Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 02 Jun 2023 08:41

Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Wij zijn langzaam onze bruiloft aan het plannen en lopen tegen het feest aan. Met name de praktische kant; waar laat je je kind(eren)?


Is hier iemand die er ervaring mee heeft? Hoe werd dit geregeld? Konden ze ergens slapen? Werden ze opgehaald? Hoe deden de gasten dit met hun kinderen?



We hebben namelijk wel een toffe kindvriendelijke locatie gevonden (inclusie overnachtingsmogelijkheid), maar het is een uur rijden bij ons (en de meeste gasten met kinderen) vandaan. Overdag komen we er wel uit , alleen dat feest...
Laatst gewijzigd door Huppekee op 04 Jun 2023 05:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Jun 2023 11:06

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Hier blijven kinderen altijd bij dat soort feesten. Hele kleintjes slapen gewoon in de kinderwagen ergens in de hoek. Als kind viel ik ook regelmatig op bruiloften in slaap onder een tafel. Mijn dochter sliep in de buggy ook gewoon op dit soort feesten. Een uur rijden zou mij als gast verder ook niet tegenhouden overigens. Onderweg vallen ze toch in slaap.

Als jij kinderen wilt toestaan op je bruiloft(sfeest) dan zou ik dat gewoon verder aan de ouders overlaten hoe ze dat regelen. Zo niet, dan duidelijk communiceren. Eigen kids slapen hier bij familie voor de nacht maar blijven dan dus wel de hele avond erbij. Als je dat niet wilt dan is het mss een idee om iemand te vragen op te passen tot wat later, bv een buurvrouw die je vertrouwt. Dat de kids dan om een bepaalde tijd thuis gebracht worden (door familie) en later opgehaald door een familielid. Of dat de familie in jullie huis slaapt voor de nacht.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jun 2023 12:46

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Op onze bruiloft was onze oudste dochter 1,5. Ook veel vrienden hadden hele jonge kinderen. Onze familie en vrienden wonen ook allemaal op afstand.

Wij hebben toen de hele dag + het feest op 1 locatie gehouden. En aangegeven dat mensen met kinderen een campingbedje mee konden nemen zodat de kids in een aangrenzende ruimte konden slapen. Werkte perfect en iedereen is tot het eind van de avond gebleven.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jun 2023 18:06

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Als mensen echt op die plek blijven overnachten in een hotel oid kan je misschien een soort deal sluiten met een oppas bureau dat ze meerdere oppassen op de hotelkamers zetten? En anders als 't gewoon echt op dezelfde locatie is,dus bijv boven en het feest beneden, kunnen mensen toch gewoon hun kind boven leggen en babyfoon neerzetten. Zou ik wel naam op schrijven dan voor de herkenbaarheid 😅 (zie nu zo'n hele rij bahyfoons voor me)
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Jun 2023 21:58

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Wij zijn getrouwd toen onze oudste kinderen 4 en 5 waren. We trouwden in november in twee grote geschakelde tipitenten op het terrein van mijn schoonouders. We hadden iedereen inclusief kinderen uitgenodigd en er waren zodoende meer dan 30 kinderen op onze bruiloft tussen de 0 en ik denk 12 of zo. Iedereen was ook voor de hele dag uitgebodigd. We hadden een knutseltafel in de tent en twee (goed bevriend) leidsters van de kinderopvang (bedrijf van mijn man) gevraagd te helpen met de kinderen opvangen. Ze hadden een speurtocht uitgezet op het terrein en deden allerlei activiteiten met de kinderen die dat leuk vonden. We hadden speciaal voor de kinderen ook wat kindvriendelijke gerechten, hoewel ons eten allemaal op vuren werden bereid en dus niet persé culinaire hoogstandjes waren. ‘S avonds konden de kleinste kinderen te slapen worden gelegd in het (grote) huis van mijn schoonouders en hebben de twee dames opgepast tot een uur of twaalf. Er lagen op den duur óveral kinderen te slapen. Als een kind wakker werd en bijvoorbeeld moeilijk te troosten was werden gelijk de ouders gewaarschuwd.
Ook hadden we voor de belangrijkste gasten en onszelf huisjes gehuurd op een nabijgelegen vakantiepark. We hadden een oud volkswagenbusje met chauffeur als taxi. Ook veel anderen hebben daar een huisje gehuurd. Van sommigen ging de partner de kinderen op bed leggen en dan bleef eentje op het feest.
Tijdens de ceremonie waren alle kinderen met hun ouders aanwezig, ze maakten af en toe geluid maar over het algemeen waren ze vrij stil vond ik. En het hoorde er voor ons ook gewoon bij. Onze eigen kinderen hadden natuurlijk ook een rol en ze mochten hun ‘handtekening’ zetten en zo.

Het was echt een heel geslaagd feest.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Jun 2023 22:03

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Marin schreef:Als mensen echt op die plek blijven overnachten in een hotel oid kan je misschien een soort deal sluiten met een oppas bureau dat ze meerdere oppassen op de hotelkamers zetten? En anders als 't gewoon echt op dezelfde locatie is,dus bijv boven en het feest beneden, kunnen mensen toch gewoon hun kind boven leggen en babyfoon neerzetten. Zou ik wel naam op schrijven dan voor de herkenbaarheid 😅 (zie nu zo'n hele rij bahyfoons voor me)


Haha, daar hadden we op alleenstaande oudervakantie met kinderen onder de vier jaar ook last van :laughcry: . Maar de meesten deden hem gewoon om hun nek.
En degene die in tenten helemaal achterin zaten haalden het niet, toen werden er babyfoons tussen geplaatst om het bereik te verlengen. Maar zo konden we ‘s avonds wel gewoon gezellig met elkaar buiten zitten.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 03 Jun 2023 06:06

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Bedankt!

Er zullen (als ze allemaal komen) een stuk of 10 kinderen zijn en de meeste zijn dan 6+ (variërend van 3 tot 12)

Op het terrein zelf zijn de slaaplocaties aanwezig en het feest is dan binnen in het restaurant.

Verder is er genoeg te doen, kinderboerderij, speeltuinen, spelletjes (jeu de boules, van die grote mikado etc) en een vuurworkshop (kampvuur maken en dan marshmallows en broodjes bakken). Wordt sowieso festivalsfeer, dus eten wordt een pizzaoven, bbq en foodtruck.


We denken er sowieso aan ons oppasmeisje nee te vragen voor wat extra handjes.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Jun 2023 18:12

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Wat op Pompoens bruiloft ook ideaal was, was dat er genoeg plek was om te voeden en te verschonen. Was echt ideaal met die leidsters, dat zou ik echt aanraden.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jun 2023 18:51

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Ik zou wel echt meer dan één oppasmeisje doen. Ook gezelliger voor die meiden maar ook handiger.
Geen bruiloft maar vorig jaar had ik een bbq met grote groep en daar waren twee meiden voor de kinderen. De één kon knutselen en de ander kon op 't strand spelen met een ander deel van de kinderen. Echt ideaal.
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Jun 2023 20:33

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Spencer schreef:Wat op Pompoens bruiloft ook ideaal was, was dat er genoeg plek was om te voeden en te verschonen. Was echt ideaal met die leidsters, dat zou ik echt aanraden.


Mijn kinderen vonden het onwijs leuk! En dat terwijl ze eigenlijk niemand kende, maar zo ontzettend leuk hebben gespeeld met de andere kinderen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Jun 2023 22:58

Re: Trouwen met (kleine) kinderen?

Dit is wel een voorbeeld waar komma’s toch wel essentieel zijn in de titel haha!

Ik ben ook ooit naar bruiloft met oppas gegaan (oppasmeisjes is niet heel feministisch denken), was ideaal!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 04 Jun 2023 08:49

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Wij hebben dit binnenkort ook bij een bruiloft, onze kinderen zijn 3 en 1. Er is een oppas beschikbaar maar ik vind het niet fijn als ze wakker worden en er is iemand die ze niet kennen. Ik ga dus terug naar het hotel met de kinderen en blijf daar tijdens het feest, of mijn man en ik wisselen het af. Moeten we nog even bekijken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 06 Jun 2023 08:15

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Marsy31 schreef:Dit is wel een voorbeeld waar komma’s toch wel essentieel zijn in de titel haha!


:haha: :haha: :haha: :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 06 Jun 2023 09:17

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Tove_ schreef:Wij hebben dit binnenkort ook bij een bruiloft, onze kinderen zijn 3 en 1. Er is een oppas beschikbaar maar ik vind het niet fijn als ze wakker worden en er is iemand die ze niet kennen. Ik ga dus terug naar het hotel met de kinderen en blijf daar tijdens het feest, of mijn man en ik wisselen het af. Moeten we nog even bekijken.



Het scheelt gelukkig dat de overnachtingsplekken op het trein zelf zijn. Feest zal dan in het restaurant zijn.

Soort mini camping idee
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 06 Jun 2023 12:31

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Wij zijn vorig jaar getrouwd met alle kinderen erbij. Waren er denk ik rond de 30 tussen de 2 en de 17.

Wij hadden de beste vriendin van dochter ook uitgenodigd met haar ouders (gaan we zelf ook leuk mee om) en die hebben mijn dochter mee naar huis genomen om te logeren rond 23 uur.
En de rest heb ik me niet mee bemoeid, dat vond ik aan de ouders haha. Ik weet dat sommigen tussendoor hun kids zin gaan thuis brengen en dat daar oppas geregeld was (Wij hadden iedereen voor de plechtigheid/eten/feest uitgenodigd, dus geen aparte dag en avond gasten) Maar goed, wij trouwden in onze eigen woonplaats dus dat is een ander verhaal.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 09 Jun 2023 17:25

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Nou, we hebben een nieuwe optie.

Ik blijf het mawr gedoe vinden en ben heel bang dat mensen dan niet komen en/of hun kinderen thuis laten.


Plan 2

Trouwen op locatie 1, taart, borrel en eten. Daarna is de mogelijkheid om naar huis te gaan of te blijven slapen. Dit dan (ivm kosten) mogelijk op een donderdag.

Aansluitend op zaterdag een 18+ afterparty. In onze woonplaats een zaaltje huren, bandje, dansvloer etc. Kan iedereen gewoon oppas regelen 😆
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2023 19:58

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Ik denk dat ik eerder m'n kinderen thuis zou laten op een donderdag (want makkelijker opvang overdag) dan in het weekend. Ik vond jullie eerste idee eigenlijk echt veel leuker klinken. Is het niet een idee om er gewoon een relaxte en leuke dag van te maken maar dan zonder feest? Dus na het eten naar huis, of wie wil blijven dan toch blijven maar heel low key?
Let's discover the world together.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 09 Jun 2023 20:10

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Nee, vriend wil wel graag een feest.

Maar de bedoeling is eigenlijk dat je je kinderen overdag gewoon meeneemt he 😉 We willen juist geen kinderloze bruiloft, maar zo veel mogelijk kindjes er gewoon bij.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jun 2023 20:32

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Ja dan vind ik 't eerste idee wel echt leuker klinken met kinderen erbij!
Let's discover the world together.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 10 Jun 2023 05:58

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Ik vind jullie eerste idee ook veel leuker. Klinkt als een hele kindvriendelijke locatie, relaxt doordat alles op 1 plek is, jullie bieden overnachtingsopties aan en de meeste kinderen zijn iets ouder dus vaak ook iets flexibeler. Die afterparty op een andere dag zou ik juist vervelend vinden. Voor jezelf (voelt toch anders lijkt me dan op de dag zelf) en ook voor je gasten. Die wordt dan dus gevraagd om er twee keer vrij voor te houden.

Wij trouwden vorig jaar en wij kozen voor de optie die Marin aangaf; relaxte dag op 1 locatie, tot ongeveer 21 uur en geen feest. Na afscheid van de meeste gasten bleven wij overnachten op de locatie zelf, met ook het gezin van mijn broertje dat we daarvoor uitgenodigd hadden. De kinderen zelf op bed gelegd, uitgebreid nageborreld en nagenoten van de dag met de volwassenen en in de ochtend een hele relaxte start met tijd om samen te ontbijten. Ik had het niet anders willen doen.
Buren van ons trouwden in dezelfde week, ook met kinderen van henzelf en onder de gasten. Zij deden dat inderdaad op een camping, waarbij mensen hun tentje op konden zetten en konden blijven overnachten. Werkte ook prima en klonk supergezellig.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 10 Jun 2023 10:22

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Het eerste sowieso.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 10 Jun 2023 10:26

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Lilou schreef:Ik vind jullie eerste idee ook veel leuker. Klinkt als een hele kindvriendelijke locatie, relaxt doordat alles op 1 plek is, jullie bieden overnachtingsopties aan en de meeste kinderen zijn iets ouder dus vaak ook iets flexibeler. Die afterparty op een andere dag zou ik juist vervelend vinden. Voor jezelf (voelt toch anders lijkt me dan op de dag zelf) en ook voor je gasten. Die wordt dan dus gevraagd om er twee keer vrij voor te houden.

--> 2x vrij houden lijkt me niet vreselijk moeilijk. Het gaat dan om een dag en een avond (waardoor je dus maar 1x oppas hoeft te regelen). Wil je niet naar het feest, dan kom je lekker niet.



Wij trouwden vorig jaar en wij kozen voor de optie die Marin aangaf; relaxte dag op 1 locatie, tot ongeveer 21 uur en geen feest.

--> ook leuk, maar wij willen dus juist wèl een feest.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 10 Jun 2023 12:40

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Je vraagt ons niet om te kiezen maar ik vind de eerste optie ook veel leuker. Heel gezellig om alles zo bijelkaar te hebben. Ik zou zelf 2 dagen ook wat vervelend vinden omdat je dan inderdaad 2 keer iets moet regelen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Jun 2023 16:29

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

Ik vind het wel lief van je dat je mensen zo veel mogelijk probeert te ontlasten maar ik denk dat je toch best wel mag verwachten dat ze iets kunnen regelen als het om je bruiloft gaat? Anders zou ik eens om je heen gaan pijlen wat mensen van de opties vinden. Wij kunnen hier wel aangeven wat wij leuker of handiger vinden maar wij zijn niet jouw familie/ vriendin natuurlijk.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 12 Jun 2023 22:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 12 Jun 2023 17:28

Re: Trouwen met (kleine) kinderen erbij - ervaring gezocht

En als je het echt makkelijk wilt houden dan het idee van optie 1, maar dan dichterbij huis. Dan kunnen mensen makkelijk wat regelen
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers