Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Wonen

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Nov 2023 21:47

Re: Vragentopic - Wonen

In aanvulling op bluephone, je hebt gradaties in gladheid van vloertegels. Afhankelijk van het gebruik wordt een bepaalde klasse aangeraden. Wij hebben S10 denk ik en dat is totaal niet glad met douchen, onze douchebak was veel gladder.

De was gaat hier naar beneden elke avond, naast de wasmachine staan manden. Wij hebben 2 badkamers, dus douchen lukte altijd tijdens verbouwen.

Mijn man heeft (via marktplaats) een goede ventilatiebox gekocht, zuigt echt super af. De afzuiging zit direct boven de douche, zodat de spiegel ook niet beslaat. Het raam hebben we praktisch nooit open en geen schimmels te bekennen.
08/2018
05/2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 14 Nov 2023 21:55

Onze nieuwe vloertegels zijn echt totaal niet glad! Ze zitten ook op de muur trouwens. Maar ik vind het echt heerlijke tegels om op te staan.

Onze mechanische ventilatie is trouwens wel een keer aan vervanging toe denk ik. Maakt ook een herrie!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Nov 2023 08:51

Onze tegels zijn ook echt enorm stroef. Daar glij je echt niet op uit ook niet met een laagje water. Dezelfde tegel ligt in de woonkamer en ik blijf sokken kopen omdat ze zo hard slijten door de stroeve vloer.

Verder heb ik geen wasmanden in de badkamer maar deze staan op de logeerkamer. Aangezien er nooit iemand daar slaapt is dat prima. Ik heb 3 manden, 1 voor ondergoed, sokken handdoeken, 1 voor bont en 1 voor wol/wit.

als wij nu de badkamer zouden doen zou ik douchen in de sportschool of bij mijn ouders.
2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2023 18:28

Bliss schreef:Onze mechanische ventilatie is trouwens wel een keer aan vervanging toe denk ik. Maakt ook een herrie!

We wonen hier nu 12 jaar en hebben dat ding op zolder al 2 x open gehad. Eerste keer heeft mijn man met een vriend dat motortje/ventilatortje vernieuwd. Lagers waren echt op. En de tweede keer na een aantal jaar die ventilator goed uitgezogen. Daarna is het echt veel stiller hoor.
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 15 Nov 2023 18:40

Ah oké, ik heb ook geen idee hoe lang dat ding ding erin zit en of hij ooit is schoongemaakt. Zelf wonen we hier vier jaar.
❤ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2023 19:55

Bliss schreef:Ah oké, ik heb ook geen idee hoe lang dat ding ding erin zit en of hij ooit is schoongemaakt. Zelf wonen we hier vier jaar.

Ik geloof dat we dat ding nu 8 jaar niet schoongemaakt hadden.
Toen we er 4 jaar woonden dus ventilator vervangen en laatst 8 jaar verder uitgezogen.
Je wil echt niet weten wat er uitkwam.
Hebben ook vanuit de badkamer de stofzuiger slang er een stuk in geschoven en vanaf zolder richting badkamer. Dat hele ventilatortje zat ook vol.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2023 07:20

Wij hebben een onderhoudscontract voor de CV en daarbij ook de MV.
Die wordt dus elk jaar ook schoon gemaakt.
Misschien een optie als je een contract hebt voor de CV?
<<

Siesa

Lady-post-a-lot

Bericht 24 Nov 2023 20:33

Bedankt voor de tips, we zijn nog aan het oriënteren, over 2 weken staat een afspraak gepland. Ben benieuwd! Zal meteen vragen of ze ook onderhoud doen aan de afzuiging. We moeten ook een nieuw bedrijf voor de cv laten komen dus fijn als dat straks allemaal bij 1 zit.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Nov 2023 20:44

Wij hebben geen raam in de badkamer en er zat mechanische ventilatie in nog van oude bewoners en kregen schimmel dus hebben uiteindelijk een hele nieuwe laten plaatsen en schoonmaken en gaat nu helemaal top, ding springt automatisch aan, ik mis daar echt geen raam.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 24 Nov 2023 21:31

We hebben inmiddels de keuze gemaakt. We hebben nu een gek raam zonder rand eromheen, maar gaan voor een nieuw raam mét houten rand en ventilatierooster en het raam kan gewoon open. Vind dat toch een fijner idee.
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje