Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Massazaaddonor

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jun 2023 14:37

Re: Massazaaddonor

Je vergeet even dat die Deense mannen het ook nog anoniem doen. Ze hoeven later niet perse hun kind te ontmoeten aangezien het toch buiten Denemarken is geboren en de kans klein is dat het op zoek gaat naar hun vader daar. Je maakt juist de drempel lager als je er als man zijnde een financiele vergoeding voor krijgt. Het is immers extra inkomsten en je doet het niet om iemand anders te helpen. Het is minder een bewuste keuze dan dat als je er niets voor krijgt. Dan maak je als man zijnde een veel bewustere keuze omtrent het wel of niet helpen van andere mensen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 06 Jun 2023 14:41

Re: Massazaaddonor

Je zou maar een kind krijgen van Fred's zaad.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jun 2023 14:57

Re: Massazaaddonor

Dat is nog altijd beter dan eraan te verdienen zoals de Deense mannen massaal hun zaad doneren voor een extra zakcentje. Stel Nederland had ook zo'n donorbeleid, dan was het probleem van te weinig donorzaad uit Nederland zelf vast wel opgelost.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 06 Jun 2023 15:07

Re: Massazaaddonor

Fred schreef:Je vergeet even dat die Deense mannen het ook nog anoniem doen. Ze hoeven later niet perse hun kind te ontmoeten aangezien het toch buiten Denemarken is geboren en de kans klein is dat het op zoek gaat naar hun vader daar. Je maakt juist de drempel lager als je er als man zijnde een financiele vergoeding voor krijgt. Het is immers extra inkomsten en je doet het niet om iemand anders te helpen. Het is minder een bewuste keuze dan dat als je er niets voor krijgt. Dan maak je als man zijnde een veel bewustere keuze omtrent het wel of niet helpen van andere mensen.


En jij vergeet even dat je het over een donor moet hebben en niet over de vader. Een donor is geen vader. Nooit.

En trouwens, anoniem? NOGMAALS VERKOOP GEEN BULLSHIT. Echt, je haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Waarschijnlijk lig je nu gierend van het lachen op de grond omdat je me weer op de kast hebt gekregen maar echt.. stop asjeblieft met het verspreiden van onjuistheden. Anoniem doneren is verboden in heel Europa. Ook in Denemarken.
Laatst gewijzigd door Hugo op 06 Jun 2023 15:12, in totaal 3 keer gewijzigd.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 06 Jun 2023 15:09

Re: Massazaaddonor

Fred schreef:Dat is nog altijd beter dan eraan te verdienen zoals de Deense mannen massaal hun zaad doneren voor een extra zakcentje. Stel Nederland had ook zo'n donorbeleid, dan was het probleem van te weinig donorzaad uit Nederland zelf vast wel opgelost.


Ik heb liever een donor die doneert om geld te vangen dan een donor met dezelfde hersenkronkels als die jij hebt. Je doet potverdorie alsof alleen jij de perfecte donor bent. Newsflash: ben je niet.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 06 Jun 2023 15:19

Re: Massazaaddonor

Fred schreef:Dat is nog altijd beter dan eraan te verdienen zoals de Deense mannen massaal hun zaad doneren voor een extra zakcentje. Stel Nederland had ook zo'n donorbeleid, dan was het probleem van te weinig donorzaad uit Nederland zelf vast wel opgelost.

Nou daar ben ik het niet mee eens.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Jun 2023 15:29

Re: Massazaaddonor

Wat boeit het in dit geval dat doneren in sommige landen betaalt krijgen? Het feit is toch gewoon dat de donor waar het hier over gaat geen financieel belang had en puur uit een soort egoïsme zoveel kinderen heeft willen verwekken en daarom ging doneren.

Ik vind het walgelijk en stom dat hijzichzelf als vader ziet. Want dat is hij niet. Ik snap dat gewoon niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jun 2023 15:30

Re: Massazaaddonor

Waarom is het dan niet in alle Europese landen hetzelfde geregeld?
Het is natuurlijk van de zotte dat in het ene Europese (Denenmarken) land mannen geld voor hun donatie krijgen en in de andere landen allemaal niet. Ik vind dat een zeer slechte gang van zaken. Of wil Denenmarken op deze manier een übermensch creëren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Jun 2023 15:31

Re: Massazaaddonor

Maar even serieus Fred: dat is toch niet waar noet topic over gaat!

Het gaat om een Nederlandse massazaaddonor.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 06 Jun 2023 17:01

Re: Massazaaddonor

Fred kap met je kutterige gezeik richting Hugo. We weten nu wel jouw mening erover.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 06 Jun 2023 17:32

Re: Massazaaddonor

Had Fred niet al eerder een ban voor de bizarre manier waarop hij Hugo blijft lastigvallen met z’n desinformatie en frustratie? Ik heb z’n berichten in dit topic iig gestaft.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 06 Jun 2023 18:11

Re: Massazaaddonor

Ik heb ook een bericht gestaft. Maar meer voor het hele topic omdat dit weer de verkeerde kant op gaat.

Ik vind het idioot dat zo'n vent zoveel kan doneren.
Hoe kom je bij een donor uit? Daar moet toch ook een platform voor zijn, ook al is het niet officieel.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 06 Jun 2023 18:40

Re: Massazaaddonor

Ik denk dat dit voor iedereen die aangewezen is op een donor hun grootste angst is. Naast dat t verschrikkelijk is dat de kinderen zoveel half broers en zussen hebben (met alle problemen van dien) loopt je kind dus ook z’n hele leven met de wetenschap dat de helft van z’n dna afkomstig is van een gestoorde creep.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jun 2023 18:44

Re: Massazaaddonor

Volgens mij zijn mijn reacties redelijk normaal. Dat ik een bepaalde kijk heb op Deens zaad dat niet overeenkomt met de meeste hier zal mij een worst wezen. De Denen zijn slim bezig en spreiden via deze manier het meest van alle Europeanen hun dna uit over Europa en ondertussen verdienen de mannen er goed aan. Win-win situatie.
Dat jullie het normaal vinden dat spermadonoren in Europa niet overal gelijk worden behandeld maak ik mij meer zorgen om. Als ze het Deens beleid hier hadden dan was dat voor veel arme mannen (wellicht zelfs zwervers) een goede uitkomst geweest.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 06 Jun 2023 19:18

Re: Massazaaddonor

Siesa schreef:Ik heb ook een bericht gestaft. Maar meer voor het hele topic omdat dit weer de verkeerde kant op gaat.

Ik vind het idioot dat zo'n vent zoveel kan doneren.
Hoe kom je bij een donor uit? Daar moet toch ook een platform voor zijn, ook al is het niet officieel.


Er zijn sites en Facebookgroepen waar je zelf op zoek kunt naar donorzaad. Soort Tinder maar dan voor zaad. Daar is 0,0 controle op. Man doet zijn zaad in een potje, jij haalt het potje op en insemineert jezelf.
Bizarre wereld!

Nog niet gesproken over de mannen die dit het liefste in natura doen.

Bizarre wereld is het.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2023 19:27

Re: Massazaaddonor

Max schreef:Ik denk dat dit voor iedereen die aangewezen is op een donor hun grootste angst is. Naast dat t verschrikkelijk is dat de kinderen zoveel half broers en zussen hebben (met alle problemen van dien) loopt je kind dus ook z’n hele leven met de wetenschap dat de helft van z’n dna afkomstig is van een gestoorde creep.


Ja ik vind dit ook een hele heftige gedachte voor die kinderen. En wat zal het moeilijk zijn als ouder om dit te moeten vertellen aan je kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 06 Jun 2023 20:05

Re: Massazaaddonor

Hugo schreef:
Siesa schreef:Ik heb ook een bericht gestaft. Maar meer voor het hele topic omdat dit weer de verkeerde kant op gaat.

Ik vind het idioot dat zo'n vent zoveel kan doneren.
Hoe kom je bij een donor uit? Daar moet toch ook een platform voor zijn, ook al is het niet officieel.


Er zijn sites en Facebookgroepen waar je zelf op zoek kunt naar donorzaad. Soort Tinder maar dan voor zaad. Daar is 0,0 controle op. Man doet zijn zaad in een potje, jij haalt het potje op en insemineert jezelf.
Bizarre wereld!

Nog niet gesproken over de mannen die dit het liefste in natura doen.

Bizarre wereld is het.


Oh bizar! Zelf inseminatie kende ik wel, ken ook een verhaal maar dan bij een bekende donor.
Bizar dat mensen dat op fb zoeken zonder controle of gezondheidcheck
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 06 Jun 2023 20:07

Re: Massazaaddonor

Marin schreef:
Max schreef:Ik denk dat dit voor iedereen die aangewezen is op een donor hun grootste angst is. Naast dat t verschrikkelijk is dat de kinderen zoveel half broers en zussen hebben (met alle problemen van dien) loopt je kind dus ook z’n hele leven met de wetenschap dat de helft van z’n dna afkomstig is van een gestoorde creep.


Ja ik vind dit ook een hele heftige gedachte voor die kinderen. En wat zal het moeilijk zijn als ouder om dit te moeten vertellen aan je kinderen.


Daar had ik nog niet aangedacht. Dat je als moeder zijnde dit nieuws naar jouw kind moet brengen.
En hoe moeder en kind zich voelen, daar kan ik mij niets bij voorstellen. Lijkt mij gewoon heel erg!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 06 Jun 2023 20:41

Re: Massazaaddonor

Siesa schreef:
Oh bizar! Zelf inseminatie kende ik wel, ken ook een verhaal maar dan bij een bekende donor.
Bizar dat mensen dat op fb zoeken zonder controle of gezondheidcheck


Via de officiële kanalen zijn de wachttijden soms lang (bij Nederlandse donoren) en de kosten hoog (bij buitenlandse donoren). Dat zorgt er denk ik wel voor dat buiten de officiële kanalen voor sommige mensen erg aantrekkelijk is/lijkt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Jun 2023 13:54

Re: Massazaaddonor

Via officiële kanalen worden mannen met bepaalde erfelijke aandoeningen geweigerd. Die mannen zijn dus wel aangewezen op het zwarte circuit willen ze kunnen doneren.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 07 Jun 2023 13:57

Re: Massazaaddonor

Fred schreef:Via officiële kanalen worden mannen met bepaalde erfelijke aandoeningen geweigerd. Die mannen zijn dus wel aangewezen op het zwarte circuit willen ze kunnen doneren.

Nu lijkt het net alsof het een levensbehoefte is om te doneren.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 07 Jun 2023 14:13

Re: Massazaaddonor

Als ik het goed begrijp heeft deze man juist veelvuldig via legale weg gedoneerd. Dat is toch idioot dat dit niet landelijk geregistreerd is. En voor zover deze man ook zijn zaad heeft aangeboden op de zwarte markt vind ik eerlijk gezegd ook dat de moeders onethisch of in elk geval onverantwoord hebben gehandeld. Dat het om grote aantallen ging zal niet bekend zijn geweest, maar dat is wel een risico wat je op de koop toeneemt.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 07 Jun 2023 16:45

Re: Massazaaddonor

Los van het particuliere circuit is er alleen een nationaal donorregister en geen internationaal register. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rnationaal

Ik ben oprecht benieuwd wat de intrinsieke motivatie van mannen is om te doneren. De berichten van Fred op dit onderwerp vind ik alarmerend en ik vrees dat alleen een vrouw helpen met haar kinderwens binnen de gestelde kaders niet in alle gevallen de motivatie is.
Laatst gewijzigd door Godsavethequeen op 07 Jun 2023 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 07 Jun 2023 16:49

Re: Massazaaddonor

N.a.v. krantenbericht heb ik opgezocht of er inmiddels een internationaal registratiesysteem is maar dat is er niet.

Ik vind het moeilijk om me er over uit te spreken want ik gun iedereen om kinderwens in vervulling te brengen, maar net zoals bij draagmoederschap en adoptie zijn er hier ook misstanden waar je eigenlijk je ogen niet voor kunt sluiten. Vind ik.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 07 Jun 2023 17:35

Re: Massazaaddonor

Godsavethequeen schreef:N.a.v. krantenbericht heb ik opgezocht of er inmiddels een internationaal registratiesysteem is maar dat is er niet.

Ik vind het moeilijk om me er over uit te spreken want ik gun iedereen om kinderwens in vervulling te brengen, maar net zoals bij draagmoederschap en adoptie zijn er hier ook misstanden waar je eigenlijk je ogen niet voor kunt sluiten. Vind ik.


100% mee eens. Het is nu zo dat je - correct me if I’m wrong - per land 15 vrouwen mag helpen. Kun je nagaan hoeveel dat er zijn als een donor dat ook daadwerkelijk in ieder land doneert. Het kan en het mag maar ik vind het vreselijk. Daarnaast nog de zwarte markt en voila, je hebt weer een massadonor.

Bovenstaande was voor mij ook de reden om heel lang te twijfelen of ik wel een kind van een donor wilde. Uiteindelijk heeft mijn wens voor een kindje het “gewonnen” van deze angst. Maar ik kan hier wel echt van wakker liggen, nog steeds.
Ik kan hier prima over praten maar de uitzending hierover kan ik echt niet kijken. Noem me maar naïef maar ik sluit me hier echt voor een deel van af. Zelfbescherming denk ik.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers