Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 08 Dec 2013 12:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei, fijn dat de 20 weken echo goed was! Wat knap dat jullie het geslacht voor jezelf willen houden, dat zou ik echt niet kunnen. Ik zou veel te veel kleertjes kopen als ik het geslacht zou weten volgens mij.

Snoezel, onze kleine ligt ook steeds met het hoofdje naar beneden bij iedere controle. Wat een leuk filmpje! Echt grappig om te zien zeg. En wat een mooie foto's, echt prachtig! Veel plezier vandaag, klinkt als een lekker dagje.

Hier eigenlijk weinig bijzonders, gisteren een kledingkast gekocht voor de babykamer en verder een rustig dagje gehad. Vandaag hebben we ook niet echt plannen, maar dat kan zomaar veranderen bij ons.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 08 Dec 2013 15:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: ik heb er inderdaad over gedacht om de winkel te bellen, maar in het mailtje stond ook dat als je die datum niet kon het zo nog weer een aantal weken kon duren voordat het dan alsnog geleverd worden. En als we nu het kamertje klaar hebben kan het er ook gelijk in dat is ook wel fijn.
In het begin vond ik de zwangerschap heel langzaam gaan maar nu vind ik het ook voorbij vliegen.

Katrien: Ja het is echt leuk om nu te beginnen met het kamertje, maakt het allemaal nog weer echter. Blijf het een gek idee vinden hoor dat straks in dat kamertje een klein kindje van ons ligt, heel bijzonder.
Ja als je teveel doet dan wordt je daar nu echt meteen voor gestraft, ik merk het dan meteen aan mijn bekken en ook mijn banden. Wat toevallig dat je die gordijnen tegenkwam bij de Leenbakker scheelt toch weer.

Razz: Wat heftig zeg dat je een postnatale depressie hebt gehad. Wel fijn dat je nu goede begeleiding krijgt. :hug:

Shy: Hoe is het vrijdag gegaan, hopelijk heb je er wat aan gehad.

Solei: Fijn dat alles goed is met de kleine, Wij weten ook het geslacht maar houden het ook voor onszelf, alleen op het forum heb ik het verteld. Leuk is dat he om nu gericht te kunnen gaan shoppen, ik moet zeggen dat sinds wij het geslacht weten wij ook behoorlijk wat hebben bijgekocht haha.
Wij gaan het kamertje een beetje in de kleuren van het geslacht doen maar verder niet echt een thema.

Snoezel: Het is zeker een bijzonder gevoel dat bewegen in je buik. Wat een ontzetten leuk filmpje. En wat een mooie duidelijke foto's wauw. Fijn dat je bloeddruk weer iets omhoog gegaan is. Veel plezier vandaag met je vriendin.

All: Ik heb de afgelopen week toch echt veel en veel te veel gedaan, ben daar behoorlijk voor gestraft. Kon gistermorgen bijna niet lopen van de pijn in mijn bekken, gelukkig zakte het in de loop van de dag wat af. Heb nu ook nog wel wat pijn, maar dit is weer dragelijk gelukkig.
Verder wel een heel leuk weekend gehad. Vrijdag zijn mijn vriend en ik naar de musical over Andre Hazes geweest, was erg mooi. Gisteren hebben we nog pakjes avond gehad, zijn erg verwend. Hebben kleertjes voor de kleine gekregen en ook wat spulletjes voor kerst. Vanmiddag gaan we dan het huis in kerstsfeer brengen. Erg veel zin in.
Fijne zondag allemaal.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 08 Dec 2013 21:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hier gaat het best oké nu. Ik ga haar voor wat meer gesprekken zien, ik heb het idee en gevoel dat ze mij kan helpen.
Sinds vrijdag ben ik nu al een stukje opgeluchter (is dat een woord?) haha.

Sinterklaas avond was uiteindelijk hartstikke leuk! Mijn zoontje schrok zich helemaal lam toen er op de deur werd gebonsd, samen gekeken en met veel hulp alles de woonkamer in gesleept haha. Dat jochie is schandalig verwend haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 08 Dec 2013 22:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ohhhh.... Wat erg!
Ik kijk onder mijn eigen berichten en zie ineens dat ik hier helemaal niks meer gepost heb!
Ik denk dat ik idd bij het zomertopic mee ga schrijven.
Ben 29 mei uitgerekend. Geen zomer, maar zie dat de meesten van jullie al verder in de zwangerschap zitten.
Iedereen nog een hele fijne zwangerschap!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 08 Dec 2013 23:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedeavond,

Appeltje, dan zou ik het kamertje ook laten komen als het nog een paar weken zou duren als je het uitstel. In het begin van de zwangerschap gaat inderdaad heel langzaam maar nu vlieg het voorbij over ruim drie maanden komt de kleine al, zo denk ik steeds. Dat is minder dat je last van je bekken heb gehad, even rustig aan doen. Ik wil ook graag naar die musical, mijn man en ik gaan volgend weekend een weekendje Amsterdam doen weer, dat doen we elk jaar misschien dat we dit keer wel naar de musical gaan.

Snoezel, wat een mooie echo's, je ziet alles precies. Op de laatste echo lijkt net of ze lach, echt super lief. Jammer dat het te druk was met sinterklaas voor je dochtertje. Gelukkig dat je bloeddruk iets omhoog was gegaan. Veel plezier met boer zoekt vrouw.

Solei, kan inderdaad zwangerschapdementie zijn. Ik vergeet ook een hele hoop niet normaal. Gelukkig dat alles goed was bij de 20 weken echo. Leuk dat jullie het geslacht weten.

Katrien, dat is mooi dat je de gordijnen nu kant en klaar heb gevonden en voor een mooi prijsje. Ook bandenpijn gehad vervelend is dat soms, even rustig aan doen. We zijn inderdaad zo bevallen allemaal, de weken vlieg echt voorbij.

Razz, dat klinkt inderdaad heftig allemaal na je bevalling. Hopelijk gaat dat nu niet gebeuren. Gelukkig heb je er nu met je vk over gehad. Ik hoop dat je vanaf nu telkens een beetje beter gaat voelen.

Hier gaat alles goed. Ik voel me goed, alleen snel moe maar ik pak wel meer me rust nu. Volgend weekend, gaan mijn man en ik een weekendje Amsterdam, doen we elk jaar. We gaan lekker even uitrusten samen en vast kerst shoppen. Onze kleine man gaat naar opa en oma dus die zou ook wel naar zijn zin gaan krijgen. Alleen is die nu ziek, keel pijn en heel erg hoesten dus morgen blijf die een dagje thuis van school. Slapen gaat zo slecht door het hoesten, hij is al moe met het opstaan. Hopelijk is het snel over.

Groetjes
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 10 Dec 2013 14:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedenmiddag dames,
Alweer veel te lang geleden dat ik heb gepost. Ik lees wel elke keer trouw mee als er iets gepost wordt, maar zelf vind ik niet de tijd om te reageren. Dit komt misschien ook omdat ik op iedereen wil reageren. Dit kost zoveel tijd en dit heb ik voor mijn gevoel niet.

@ Snoezel, wat een mooie foto's zeg! Wat bijzonder filmpje ook. Kan me niet voorstellen dat ik dat ook zal zien straks. De laatste keer bij de vk lag hij/zij met het hoofdje naar beneden. Ik heb het kontje en hoofdje toen ook gevoeld. Laatst lag ik op de bank en voelde ik ook mijn hele buik bewegen. Ik wou voelen hoe het lag en weg kontje. Toen is het dus waarschijnlijk weer omgedraaid. Fijn dat je bloeddruk nu iets hoger wordt. Helpt dus wel even pas op de plaats.

@ Appeltje, ik herken dit wel, van het teveel willen doen en daar dan last van krijgen. In mijn diensten maak ik mij ook altijd te druk. Soms vind ik het lastig werk voor een ander te laten liggen. Ik neem me elke keer voor dit niet te doen, maar helaas gebeurt het toch. Hier moet ik wel meer op letten. Klinkt leuk zeg, naar die musical. Dat is voor ons zover weg...Ik heb het huis ook al versierd. Ik hou van de kerstsfeer, al ben ik er na kerst meestal ook wel snel weer klaar mee.

@lindsya, hoe is het nu met je zoontje? Vervelend dat hij ziek is. Ik hoor veel mensen hierover. Volgens mij gaat het echt rond. Ik heb ook het gevoel dat de tijd voorbij vliegt. Ik hoef nog maar 11 weken te werken en dan begint mijn verlof.

@Shy, Mooi dat je zo'n goed gevoel bij deze vrouw hebt. En goed dat je hulp hebt gezocht. Wat vervelend die ruzie met je man. Kan hij ook met iemand praten (eventueel van buitenaf) om het te verwerken? :hug:

@Razz, klinkt als een heftig gesprek. Komt denk ik wel even aan, ook al had je al verwacht dat je een postnatale depressie had. Wel goed dat je nu goede begeleiding krijgt en ook dat het is uitgesproken. wanneer je een "probleem" kunt erkennen ben je eigenlijk al begonnen met het verwerken. Tenminste zo ervaar ik dit altijd. Bij deze een virtuele knuffel voor jou. :hug:

@Katrien, leuk is dat het, met het kamertje beginnen! Wij zijn al even bezig gezien de structurele aanpassingen. Het schiet mooi op. Deze maand verwarming, begin januari de stucadoor en dan begint het afwerken en mooi maken.

@ All, ik ben nu in totaal 3,5 kg gegroeid. Ik heb wel het idee dat dit alleen mijn buik is. Op andere plekken ben ik juist wat vetjes kwijt. Niet dat ik dit erg vindt natuurlijk. Verder gaat alles goed met de kleine in mijn buik. Ik voel veel beweging. Mijn vriend heeft het helaas nog niet kunnen voelen. Soms heb ik het idee dat is het wel voel als ik de hand op mijn buik leg. Voor hem is het natuurlijk wat lastiger te duiden allemaal.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Dec 2013 15:54

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoe is het met iedereen?

Ik ben sinds kort begonnen met zwangerschapsgym. En ik heb er zelfs al spierpijn van gehad :laughcry: . Dát had ik dus niet verwacht! Maar ik heb wel expres een gym uitgekozen waar conditie opbouwen een groot onderdeel van is. Ook doen we veel oefeningen voor de bekkenbodem. Dus tot nu toe blij met mijn keuze.
Doen jullie ook iets van zwangerschapsgym, - zwemmen, -yoga?
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 14 Dec 2013 12:47

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ook ik post hier veel te weinig! Al mijn energie gaat richting mijn werk, en december is elk jaar weer een drukke maand. Zal in het nieuwe jaar vast meer posten, een goed voornemen voor 2014 :wink:

Solei, wat leuk dat je al bent begonnen met zwangerschapsgym. Ik heb me opgegeven voor Zwanger & Fit, dat gaat als het goed is ook binnenkort starten. Ben heel benieuwd! Om genoeg te bewegen wandel ik veel en fiets ik, naar de sportschool ga ik niet meer. Fijn dat jullie 20-weken echo goed was!

Eppie, ook hier heeft mijn man nog niets kunnen voelen. Ik voel het zelf nu wel duidelijk, leuk he!

Lindsya, hoe is het met je zoontje? En heb jij zelf al wat meer energie? Veel plezier dit weekend in Amsterdam! Wij wonen vlakbij Amsterdam en gaan er morgen toevallig ook winkelen, in het centrum staan allemaal gezellige stalletjes in kerstsfeer.

Shy, wat fijn dat je de gesprekken als positief ervaart en het wat opluchting geeft. Hoe is het nu met je? Jullie sinterklaasavond klinkt geslaagd! Lijkt me zo leuk om dat straks met ons kindje ook te vieren. :piet:

Appeltje, ik begin het nu ook echt te merken als ik te veel heb gedaan, vervelend he? Wel leuk, de musical Andre Hazes, vonden wij ook ! Hoe is het nu met je?

Snoezel, wat leuk dat filmpje van je buik! En mooie 3dfoto's, wij twijfelen nog of we het gaan doen maar als ik het zo bij jou zie lijkt het me geweldig!

Ik weet niet meer wie het vroeg, over gewichtstoename.. Ik ben tot nu toe 1,5 kilo aangekomen, maar moet zeggen dat ik me wel enorm voel. Het zal alleen nog maar meer worden, haha :P Mijn man is inmiddels alweer een week thuis, dus het grote shoppen is begonnen. Zo leuk, maar vind het ook heel lastig om keuzes te maken! De kinderwagen hebben we inmiddels besteld, een Bugaboo Buffalo met roze bekleding. http://www.babycare.nl/bugaboo-buffalo-blackpink-stroller-pi-4251.html?pic=1

Ook het kamertje hebben we al besteld, die wordt in week 9 in het nieuwe jaar geleverd en gemonteerd.
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=18415&groep_id=1332&merk=7291
Wij hebben dus boventaande kamer, maar dan met 2deurskast.

De volgende stap is op zoek naar behang, dan hebben we de meest grote aankopen wel gehad. De rest komt allemaal binnenkort wel. Moet mezelf wel steeds inhouden om niet te veel kleertjes te kopen, ik zie zo veel leuke en lieve dingen!
2014 2016 2019
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 18 Dec 2013 07:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ook hier een schuldige weinig poster haha.
Afgelopen week was ik ziek, heb dus lekker een week in bed gelegen.
Nu ben ik sinds gister weer aan het werk.

Aanstaande zaterdag heb ik weer een gesprek en moet zeggen dat ik er weer naar uit kijk.

Ik ben alweer 27 weken vandaag! De tijd vliegt zo snel voorbij, ervaren jullie het ook zo? En dan vooral de meiden die al een kindje hebben lopen.

Hoe is het verder met iedereen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 18 Dec 2013 15:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat is het rustig hier.

Ik ben ook erg druk en heb 's avonds weinig puf om hier te reageren.
Mijn bekken doet volop pijn helaas en moet echt goed om mijn houding denken en rustig aan doen, alleen staat dat rustig aan doen helaas niet in mijn woordenboek :P. Het omdraaien 's nachts in bed doet vooral heel veel pijn, ben dus ook erg vaak wakker en dat begint me nu wel op te breken. Lig er in de avond ook op tijd in. Gelukkig nog maar een half dagje werken en dan lekker 2 weken vrij.
Vanmorgen weer bij de vk geweest en alles was weer helemaal goed.
Gisteren was ik gebeld door de kraamzorg voor een afspraak voor de intake, maar ik had mijn telefoon niet gehoord dus belde ik later terug en toen zaten ze net in een overleg, of ik dan vandaag weer wilde bellen, dus dat gedaan. Maar heb nu nog geen afspraak, die mevrouw deed zo verschrikkelijk moeilijk. Ik heb de afspraak het liefst op een woensdag omdat dat mijn vrije dag is. Maar degenen die dan eventueel zouden kunnen moesten of een half uur rijden of 15 minuten en dat was te ver. Waarom zou dat zijn? Nu moet ik morgen nog een keer bellen. Ben benieuwd of het nu wel lukt.
Hoe is het met de rest?
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Dec 2013 16:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hier ook iemand die veel te weinig reageert.. Het gaat ook voor geen meter hier, en vind het ook niet zo leuk om elke keer alleen maar te kunnen posten wat een drama het is :laughcry: Gelukkig gaat het wel redelijk hard, ben alweer ruim 27 weken. Kan niet wachten tot ik straks rond de 40 weken letterlijk verlost ben :wink:

Het kamertje gaat nu hard! Vloer ligt erin, behang zit erop en deze week gaan de meubeltjes in elkaar. Heb al wat spulletjes voor de aankleding liggen, dus dan kan ik er langzaamaan echt wat leuks van gaan maken.

Ook hebben we op 2 januari een afspraak gemaakt voor een 3/4D echo, ben benieuwd! Lijkt me wel weer bijzonder hoor, vorige keer ook gedaan en dat was erg gaaf. Ook wil ik nog een zwangerschapsfotoshoot doen, die krijg ik cadeau van een vriendin. En net als vorige keer wil ik een gipsafdruk maken van mijn buik. En als ik iemand kan vinden die er wat leuks van kan maken misschien een buikschilderinf, of A zich laten uitleven met verf.. Jullie nog leuke plannen op dat gebied?
<<

Patsy

Bericht 22 Dec 2013 10:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hier nog iemand die veel te weinig reageert.... Afgelopen week heb ik het erg druk gehad, maar wel met leuke dingen. Ik heb alleen een beetje te veel gedaan, sinds donderdag heb ik erg veel last van mijn rug... Mijn houding is niet top, nooit geweest ook, ik moet er nu goed om denken dat ik goed rechtop zit en niet mijn benen over elkaar doe. Verder doe ik rusig aan. Als de klachten niet minder worden ga ik volgende week de fysio bellen. De wiegbekleding heb ik bijna klaar, het word erg mooi vind ik. Alle grote dingen zijn klaar, er moet alleen nog een kast in elkaar gezet worden. Volgende week maak ik de gordijnen een stukje korter en dan kunnen die er ook in. Het wordt een stuk echter zo.

Mikado, mooi kamertje en kinderwagen hebben jullie uitgekozen. Behang was bij ons nog best lastig, ik had wel wat in mijn hoofd, maar als je dan bij de winkel komt is er nog zo veel meer. Wij vonden het lastig kiezen.

Shy, hoe ging het gesprek gisteren en hoe voel je je nu? Er komen veel lastige dagen aan nu, voor mij worden dit de eerste kerst en oud en nieuw zonder mijn moeder, en de datum van haar overlijden komt daar snel achteraan. Dat maakt de dagen toch een stuk minder leuk.

Appeltje, wat apart van de kraamzorg zeg, heb je inmiddels wel een afspraak? Dat van het rustig aan doen is erg herkenbaar, dat is soms erg lastig.

Roze, leuk dat jullie een 3d echo gaan laten maken, dat worden vast mooie plaatjes. Wij gaan dat niet laten doen, met iedere controle ligt het kindje ver met het hoofdje naar beneden, ik ben bang dat hij of zij alles laat zien behalve het hoofdje. Misschien wil ik nog wel een zwangerschapsshoot laten doen, een vriendin van ons doet dit, ik denk erover om haar te vragen.
<<

Anoniem 82

Bericht 23 Dec 2013 10:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: Leuk hè, al die dingetjes voor het kamertje! Het wordt dan inderdaad een stuk echter al. Heb ik ook, kamertje is grotendeels af en ik zie er al een klein babietje slapen straks :heart: Leuk dat je ook een zwangerschapsshoot overweegt. Vorige keer heb ik er ook een laten doen, toch wel bijzonder om te hebben ook voor later. Hoe gaat het nu met je houding en de klachten daarbij?

Ik heb net weer controle gehad. Bloeddruk gelukkig netjes deze keer. En ik was laatst bijna 3kg in een week aangekomen, maar nu gelukkig al een paar weken niks. Dus uiteindelijk valt het erg mee, gemiddeld genomen gaat de gewichtstoename netjes. Alleen blijkbaar niet altijd heel geleidelijk, maar als dat alles is, dan vind ik het prima. Wat moet dat moet natuurlijk, maar ik hoop niet overmatig aan te gaan komen. Hartje ook nog even gehoord en dat klonk goed zei de gyn. Ik blijf het een mooi geluid vinden! Wel een verwijzing voor de bekkenfysio gehad, want ik heb sinds een week of twee uit het niets enorme bekkenpijn en pijn in een van mijn liezen. Soms doet lopen echt enorm veel zeer. Dus hopelijk gaat fysio helpen, want ik moet nog een week of 12 (of nog meer of iets minder) en een beetje redelijk kunnen bewegen zou wel fijn zijn.

Kamertje is nu een heel eind af, zo leuk! Vloer heb ik gisteren afgewerkt (moesten nog latjes langs het laminaat) en mijn vader heeft de commode en het ledikantje in elkaar gezet. Gelijk het hemeltje maar bij het ledikantje gezet, zodat dat even kan uithangen ivm kreukels. Zíet er gelijk al heel leuk uit! Vandaag gaan mijn vriend en een vriend van hem de kledingkast in elkaar zetten. En dan kan ik beginnen met spulletjes inruimen vanaf de zolder en kijken naar de aankleding. Heb er helemaal zin in!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Dec 2013 13:57

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien en Roze, leuk dat jullie al zo bezig (of zelfs bijna klaar) zijn met de kamertjes. Ik heb ook echt zin om ermee aan de slag te gaan!
Shy: hoe is het met je?
Appeltje: heel herkenbaar, ik zou ook iets rustiger aan moeten doen, maar op een of andere manier komt het er niet van. :P Maar wel aan jezelf en je kleine blijven denken, hoor!

Ik heb vannacht heel sterk gedroomd over de kleine. Eerst ging ik bevallen, dit was helemaal pijnloos en ging erg snel, daarna werd baby bij mij neergelegd en ging drinken. En toen dacht ik nog dat zo'n borstvoedingsarmband wel handig zou zijn. :laughcry: En daarna kwam de kraamvisite.
Heel apart, het leek ook erg echt. En meestal zit het zwanger zijn nog niet in mijn dromen verwerkt.
<<

Patsy

Bericht 23 Dec 2013 15:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, het gaat redelijk, vanmorgen had ik wder veel last van mijn rug. Ik heb vanmiddag een eind gewandeld en nu is het een stuk beter. Ik merk dat ik niet te lang in dezelfde houding moet zitten, liggen of staan. Verder probeer ik er goed om te denken hoe ik ga zitten, en als ik het vergeet helpt mijn man mij eraan herinneren. Ik merk wel dat dat helpt. Balen dat jij zoveel last hebt van je bekken. Hopelijk kun je snel bij de bekkenfysio terecht. Wel fijn dat je bloeddruk lager is geworden.

Solei, je kunt heel apart dromen als je zwanger bent. Ik heb af en toe ook levensechte dromen die heel eng zijn, dat is minder. Ik heb vorige week gedroomd dat ik bevallen was van een meisje. Mijn man had haar met maxicosi oo het aanrecht achter het koffieapparaat gezet.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 24 Dec 2013 22:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: dat zijn inderdaad lastige dagen, as vrijdag is het acht jaar geleden maar toch zie ik er weer tegen op. Het blijft gewoon naar.

Gesprek ging goed en was weer even fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 27 Dec 2013 09:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Het blijft een rustig topic, haha. Moet steeds zoeken op welke pagina ik hem nu kan vinden...

Shy, het lijk me vreselijk moeilijk, vooral rond de feestdagen. Hoe hebben jullie het gehad? Een beetje kunnen genieten?

Katrien, hier ook als ik te lang zit/sta in dezelfde houding last van mijn bekken en onderrug. Hoe hou jij daar rekening mee? Helpt het een beetje als je man je helpt herinneren?

Solei, haha bijzonder he die dromen! Ik droom nu wel steeds vaker over de baby. Vorige week was ik al bevallen in mijn droom maar wilde er niemand op kraamvisite komen omdat het nog geen 40 weken was, we moesten nog 17 weken wachten, haha. Wij zijn zo ongeveer gelijk uitgerekend zag ik. Wanneer ga jij met verlof?

Roze, hoe is het nu met de bekkenpijn? Ben je al bij de fysio geweest? Lijkt me vreselijk vervelend, vooral als je nog zo lang moet! En wat een heerlijk idee dat het kamertje al zo ver klaar is bij jullie. Ga je een foto met ons delen? :)

Appeltje, ook al last van je bekken, balen zeg! Jij werkt toch ook in het onderwijs? Ook lekker vakantie nu?


Ik heb nu lekker kerstvakantie, ik was er zo aan toe! Wel erg druk met allerlei etentjes en borrels, maar verder doen we heel relaxed en rustig aan. Gister behang voor de babykamer besteld, we hebben Pip Studio behang gekozen, lichtroze, lekker truttig maar zo lief!

De baby voel ik nu steeds meer en duidelijker, eerst alleen onder in mijn buik maar nu ook steeds aan de bovenkant. Ook mijn man voelt het nu steeds duidelijker. Ik voel me zelf nog steeds prima en merk eigenlijk weinig van mijn zwangerschap. Alleen slaap ik iets minder vast omdat ik sneller last krijg van mijn heupen en vaker moet plassen, daardoor ben ik ook weer sneller moe 's avonds.

We hebben samen nog een week vrij hierna. Daarna moet ik nog maar 9 weken en dan heb ik al verlof, ik vind het ineens zo snel gaan soms! Nu ook al bijna 24 weken, jeetje... Kan me niet voorstellen dat ik over 3-4 maanden al moeder ben!

Ik ben trouwens nu alweer 3 kilo aangekomen, gaat ineens heel snel! Mijn buik maakt ook een flinke groeispurt!

Afbeelding
2014 2016 2019
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 27 Dec 2013 12:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado: vandaag is de moeilijkste dag, haar sterfdag.
Gister en eergisteren behoorlijk goed doorgekomen toen had ik afleiding dus dat was fijn. Nu zijn we thuis en is het niet echt weer om buiten wat te doen. Ben behoorlijk chagrijnig en verdrietig, maar ook dat komt weer goed.

Net een lief berichtje gehad van mijn tante en een oude vriendin van mijn moeder, dat is fijn!

Mooi buikje krijg jij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 27 Dec 2013 13:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

Heel veel sterkte vandaag, Shy! :hug:
2014 2016 2019
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 27 Dec 2013 13:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, heel veel sterkte vandaag. Het blijven moeilijke dagen. :hug:
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Patsy

Bericht 27 Dec 2013 14:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sterkte vandaag, Shy :hug:

Mikado, op zich helpt het wel als mijn man mij helpt herinneren, maar ik ben nogal eigenwijs. Hij herinnert mij er vooral aan dat ik niet ga hangen als ik op de bank zit en dat ik niet met mijn benen over elkaar ga zitten. Ik zorg er ook voor dat ik niet te lang zit of lig. 'S nachts is dat natuurlijk lastig, ik kan moeilijk een houding vinden en wordt steeds wakker met rugpijn. Die trekt 's ochtends wel snel weg. Ik moet zeggen dat het erg goed ging met mijn rug, maar na 2 kerstdagen met veel zitten gaat het nu, en vooral gisteravond wat minder.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Dec 2013 14:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sterkte shy!

Mikado: wij lopen niet ver uit elkaar inderdaad! Helaas heb ik een tijdelijke baan waarbij ik een zieke vervang, dus als die weer beter is, begint mijn 'verlof' (maar officieel dus werkloos) Ik heb eerlijk zegt geen idee meer wanneer dat kan zijn, misschien volgende week, misschien pas in maart. Maar iedere dag die ik nog kan verdienen is meegenomen.

Katrien: toevallig heb ik ook rugpijn, maar juist alleen overdag als ik op een rechte stoel zit. Door te gaan liggen is de pijn gelijk verdwenen. Het lijkt me erg als je niet kan slapen van de pijn! Sterkte.

All: Hier is eindelijk het eerste begin gemaakt aan de kinderkamer!! :cheering: Alleen nog aan het leegruimen en plek maken, maar toch, het is een begin!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 27 Dec 2013 14:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze: Wat vervelend zeg dat het niet zo goed gaat met je. Ik denk dat het genieten voor jou nu ook wel lastig is of niet? Hopelijk voel je je gauw toch wat beter. Wat leuk zeg dat jullie een 3d/4d echo laten doen. Wij zijn nog een beetje in twijfel wat we willen. Een buikschildering lijkt me op zich ook wel leuk. Moet me er maar wat meer in verdiepen.

Katrien: Ik heb een afspraak voor de intake van de kraamzorg, wel op mijn verjaardag nu maar goed dat is mijn enige vrije dag. Ik had eerst dezelfde mevrouw weer aan de lijn en volgens mij hield die mij een beetje aan het lijntje, want de mevrouw die ik moest hebben was aan het lunchen, totdat ik een beetje lachend de opmerking maakte: ik had gehoopt dat 3 x scheepsrecht was, was die mevrouw in 1x terug van de lunch, beetje toevallig. Ook omdat die mevrouw de dag er voor er telkens over had dat er een Janny zou komen maar die woonde te ver weg, dus dat kon niet. En wie komt er nu precies die Janny. En nu was de afspraak ook binnen 2 minuten gemaakt. Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor straks de kraamtijd.
Wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt. Op je houding letten helpt echt goed merk ik hier. Dat jij je benen nog over elkaar kan doen, dat lukt mij al niet meer. Ik slaap 's nachts met een pittenzak tegen mijn rug, dat helpt wel, en veel rust en bewegen met elkaar afwisselen.

Mikado: Ja ik werk ook in het onderwijs en heb ook heerlijk 2 weken vrij, hier was ik ook wel echt aan toe moet ik zeggen. Merk dat de rust mij wel goed doet, heb een stuk minder last en slaap nu ook veel beter.
Wat leuk dat je de baby steeds beter voelt, hier trapt hij er ook goed op los.
JIj na de vakantie ook nog maar 9 weken werken, ik hoef dan nog maar 6,5 weken te werken, gaat zo snel he.
Klinkt leuk dat behang. Wij hebben behang van stoer.

Solei: leuk dat jullie met het kamertje gaan beginnen.

All: Ik heb lekker vakantie, en dat doet me echt heel erg goed. Kom heerlijk tot rust en heb daardoor minder last van mijn bekken, heb ook goede oefeningen van de cesartherapeut meegekregen en dat helpt ook goed. Wij zijn ook goed opgeschoten met het kamertje. Alles is behangen en geverfd en de oom van mijn vriend komt maandag de vloer leggen en dan kunnen de meubeltjes erin. Mijn boom is ook af en hangt ook aan de muur, is erg mooi geworden al zeg ik het zelf haha.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 27 Dec 2013 16:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dank je wel allemaal, doet mij goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 27 Dec 2013 16:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sterkte vandaag Shy :hug:

Ik heb vandaag mijn kraampakket binnen gehad. Hebben jullie 'm ook al?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers