Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Anoniem66

Bericht 09 Dec 2013 17:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Happydobby, bedoel je dan een pompje of echt een infuus? Want ik heb vernomen van mijn schoonzusjes dat een pompje echt geweldig is. Dus ik ga daar als het pijnlijk wordt ook niet te lang mee wachten. Oh en een aanrader is de geboorteTENS. Dat is natuurlijke pijnstilling dmv elektroden. Bij de jongste heb ik dit gehad en zonder pijnstiller door de bevalling heen gekomen. Het blokkeert/vermindert de pijnprikkels voor een momentje zodat de scherpe randen eraf zijn.

Alleen mijn jongste heeft hemofilie trouwens. Mijn oudste en de baby niet.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 09 Dec 2013 17:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik denk dat ik ook voor het pompje ga :) zie de ruggenprik niet zo zitten.
Maar geboorteTENS wat houd dat precies in dan?
Hier in het ziekenhuis hadden we een tijd geleden voorlichting gehad en daar hebben ze sinds kort een nieuwe methode, je krijgt dan vier prikjes in je rug met steriel water dit schijnen ze in de scandinavische landen veel te doen en schijnt 95 procent van de pijn weg te halen bovendien heeft het geen bijwerkingen omdat het om water gaat. Heeft hier toevallig iemand ervaring mee of meer van gehoord? Alleen de vier prikjes schijnen wel flink pijn te doen..
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 09 Dec 2013 18:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Haha veel geshopt luce?

@Happydobby, nee de kat is nog steeds niet terug :( heb vanmorgen posters opgehangen bij het winkelcentrum hier vlakbij. Hoop dat we gauw wat meer weten.. De vorige keer was hij ook 1,5 week weg, een ouder echtpaar gaf hem steeds voer en daar kwam hij elke keer aanlopen.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 09 Dec 2013 19:44

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje: dit stond toevallig in een medisch blad waar collega uit voorlas vandaag. Het schijnt ook goed effect bij andere pijnklachten te hebben. Waarschijnlijk door de druk van de zwelling die je krijgt door de inspuiting? Prikjes lijken me inderdaad ook niet fijn...
Zo'n Tens ia toch iets met elektrodes?

@luce: fijn dat je al wat ontsluiting hebt, alvast veel succes!
Ik werk als verpleegkundige, maar wel kantoorbaan zeg maar. Het hangt van de toestand vd kindjes en hoeveelheid vruchtwater af wanneer/of ze eerder halen, maar sowieso niet langer dan 40 wk! Gemiddeld wordt een tweeling met 37 wk geboren.
Afbeelding
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 09 Dec 2013 19:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@happydobby: denk dat ik toch voor pompje zou kiezen dan, ruggenprik heeft meer nadelen. Maar jij vond het zetten niet zo erg?

@kajaka: wat vervelend, die rugpijn. Weet er alles van, al zit t bij mij momenteel hoger. Gyn zei dat ik gerust pcm mocht nemen, maar doe je toch niet zo snel. Ga ook vaak met kersenpitkussen naar bed. Maarja dan wordt je later in de nacht toch weer wakker vd pijn..
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Dec 2013 19:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@luce, remifentanyl krijg je via het infuus en daar zit een knopje bij zodat je extra kan nemen. Maar vlgs mij is het placebo. Het infuus kan wel erg snel aangesloten worden dus dat is wel prettig. Die tens heb ik over gelezen en het ziet er goed uit.

Over die waterinjecties, ik denk als je al goed in de weeën zit dat je het niet meer echt voelt, ik heb het infuusprikken, de catheters en de ruggeprik niet gevoeld, water inspuiten is wel gevoelig dus maar dat zijn de meeste injecties.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Dec 2013 19:55

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Le Chat Noir schreef:@happydobby: denk dat ik toch voor pompje zou kiezen dan, ruggenprik heeft meer nadelen. Maar jij vond het zetten niet zo erg?



Nee maar ik had op dat moment al 29 uur weeën waarvan de laatste 11 uur een storm, die ruggeprik was echt een opluchting. Ik kon die anesthesist wel zoenen :P

Maar een ruggeprik heeft inderdaad wel meer nadelen tijdens de bevalling en het aantal kunstverlossingen zoals de vacuumpomp neemt dan wel toe.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem66

Bericht 09 Dec 2013 20:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hoe bedoel je, placebo? Want het is gewoon morfine zeg maar?

Een geboorteTENS is een apparaatje waarbij je elektroden op je rug moet plakken die de pijnprikkels voor een gedeelte onderdrukken. Ze blijven op een bepaald niveau prikkelen en als je een wee hebt kun je op een boost knop drukken zodat ze extra tekeer gaan ;). Ik vond het echt een goede ondersteuning. Heb bij de jongste ook geen medicatie gehad. Toen ik er op het laatst toch om vroeg zat ik al op 10 cm en mocht ik gaan persen. Je mag het ook naast medicatie gebruiken, dat ga ik dit keer doen denk ik ;).

Je krijgt de TENS in veel gevallen vergoed door je verzekering dus zeker een bestelling waard!

Heb nog nooit van die waterinjecties gehoord trouwens! Ik zou ook wel een ruggenprik willen, maar ik mag die niet om mijn verminderde stolling. Kan schadelijk zijn als er een bloeding optreedt in mijn rug.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2013 21:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb een ruggenprik gehad en vond de werking tegenvallen. Bij mij ging het pas na een uur wat verdoven en volledige verdoving is niet gelukt. Het duurde vrij lang ook voordat hij uitwerkte en ik kreeg geen persweeën (weet niet of dat aan de ruggenprik lag hoor). Het zetten heb ik nauwelijks gevoeld en ik heb ook geen napijn in m'n rug. Wel koorts gehad, dat schijnt ook vaak voor te komen.
<<

Anoniem66

Bericht 09 Dec 2013 21:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Moet een ruggenprik niet helemaal verdoven? Heb je geen weeënopwekkers gehad Exo? Hoe is het nu met je?
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 10 Dec 2013 07:22

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Op de zkh voorlichting vertelden ze inderdaad dat door de ruggenprik de persweeen weg kunnen vallen en ook zou t invloed op borstvoeding kunnen hebben, de 1e toeschietreflex ofzo.
Hij hoort wel volledig te verdoven, maar soms zit hij dan net niet goed denk ik...
Van dat pompje werd verteld dat het er puur voor is om de scherpe kantjes weg te halen..dus geen echte verdoving.
Zal wel eens kijken naar de Tens, had er wel van gehoord. Weet niet of ik die mag gebruiken in mijn geval?
Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 07:37

Re: Winter 2013/2014 mama's!

O zo, ja maar alle medicatie behalve de ruggenprik vermindert de pijn en verdooft niet helemaal hoor. Het gaat erom dat de weeën te doen zijn. Maar dat is wat anders dan placebo ;)

Waarom zou een TENS bij jou niet kunnen?
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 10 Dec 2013 08:29

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Heb gisteren bij de zwangerschapscursus last van me buik gekregen , diegene die de cursus gaf dacht aan blaasontsteking ( de cursus word gegeven door een erkende fysiotherapeute ) dus heb net de huisarts gebeld en ga zo even urine weg brengen en hoor vanmiddag meer.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 10 Dec 2013 10:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Luce schreef:Moet een ruggenprik niet helemaal verdoven? Heb je geen weeënopwekkers gehad Exo? Hoe is het nu met je?



Het werkt niet bij iedereen, je leest ook vaak dat maar 1 kant verdooft is. Je hebt 2 soorten ruggeprikken, spinaal voor operaties. Die heb ik gehad vanwege de keizersnee. En epiduraal, die gaat minder diep en werkt dus niet bij iedereen.
En hij geeft vaak complicaties zoals koorts, lage bloeddruk enz. Die lage bloeddruk had ik ook op de ok en daar kreeg ik dan weer medicatie voor via het infuus.
M:21072011
J :08012014
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 10 Dec 2013 14:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@luce: ja weet niet haha. Zal t eens met de gyn bespreken. En inderdaad placebo is iets heel anders. Bedoelde meer dat t misschien wel leek alsof t niks deed omdat het alleen maar de scherpe randjes er af haalt.
Ben wel 'benieuwd' naar de pijn....
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Dec 2013 15:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik ben zonder pijnstilling bevallen en ik heb het ook niet gemist. Natuurlijk deden de laatste weeën wel pijn en heb ik ze ook regelmatig vervloekt maar ik was, vond ik, ook heel snel aan het persen toe. Volgens mij hebben de pijnlijke weeën hooguit 2 uurtjes geduurd.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 15:56

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh heerlijk Tsjip! Dat is ook echt heel verschillend per persoon. Een vriendin van mij heeft bijna geen pijn gehad, zo jaloersmakend. Ik dacht echt dat ik bij de laatste weeën knock-out ging. Zo pijnlijk waren ze. Bij de oudste wist ik niet wat me overkwam. Bij de tweede wist ik toen dat als je het gevoel hebt dat je het écht niet meer houden kan je bijna mag persen. Maar toch zie ik er weer ongelofelijk tegenop hoor. Ik begin echt te ijlen op die momenten, zoveel pijn vind ik het doen. Daarom dit keer besloten om alles in te zetten wat mogelijk is haha :thumbup: Spuit me maar plat dokter!
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 15:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Le Chat Noir schreef:@luce: ja weet niet haha. Zal t eens met de gyn bespreken. En inderdaad placebo is iets heel anders. Bedoelde meer dat t misschien wel leek alsof t niks deed omdat het alleen maar de scherpe randjes er af haalt.
Ben wel 'benieuwd' naar de pijn....


Maar waarom denk je dat het bij jou niet zal kunnen dan? Volgens mij kan dat bij iedereen?

http://www.geboortetens.nl/veel-gestelde-vragen/
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Dec 2013 16:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb ook geen pijnstillend gehad, maar vond het wel flink zwaar. Vooral toen ik in het ziekenhuis in bed moest blijven liggen door het infuus en de CTG.
Bij elke wee kneep ik mijn vriend en het bed fijn en schopte ik met mijn benen om het dragelijker te maken en aan het eind gilde ik steeds au, au en vervloekte ik de verpleging dat ze niet meteen kwam na het bellen. Maar omdat het allemaal zo snel ging uiteindelijk heb ik ook helemaal niet aan pijnstilling gedacht.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Dec 2013 16:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Luce schreef:Oh heerlijk Tsjip! Dat is ook echt heel verschillend per persoon. Een vriendin van mij heeft bijna geen pijn gehad, zo jaloersmakend. Ik dacht echt dat ik bij de laatste weeën knock-out ging. Zo pijnlijk waren ze. Bij de oudste wist ik niet wat me overkwam. Bij de tweede wist ik toen dat als je het gevoel hebt dat je het écht niet meer houden kan je bijna mag persen. Maar toch zie ik er weer ongelofelijk tegenop hoor. Ik begin echt te ijlen op die momenten, zoveel pijn vind ik het doen. Daarom dit keer besloten om alles in te zetten wat mogelijk is haha :thumbup: Spuit me maar plat dokter!


Zowel de gyn als mijn verloskundigen reageerden ook heel verbaasd toen ze hoorden dat ik geen pijnstilling had gekregen. Ik was nog best goed aanspreekbaar en op het moment dat de gyn binnenkwam heb ik ook nog normaal met hem gepraat. Toen hij ging kijken schrok hij dat hij haar hoofdje al zag.
Dat gevoel wat jij beschrijft over het niet meer kunnen houden van de weeën had ik ook. Ik wilde echt niet meer en werd ook boos dat het zo'n pijn deed. Kort daarna kwamen achteraf de persweeën en die vond ik heel fijn! Maar zoals jij het omschrijft klinkt het wel heftig! Dan zou ik ook sneller voor pijnstilling kiezen.
Maar ik kijk verder wel heel fijn terug op de bevalling. Het is alleen jammer dat ik de kleine meid bijna gelanceerd heb en daardoor zo uitgescheurd ben maar verder ging het allemaal volgens het boekje.

Weet jij al wanneer ze je gaan inleiden?
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Dec 2013 19:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dolphinne schreef:Ik heb ook geen pijnstillend gehad, maar vond het wel flink zwaar. Vooral toen ik in het ziekenhuis in bed moest blijven liggen door het infuus en de CTG.
Bij elke wee kneep ik mijn vriend en het bed fijn en schopte ik met mijn benen om het dragelijker te maken en aan het eind gilde ik steeds au, au en vervloekte ik de verpleging dat ze niet meteen kwam na het bellen. Maar omdat het allemaal zo snel ging uiteindelijk heb ik ook helemaal niet aan pijnstilling gedacht.


Wat balen dat je moest blijven liggen. Ik mocht ondanks alle draden ook gewoon zitten, uit bed en lopen. Ik had er alleen geen behoefte aan. Ik heb de handen van mijn man gespaard haha! Ik heb eigenlijk geen idee wat ik precies gedaan heb om de weeën dragelijker te maken. Ik weet nog wel dat mijn man het heel moeilijk had om mij zoveel pijn te zien hebben. Hij had gewoon tranen in z'n ogen staan toen ik vroeg hoe het met 'm ging.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 10 Dec 2013 19:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Luce schreef:Moet een ruggenprik niet helemaal verdoven? Heb je geen weeënopwekkers gehad Exo? Hoe is het nu met je?


Ik had een epiduraal. Hij verdoofde uiteindelijk wel aardig, maar ik moest nog wel weeën wegpuffen. Het duurde erg lang voor ik het idee kreeg verlichting te voelen. Ook bleef het gevoel in m'n benen gewoon, terwijl veel vrouwen dove benen krijgen.

Geen weeënopwekkers gehad. Kan dat bij persweeën?
Omdat ik paardrijd, hadden ze het idee dat ik het op eigen kracht zou moeten kunnen (sterkte buik- en bekkenspieren). Ze dreigden wel met de vacuümpomp als het niet zou lukken, maar dat is gelukkig niet nodig geweest.

Het gaat wel goed, maar ze heeft vandaag een huildagje. Mijn borsten staan op springen, waardoor het oppervlak erg strak is en ze niet goed kan happen. Ze wordt dan helemaal woest!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Dec 2013 20:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik vind het zo leuk dat je een dochter hebt ♡
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 20:19

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Exo, ik vind het juist heel apart dat ze je geen weeënopwekkers hebben gegeven. Op eigen kracht doen put namelijk over het algemeen onnodig uit. Ik heb dat bij de oudste gehad. Uiteindelijk wel opwekkers gehad na een uur maar een uur voornamelijk op eigen kracht geperst. Ik kon echt pas na 2 weken weer een klein stukje lopen in de buurt, omdat mijn lichaam gewoon zo moe was. Bij de jongste had ik goede persweeën en dat verschil heb ik echt gemerkt. Ben jij niet bekaf dan? Hoe lang heb je geperst?
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 20:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Tsjip schreef:
Luce schreef:Oh heerlijk Tsjip! Dat is ook echt heel verschillend per persoon. Een vriendin van mij heeft bijna geen pijn gehad, zo jaloersmakend. Ik dacht echt dat ik bij de laatste weeën knock-out ging. Zo pijnlijk waren ze. Bij de oudste wist ik niet wat me overkwam. Bij de tweede wist ik toen dat als je het gevoel hebt dat je het écht niet meer houden kan je bijna mag persen. Maar toch zie ik er weer ongelofelijk tegenop hoor. Ik begin echt te ijlen op die momenten, zoveel pijn vind ik het doen. Daarom dit keer besloten om alles in te zetten wat mogelijk is haha :thumbup: Spuit me maar plat dokter!


Zowel de gyn als mijn verloskundigen reageerden ook heel verbaasd toen ze hoorden dat ik geen pijnstilling had gekregen. Ik was nog best goed aanspreekbaar en op het moment dat de gyn binnenkwam heb ik ook nog normaal met hem gepraat. Toen hij ging kijken schrok hij dat hij haar hoofdje al zag.
Dat gevoel wat jij beschrijft over het niet meer kunnen houden van de weeën had ik ook. Ik wilde echt niet meer en werd ook boos dat het zo'n pijn deed. Kort daarna kwamen achteraf de persweeën en die vond ik heel fijn! Maar zoals jij het omschrijft klinkt het wel heftig! Dan zou ik ook sneller voor pijnstilling kiezen.
Maar ik kijk verder wel heel fijn terug op de bevalling. Het is alleen jammer dat ik de kleine meid bijna gelanceerd heb en daardoor zo uitgescheurd ben maar verder ging het allemaal volgens het boekje.

Weet jij al wanneer ze je gaan inleiden?


Au, dat klinkt naar inderdaad dat uitscheuren! Hopelijk gaat dat dit keer wat geleidelijker ;)

Inleiden gebeurt donderdag!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers