Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borsteltherapie

<<

Anoniem103

Bericht 10 Dec 2013 16:10

Borsteltherapie

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met borsteltherapie bij hun kindje? Waarom kreeg je kind het en hoe reageerde hij of zij erop?
<<

Anoniem171

Bericht 10 Dec 2013 16:36

Re: Borsteltherapie

Op mijn werk gaven wij verschillende kindjes borsteltherapie. Wat zou je graag willen weten?
<<

Anoniem103

Bericht 10 Dec 2013 17:01

Re: Borsteltherapie

Hoe kindjes erop reageren vooral. Wij gaan dit nu bij mijn zoontje doen en ik vroeg me af of ik nog ergens rekening mee moet houden. Dat hij extra moe is of emotioneler ofzo misschien?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Dec 2013 17:09

Re: Borsteltherapie

We zouden dat gaan doen met Ezra, maar voor we goed en wel konden beginnen moesten we de borstels weer inleveren omdat die therapeute eerst wilde wachten tot een bepaald overleg achter de rug was en daarna hebben we nooit meer iets van haar gehoord. Maar we hebben toen wel de uitleg gekregen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem171

Bericht 10 Dec 2013 17:39

Re: Borsteltherapie

Kindjes die borsteltherapie op mijn werk kregen hadden problemen in de prikkelverwerking (oa sensorische integratie). De meeste kinderen waren overgevoelig voor sensitieve (aanraken) prikkels. Dat uitte zich in gedrag als niet op een stoeltje kunnen blijven zitten, niet aangeraakt willen worden, bepaalde kledingstukken niet kunnen verdragen etc.
Daarnaast hadden de kinderen vaak concentratieproblemen.

Over het algemeen vonden de kinderen de eerste borstelsessies niet zo aangenaam. Het is ook even uitvinden met welke borstels te beginnen. Als er gewenning is ontstaan geven de meeste kinderen zich over aan het borstelen, sommige lichaamsdelen blijven meestal wel iets gevoeliger dan andere delen.

Wat voor klachten heeft jouw zoontje dat jullie borsteltherapie overwegen? Hij krijgt kinderfysio toch?
<<

Anoniem103

Bericht 10 Dec 2013 20:59

Re: Borsteltherapie

J. krijgt inderdaad fysiotherapie. Hij is hypermobiel waardoor hij motorisch achterloopt maar de fysio is bezig om te onderzoeken wat er nog meer is omdat het plaatje niet helemaal klopt bij alleen hypermobiliteit. Ze heeft nu de borsteltherapie voorgesteld omdat hij ondergevoelig is voor prikkels en voor zijn concentratieproblemen. Ze heeft me vanmiddag de instructie gegeven voor het borstelen en diepe druk geven en ik ben er meteen mee verder gegaan thuis. Ik moet het om de twee uur doen voor 2 weken.
<<

Anoniem171

Bericht 11 Dec 2013 00:48

Re: Borsteltherapie

Misschien is een verzwaringsvestje, wiebelkussen of kauwslang ook nog iets om hem alerter te maken?
<<

Anoniem103

Bericht 11 Dec 2013 09:59

Re: Borsteltherapie

Nana schreef:Misschien is een verzwaringsvestje, wiebelkussen of kauwslang ook nog iets om hem alerter te maken?


Dank je voor de tip, daar ga ik eens naar kijken.
<<

Anoniem171

Bericht 11 Dec 2013 11:21

Re: Borsteltherapie

Is jullie kinderfysiotherapeut ook si therapeut (sensorische intergratie)? Dan zou zij ook veel tips hebben en kun je met haar overleggen welke hulpmiddelen geschikt en handig zijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers