zijn ontstaan. En laten we wel wezen, vanuit zijn beroepsperspectief kan en mag dit gewoon niet. Hij had dit moeten stoppen, niet jij. En dan niet vanwege zijn relatie in de eerste plaats, maar vanwege zijn beroepsethos.

Dus als je heel even afstand neemt van de situatie, wat niet makkelijk is want toen mensen dit tegen mij zeiden toen ik fout bezig was nam ik het ook voor diegene op. Omdat je er ook zelf niet aan wil geloven dat je misschien minder bijzonder bent dan hij nu laat blijken.
<<

Anoniem59

Bericht 11 Dec 2013 16:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het ook echt niet kunnen, met hem lunchen en appen. Wat is nou het doel geweest van die behandeling bij hem stoppen? De verleiding weghalen toch? En dan ga je appen en privé met hem lunchen? Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig?

Ik vind het overigens ook wel vreemd hoe de aanvullende info plotseling zijn intrede doet. Nu ineens is hij een bekende van de familie en ken je hem al van kinds af aan, en nu ineens staat zijn relatie op losse schroeven... Ik weet niet hoor. Je verliefdheid maakt je kennelijk niet alleen blind maar ook nog vergeetachtig dat je deze dingen niet eerder vertelde...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Dec 2013 16:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

RYW, die aanvullende info veranderd niks aan hoe we nu verder gaan. Ik heb nergens gezegd dat ik met hem ga lunchen, ook niet dat ik app met hem. Hij heeft mij gister ge-appt en ik heb daar éénmalig op gereageerd en aangegeven dat hij me met rust moet laten. Deze en volgende week heb ik aangegeven sowieso niks van hem te willen horen en daarna zie ik wel verder, hij mag me best nog eens app-en en ik wil best een keer met hem lunchen als vrienden, maar dan moet ik eerst van die kriebels/ verliefdheid afzijn. Blijven die kriebels, dan ga ik uiteraard niet de verleiding opzoeken, hoe moeilijk ook.

Edit; daarbij heeft hij mij gister ook pas via app laten weten dat zijn relatie op losse schroeven staat. Iets wat het voor mij nog moeilijker maakt! Aangezien hij daardoor zichzelf makkelijker zal laten gaan omdat hij minder/ niks te verliezen heeft.
<<

Anoniem59

Bericht 11 Dec 2013 16:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:
Hij vroeg of we binnenkort nog eens samen gaan lunchen omdat hij me toch wel als een vriendin is gaan zien. We hebben ook gewoon echt een mega klik. Ik heb aangegeven afstand te willen en gezegd dat hij maar moet app-en als hij een keer tijd heeft. Of ik dan kan zullen we tegen die tijd zien.



Ik doelde op dat je zei dat hij moet appen als hij een keer tijd heeft. Dat vind ik niet echt afkappen.

En met die opmerking over de aanvullende info is dat ik het wel gek vind dat je eerder niet vermeld had dat je die man al van kinds af aan kent. Lijkt mij ook wel relevant om te vermelden dus vreemd dat je daar nu mee komt. Ik ben het wel eens met Artemis dat er ineens veel lijkt te gebeuren: gevoelens opgebiecht, overstap, appjes, afstand, bang je kwijt te raken, slecht huwelijk ineens.

Ik zou voorlopig even langs de andere kant de straat uit fietsen, hem blokkeren op de app en absoluut niet nooit never gaan lunchen met hem. Bad idea. Really.
<<

Artemis

Bericht 11 Dec 2013 20:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Appte je voor de behandeling ook met hem? Ging je toen ook weleens lunchen?

Mag ik gokken?

Waarschijnlijk niet.

Dus als je dat nu wel gaat doen zoek je het contact op.
Daarnaast: hij doet zijn werk niet goed in dit geval, over alle andere gevallen wil ik niets zeggen, maar in jouw geval heeft hij een potje gemaakt van zijn werk: jij moest overstappen naar een andere therapeut omdat de behandeling niet verliep zoals hij hoorde, hij was te intiem met je, hij raakt je aan op een manier die niet gepast was en diepe gesprekken behoren al helemaal niet tot het normale programma lijkt me.
Hij zal vast een goede fysio zijn, maar in dit geval heeft hij heel wat steken laten vallen. Sorry, daar kun je niets anders van maken, jij hebt niet gekregen waar je voor gekomen bent en je hebt er een hoop problemen bij die je niet had gehad zonder zijn behandeling. Je moet op zoek naar een andere therapeut en je zit met allerlei ingewikkelde zaken omdat hij je daarna ook nog eens buiten de behandeling om benadert, je opzadelt met zijn relatieproblemen en eigelijk stookt in jouw relatie.

Mag jij me uitleggen in welk opzicht hij zijn werk dan goed gedaan heeft....

En je krabbelt nu al terug: hij moet je met rust laten, later is dat opeens dat je deze en volgende week niets van hem wilt horen. Dat zijn twee heel verschillende dingen, want in het laatste geval laat je wel degelijk een opening voor contact. En ik denk dat je die opening onbewust inderdaad open laat, want je bent volgens mij veel te nieuwsgierig en gevleid naar hoe het verder gaat.


En over zijn relatie: de man is 50.... een leuke jonge meid van de helft van zijn leeftijd raakt wat gecharmeerd van zijn totaal ongepaste avances en daar is hij waarschijnlijk best wel van van slag en onder de indruk. En waarschijnlijk is hij al erg lang bij zijn vrouw, dus geen wonder dat een leuke jongedame hem het hoofd op hol kan brengen. Stukken spannender... Dat hij je laat weten dat zijn huwelijk niet goed is is nog veel ongepaster dan de rest. Hij is je therapeut, jij hebt met zijn priveleven niets te maken. Hij zadelt je er wel mee op, en hij zet je er ook een soort van mee onder druk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Dec 2013 20:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Carrie schreef:
Artemis schreef:Met misschien tot gevolg dat je straks niet meer terug kunt omdat die helling te stijl bleek.


Potverdorie wat een mooie metafoor man! :D Maar ben het helemaal met je eens, goed verwoord.


Behalve dan dat het 'steil' moet zijn :wink: Verder goed gevonden idd, dit levert alleen maar ellende op en aangezien je eigen relatie goed zit zeg je, zou ik dit soort situaties niet meer op gaan zoeken. Geen contact meer hebben werkt toch altijd het beste!
Laatst gewijzigd door Bliss op 11 Dec 2013 20:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers