Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Werk jij thuis?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2023 18:51

Re: Werk jij thuis?

Voor Corona werkte ik 28uur waarvan 4 thuis. Inmiddels werk ik 32 uur en werk ik ongeveer 2 dagen thuis en ongeveer 2 op kantoor. Soms geef ik training dan moet ik naar een locatie dat is dan meestal op een kantoordag en er zijn dagen dat ik op mijn vaste thuiswerkdagen voor een belangrijke afspraak naar kantoor moet. De woensdag was heilig dan ging ik echt niet naar kantoor maar J heeft nu een continurooster dus ik heb meer flexibiliteit.
2015 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Sep 2023 21:37

Wij mogen 20% thuiswerken, wat voor mij neer zou komen op 4,5 uur per week (ik werk 1x 8 en 2x 7 uur). Maar ik doe het nooit. Ik zit met mijn collega op een kamer, dus we zitten lekker rustig en moeten heel veel overleggen de hele dag. Er komen ook regelmatig studenten bij ons binnen, dus thuiswerken is dan niet handig. Daarnaast vind ik het fijn om mijn collega’s te zien. Ik werk maar 3 dagen, en het is maar 14 km, dus ik ga het liefst gewoon naar kantoor.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Sep 2023 06:44

Nee. Zodra ik thuis aan het werk ben dan is er iets goed mis 😅.
Laatst gewijzigd door Lady op 08 Sep 2023 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2023 07:15

Ik werk 5 uur per week ongeveer thuis. Administratie etc. De andere 25 uur thuiswerken gaat niet ivm mijn functie
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2023 07:36

Als ik geen college hoef te geven werk ik vrijwel altijd thuis. Mijn werk is niet naast de deur dus dat is dan veel efficiënter. Dat deed ik voor Corona ook al overigens.
Ik houd er met afspraken inplannen ook rekening mee, al kunnen sommige afspraken ook prima via Teams.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Sep 2023 07:51

Ik schrik er een beetje van hoe weinig mensen er nog thuis mogen werken. Zijn werkgevers massaal weer achterdochtig geworden? Corona heeft toch juist aangetoond dat dit prima werkt. Ik werd echt gillend gek op kantoor gister van de drukte die er was. Gelukkig waren we met teveel dus moesten er 2 naar de flexruimte. De flexruimte heeft 8 werkplekken 3 stiltehokjes en een trainingsruimte. Dat is een apart gebouw en daar was het heerlijk rustig.
2015 💙
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Sep 2023 09:15

Ik werk 24,5 uur (3 dagen) waarvan 7,5 uur (1 dag) thuis. Dit is sinds de Corona dat dit mocht.

Niet iedereen mag thuis werken wordt nu pas beetje duidelijk. Maar ja sommige zijn ook mega slecht bereikbaar als ze thuis werken dus dan vraag je je toch af waar ze dan zo druk mee zijn ;)
08-03-2010
08-02-2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2023 10:22

Ben met corona bij mn werkgever begonnen. Eerste anderhalf jaar alles thuis gewerkt. Daarna 1 dag pw naar kantoor. Vaker kan/mag niet, dan zitten er andere teams. In de praktijk is er altijd wel plek, alleen zonder je eigen collegas op kantoor zitten nodigt ook niet echt uit.
Nu een maand in een nieuwe functie en met inwerken nu 4 dagen op kantoor. Hier zitten enkele collegas (met wie ik niet nauw samenwerk) wel dagelijks op kantoor. Wel heel fijn om zo ingewerkt te worden, de mensen te leren kennen en weer meer kantoorsfeer te voelen. Wel heel vermoeiend en het kost me veel meer tijd. Maar ivm nieuwe functie vind ik dat de investering wel waard.
Tzt ga ik hier ook waars 1 of hooguit 2 dagen op kantoor werken omdat mijn directe collegas er ook maar 1 dag zijn.
Ik hou van deze combi en de vrijheid. Kan me niet voorstellen ooit nog anders te doen.
<<

Macaron

Noob

Bericht 08 Sep 2023 14:03

Nee. Het kan wel, maar vind er niks aan.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Sep 2023 21:40

Ik ben leerkracht en kan dus niet thuiswerken. Zo nu en dan werk ik wel thuis als ik bijv. rapporten moet schrijven, administratie moet bijwerken of lessen moet voorbereiden, maar dat komt dan bovenop de 24 uren die ik normaalgesproken werk.

Wat sinds corona wel echt heel prettig is dat je, als dat nodig is, via Teams kunt aanschuiven bij een vergadering. Ik heb zo nu en dan op mijn niet-werkdagen een vergadering. Het prettigst vind ik om daarvoor naar mijn werk te gaan, maar als ik niet helemaal fit ben of bijv. geen oppas heb, kan ik aansluiten via Teams.

Sinds corona werkt mijn man wel één dag per week thuis, waardoor we een dag minder opvang nodig hebben iedere week. Heel erg fijn!
2011 2012 2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Sep 2023 08:05

De afspraak is bij ons dat je minimaal 50% op kantoor werkt. Ik vind thuis werken saai, ik heb echt mensen om me heen nodig. Ik werk meestal 4 van de 5 dagen op kantoor, in het midden van de kantoortuin 😬
R. 2013
D. 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Sep 2023 12:57

Nu werk ik in principe niet thuis, heel soms een middag ivm afspraken van de kinderen of als ik van een locatie kom. Het kan wel, collega’s doen het regelmatig. Over twee weken start ik bij mijn nieuwe baan en daar zal het fifty/fifty zijn. Gelukkig maar, want het is een stuk verder reizen, met vier dagen kantoor had ik niet gereageerd op de functie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Sep 2023 13:20

Nee dat gaat niet in mijn werk (zorg). Hooguit 1-2 keer per 3 maanden een overleg of vergadering die ik thuis online volg (als ik niet fysiek aanwezig kan zijn).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Sep 2023 14:35

Op mijn huidige plek ben ik in Coronatijd gestart. Toen werkte we dus volledig thuis.
Mijn vorige functie was gewoon 4 dagen kantoor. In die functie zou dat nog steeds zo zijn. (facilitair)

Nu werk ik 3 dagen thuis en 1 dag op kantoor. We hebben een vaste kantoordag toegewezen gekregen en dan zijn we er dus over het algemeen met ons cluster (3 mensen). Als het niet lukt is dat ook geen probleem. Zeker in een kerstvakantie ofzo dan gaan we niet op kantoor zitten omdat het kan. Dan werken we relax vanuit huis omdat er dan gewoon minder te doen is.
Ik vind het heerlijk zo. We hebben dagelijks een online meeting met de collega's als we niet op kantoor zijn. Altijd even het werk bespreken en even gezellig kletsen.

Ik zou ook echt niet meer terug willen naar fulltime kantoor. Ik ben gesloopt op een kantoordag en er komt weinig uit onze handen. Ook in combinatie met de kinderen en hun sportdagen is dit ideaal voor mij. Daarnaast heb ik ook de mazzel dat 1 collega op 3 minuten wandelen woont. We lopen dus ook vaak even langs bij een moeilijke casus of maken een ommetje samen om even ons hoofd leeg te maken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elisabeth

Kletskop

Bericht 12 Sep 2023 12:46

Ik werk 30 uur over 4 dagen. Maandag en donderdag zijn mijn kantoordagen. Op dinsdag en woensdag fijn thuis. Als er een keer iets is waarvoor ik thuis moet/wil blijven dan mag ik prima een kantoordag thuis doorbrengen. Ze zijn bij ons heel flexibel geworden sinds Corona. Ik vind het heel fijn. Zorgt voor zoveel meer rust bij mij. Niet meer continu racen en vliegen.

Sinds deze maand werkt mijn vriend de donderdag thuis. Zijn thuiswerkdagen zijn op 1 hand te tellen. Ook tijdens Corona moest hij gewoon naar kantoor. Maar omdat ik meer ben gaan werken en de bso er dus niet meer was voor de donderdag is hij overstag gegaan en heeft hij een thuiswerkdag aangevraagd en deze is goedgekeurd.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Sep 2023 20:44

Op mijn werk is de (ongeschreven?) regel dat je 50/50 thuis en op kantoor werkt. Mij lukt dat best goed. Ben over het algemeen 1 hele dag (in totaal) op kantoor. Soms doe ik dat op 1 dag of ik verspreid het over 2 dagen. Net wat uitkomt.
Voor en tijdens corona werkte ik voor mezelf en voornamelijk vanuit huis, behalve als ik een fotoshoot moest doen.
<<

Believe

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2023 22:25

Bij mijn vorige werkgever werkte ik 2 van de 3 dagen thuis & 1x per maand 2 dagen kantoor en 1 dag thuis. Zij vonden het eigenlijk altijd wel prima, zolang het werk goed ging.
Nu heb ik een nieuwe baan & hier mag je plaats- en tijdsonafhankelijk werken, maar wel in overleg met je team. Voor nu werk ik niet/zo min mogelijk thuis in verband met het inwerktraject.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Sep 2023 22:51

Ik werk in het VO en thuiswerken is wat lastiger. Wat ik wel thuis kan doen is de dossiers van de nieuwe leerlingen doornemen en daarvoor blijf ik soms een dag thuiswerken.
⁠♡♡♡
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Sep 2023 10:22

Ik werk 5 dagen waarvan 1,5 thuis. Soms meer, soms minder. Mijn man werkt ook vaak 1 dag per week thuis. Hij heeft ook weekenddienst om de week en is dan doordeweeks meer thuis. Dan ga ik juist vaak naar kantoor. Het kan per week ook nog wel wisselen dus!

De kinderen zijn vaak thuis als wij thuiswerken (na schooltijd). Soms gaan ze toch naar de gastouder. Dat gaat dan vaak ook in overleg met de kinderen.
19 april 2013 en 18 april 2015

Afbeelding
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2023 16:21

Ik werk het liefst op kantoor. Ik vind het thuis saai en veel fijner als ik meteen even kan overleggen, dingen hoor bij het koffieapparaat of meteen even langs kan lopen bij issues. Daarnaast is het voor mensen die iets gevoeligs of spoedeisends willen bespreken ook fijner als ik er gewoon ben.

Ik werk dus weinig thuis maar als ik aanvragen moet schrijven of ingewikkelde stukken dan doe ik dat wel eens thuis om ongestoord te kunnen werken. Al vind ik op kantoor met twee schermen eigenlijk ook fijner. Voordeel van thuiswerken is wel dat je tussendoor een wasje kan doen etc.

We mogen overigens hybride werken, 50/50 thuis en op kantoor als we willen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 09:30

Harrison schreef:Ik werk het liefst op kantoor. Ik vind het thuis saai en veel fijner als ik meteen even kan overleggen, dingen hoor bij het koffieapparaat of meteen even langs kan lopen bij issues. Daarnaast is het voor mensen die iets gevoeligs of spoedeisends willen bespreken ook fijner als ik er gewoon ben.

Ik werk dus weinig thuis maar als ik aanvragen moet schrijven of ingewikkelde stukken dan doe ik dat wel eens thuis om ongestoord te kunnen werken. Al vind ik op kantoor met twee schermen eigenlijk ook fijner. Voordeel van thuiswerken is wel dat je tussendoor een wasje kan doen etc.

We mogen overigens hybride werken, 50/50 thuis en op kantoor als we willen.

Ik bewaar alle uitwerkdingen ook vaak voor mijn thuiswerkdag. Ik heb zowel een mobiel tweede scherm voor bij m'n laptop als een extra tweede desktopscherm. Gewoon in bruikleen van m'n werkgever. Kan zoiets bij jullie niet?
19 april 2013 en 18 april 2015

Afbeelding
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 17:23

Ik werk 1 dag thuis en 3 op kantoor. Met corona heb ik fulltime vanuit huis gewerkt.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 18 Sep 2023 21:14

Wat mooi om te lezen dat het hybride werken zo gegroeid is en dat er bij veel werkgevers veel mogelijk is wat passend is bij de wens van jou als werknemer.
Op dit moment heb ik een baan waarin thuis werken niet mogelijk is maar ik start in oktober met een andere baan waarin ik 3 dagen op locatie werk en 1 dag vanuit huis. Het lijkt mij echt heel fijn.
Vorige

Terug naar Werk & studie