Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Rugzak

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Sep 2023 21:17

Re: Rugzak

Wow dat zijn wel heel veel spullen! 😃 Ik heb niet vaak een laptop mee, maar wil wel dat hij erin kan. Maar dit klinkt bijna weer als té veel ruimte. Maar het is wel een mooi strak design.
❤ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2023 21:37

Minx schreef:
Filoria schreef:Ik snap dit nooit zo goed (ik heb gewoon 1 tas). Hoe doe je dat met al je spulletjes zoals je deo, lippenbalsem, een pakje tissues, je portemonnee etc? Verplaats je die steeds van de ene naar de andere tas?

Zelf heb ik deze, maar dan in het donkerrood: https://www.fietstas.com/dakine-rugtas- ... -clay.html

Voldoet aan al jouw eisen Bliss!

Betalen —> telefoon
Lippenbalsem ed heb ik een etui voor van eastpak en die mik ik in welke tas ik op dat moment meeneem.

Verder zo min mogelijk spullen meenemen. Vrouwen hebben de neiging om voorbereid te zijn op de apocalyps en mannen hebben genomen aan sleutels, telefoon en geld. Misgrijpen doe ik niet zo snel en kies dus ook mijn tas op de gelegenheid. En een aantal dingen heb ik dus ook dubbel. Ik heb bv ook in mijn sporttas een toilettasje met daarin de dingen die ik in de sportschool nodig heb. Maar daar zit bv ook een etuitje in met pennen.

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb al jaren geen portemonnee meer. Tissues en deo heb ik nooit bij me. Hooguit een lipstick of lippenbalsem en m’n sleutels. In elk tasje zit nu wel een overgebleven tampon en paracetamol. Als die er toevallig niet in zit en heb t toevallig nodig dan loop ik naar de winkel om t te kopen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Sep 2023 21:38

Minx schreef:zo min mogelijk spullen meenemen

Maar waar heb je dan al die tassen voor nodig? Hahaha

Die etui is wel een slimme oplossing, maar dan gebruik je dus geen vakjes en ritsjes in je verschillende tassen?

Misschien heeft het ergens wel te maken met dat ik geen auto heb, dat ik altijd alles in mijn rugzak wil hebben zitten, zit ik nu te denken. Misschien hebben mensen bepaalde dingen ook wel in hun auto liggen? Of zijn ze met de auto snel ergens waar je het kunt kopen? Ik leef wat meer in survival-modus 😅 Altijd op alles voorbereid.
T (2008) en I (2013)
<<

Max

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2023 21:43

Filoria schreef:
Minx schreef:zo min mogelijk spullen meenemen

Die etui is wel een slimme oplossing, maar dan gebruik je dus geen vakjes en ritsjes in je verschillende tassen?

Misschien heeft het ergens wel te maken met dat ik geen auto heb, dat ik altijd alles in mijn rugzak wil hebben zitten, zit ik nu te denken. Misschien hebben mensen bepaalde dingen ook wel in hun auto liggen? Of zijn ze met de auto snel ergens waar je het kunt kopen? Ik leef wat meer in survival-modus 😅 Altijd op alles voorbereid.

Ik heb wel een auto, maar ik rij misschien 1x in de 2 weken ermee. Daar liggen verder geen persoonlijke spullen in.
Ik woon en begeef me wel altijd in de stad en ben dus wel dichtbij een winkel. Alleen de laatste keer dat ik iets niet bij me had en t echt nodig had kan ik me niet meer herinneren.

Hoe vaak gebruik je iets uit je survival kit? En wat gebruik je dan zoal?

De tas gebruik ik dus voor m’n telefoon, koptelefoon, sleutels, lippenbalsem en tampon. Ik draag vaak kleding zonder zakken of hele strakke kleding, dus moet t ergens laten. Dan nog liggend aan de situatie komt daar een laptop bij of sportkleding. (Daar heb ik dus ook speciale tassen voor haha)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Sep 2023 21:59

Leuke vraag!

Ik gebruik op mijn werk vrijwel wekelijks een pen uit mijn tas (en collega's vragen mij altijd als ze een pen nodig hebben, of paracetamol of zo)

Er zit een reserve-huissleutel in mijn tas, voor als ik mijn sleutel vergeet. Gebeurt af en toe.

Ik heb altijd een haarborstel bij me omdat mijn haren vaak raar gaan zitten door het fietsen. Die borstel gebruik ik echt dagelijks geloof ik.

Een regenhoes voor om mijn tas, die ga ik de komende weken ook veel nodig hebben vrees ik...

Als ik ergens ben waar geen toiletpapier of servetjes o.i.d. zijn, gebruik ik regelmatig tissues.

Telefoonlader komt ook wel wekelijks van pas.

Ik heb mijn OV-chipkaart altijd bij me, ook voor als ik onverwachts met OV moet. Kleingeld voor zwembadkluisjes en dat soort dingen.

En ik heb altijd mijn paniekpilletjes in mijn tas, vanwege mijn angststoornis.
T (2008) en I (2013)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2023 22:23

Marsy31 schreef:Ik heb de Siena, de blauwe. Ik vind juist dat er heel veel vakken inzitten. Dat voorste vak heeft ritsen aan beide kanten, aan 1 kant zit mijn paraplu en haarborstel en aan de andere kant mijn toilettasje.
Achterste vak is laptop en mijn werkmapjes en een boek.
En voorste vak zit achter rits mijn sleutels, medicatie, werkpas, oplader, kleingeld etc.
En dan zitten er nog 4 vakken in waar mijn markers zitten, pleisters, usb’s. En ik heb nog megaveel ruimte over. Dat vak gebruik ik ook als ik nog kleding meemoet, of mijn lunch. Of beide. Het past allemaal.

Goed om te horen! Ik heb hem van de week besteld, ben benieuwd!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Sep 2023 22:57

Max schreef:
Filoria schreef:

Ik heb wel een auto, maar ik rij misschien 1x in de 2 weken ermee. Daar liggen verder geen persoonlijke spullen in.
Ik woon en begeef me wel altijd in de stad en ben dus wel dichtbij een winkel. Alleen de laatste keer dat ik iets niet bij me had en t echt nodig had kan ik me niet meer herinneren.

De tas gebruik ik dus voor m’n telefoon, koptelefoon, sleutels, lippenbalsem en tampon. Ik draag vaak kleding zonder zakken of hele strakke kleding, dus moet t ergens laten. Dan nog liggend aan de situatie komt daar een laptop bij of sportkleding. (Daar heb ik dus ook speciale tassen voor haha)

Zakken schiet inderdaad ook niet op. Die zijn ook altijd ondiep.

Dit tasje zit bijvoorbeeld in mijn werktas. Daar heb ik 1 usb-lader in, een iPhone kabel, een mini usb kabel, een usbc kabel, een garmin kabel. En oordopjes. Daarnaast gaat m’n muis daarin.

Bekijk YONO Kabel Organiser Tas Small - Compacte Kabeltas - Opbergtas voor Elektronica en Accessoires - Etui Organizer Case - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/yono-kabel-org ... _iphoneapp

Onderstaand etui is ook ideaal. Daar heb ik lippenbalsem, elastiekjes, randomreader, nagelknipper, nagelvijl, kleurenwaaier, poeder, lippotlood, mascara, loop oordopjes ed inzitten.

Bekijk Eastpak OVAL SINGLE Etui - Black op: https://www.bol.com/nl/p/eastpak-oval-s ... _iphoneapp

En dus voor specifieke tassen nog kleine tasjes. Zo zit in mijn sporttas een toilettasje met handcreme, elastiekjes en daarin nog weer een mini tasje met tena’s voor als we veel gaan springen.
Daarnaast nog een tasje met banden, springtouw en straps. Ik ben op deze manier nooit wat kwijt en wil ik wat mee kan ik het zo pakken, maar eigenlijk heeft elke tas wel een doel. Ik heb sinds kort zelfs een tasje waar ik mijn lunch in kan doen. Ik ben dus ook nooit wat kwijt en kan alles snel vinden in mijn tassen. En vaak sleep je toch teveel mee. Zakdoekjes heb ik bv amper bij mij. Die gebruik ik ook erg weinig (net als de rest wat ik vaak meesleep).
2015 💙
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 08:31

Filoria schreef:Leuke vraag!

Ik gebruik op mijn werk vrijwel wekelijks een pen uit mijn tas (en collega's vragen mij altijd als ze een pen nodig hebben, of paracetamol of zo)

Er zit een reserve-huissleutel in mijn tas, voor als ik mijn sleutel vergeet. Gebeurt af en toe.

Ik heb altijd een haarborstel bij me omdat mijn haren vaak raar gaan zitten door het fietsen. Die borstel gebruik ik echt dagelijks geloof ik.

Een regenhoes voor om mijn tas, die ga ik de komende weken ook veel nodig hebben vrees ik...

Als ik ergens ben waar geen toiletpapier of servetjes o.i.d. zijn, gebruik ik regelmatig tissues.

Telefoonlader komt ook wel wekelijks van pas.

Ik heb mijn OV-chipkaart altijd bij me, ook voor als ik onverwachts met OV moet. Kleingeld voor zwembadkluisjes en dat soort dingen.

En ik heb altijd mijn paniekpilletjes in mijn tas, vanwege mijn angststoornis.

Leuk om te lezen!
Ik heb op werk en thuis een oplader, dus neem m nooit mee en kan m daarom ook nooit vergeten!
Pennen etc vraag ik aan de office manager op werk, is haar baan haha.
Ik gebruik blijkbaar nooit tissues, een haarborstel, regenhoes of OV chipkaart en (gelukkig) ook geen paniekpilletjes. Reserve huissleutel ligt bij de buurman die werkt in de kroeg om de hoek, dus die is bijna altijd beschikbaar. M'n vriend werkt overigens ook in de stad, dus zijn sleutel kan ik ook altijd lenen. Heb om deze reden tegenwoordig een cijferslot op m'n fiets!

Ik snap t op zich wel hoor om alles altijd op 1 plek te hebben en dus altijd bij je te hebben. Maar ja, past dus niet bij m'n outfit.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Sep 2023 08:43

Grappig om te lezen allemaal! Het is toch een klein kijkje in iemands leven en karakter he, zo'n tas.

Dat ik altijd alles bij me wil hebben zegt ook wel iets over hoe neurotisch ik ben 😅 Heb een vermoeden dat mensen die weinig spullen met zich meedragen een meer relaxte levensinstelling hebben.
T (2008) en I (2013)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 09:17

Ik heb een truttentas schijnbaar: een rugzak op wielen. Omdat ik nu dus 2,5 uur enkele reis moet reizen en dan wel wil werken, en omdat ik vaak 1 a 2 nachten overnacht in het westen. En hoewel ik een ontzettende minimalist ben, moet je dan toch wel wat mee! Maar het liefst gebruik ik mijn Nordace, maar die is niet groot genoeg voor 2-3 dagen. Dus die gebruik ik op mijn thuiswerkdag en de donderdag; dan ga ik heen en weer. Ik heb ook zo’n handig tasje voor al mijn spullen die ik elke dag gebruik (oplader, oordopjes, kabels) en die mik ik dan in de Nordace.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2023 10:49

Ik heb dus áltijd een fles water bij me, want altijd dorst. Dus alleen daarom al loop ik (bijna) altijd met een rugzak. Vind het anders te zwaar aan één schouder en ik ben al scheef en hoef niet per se nog schever te worden. Alleen als ik uit eten ga of op het terras ga zitten o.i.d. neem ik gewoon een klein tasje mee waar alleen m'n telefoon, labello en sleutels etc. in kunnen.
Laatst gewijzigd door Bliss op 17 Sep 2023 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2023 10:51

Die Nordace-rugzakken zijn zo te zien nergens in NL te bestellen, dat is wel jammer.
Edit: wel via Amazon zag ik net.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2023 11:01

Net via allerlei omwegen ook deze tegengekomen, die ziet er ook wel goed uit:

Afbeelding

Eigenlijk is dit al een paar jaar mijn favoriete kleur, maar een beetje lastig te combineren met al m'n outfits :laughcry: (Edit: huh op m'n telefoon is deze kleur een stuk feller dan op m'n laptop 😳)
Afbeelding

Verder lijkt Dakine me ideaal, maar ik vind vooralsnog niet echt een kleur die me aanspreekt.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2023 13:39

Bliss schreef:Die Nordace-rugzakken zijn zo te zien nergens in NL te bestellen, dat is wel jammer.
Edit: wel via Amazon zag ik net.

Gewoon op de website en naar Nederland laten versturen. Er zijn geen verzendkosten.
Love never loses faith.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 17 Sep 2023 14:22

Maar hoe gaat het met retourneren dan? Zijn daar ook geen kosten aan verbonden?
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Sep 2023 19:49

Bliss schreef:Even een up voor dit topic. Mijn rugzak begint toch wel erg te slijten en ik ben volgende week jarig, dus ik wil graag een nieuwe aan m'n man vragen. Heb wel wat eisen, zoals brede, comfortabele banden, niet zo opgerold aan de bovenkant en ik overweeg een keer wat anders dan zwart. En er moeten genoeg kleinere vakjes in zitten en er moet een laptop in kunnen. De rugzak die ik hierboven postte is er ook in een paar andere kleuren, dat is nog wel een optie. Vind ik gewoon een mooi en strak model.

Maar ik kwam ook deze tegen die ik niet gek vind:

Afbeelding

Afbeelding

Jullie nog meer suggesties?

Toevallig heb ik de eerste die hierboven staat gekocht voor werk. Kan super veel in!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Sep 2023 20:43

Kom ik weer met mijn ikea tips haha. Ik heb een ander model, maar die is er niet meer. Deze lijkt me heel handig:
Bekijk deze STARTTID van IKEA
Hier heb je wat meer informatie:
Rugzak, grijs, 27x11x56 cm/18 l
https://ingka.page.link/8Sa6QvEb5kBnFcvD9

Deze vind ik gewoon leuk om te zien:
Bekijk deze STARTTID van IKEA
Hier heb je wat meer informatie:
Rugzak, blauw/geel, 12 l
https://ingka.page.link/KwtnPPkxqDM6vX41A
R. 2013
D. 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Sep 2023 21:08

Ik vind die roze superleuk!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Sep 2023 22:25

Minx schreef:
Max schreef:Ik heb wel een auto, maar ik rij misschien 1x in de 2 weken ermee. Daar liggen verder geen persoonlijke spullen in.

Dit tasje zit bijvoorbeeld in mijn werktas. Daar heb ik 1 usb-lader in, een iPhone kabel, een mini usb kabel, een usbc kabel, een garmin kabel. En oordopjes. Daarnaast gaat m’n muis daarin.

Bekijk YONO Kabel Organiser Tas Small - Compacte Kabeltas - Opbergtas voor Elektronica en Accessoires - Etui Organizer Case - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/yono-kabel-org ... _iphoneapp

Onderstaand etui is ook ideaal. Daar heb ik lippenbalsem, elastiekjes, randomreader, nagelknipper, nagelvijl, kleurenwaaier, poeder, lippotlood, mascara, loop oordopjes ed inzitten.

Bekijk Eastpak OVAL SINGLE Etui - Black op: https://www.bol.com/nl/p/eastpak-oval-s ... _iphoneapp

En dus voor specifieke tassen nog kleine tasjes. Zo zit in mijn sporttas een toilettasje met handcreme, elastiekjes en daarin nog weer een mini tasje met tena’s voor als we veel gaan springen.
Daarnaast nog een tasje met banden, springtouw en straps. Ik ben op deze manier nooit wat kwijt en wil ik wat mee kan ik het zo pakken, maar eigenlijk heeft elke tas wel een doel. Ik heb sinds kort zelfs een tasje waar ik mijn lunch in kan doen. Ik ben dus ook nooit wat kwijt en kan alles snel vinden in mijn tassen. En vaak sleep je toch teveel mee. Zakdoekjes heb ik bv amper bij mij. Die gebruik ik ook erg weinig (net als de rest wat ik vaak meesleep).

Ik moest stiekem wel een beetje lachen om deze post hoor. 😅 Dit valt toch niet in de categorie zo weinig mogelijk meenemen? 😉 Het klinkt wel heel georganiseerd hoor, daar niet van, maar weinig?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Sep 2023 07:15

Mizz_S schreef:
Minx schreef:

Ik moest stiekem wel een beetje lachen om deze post hoor. 😅 Dit valt toch niet in de categorie zo weinig mogelijk meenemen? 😉 Het klinkt wel heel georganiseerd hoor, daar niet van, maar weinig?

Haha snap ik, het ligt er vooral aan waar ik heen ga. Mijn tas die ik in de praktijk het meest gebruik past een telefoon, pasjeshouder en m’n fietssleutel. Vooral naar m’n werk sleep ik veel mee omdat ik het daar echt gebruik.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 20 Sep 2023 15:52

Nou ik heb er één gevonden hoor! Was even in Utrecht vandaag en in de tassenwinkel zag ik deze ineens hangen. Ik twijfelde een beetje over de kleur, die is wat vreemd, lijkt wel tussen grijs en oudroze in. Stone grey staat erop. Maar verder echt perfect qua indeling en handige vakjes en ritsen etc. Nog even verder gekeken, maar later toch weer teruggekomen en deze meegenomen. Blij mee!

Afbeelding

Het is een Samsonite trouwens, had nooit verwacht dat het dat merk zou worden!
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Sep 2023 15:59

Heel mooi!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Sep 2023 08:00

Heel mooi!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Sep 2023 14:06

Heel mooi Bliss! Die stond ook op mijn optielijst.
Love never loses faith.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Sep 2023 16:31

Mooie rugzak!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode