Minx schreef:Filoria schreef:Ik snap dit nooit zo goed (ik heb gewoon 1 tas). Hoe doe je dat met al je spulletjes zoals je deo, lippenbalsem, een pakje tissues, je portemonnee etc? Verplaats je die steeds van de ene naar de andere tas?
Zelf heb ik deze, maar dan in het donkerrood: https://www.fietstas.com/dakine-rugtas- ... -clay.html
Voldoet aan al jouw eisen Bliss!
Betalen —> telefoon
Lippenbalsem ed heb ik een etui voor van eastpak en die mik ik in welke tas ik op dat moment meeneem.
Verder zo min mogelijk spullen meenemen. Vrouwen hebben de neiging om voorbereid te zijn op de apocalyps en mannen hebben genomen aan sleutels, telefoon en geld. Misgrijpen doe ik niet zo snel en kies dus ook mijn tas op de gelegenheid. En een aantal dingen heb ik dus ook dubbel. Ik heb bv ook in mijn sporttas een toilettasje met daarin de dingen die ik in de sportschool nodig heb. Maar daar zit bv ook een etuitje in met pennen.
Minx schreef:zo min mogelijk spullen meenemen
Filoria schreef:Minx schreef:zo min mogelijk spullen meenemen
Maar waar heb je dan al die tassen voor nodig? Hahaha
Die etui is wel een slimme oplossing, maar dan gebruik je dus geen vakjes en ritsjes in je verschillende tassen?
Misschien heeft het ergens wel te maken met dat ik geen auto heb, dat ik altijd alles in mijn rugzak wil hebben zitten, zit ik nu te denken. Misschien hebben mensen bepaalde dingen ook wel in hun auto liggen? Of zijn ze met de auto snel ergens waar je het kunt kopen? Ik leef wat meer in survival-modus 😅 Altijd op alles voorbereid.
Marsy31 schreef:Ik heb de Siena, de blauwe. Ik vind juist dat er heel veel vakken inzitten. Dat voorste vak heeft ritsen aan beide kanten, aan 1 kant zit mijn paraplu en haarborstel en aan de andere kant mijn toilettasje.
Achterste vak is laptop en mijn werkmapjes en een boek.
En voorste vak zit achter rits mijn sleutels, medicatie, werkpas, oplader, kleingeld etc.
En dan zitten er nog 4 vakken in waar mijn markers zitten, pleisters, usb’s. En ik heb nog megaveel ruimte over. Dat vak gebruik ik ook als ik nog kleding meemoet, of mijn lunch. Of beide. Het past allemaal.
Max schreef:Filoria schreef:
Maar waar heb je dan al die tassen voor nodig? Hahaha
Die etui is wel een slimme oplossing, maar dan gebruik je dus geen vakjes en ritsjes in je verschillende tassen?
Misschien heeft het ergens wel te maken met dat ik geen auto heb, dat ik altijd alles in mijn rugzak wil hebben zitten, zit ik nu te denken. Misschien hebben mensen bepaalde dingen ook wel in hun auto liggen? Of zijn ze met de auto snel ergens waar je het kunt kopen? Ik leef wat meer in survival-modus 😅 Altijd op alles voorbereid.
Ik heb wel een auto, maar ik rij misschien 1x in de 2 weken ermee. Daar liggen verder geen persoonlijke spullen in.
Ik woon en begeef me wel altijd in de stad en ben dus wel dichtbij een winkel. Alleen de laatste keer dat ik iets niet bij me had en t echt nodig had kan ik me niet meer herinneren.
Hoe vaak gebruik je iets uit je survival kit? En wat gebruik je dan zoal?
De tas gebruik ik dus voor m’n telefoon, koptelefoon, sleutels, lippenbalsem en tampon. Ik draag vaak kleding zonder zakken of hele strakke kleding, dus moet t ergens laten. Dan nog liggend aan de situatie komt daar een laptop bij of sportkleding. (Daar heb ik dus ook speciale tassen voor haha)
Filoria schreef:Leuke vraag!
Ik gebruik op mijn werk vrijwel wekelijks een pen uit mijn tas (en collega's vragen mij altijd als ze een pen nodig hebben, of paracetamol of zo)
Er zit een reserve-huissleutel in mijn tas, voor als ik mijn sleutel vergeet. Gebeurt af en toe.
Ik heb altijd een haarborstel bij me omdat mijn haren vaak raar gaan zitten door het fietsen. Die borstel gebruik ik echt dagelijks geloof ik.
Een regenhoes voor om mijn tas, die ga ik de komende weken ook veel nodig hebben vrees ik...
Als ik ergens ben waar geen toiletpapier of servetjes o.i.d. zijn, gebruik ik regelmatig tissues.
Telefoonlader komt ook wel wekelijks van pas.
Ik heb mijn OV-chipkaart altijd bij me, ook voor als ik onverwachts met OV moet. Kleingeld voor zwembadkluisjes en dat soort dingen.
En ik heb altijd mijn paniekpilletjes in mijn tas, vanwege mijn angststoornis.
Bliss schreef:Die Nordace-rugzakken zijn zo te zien nergens in NL te bestellen, dat is wel jammer.
Edit: wel via Amazon zag ik net.
Bliss schreef:Even een up voor dit topic. Mijn rugzak begint toch wel erg te slijten en ik ben volgende week jarig, dus ik wil graag een nieuwe aan m'n man vragen. Heb wel wat eisen, zoals brede, comfortabele banden, niet zo opgerold aan de bovenkant en ik overweeg een keer wat anders dan zwart. En er moeten genoeg kleinere vakjes in zitten en er moet een laptop in kunnen. De rugzak die ik hierboven postte is er ook in een paar andere kleuren, dat is nog wel een optie. Vind ik gewoon een mooi en strak model.
Maar ik kwam ook deze tegen die ik niet gek vind:
Jullie nog meer suggesties?
Minx schreef:Max schreef:Ik heb wel een auto, maar ik rij misschien 1x in de 2 weken ermee. Daar liggen verder geen persoonlijke spullen in.
Ik woon en begeef me wel altijd in de stad en ben dus wel dichtbij een winkel. Alleen de laatste keer dat ik iets niet bij me had en t echt nodig had kan ik me niet meer herinneren.
Hoe vaak gebruik je iets uit je survival kit? En wat gebruik je dan zoal?
De tas gebruik ik dus voor m’n telefoon, koptelefoon, sleutels, lippenbalsem en tampon. Ik draag vaak kleding zonder zakken of hele strakke kleding, dus moet t ergens laten. Dan nog liggend aan de situatie komt daar een laptop bij of sportkleding. (Daar heb ik dus ook speciale tassen voor haha)
Zakken schiet inderdaad ook niet op. Die zijn ook altijd ondiep.
Dit tasje zit bijvoorbeeld in mijn werktas. Daar heb ik 1 usb-lader in, een iPhone kabel, een mini usb kabel, een usbc kabel, een garmin kabel. En oordopjes. Daarnaast gaat m’n muis daarin.
Bekijk YONO Kabel Organiser Tas Small - Compacte Kabeltas - Opbergtas voor Elektronica en Accessoires - Etui Organizer Case - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/yono-kabel-org ... _iphoneapp
Onderstaand etui is ook ideaal. Daar heb ik lippenbalsem, elastiekjes, randomreader, nagelknipper, nagelvijl, kleurenwaaier, poeder, lippotlood, mascara, loop oordopjes ed inzitten.
Bekijk Eastpak OVAL SINGLE Etui - Black op: https://www.bol.com/nl/p/eastpak-oval-s ... _iphoneapp
En dus voor specifieke tassen nog kleine tasjes. Zo zit in mijn sporttas een toilettasje met handcreme, elastiekjes en daarin nog weer een mini tasje met tena’s voor als we veel gaan springen.
Daarnaast nog een tasje met banden, springtouw en straps. Ik ben op deze manier nooit wat kwijt en wil ik wat mee kan ik het zo pakken, maar eigenlijk heeft elke tas wel een doel. Ik heb sinds kort zelfs een tasje waar ik mijn lunch in kan doen. Ik ben dus ook nooit wat kwijt en kan alles snel vinden in mijn tassen. En vaak sleep je toch teveel mee. Zakdoekjes heb ik bv amper bij mij. Die gebruik ik ook erg weinig (net als de rest wat ik vaak meesleep).
Mizz_S schreef:Minx schreef:
Zakken schiet inderdaad ook niet op. Die zijn ook altijd ondiep.
Dit tasje zit bijvoorbeeld in mijn werktas. Daar heb ik 1 usb-lader in, een iPhone kabel, een mini usb kabel, een usbc kabel, een garmin kabel. En oordopjes. Daarnaast gaat m’n muis daarin.
Bekijk YONO Kabel Organiser Tas Small - Compacte Kabeltas - Opbergtas voor Elektronica en Accessoires - Etui Organizer Case - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/yono-kabel-org ... _iphoneapp
Onderstaand etui is ook ideaal. Daar heb ik lippenbalsem, elastiekjes, randomreader, nagelknipper, nagelvijl, kleurenwaaier, poeder, lippotlood, mascara, loop oordopjes ed inzitten.
Bekijk Eastpak OVAL SINGLE Etui - Black op: https://www.bol.com/nl/p/eastpak-oval-s ... _iphoneapp
En dus voor specifieke tassen nog kleine tasjes. Zo zit in mijn sporttas een toilettasje met handcreme, elastiekjes en daarin nog weer een mini tasje met tena’s voor als we veel gaan springen.
Daarnaast nog een tasje met banden, springtouw en straps. Ik ben op deze manier nooit wat kwijt en wil ik wat mee kan ik het zo pakken, maar eigenlijk heeft elke tas wel een doel. Ik heb sinds kort zelfs een tasje waar ik mijn lunch in kan doen. Ik ben dus ook nooit wat kwijt en kan alles snel vinden in mijn tassen. En vaak sleep je toch teveel mee. Zakdoekjes heb ik bv amper bij mij. Die gebruik ik ook erg weinig (net als de rest wat ik vaak meesleep).
Ik moest stiekem wel een beetje lachen om deze post hoor. 😅 Dit valt toch niet in de categorie zo weinig mogelijk meenemen? 😉 Het klinkt wel heel georganiseerd hoor, daar niet van, maar weinig?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers