Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2023 15:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Tabbie schreef:Lastig zeg biechtje. Vooral als je er als vriend voor iemand wil zijn, maar in dit geval lijkt dat me niet verstandig. En aangezien jullie af en toe contact hebben, vind ik het slim dat je hier ook niet veel op in zal gaan. Wel lastig, want hoe breng je dan zoiets?

Het contact gaat op en af. De ene week hebben we dagelijks contact gehad en belden we ook wel. Toen werd het rustiger in mijn leven en werd het contact minder. Daarna weer wat meer contact. Toen weer wat minder. Nu dus weer wat meer, omdat hij het moeilijk heeft.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2023 18:02

.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 10 Nov 2023 12:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 09 Nov 2023 21:42

Dat is wel heel lang zeg. En echt een grote lange liefde dus. Mooi dat je je dochter er uit hebt gekregen maar het heeft je vast ook veel pijn en verdriet gekost.

Lief dat je dit zegt en erkent Tabbie. Het voelt niet echt alsof ik medeleven hierin verdien want het is natuurlijk iets slechts wat ik voel maar ik ben ook maar een mens en die erkenning dat het menselijk is, voelt wel fijn inderdaad.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2023 08:57

Anoniem antwoord: is het niet eens tijd om het bespreekbaar te maken met je eigen man? Als ik je goed begrijp duurt je verliefdheid nu al ruim twee jaar. Het is dus geen fling maar zit dieper. In plaats van het met de man in kwestie te bespreken, lijkt me je eigen man een eerste stap.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Nov 2023 13:08

Dat durf ik echt niet zo goed. Dat zou wel het beste en eerlijkste zijn maar ben ook heel bang voor wat er dan allemaal zou komen. Ik wil niet m'n relatie op het spel zetten. Het is laf en oneerlijk, ik weet het. Ik hoop eigenlijk dat het nog over gaat maar dat zal echt vanuit mijzelf moeten komen. Heb me afgelopen twee dagen weer zo verdrietig gevoeld omdat ik het hier had gedeeld en er zo mee bezig was. Dus misschien moet ik dat maar niet meer doen. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om op zoiets te reageren omdat het zo'n stomme situatie is, maar bedankt dat je dat toch deed.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Nov 2023 13:37

Maar je wil er ook niets mee doen verder toch? En dan denk ik: waarom vertellen en iemand onzeker maken als je duidelijk kies voor je man.
Ik denk dat je wellicht beter kan accepteren dat er zoiets bestaat als: om meerdere mensen geven. Je kan prima houden van je man en ook verliefde gevoelens hebben voor een ander. We zijn allemaal mensen met gevoelens en die gevoelens gaan vaak meerdere kanten op. Zelfs een nieuwe vriendschap kan voelen als verliefdheid.

Ik denk dat je acties het belangrijkste zijn en naar mijn weten doe je daarin niets verkeerds.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2023 13:33

Is het gek om te scheiden als je ontzettend veel van elkaar houdt, maar elkaar wel ongelukkig maakt? Er zijn leuke momenten maar momenteel overheersen de minder leuke momenten, dus we hebben naar elkaar uitgesproken dat we het niet zo goed weten. En nu?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Nov 2023 13:48

Ik zou de tussenstap nog willen voorstellen: relatietherapie, zeker als er kinderen in het spel zijn. Maar soms is alleen houden van niet genoeg. En als jullie allebei denken gelukkiger te zijn zonder elkaar, dan hoef je verder aan niemand verantwoording af te leggen toch?
Laatst gewijzigd door Lady op 21 Nov 2023 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Nov 2023 15:12

Ja, helemaal eens met Lady.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Nov 2023 15:31

Ja inderdaad. Als je nog zo goed met elkaar kunt praten hierover dan zou ik zeker therapie overwegen. Het lijkt me vrij natuurlijk dat geluk in een relatie ook met ups en downs gaat. Wellicht helpt therapie jullie over deze down heen. Zo niet, dan weet je dat je alles geprobeerd hebt.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Nov 2023 21:17

Ik was even benieuwd of de dingen al wat helderder in je hoofd zijn Biechtje?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Dec 2023 11:57

Gelukkig wel, Feline. We hebben veel met elkaar gepraat en ook met een professional erbij. En eigenlijk willen we helemaal niet uit elkaar, maar moeten we meer onze verwachtingen van elkaar naar elkaar uitspreken en meer accepteren dat we zijn wie we zijn, dat we niet meer (kunnen/willen) veranderen en dat dit het is. En als we daar allebei mee kunnen leven gaan we met elkaar door, en wat mij betreft heel graag! Wat hem betreft volgens mij ook want hij heeft me de hele week alleen maar geknuffeld en gecomplimenteerd dat ik zo vrolijk ben en zo betrokken bij de kinderen. Was ik volgens mij al, maar het is fijn dat het nu ook opvalt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2023 20:09

Mijn moeder appte opeens, erg verontwaardigd/teleurgesteld. We zijn niet komen eten en nu kon ze het weggooien.

We komen nooit spontaan langs omdat ze het vaak erg druk hebben, en ze heeft niet gevraagd of we kwamen. Ik had dus geen idee?

En alsnog kan ze zo verwijtend naar mij zijn, waardoor ik me rot voel. Terwijl je gewoon kan bellen of appen, of we langs willen komen. Dan waren we gewoon gegaan 🤷

Nu voel ik me hartstikke vervelend terwijl ik niet echt iets anders had kunnen doen 😕
R. 2013
D. 2016
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 20:09

Wat een fijne update Biechtje! De moeilijkere tijden mogen er ook zijn hè.. soms vergeet ik dat doordat iedereen op social media pretendeert alleen maar gelukkig en blij te zijn :)
Fijn dat jullie elkaar weer even zo waarderen!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 20:31

Huh wat raar Spencer. Dat komt dan wel heel erg uit de lucht vallen. Had ze misschien het idee dat er wel een afspraak was?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2023 20:35

Ze waren een weekendje weg en hebben geappt dat ze onderweg naar huis waren. Maar dat doen ze vaker, zonder dat ze er iets mee bedoelen. Maar ik had het daar blijkbaar wel uit moeten halen 😐
R. 2013
D. 2016
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 21:04

Nou, wat vreemd Spencer. Lijkt me ook dat ze het eten morgen prima nog kunnen eten. Vervelend dat ze jou zo’n schuldgevoel aanpraat. Kan je man het een beetje relativeren voor je? Knuffel!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 21:14

Inderdaad wel vreemd zeg. Was je vader er ook boos over? Ik zou me afvragen of het wel goed gaat met mijn moeder als ze zo zou reageren terwijl ze me niet gevraagd heeft om te eten. Of reageert ze vaker zo? Dan zou ik proberen heel duidelijk te zijn naar haar dat ze me duidelijker uit moet nodigen omdat ik haar ook niet spontaan tot last wil zijn. Vervelend zeg, ik zou me ook rot voelen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Dec 2023 21:18

Ik heb geen idee hoe haar man (niet mijn vader) er over denkt. Maar, als ze wat drinken kunnen ze allebei nogal heftig in hun emoties/communicatie zijn. Als we erbij zijn is dat gelukkig niet verwijtend, maar het is eerder voorgekomen dat er opeens zulke appjes kwamen.

Ik kan het nu gelukkig al wat beter relativeren (inderdaad door mijn man 😊). Maar blijft wel vervelend dat ik steeds een beetje moet waken ofzo voor het geval dat ze opeens boos zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Dec 2023 21:51

Als dit is hoe ze zijn als ze drinken is dat heel vervelend. Ik zou er dan op een ander tijdstip wel op terugkomen denk ik en haar vragen hoe of wat. Je kunt toch niet ruiken dat je moet komen eten. Wat je al zegt, als je het had geweten, had je met liefde aangeschoven. Ik zou denken dat je moeder (misschien onbewust?) toch het gevoel dat dat niet zo is wat in dat geval natuurlijk wel vervelend is voor haar. Wellicht als je er over praat dat je haar daarin gerust kunt stellen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 09:56

Ik heb vorige week tegen mijn man gezegd dat hij beter iemand anders voor de seks kan zoeken want ik beleef er geen plezier aan. Ik houd verschrikkelijk veel van hem en hij van mij, maar seks is op dit moment voor mij echt niet leuk. Door medicatie is mijn libido echt -10 en klaarkomen lukt ook niet door die medicatie, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Ik gun het hem wel echt en zijn libido is redelijk hoog als in 3-4x per week wil hij erg graag seks, maar als ik het doe is het puur en alleen voor hem. Dat heb ik dus ook gezegd en hij zit er (vanzelfsprekend) best wel mee in z’n maag. Ik snap heel goed dat het niet leuk is om te horen en dat dit zijn zelfvertrouwen een flinke knauw geeft. Ik wilde alleen wel eerlijk zijn naar hem en dat waardeert hij uiteraard ook, maar nu twijfelt hij aan alles. Wat kunnen we doen om dit (hopelijk tijdelijke) issue niet tussen ons in te laten staan?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 10:46

Het klinkt allemaal nogal rigoureus en ik krijg het idee dat je het meer uit wanhoop en onmacht zegt dan dat je dit daadwerkelijk wil. Maar wellicht interpreteer ik dit verkeerd.

Ik ga ervan uit dat jij zelf ook ooit weer wil kunnen genieten van seks? Is de medicatie tijdelijk? Zo niet, dan zou ik deze vervelende bijwerking bespreken met de huisarts want de rest van je leven zo door gaan word jij zo te lezen ook niet gelukkig van.

Ik snap dat het even moeilijk is voor je man maar het klinkt alsof jij ook door een lastige tijd gaat en daar ga je samen doorheen en soms betekent dat even tijdelijk accepteren dat dingen even niet zo zijn als je zou willen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 11:13

Ik denk dat ik wel 2 dingen mis in je verhaal om hier iets over te kunnen zeggen. Hoe lang heb je deze medicatie al en hoe lang is de verwachting dat je deze nog moet gebruiken? De oplossing dat hij maar iemand anders moet zoeken voor dat stukje in jullie relatie is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou in mijn handjes knijpen dat hij daar zo veel moeite mee heeft. Ik vind het ook makkelijk gedacht dat dat een oplossing is. Is er geen enkele middenweg te bedenken? Ik bedoel, het is lief dat je voor hem denkt maar tegelijkertijd moet hij dat toch ook voor jou doen? Moet hij perse 3-4 keer per week seks hebben en moet jij perse elke keer klaarkomen? Ik zou vooral blijven praten samen en elkaar steunen want dit is voor jullie beiden niet fijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2024 18:53

Ik gebruik de medicatie nu zeker 2-3 jaar. Minderen of stoppen zit er voorlopig niet in. Voorheen kon ik de satisfyer nog weleens gebruiken om klaar te komen, maar zelfs dat lukt nu niet meer. Ja heel soms na een uur doorzetten met iets wat door moet gaan voor orgasme. Maar sowieso is de zin in seks er helemaal niet hè, dus ik 'moet' echt zin maken. En natuurlijk is een andere vrouw alleen voor de seks geen oplossing en gelukkig wil mijn man dat ook helemaal niet, maar ik vind het oprecht vervelend voor hem dat ik geen zin heb en hij best wel veel. Daarbij vindt hij het vervelend als ik 'tegen mijn zin' seks heb. Ik doe het dan voor hem, niet omdat ik er nou zoveel behoefte aan heb. We proberen nu wel een soort middenweg erin te vinden, maar als hij 4x per week wil en ik helemaal niet en het wordt 2x per week (bijvoorbeeld) dan is het voor mij 2x teveel en voor hem 2x te weinig. Maar goed, ik denk dat het dat wordt of helemaal geen seks en dat lijkt me ook weer niet goed in een relatie (die verder echt hartstikke goed is).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2024 18:48

Zijn er hier mensen die een relatie hebben met iemand met een hele andere achtergrond?

Ik worstel momenteel enorm met het verschil van hoe we opgegroeid zijn en weet oprecht even niet of we hier uit gaan komen dus ben even heel verdrietig.

Ik kom uit een ‘saai’ gezin waarbij m’n ouders al 50 jaar bij elkaar zijn. Mijn vaders wil was wet, tegenspraak werd niet geduld en voor emoties was geen plek. Ik kan dus totaal niet tegen discussies of ruzies.

M’n vriend is vroeger verwaarloosd, schreeuwen en ruzie was daar orde van de dag en hij heeft inmiddels overal halfbroers/zussen die ook problemen hebben.
Ik vind de loyaliteit naar z’n ouders extreem lastig te begrijpen omdat ik eigenlijk gewoon kwaad ben om wat ze hem aangedaan hebben.
Hij staat daarentegen letterlijk dag en nacht voor ze klaar. Er wordt volledig op hem geleund , alles van hem verwacht en er is nul ruimte om z’n eigen leven (met mij) op te bouwen.

Dit is inmiddels helaas afgelopen week geëscaleerd tussen mij en zijn familie waardoor onze relatie nu ook zo goed als over is.
Niet omdat m’n vriend dit wil maar omdat ik niet tussen hem en z’n familie wil staan maar er zelf aan onderdoor ga. Ik weet gewoon echt niet meer wat wijsheid is.
Ik wil m’n vriend niet voor het blok zetten maar ik trek het niet meer en elke keuze voelt op dit moment fout omdat ik op alle manieren m’n vriend veel verdriet ga doen.
Als we doorgaan omdat er dan echt dingen moeten veranderen t.o.v z’n familie en als we stoppen omdat ik hem (en mezelf) daar onwijs veel pijn mee doe.

Heeft er iemand tips? Ik wil verder niet te veel details geven omdat ik dat niet netjes tegenover m’n vriend vind.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties