Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vriendin zonder kinderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Sep 2023 21:00

Re: Vriendin zonder kinderen

Nee ik heb daar ook niet echt zin in GSTQ maar dat is dan wel een beetje mijn idee van water bij de wijn doen en faciliteren dat het dan wel uitgebreid bij mij kan.

Lady, ja zo kan je het inderdaad ook zien als een mooie kans om vriendinnen te zien.
Mn man vroeg gisteren aan z'n ouders of de kinderen komend weekend een nachtje daar mogen logeren, als ik zelf weg ben, zodat hij een avond/nacht alleen is en daar raakte ik best wel geïrriteerd door merkte ik. Ik vind dat dan gewoon onzin om juist als je alleen bent met de kinderen wat anders te plannen. Zorg gewoon dat je er bent voor ze. Maar dat is waarschijnlijk inderdaad gewoon een andere denkwijze.

Maar ik heb voor 't eerst van de week een vrije dag genomen om naar de kapper te gaan en ga woensdagavond ook iets in m'n eentje doen als m'n man weg is dus ik ben waarschijnlijk ook gewoon hypocriet. 😂

Maar wel interessant om te lezen hoe jullie hierin staan. Zowel het oppas gedeelte als het vriendin zonder kind en dan wel afspreken met/zonder kind gedeelte!

Max, als ik dat zo lees is dat bij jou heel duidelijk inderdaad. Lijkt me prima zo!
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 21:52

Daar zou ik ook geïrriteerd van raken Marin. Volgens mij heb jij de kinderen relatief best vaak in je eentje en als jij dan een keertje op pad bent worden gelijk opa en oma ingeschakeld (en dan ook nog voor een hele nacht).
Ik vind een hele nacht je kinderen uit logeren sturen echt een enorme luxe. Komt ook door onze persoonlijke situatie waarin dat (helaas) niet mogelijk is. Maar zou zoiets dan bewaren voor een speciale gelegenheid als je er samen wat aan hebt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2023 21:55

Eens met Max. Ik zou er trouwens ook zwaar geïrriteerd door raken van zoiets. Gelukkig willen mijn schoonouders nooit alleen beide kinderen daar te hebben, laat staan logeren 😂
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 21:57

Waarom willen ze dat niet tabbie?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Sep 2023 06:57

Vanwege hun gezondheid.

Zo gaat tillen bijvoorbeeld niet en dat is lastig met kleine kinderen. Als de jongste ouder is en uit de luiers, dan wellicht.

En misschien ook omdat ze samen soms extreem druk zijn.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 08:46

Ik vind jou helemaal niet hypocriet Marin! Volgens mij cijfer jij jezelf hartstikke weg voor de kinderen (en je man). Ik denk dat je tegenover je man best wat meer op je strepen mag staan, hij is volgens mij behoorlijk vaak weg en gaat lekker sporten doordeweeks, waar zijn jouw behoeften? Loop jezelf niet voorbij hoor!
<<

Kira

Kletskop

Bericht 18 Sep 2023 16:32

Eens met m'n voorgangers, ik zou zwaar pissig zijn eerlijk gezegd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Sep 2023 16:43

Ik ben het ook eens met mijn voorgangers..

En die vriendin laten logeren zodat ze kan drinken; zou voor mij echtt niet hoeven. Maar ik ben dan ook erg gesteld op mijn privacy.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Sep 2023 16:49

Ja ik vind het zelf ook onzin, die ene keer dat hij alleen is... Maar hij schijnt wel een feestje te hebben dus oppas nodig te hebben. Nou ja hij moet het zelf ook maar regelen, ik ben er niet.

Ik vind dat logeren ook niet echt relaxed maar ik weet ook niet echt een andere oplossing als ik geen oppas wil regelen en graag thuis wil blijven. Misschien kan ik het gooien op dat ze met de kinderen erbij dan wel heel vroeg wakker moet worden haha. ;)
<<

Max

Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 17:02

Is er een speciale reden dat ze per se in dat weekend wilt afspreken? Ik zou gewoon zeggen dat t niet uitkomt en een andere datum voorstellen.
Alleen met twee kids is al pittig genoeg, moet je ook nog leuk doen voor je vriendin (en koken en ontbijt regelen etc)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Sep 2023 17:06

Nou omdat ze eigenlijk gisteren wilde afspreken, maar toen zei ik dat we het wat rust wilden na de verjaardag van dochter. En dat de eerstvolgende keer dat ik kon afspreken pas ergens in november was anders. Dus toen heb ik toch maar dit geopperd. Kan het wel aan hoor, koken en ontbijt regelen kost me geen energie, vind ik juist leuk. Alleen geklets word ik moe van haha. Ik ben inderdaad niet echt iemand die vriendinnen urenlang of heel vaak hoeft te zien om waarde te hechten aan de vriendschap en dan komt de planning die het vergt met een gezin er nog bovenop. Dus dat maakt dat ik me niet zo'n hele goede vriendin voel naar anderen toe als daar weinig begrip voor is.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 17:24

Ik begrijp je helemaal Marin, heb dat zelf ook sinds m'n zwangerschap. Ik heb daardoor best wat vriendschappen laten doodbloeden. Heb er ook gewoon geen energie voor. Ik zou het dan door laten gaan als je echt waarde hecht aan de vriendschap.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Sep 2023 17:25

Wat lastig dat jij dat ook hebt sinds je zwangerschap en nu moederschap. Jammer dat vriendschappen daardoor moeten gaan, maar het is ook gewoon veel allemaal.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Sep 2023 17:47

Oh ik ben daar heel makkelijk in het is met kind of een andere dag. In dit geval had ik ook gezegd eerste datum is november. Soms is het niet anders. Nu is het voor mij een stuk makkelijker want J is om het weekend weg. Het mensen teveel naar de zin willen maken heeft mij uiteindelijk ook een burn out opgeleverd en nee is dan een prima antwoord.
2015 💙
<<

Kira

Kletskop

Bericht 18 Sep 2023 18:16

Ik heb 't gevoel dat je denkt dat je soms over je grenzen moet gaan. Maar dat hoeft helemaal niet.
Dat logeren lijkt mij 10x niks en als je al geen behoefte hebt aan een avond kletsen dan zou ik het gewoon laten gaan. Aangeven dat het toch helaas niet uitkomt. Vriendinnen moeten dat begrijpen van elkaar, of ze nu kinderen hebben of niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 19:05

Ik vind dat logeren vooral heel intens. In de avond afspreken vooruit, maar waarom moet ze dan blijven slapen? Lekker terugrijden hoor! Ik weet niet of ze van heel ver komt. Maar dat zou mij echt too much zijn. Sowieso zou ik die afspraak niet maken in dat weekend. Een weekend alleen met de kinderen is al best veel. En dan ook nog sociaal doen. Ik zou passen. Dan maar november. Maar jij bent iets meer gewend om dagen achter elkaar alleen met ze te zijn dus misschien gaat het jou beter af. Ik ben in zo’n weekend alleen blij dat ik eindelijk op de bank zit. Eten maken, alles opruimen, kind naar bed, nog meer opruimen. Dan ga ik het liefst nog even Netflixen en dan vroeg naar bed want je weet nooit hoe de nacht weer gaat lopen. Maar goed, dat is mijn projectie met mijn slecht slapende driejarige. 😌
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 18 Sep 2023 19:59

Ik vind logeren juist wel heel gezellig! Ik heb 1 vriendin die op een uur rijden is gaan wonen, en ik heb geen auto. Als ik daarheen ga blijven m'n dochter en ik slapen, en andersom ook. Heerlijk, overdag met de Kids en savonds als zij op bed liggen kunnen wij lekker lang kletsen met een wijntje. Ik vind het echt heel erg leuk.

Ik spreek regelmatig met vriendinnen af zonder dat we de kinderen meenemen trouwens. Als 1 van de partners er niet is om op te passen, spreken we gewoon af als de kinderen op bed liggen een theetje of een wijntje te doen bij diegene die niet weg kan. Geen probleem.

Pas was mijn man een weekend weg en ik had een feestje, toen is mijn .kind bij opa en oma gaan logeren. Ik heb mijn ouders niet als oppas om te gaan werken, en ik werk alleen onder schooltijd dus dan is het misschien ook makkelijker om wel weg te gaan.
<<

Siesa

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Sep 2023 21:44

Marin kan je daar wel over praten met jouw man? Over jullie verschillende ideeën. Want jij vindt dat hij er voor de kinderen moet zijn maar hij heeft dat gevoel niet. Zit daar ook niet een beetje een jaloers gevoel achter? Jij cijfert jezelf heel snel weg voor jouw kinderen en jouw gezin. Jij komt op de laatste plaats. Weet even geen ander woord voor jaloers gevoel maar ik hoop dat je mij wel snapt.
En nu bedoel ik niet dat het bij jou zo is (maar dat gevoel zou ik hebben als het over mijn man en mij gaat). Ik herken jouw gedrag namelijk ook bij mij en af en toe kijk ik naar mijn man en zou ik ook soms zo willen zijn.

Als we bv ergens gaan eten, de kinderen kiezen iets, mijn man kiest iets wat hij lekker vindt en ik kies dan iets wat de kinderen ook zouden eten. Voor het geval hun eten tegenvalt, dan kan ik ze mijn eten geven en hebben we geen boze bui in een restaurant. Klein voorbeeld maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Niet snel voor jezelf kiezen.

Overigens hebben wij ook geen oppas voor sociale dingen. Heel uitzonderlijk dat iemand komt oppassen omdat we beide weg willen. Laatste keer was een bruiloft 5 jaar geleden. Maar misschien heeft dat ook met onze thuissituatie te maken, ik kan dat niet loslaten want anders heb ik geen fijne avond, de oppas zit met de trammelant en ik zit er de dagen erna nog mee. Oppas is een oma of tante in ons geval.
<<

Siesa

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Sep 2023 21:46

Ik spreek wel eens af met een moeder van school om ergens wat te drinken of lunchen onder schooltijd. Ik spreek niet graag af met de kinderen erbij maar dat is ook misschien de situatie.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 22:07

Siesa schreef:Marin kan je daar wel over praten met jouw man? Over jullie verschillende ideeën. Want jij vindt dat hij er voor de kinderen moet zijn maar hij heeft dat gevoel niet. Zit daar ook niet een beetje een jaloers gevoel achter? Jij cijfert jezelf heel snel weg voor jouw kinderen en jouw gezin. Jij komt op de laatste plaats. Weet even geen ander woord voor jaloers gevoel maar ik hoop dat je mij wel snapt.

Ik snap op zich wat je hier wil zeggen maar ik vind jaloers niet een woord dat hierbij past. Ik vind het eigenlijk gewoonweg lui.
Lekker ongenuanceerd en het ligt vast wel iets anders. Maar nu heeft hij de kans om tijd met ze door te brengen, zo vaak is hij niet alleen met ze, (hoewel, hij heeft er natuurlijk net een paar dagen opzitten toen Marin in Amerika was) en dan dumpt hij ze alsnog bij opa en oma voor tijd voor zichzelf. Lekker dan. Ik zou ook echt not amused zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Sep 2023 22:10

Lieve reactie Siesa.
Ja ik ben zeker iemand die zichzelf snel weg cijfert. Al zit er ook gewoon achter dat ik echt graag zorg voor anderen. Het echte wegcijferen ben ik gelukkig wel beetje voorbij, ik vind mezelf tegenwoordig best wel weer heel leuk en zit goed in m'n vel.

Nee er zit geen jaloezie achter. Gewoon echt een andere behoefte. Ik ben enorm introvert. En m'n man niet. Het werkt voor onze relatie heel prima dat hij veel weg is en ik veel thuis. Vind het heerlijk, zo'n avond alleen. Maar vind zoals nu samen thuis op de bank Boer Zoekt Vrouw kijken ook heel gezellig. Maar dat hij veel weg is, vind ik nooit erg. En ik vind het ook niet erg om veel met/voor de kinderen te doen.
Ik vind het wel stom dat die ene keer dat ik wél weg ben, hij dan zelf ook alsnog weg wil, maar dat weet hij dat ik dat stom vind en hij vindt dat weer stom. 😂
Maar goed dat moet hij zelf weten (hij weet dus wat ik er van vind) en ik ben deze periode toevallig ook drie keer op reis zonder m'n gezin dus dat is ook wel veel.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 22:20

Is die vriendin ook een beetje pusherig? Ik heb ook een vriendin die toch altijd net wat meer pusht en dan wring ik me ook sneller in allerlei bochten. Een andere vriendin vraagt juist altijd 2x of het echt wel uitkomt en zou ik bij wijze van nog kort van te voren af kunnen zeggen zonder dat daar een opmerking over zou komen. Bij haar heb ik dat dus veel minder.

Het zal vast gezellig worden. En volgende keer even naar je gevoel luisteren (heb ik hier zin in i.p.v. dit doe ik voor de ander) voor je iets voorstelt of toezegt. Want eigenlijk is het voor je vriendin ook niet zo leuk als jij er geen 100% zin in hebt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 22:21

Ik denk prima hoe je het nu opgelost hebt. Ik zeg zelf altijd leuk maar dan heb ik wel zoon. Of ik regel wel oppas, vind ik prima voor sociale activiteiten. Het is ook niet zo dat je elke week oppas hebt voor sociale activiteiten toch.

En ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar wat je man gedaan heeft haha. Kan toch dat hij ook even alone time wil en een kans zag? Mijn vriend en ik reizen regelmatig voor werk en het is ook wel eens voorgenomen dat onze zoon dan een nachtje bij mijn ouders ging logeren omdat de ander dan even alleen z’n gang kon gaan. Als je kinderen het daar leuk vinden en opa en oma vinden het ook geen probleem, zie ik geen issue.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Sep 2023 22:24

Haha ja daar zeg je wat Lot. Ik heb zelden 100 procent zin in sociaal doen. Alleen met m'n echt goede vriendinnen van way back.
Maar inderdaad het wordt vast gezellig, ik ben dan wel leuk hoor! 😅
En ja idd zo'n beetje pusherig of heel enthousiast type is het wel ja. Een lieverd hoor maar pfoe ik moet altijd wel efkes bijkomen daarna.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2023 22:27

Hahaha! Klinkt niet als je meest favo vriendin 😉.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen