Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vragen?

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Sep 2013 19:42

Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vragen?

Hoi,

Ik zit een beetje in dubio over het volgende. Heb vandaag een baan aangeboden gekregen. Het aanbod is financieel in principe aantrekkelijk genoeg, bruto salaris gaat paar honderd euro omhoog, pensioen wordt volledig betaald en reiskostenvergoeding is meer dan oké. T.o.v. totale pakket arbeidsvoorwaarden wat ik nu heb qua waarde geen vooruitgang (geen leaseauto, lever wat vakantiedagen in etc.), maar meer dan goed genoeg (+ dan ben ik niet werkloos over een paar weken!). Inhoudelijk is de functie me in principe op mijn lijf geschreven.

Waar twijfel ik dan nog over?

Ik ben flexibele werktijden gewend. Periodes van overwerk, afgewisseld met rustigere periodes waarbij je wat later kon beginnen of eerder weg kan. Ideaal ook nu ik een zoontje heb. Dit bedrijf hanteert standaard tijden, waarin ze verwachten dat je principe op kantoor bent. Dit betreft tussen 9.00 en 17.30. In mijn ogen is dit vrij laat starten. Met half 6 als standaard eindtijd zal ik, file meegerekend, waarschijnlijk 8 van de 10 keer pas tegen half 7 thuis zijn. En dat vind ik dus niet fijn. Ik weet niet hoe flexibel ze tegenover de werktijden zijn, wordt in arbeidsvoorwaarden wel iets genoemd dat in overleg evt. andere tijden mogelijk zijn. Dus ik zat nu te denken, is het raar als ik vraag of het mogelijk is dus vroeger te beginnen (dus 8 uur of half 9 bijv.) of om te vragen of 36 uur werken een optie is? (waarbij ik 4x9 alsmede ene week 5, andere week 4 dagen als optie zie - afhankelijk van voorkeur bedrijf). Ik weet dat dit bedrijf me graag wil hebben, feitelijk hebben ze speciaal voor mij een soort nieuwe functie gecreëerd. Maar ik ben nog niet eerder in de situatie geweest waarbij ik moest nadenken over het feit dat ik een kindje heb, en daar ook graag tijd mee wil doorbrengen (als ik pas half 7 thuis ben elke dag is er zo weinig tijd nog voordat hij weer gaat slapen).
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 19:53

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Zelf heb ik ongeveer dezelfde werktijden, ben elke dag rond kwart voor 6 à 6 uur thuis. Ik ben ook niet anders gewend, dus voor mij niet zon probleem. Inmiddels ben ik wel 1 dag in de week vrij, maar pas sinds kort.
Ik zou overigens mijn werktijden niet aan kunnen passen, omdat ik klantencontact heb, en klanten bellen alleen tijdens kantoortijden.
Als ik jou was zou ik het gewoon gaan overleggen. Maar als het kiezen wordt tussen deze werktijden of geen werk dan lijkt mij de keuze niet heel moeilijk.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 19:58

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik zou dat overleggen met het idee voor jezelf dat ze ook nee kunnen zeggen, en dan bedenken of je dat gaat trekken en hoe je daarop gaat reageren.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Sep 2013 19:59

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Alibi, zou ik rond die tijden thuis kunnen zijn zou het ook geen issue voor me zijn. Maar ik moet via een zeer filegevoelige route (Coentunnel :D), vandaar de lange reistijd. Ik zou het er ook niet voor willen laten lopen, begin toch met een halfjaarcontract (2x half jaar, dan vast), mocht het toch niks worden, zouden we na 6 maanden altijd nog uit elkaar kunnen gaan zeg maar. Maar ik vroeg me ook meer af of het raar is om dit soort dingen te vragen, heb er niet echt ervaring mee en wil niet dom overkomen ofzo (jaja, onzekerheid heerst :P)

Marin, dat is wel een goed idee ja. Ga dit weekend sowieso gebruiken om alle voorwaarden en regelingen goed na te pluizen, en er eens goed over na te denken.
Laatst gewijzigd door Mezzoforte op 06 Sep 2013 20:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 06 Sep 2013 20:00

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Je kunt altijd vragen of die mogelijkheden er zijn. Als je het als vraag stelt en niet als 'eis' kun je niet zoveel mis doen denk ik. Ik zou dit inderdaad niet als doorslaggevend zien voor een keuze wel of geen baan
<<

Anoniem198

Bericht 06 Sep 2013 20:01

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik zou mijn dillema voorleggen en kijken wat er mogelijk is qua werktijden.
<<

Hannah

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Sep 2013 20:18

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik zou het ook voorleggen. Maar voor mij zou het geen dealbreker zijn als het niet mogelijk zou zijn.
Doe eens gek, maak je eigen sprookje
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 06 Sep 2013 20:55

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik zou het zeker aankaarten, ook omdat het in de arbeidsvoorwaarden staat. Wellicht valt er wel iets te regelen.
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Sep 2013 22:51

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik zou het gewoon vragen hoor, vragen staat vrij. Ze kunnen nee zeggen natuurlijk, maar wie weet is het helemaal niet zo'n probleem.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 06:07

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik zou het gewoon vragen.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 07 Sep 2013 09:33

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. :wink:
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 07 Sep 2013 14:18

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Met bovenstaande eens, leg ze je dilemma uit en vraag wat zij ervan vinden als je eerder start s'ochtends. Misschien hebben zij er ook nog wel een idee over hoe dit opgelost kan worden. Succes in ieder geval!
Afbeelding
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Sep 2013 09:42

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Nou, vraag is inmiddels gesteld via tussenpersoon (sollicitatie verloopt via recruitmentbedrijf), dus even afwachten wat de reactie van het bedrijf is. Voel me zo'n sukkel dat ik het al "eng" vind om zoiets te vragen :P
<<

Evalynn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2013 10:30

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ik snap wel dat je het moeilijk vind om gelijk al zoiets te vragen, maar wel goed dat je het toch gedaan hebt!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Sep 2013 12:24

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Ben benieuwd naar het antwoord ...
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2013 11:39

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Nou, bij deze dan een update. Flexibele werktijden zijn in overleg bespreekbaar. Als ik ergens tussen 8 uur en half 9 wil beginnen zal dat in principe geen probleem zijn. Heb dan ook besloten om deze uitdaging aan te gaan, en zal volgende week mijn contract tekenen! :D
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Sep 2013 15:40

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Goed bezig. Ik zag in het andere topic dat je a.ssistent a.ccountant bent. Is dit buiten de accountancy? Dat wil ik namelijk zelf ook het liefst.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 11 Sep 2013 15:48

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Gefeliciteerd! Goed dat je het toch hebt gevraagd, ik kan mij voorstellen dat je het anders wel erg laat vindt qua thuiskomen in combinatie met de kleine.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2013 18:08

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

@Fred, dit is buiten de accountancy ja. Ik ga nu bij een trustkantoor werken.

@Dennenappel, thanks. Ja, en ik en nog wel flexibel, als het moet vind ik het niet erg om het een keer laat te maken, maar 5 dagen per week pas half 7 thuis zag ik gewoon niet helemaal zitten.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Sep 2013 18:09

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Oeh spannend! Wat fijn dat het een positief antwoord is en gefeliciteerd!
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Sep 2013 21:26

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Gefeliciteerd! Fijn dat het lukt met de werktijden!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 12 Sep 2013 08:18

Re: Advies gevraagd: Nieuwe baan aangeboden, kan ik dit vrag

Wat goed! Gefeliciteerd

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers