Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Verkiezingen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2023 20:00

Re: Verkiezingen

Marin dat klopt hoor, dat is natuurlijke elke keer als we moeten stemmen zo.
Maar ik vind het altijd al lastig, maar nu gewoon helemaal.

En wat lady zegt, ik lees hier mee en doe wel ideeën op maar nog niet echt iets waar ik het meeste achter sta.
:heart: :heart: 2011
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Nov 2023 21:15

Luisa schreef:
kerel schreef:Maar migratie beperken is nou juist zo'n oneerlijk verkiezingsstandpunt van de rechtse partijen. Blijven wijzen op de asielzoekers (die nog geen 10 procent van de internationale migratie vormen), maar wel blijven volhouden dat je uit economisch gewin 400.000 werkers uit Roemenie en Bulgarije (want: Polen wordt al te duur!) nodig hebt voor distributiecentra, landbouw en slachterijen. Nee, migratie tegengaan, dan moet je ook geen VVD stemmen!

Ik stem ook zeker geen VVD. NSC, die wil ook arbeidsmigranten beperken.

Ik snap niet hoe je als vrouw op NSC kunt stemmen. Met zijn conservatieve houding heeft -ie vrouwenrechten niet bepaald hoog zitten. https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b4a04354/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Nov 2023 21:31

Met de debatten de laatste dagen neig ik steeds meer naar D66, ten nadele dan van GL/PvdA. Daar zie ik echt de passie, het hart voor de ‘zaak’. Ik vind Rob Jetten het echt heel goed doen, en ben het vaak helemaal met hem eens. Dat is echt anders dan hoe ik eerder over hem dacht 🤭
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Nov 2023 21:39

Zora schreef:Met de debatten de laatste dagen neig ik steeds meer naar D66, ten nadele dan van GL/PvdA. Daar zie ik echt de passie, het hart voor de ‘zaak’. Ik vind Rob Jetten het echt heel goed doen, en ben het vaak helemaal met hem eens. Dat is echt anders dan hoe ik eerder over hem dacht 🤭

In de podcast van de correspondent was hij erg sterk vond ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Nov 2023 21:48

Zora schreef:Met de debatten de laatste dagen neig ik steeds meer naar D66, ten nadele dan van GL/PvdA. Daar zie ik echt de passie, het hart voor de ‘zaak’. Ik vind Rob Jetten het echt heel goed doen, en ben het vaak helemaal met hem eens. Dat is echt anders dan hoe ik eerder over hem dacht 🤭

Ja hè! Vind ik ook! Ben afgelopen weken echt overtuigd geraakt van zijn kundigheid. Vorige verkiezingen was ik nog terughoudender en heb ik D66 gestemd, maar op een vrouw die lager in de lijst stond (en het was heel erg leuk haar te volgen afgelopen jaren en te zien wat voor dingen ze kon doen). Maar waar ik een paar weken nog twijfelde of ik wel op Rob Jetten wilde stemmen ga ik dat nu wel echt met overtuiging doen.
Let's discover the world together.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Nov 2023 22:19

Marin schreef:

Ja hè! Vind ik ook! Ben afgelopen weken echt overtuigd geraakt van zijn kundigheid. Vorige verkiezingen was ik nog terughoudender en heb ik D66 gestemd, maar op een vrouw die lager in de lijst stond (en het was heel erg leuk haar te volgen afgelopen jaren en te zien wat voor dingen ze kon doen). Maar waar ik een paar weken nog twijfelde of ik wel op Rob Jetten wilde stemmen ga ik dat nu wel echt met overtuiging doen.

Ja ik ook.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2023 22:27

Ik kan dat volkskrant artikel niet lezen GSTQ, maar ik gok dat het gaat om het abortus standpunt en wellicht euthanasie, al is dat geen vrouwending. Ik zou idd wel willen dat abortus uit wetboek van sr gaat, die 5 dgn bedenktijd heb ik daarentegen niet zo’n probleem mee.
Maar ik vind andere dingen simpelweg veel belangrijker. Het is niet zo dat abortus nu niet kan en het dus zo belangrijk is dat ik mijn stem van dit standpunt laat afhangen.
Wat mij betreft heeft geen enkele partij het perfecte programma.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2023 22:28

Wel eens dat Jetten het verrassend goed doet.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Nov 2023 22:36

Mijn man en ik willen Rob Jetten en Esther Ouwehand gewoon bij PvdA/GL hebben en dan is alles perfect 🥰

Zo jammer dat Timmermans het wat minder goed doet in de campagne. Ik vind hem als persoon ook echt niet zo leuk eigenlijk. Maar onder hem staan supergoede mensen op de lijst. Op één van hen ga ik stemmen. Ik denk Suzanne Kröger omdat zij zich de afgelopen jaren hard heeft gemaakt voor onderwerpen die ik belangrijk vind.
T (2008) en I (2013)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Nov 2023 22:43

Ook eens! Hij voert een betere campagne dan Timmermans en qua standpunten kan ik me ongeveer even goed in D66 vinden als in die van GL/PVDA. Maar omdat ik heel verdrietig word van het vooruitzicht op een erg rechtse regering stem ik toch tactisch op die laatste. Ik vind het echt heel zorgelijk en eigenlijk ook verdrietig dat zoveel mensen vallen voor (extreem) rechts en conservatief.

Ha nu zeg ik 2 keer verdrietig maar het raakt me echt deze keer merk ik. Spannend woensdag!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Nov 2023 22:44

Luisa schreef:Het liefst stem ik groenrechts

Het is ook echt stom dat dat niet bestaat! Al heb ik het idee dat de VVD de laatste jaren wel een beetje lichtgroenrechts geworden is, dus dan zit je daar misschien nog wel oké?
T (2008) en I (2013)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Nov 2023 06:50

Nog even een artikel over strategisch stemmen. Dit zegt Jetten hier zelf over: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... rkiezingen
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Nov 2023 07:09

Pff ik zie het ook steeds somberder in. Ik snap je verdrietige gevoelens goed Teun.
Ik heb gisteren eens wat beter op Yeşilgöz gelet. Mijn eerste gedachte paar weken/maanden was namelijk nog van nou ja, wel beter dan Mark Rutte misschien, een vrouwelijke premier van Turkse afkomst. Maar ik vond haar gisteravond eigenlijk zo tegenvallen. Ik vind haar eigenlijk een beetje geniepig over komen. Ik zou haar als premier niet echt vertrouwen ben ik bang en zou bang zijn voor weer van die VVD weg moffel praktijken.

Luisa ja dat snap ik wel dat je dat zegt.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 08:10

Ik heb besloten om op GL/PvdA te stemmen en dan op een vrouw waarmee ik in mijn werk heb samengewerkt.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Nov 2023 10:34

Filoria schreef:Mijn man en ik willen Rob Jetten en Esther Ouwehand gewoon bij PvdA/GL hebben en dan is alles perfect 🥰

Zo jammer dat Timmermans het wat minder goed doet in de campagne. Ik vind hem als persoon ook echt niet zo leuk eigenlijk. Maar onder hem staan supergoede mensen op de lijst. Op één van hen ga ik stemmen. Ik denk Suzanne Kröger omdat zij zich de afgelopen jaren hard heeft gemaakt voor onderwerpen die ik belangrijk vind.

Jaa dit vind ik ook!! Heb zelfs half overwogen om maar niet te gaan stemmen (niks voor mij) om deze reden want ik weet het echt niet met hem. Maar ik ga wel en ik stem ook zeker op iemand anders in de partij. Hoop dat veel mensen dat doen en dat dat dan een duidelijk signaal is voor hem.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 11:17

Mijn man noemt hem TimmerFrans :laughcry: .
Maar goed, ik ben er inmiddels zeker van, ik ga op groenlinks/pvda stemmen. Ik ben alleen nog een beetje zoekende op zie ik dan ga stemmen. Timmermans gaat het in elk geval niet worden.
Ik vind het heel spannend en hoop enorm op een stap naar links met het kabinet en ik duim dat G/P de grootste wordt zodat die mogelijkheid er ook komt. Ik merk ook echt dat ik me er wel druk om maak.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 11:30

Pompoen schreef:Mijn man noemt hem TimmerFrans :laughcry: .
.

Ja dat is van Promenade. Ik denk het ook altijd 🙈.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 11:54

Ik twijfel nog heel erg tussen GL/PvdA (strategische stem) en de SP. Moeilijk dit keer..
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Nov 2023 11:58

Bliss schreef:Nog even een artikel over strategisch stemmen. Dit zegt Jetten hier zelf over: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... rkiezingen

Hm ja Jetten pleit dus eigenlijk ook voor strategisch stemmen maar dan met een andere strategie. Verwarrend allemaal!

Maar omdat die partijen voor mij gelijkwaardig zijn (ieder met eigen plussen en minnen) ga ik toch voor het meeste tegenwicht en dus GL/PVDA. En dan op een nog nader te bepalen vrouw die haar werk met passie doet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Nov 2023 19:25

Hoop zo ontzettend dat we geen rechts kabinet krijgen. Ben zelfs beetje zenuwachtig voor morgen. Ik lees verkiezingsprogramma’s en kijk normaal gesproken nauwelijks naar debatten. Gisteren wel gedaan en daar als ik eerlijk ben zoveel schokkende dingen gehoord, dat ik er echt niet bij kan dat zoveel mensen met hun volle verstand op die partijen stemmen. En de realisatie dat ik dus samenleef met mensen die op fundamentele thema’s zo anders denken dan ik. Net als Teun, ik word er verdrietig van.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 19:30

Ik heb net de stemwijzer ingevuld en daar kwam GL/PvdA als tweede uit. Daar had ik al een goed gevoel over en zeker nu ik van een aantal van jullie fijne onderbouwde posts lees voelt het goed om daarop te stemmen.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 20:54

Wat een horror dat er een realistische kans bestaat dat Wilders wint. Ik kan daar met de pet niet bij. Bijna Amerikaanse gekkigheid.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 22:37

Hier nog een interessant artikel over wel of niet strategisch stemmen:
https://decorrespondent.nl/14958/strate ... kz0uVFZGuI
2011 2012 2017
<<

Siesa

Lady-post-a-lot

Bericht 22 Nov 2023 07:43

Vandaag is het zover en ik weet het nog steeds niet!
<<

Hugo

Kletskop

Bericht 22 Nov 2023 08:11

Max schreef:Wat een horror dat er een realistische kans bestaat dat Wilders wint. Ik kan daar met de pet niet bij. Bijna Amerikaanse gekkigheid.

Nou dit dus! Ik ken ook veel mensen die PVV gaan stemmen en ik merk dat ik dat lastig vind.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten