Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zwemles

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 11:21

Re: Zwemles

Dat is wel lekker dat dat kan! Hier is het hele zwembad vergeven aan zwemles. Zelf ervaarde ik het ook altijd als heerlijk even een momentje voor mezelf. Ik ging dan lekker in de kantine zitten met uitzicht op haar bad. Boekje er bij en wat lekkers. Ff niks :). In het begin vond ik het aankleden en de natte haren aan het einde echt altijd een ramp maar dat werd steeds makkelijker. Ze ging gewoon in een onesie, haar in een knot en van een grote handdoekmuts (AliExpress) over het hoofd. IDEAAL en nooit meer stress :). Knot werd er dan thuis weer uitgehaald en omdat het in een knot had gezeten, scheelde dat ook erg veel klitten. Ik had de illusie dat een vlecht minder klitten zou geven maar dat was juist een ramp :palm:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Nov 2023 11:30

Ik ben ook een ouder die haar kinderen met alle liefde en plezier naar alle sporten en clubjes breng. Waar kan ga ik kijken en waar kan draag ik vrijwillig bij in ondersteunen. Maar zwemles was niet leuk. De kinderen vonden het niet leuk, er zat geen progressie in. Andere kinderen mochten wel door, mijn kinderen niet. Opeens weer zonder overleg terug de kurk om. Als je ergens niet goed in bent en dat ook zichtbaar is, dan is het voor een kind (maar ook voor een groot mens) ook niet een leuk wekelijks leermoment. Kinderen werden er moedeloos van en ik ook.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Nov 2023 13:49

Ik vond zwemles niet heel vervelend, maar ook niet leuk ofzo. Mijn dochter deed ruim 2,5 jaar over A, maar bleef er wel veel plezier in houden, dat scheelde. Maar het gesjouw met een peuter en baby die mee moesten, maakten het wel een gedoe. Als die thuis konden blijven, zat ik heerlijk relaxed met een cappuccino voor het raam te kijken 😉 mijn zoon was iets sneller en die zwom bij ons in het dorp. Ik kon tijdens zijn les altijd even naar de markt, ideaal. Als er een kijkles was bleef ik kijken natuurlijk. Toch was ik blij dat het klaar was. Nu nog een te gaan, daar zie ik wel een beetje tegenop. De jongste is niet zo van de grote groepen en hier in het dorp zijn ze wel echt groot, dat gaat hij niet trekken. Dochter zwom in een ander dorp, daar zijn de groepen maximaal zes kinderen, maar de lessen zijn wel echt veel duurder (toen nog niet, nu wel helaas). Denk wel dat we daar weer heen gaan, maar ik wacht nog even tot hij vijf is. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 16:15

Eind november gaan wij ook weer die zwemlesmolen in. We hebben gewacht tot F. 5 was want hij had (en heeft) het al zo zwaar met school, maar nu willen we toch niet langer wachten. Hij stond ook op de wachtlijst van de zwemvereniging, daar was hij een tijd geleden al aan de beurt, maar wij hebben besloten om voorlopig toch voor privéles te gaan. F. is erg snel overprikkeld en motorisch niet heel handig en doordat hij ook linkszijdig blind is denken wij dat het voor hem in zo’n grote groep anders veel te onoverzichtelijk is.
We hebben wel geluk, mijn schoonmoeder vindt het leuk om mee naar zwemles te gaan dus die heeft al aangegeven dat ze dat best regelmatig wil doen.
Lo (11) zit inmiddels sinds een tijdje op reddingszwemmen en daar gaat ze ook meestal naar toe en dan de hele les kijken en ze gaat ook met nichtje van 6 mee.
Ik vind het zwembad echt vreselijk, ik wil wel heel graag mee gaan om te kijken. De eerste keer kan ik helaas niet, maar mijn man gaat waarschijnlijk met mijn schoonmoeder.
Ik ben wel heek benieuwd hoe F het oppakt, op school wil het allemaal nog niet zo vlotten en we weten dat hij motorisch wat achter loopt. Maar gelukkig is hij niet echt bang voor water dus hopelijk heeft hij er in elk geval plezier in.
<<

Siesa

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Nov 2023 18:38

Weet je waarom ik zo'n hekel heb aan zwemles, bij mijn zoon zat ik steeds met moeders die zichzelf graag horen praten. Ik vond het heerlijk om gewoon even rustig daar te zitten, even mijn eigen tijd te hebben. Maar helaas. Juist een half uur zonder kinderen en daar in stilte zitten had ik perfect gevonden. En nu hebben we dus privéles, heb ik continu mijn zoon bij me. En hij praat ook veel. En dan ook nog het gesprek van de poetsvrouw over de nichtjes van de kleinkinderen van de buurvrouw van haar zus.
Maar ik wil ook gewoon zien wat ze doen tijdens de les.

Ik raak gewoon overprikkeld van zwemles.

Volgende keer neem ik een spelletje mee voor zoon en mij. Dan maar iets anders doen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 20:37

Ik vond zwemles van dochter heerlijk ♡ Zij had anderhalf uur les op zondagmiddag. Zwembad staat praktisch in het bos, dus ik ging lekker wandelen door het bos.
Zoons bleven thuis, mijn vader paste dan op
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 20:39

Ja, qua rustig moment vind ik het heerlijk! Als dochter niet mee hoeft is het echt drie kwartier lekker niks. Fijne banken, leesvoer en vooral: gratis koffie en thee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 21:03

Ik vind er niks aan. Dochter van 2,5 moet mee dus ik ben alleen maar 3 kwartier bezig met haar entertainen en rustig houden terwijl zij zich verveelt en ook wil zwemmen. 1x was ze ziek en regelde mijn man dat hij een uurtje thuis kon werken zodat ze niet mee hoefde. Toen vond ik het best wel relaxed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Nov 2023 21:15

Ik vind het wachten altijd heel prima. Ik moet ook wachten in het restaurant van het zwembad. Cappuccino erbij en dochter mag wat lekkers uitkiezen. Klets altijd met wat andere ouders en zij speelt wat met de andere kindjes (kent ze van kdv).
Alleen nu heeft dochter sinds kort ballet en dat is op dezelfde locatie en zit ik dus een tweede keer in de week daar. Samen met een vader van een vriendinnetje van haar en dat is gezellig om dan even samen koffie te drinken maar drie kwartier is net te lang en is het net iets te ongemakkelijk omdat we elkaar net niet genoeg kennen.

Maar de zwemschool is wel heel groot en ik neig nu toch naar overstappen op een andere waar ik meerdere goede verhalen over heb gehoord. M'n man schijnt via z'n sportschool ook daar korting te kunnen krijgen dus toch maar eens informeren.
Let's discover the world together.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Nov 2023 22:28

Hier ook bewust voor een kleine zwemschool gekozen. Wel groepjes van 10-11 kinderen, maar het zwembad is niet meer dan een diepe rechthoekige bak van 10x20m gok ik? Geen ondiepe delen, maar overal even diep. En niets anders te doen dan hun eigen zwemles. Deze setting kan ik iedereen aanraden.

Zoon was motorisch niet de sterkste en ook gevoelig voor prikkels, dus dit was heel overzichtelijk voor ‘m (en duidelijk). Een juf in het water en eentje op de kant. Hij heeft er exact 2 jaar over gedaan, 2x 30 minuten per week (- de corona sluitingen). Hier werken ze met Superspetters (vergelijkbaar met a/b/c diploma). Dochter heeft er maar 12 maanden over gedaan, ook 2 keer per week 30 min. Zij startte toen zoon nog een half jaar te gaan had. Ik zat toen in die periode 4x pw in het zwembad, dat was weinig relaxt😂.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 00:10

Godsavethequeen schreef:Ik ben ook een ouder die haar kinderen met alle liefde en plezier naar alle sporten en clubjes breng. Waar kan ga ik kijken en waar kan draag ik vrijwillig bij in ondersteunen. Maar zwemles was niet leuk. De kinderen vonden het niet leuk, er zat geen progressie in. Andere kinderen mochten wel door, mijn kinderen niet. Opeens weer zonder overleg terug de kurk om. Als je ergens niet goed in bent en dat ook zichtbaar is, dan is het voor een kind (maar ook voor een groot mens) ook niet een leuk wekelijks leermoment. Kinderen werden er moedeloos van en ik ook.

Heel herkenbaar hoor, bij mijn dochter heeft het ook onwijs lang geduurd. Vooral door covid en daarnaast ook nog het afbranden van het zwembad waardoor we een hele tijd uit hebben moeten wijken naar een veel te klein zwembad terwijl ze het nieuwe zwembad weer gingen bouwen. Leraar daar liet haar 1 keer bijna verzuipen en daarna ging ze lange tijd steeds met grote tegenzin erheen. Hele klas mocht afzwemmen voor B, zij niet (waarschijnlijk omdat ik al opgezegd had maar dat was natuurlijk niet zo, uhu). Dat was niet leuk inderdaad. Het ging daar ook tergend langzaam qua vooruitgang (er was geen inzicht) en ik was dan ook zielsgelukkig toen het nieuwe pand er weer stond. Dat maakt een hoop verschil. Ik vond het vooral vervelend voor mijn dochter maar ik ben als kind zelf bijna verdronken zonder diploma dus er was bij mij geen twijfel of ik er mee door zou gaan zeg maar. Ik kon het wel naast me neerleggen, al die struggles erom heen. Maar ik snap ook wel dat het voor een ander niet hetzelfde zal zijn.

Siesa schreef:Weet je waarom ik zo'n hekel heb aan zwemles, bij mijn zoon zat ik steeds met moeders die zichzelf graag horen praten. Ik vond het heerlijk om gewoon even rustig daar te zitten, even mijn eigen tijd te hebben. Maar helaas. Juist een half uur zonder kinderen en daar in stilte zitten had ik perfect gevonden. En nu hebben we dus privéles, heb ik continu mijn zoon bij me. En hij praat ook veel. En dan ook nog het gesprek van de poetsvrouw over de nichtjes van de kleinkinderen van de buurvrouw van haar zus.
Maar ik wil ook gewoon zien wat ze doen tijdens de les.

Ik raak gewoon overprikkeld van zwemles.

Volgende keer neem ik een spelletje mee voor zoon en mij. Dan maar iets anders doen.

Dat lijkt me wel vervelend inderdaad dat ze dat zelf niet aanvoelen. Ik zou inderdaad een spelletje meenemen of hem een schermpje geven en zelf lekker een podcast opzetten. Nodigt ook gelijk niet meer uit om tegen je te praten haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Nov 2023 08:19

Ik ging tijdens zwemles altijd naar huis. Wij wonen op 2 minuten van het bad. J is op vrijdag begonnen, mijn vriend en ik gingen dan wandelen en als we terug waren kon ik weer naar het bad. J had lessen van 45 minuten. Begin oktober was hij klaar voor badje 4 maar daar was nog geen plek dat kwam pas in november de badmeester was gelukkig goed en liet hem meedoen waar mogelijk. Toen hij door mocht stromen kwam hij bij een hele strenge badmeester terecht. Er zijn echt kinderen die bevriezen bij die man. J ging daar echt goed op die heeft dat nodig anders gaat hij z’n eigen gang. Helaas werd het na de kerstvakantie omgegooid. Resultaat J stond stil want hij nam de jonge juf niet serieus na klachten van ouders kwam de hoofdbadmeester kijken. Ineens kregen alle kinderen stickers en mochten ze afzwemmen behalve J. Ik ben toen flink boos geworden, boze brief geschreven en hij mocht toen wisselen en heeft tussentijds in z’n eentje af mogen zwemmen. B heeft hij toen gedaan bij de strenge badmeester en gelijk gehaald met de kinderen van A waar hij wat achterstand op had. C bij dezelfde badmeester. Daar ontstonden wat probleempjes omdat hij met klasgenoten zat die hem overdag aan het pesten waren en die hij in het water terug kon pakken.
Inmiddels A B en C. Bij C vroeg J aan mij voor hij mocht afzwemmen: ‘mama als ik nou zaterdag niet ga afzwemmen mag ik dan maandag weer gewoon naar zwemles?’. Voor de zomervakantie zijn we dus gaan kijken bij de zwemvereniging. De eerste paar lessen was het even een dingetje van hoe werkt het hier en hoe moet dat allemaal, maar hij vind het heerlijk. De tijden zijn alleen wel een beetje onhandig. Op maandag van 17:30 tot 18:15. Zelf sport ik om 19:00. Dus haasten. Gelukkig is alles 2 minuten fietsen. J is overigens heel lang bang in het water geweest, maar in de zomer toen wij veel in het openluchtbad gingen zwemmen kwam de omslag gelukkig waardoor hij heel erg watervrij was hij op zwemles ging.
2015 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Nov 2023 19:28

Yes! A in the pocket! 🥳
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Nov 2023 20:48

Wat fijn Burn, gefeliciteerd!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Nov 2023 08:06

Wat goed Burn!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hugo

Kletskop

Bericht 05 Nov 2023 11:07

Yes, wat fijn Burn!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Nov 2023 14:29

Heerlijk Burn!
⁠♡♡♡
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 06 Nov 2023 13:13

Ik vind zwemles niet vervelend alleen warm. Hij zwemt nu voor z’n C op donderdag en dan passen mijn ouders op dus gaat opa met hem mee. Op zaterdag zwemt hij bij de reddingsbrigade en dan ga ik meestal mee. Wij mogen op de tribune kijken bij beiden.
Hier zijn er helaas lange wachtlijsten voor A maar ook voor A naar B dus daarom is hij toen gestart bij de reddingsbrigade, maar dat vindt hij zo leuk dat hij daar blijft zwemmen
💙 2016
💙 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Nov 2023 18:37

J had vandaag zijn laatste zwemles volgens het rooster, in badje vijf. Samen met nog drie anderen is hij nog niet toe aan het afzwemmen. Hij duikt nog niet door het gat en hij mist nog wat aan kracht zei zijn juf. Zijn techniek is wel perfect. Ze gaat nu van de week met ons bellen om hem te herplaatsen. Het kan dus ook zijn dat hij niet meer bij de andere drie kindjes in de groep komt en waarschijnlijk ook niet bij deze juf.

Het komt niet helemaal onverwacht maar toch, ik ben er een beetje door van slag. Vind het helemaal niet fijn dat hij nu ineens deze juf niet meer heeft (ook al heeft een nieuwe juf misschien ook wel voordelen) en dat hij bij een totaal andere groep komt en dat ik de andere ouders niet meer zie en dat het misschien niet meer op woensdag kan. Ik heb er denk ik meer moeite mee dan hij zelf 😕.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hugo

Kletskop

Bericht 08 Nov 2023 20:01

Ik mag er ook een soort van aan gaan beginnen. Mijn zoontje is heel watervrij en gek op zwemmen, dus hij gaat vanaf volgende week iedere woensdagochtend op “peutersurvival”. Hopelijk vindt hij het ook zo leuk als wat ik denk dat hij het gaat vinden!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Nov 2023 21:34

Liep hij tot nu toe altijd gelijk met andere kinderen dan Lady? Mijn dochter zat eigenlijk constant bij andere kinderen in de groep bij elke stap die ze maakte. De kinderen stroomden nooit tegelijk door zeg maar. Zij had daar ook nooit moeite mee. Enige dat ik lastig vond waren sommige zwemtijden. Woensdag om 12:30 bv terwijl school uitgaat om 12:15. Maar hee, je komt er doorheen; echt ;).

Wat spannend Hugo! Weet hij zelf al dat hij gaat?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 20 Nov 2023 20:59

Woohoo even wat leuks: gisteren ben ik met m'n dochter naar het oefenuur geweest, flink de zweep erover en echt dingen geoefend die ze lastig en spannend vond. Tussendoor nog een keer huilen, maar uiteindelijk ging het echt beter. Vandaag had ze weer zwemles en het ging supergoed! De meester was zelfs tussendoor naar m'n man toe gekomen om te vragen wat er gebeurd is :smile: Ze deed alles mee en als ze het nog een keer laat zien, mag ze de week erna met kleren aan zwemmen. Trots!
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 08:19

Dat een uur dan ineens zo’n verschil kan maken. Wat fijn, Bliss!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Nov 2023 08:51

Ja ik moet erbij zeggen dat ze vorig weekend ook met m'n man is geweest, maar ze zei zelf dat het met mij veel beter ging. 😆
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Nov 2023 14:05

Vaker zo'n oefenuurtje doen dus :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen