Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 28 Mei 2023 20:07

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Ik denk dat je het voor jezelf te moeilijk maakt allemaal. Het heeft mij jaren gekost voor ik eens ging praten met moeders op school. Zeker als het niet eens je types zijn, waar wil je dan precies bij horen? Op die leeftijd zit er weinig logica in wie ze uitnodigen voor feestjes en het kan elke dag anders zijn wat ze willen. Daarnaast heb je ook te maken met hoeveel kindjes ze mogen uitnodigen. Mijn dochter mocht er bv maar 4 of 5 omdat ik het anders gewoonweg niet kwijt kon en ook qua vervoer niet kon regelen. Tja, dan moet zij kiezen. Eerste jaren probeerde ik haar wel een bepaalde kant op te duwen. Wilde ze ineens kinderen uitnodigen waar ik haar nooit over hoorde etc. Later besefte ik pas dat ze juist helemaal niet meer omging met de kinderen waarvan ik dat dacht. Dit jaar dus besloten dat ze het echt zelf mag weten dus de groep is ineens compleet anders. Haar feestje dus dat is helemaal prima. Kids hebben zelfs het besef niet dat ze soms geen uitnodiging van iemand krijgen terwijl ze diegene zelf wel hebben gevraagd. Ik denk dat dat later pas komt? Ik zou me dus niet al te druk maken als ik jou was. Zeker als ze gewoon vriendinnetjes heeft op alle schooldagen. Feestje is maar 1 keer per jaar en je zegt zelf al, dat meisje speelt met heel veel kindjes. Niet elke ouder kan (of wil) het zichzelf veroorloven om bv 15 kinderen uit te nodigen voor een feestje.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mei 2023 20:20

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Ja dat is dus het stomme, zelfs als het niet per se m'n types zijn vind ik het kennelijk een vervelend gevoel om erbuiten te vallen. En ik moet zeggen dat ik altijd enorm last heb van hormonen en op die momenten worden zulke gevoelens echt versterkt. Tussendoor kan ik het beter relativeren. Maar m'n cyclus is nu zo kort dat ik vaker wel dan niet hormonaal ben. 🥲

M'n dochter heeft trouwens ook wel met andere kinderen gespeeld, maar heeft deze vier nu echt tot haar vriendinnen gebombardeerd. Maar we gaan het zien, misschien komt er toch nog een uitnodiging en anders is het de bittere werkelijkheid en gaan we gewoon door met ons leven. 😉
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Mei 2023 21:22

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Ik snap je Bliss! Ik heb dat ook weleens. En als ik echt goed nadenk zijn er maar weinig ouders die ik echt leuk (denk) te vinden maar toch voelt het vaak alsof ik beter m’n best moet doen. Maar dat ophalen is gewoon zo stom, je staat daar met zijn allen te wachten. Steeds dezelfde mensen en gewoon ongemakkelijk of zo 😀. Nu heb ik m’n dochter wel bij dus ga vaak daar wel wat mee spelen. Hier ook altijd dezelfde mensen die met elkaar kletsen en als ik soms die gesprekken hoor mis ik daar echt niks aan en is het vooral koetjes en kalfjes (waar ik niet echt van houd). En de andere “leuke” mensen zie ik ook vaak gewoon rustig staan wachten. Hier heeft ook iedereen vaak dezelfde plek 🤣. En ik ken ook een aantal mensen op school dus als ik die tegenkom dan kan ik daar ook wel mee kletsen. Dat kan voor een ander ook als een goede vriendschap eruit zien maar die mensen kende ik dus al van te voren. Maar ik snap het gevoel dat een klas een groep mensen is en je toch denkt erbij te moeten horen of zo, terwijl het helemaal je mensen niet zijn. Het is een beetje als wel graag uitgenodigd willen worden voor een feestje terwijl je helemaal niet naar het feestje wil 😀.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Mei 2023 21:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Haha ja precies! En ik ben ook niet zo van de small talk, ben in de loop der jaren steeds introverter geworden geloof ik, en heb daardoor sowieso steeds minder behoefte aan socializen (op m'n vrienden na). Maar op zich leek het me wel leuk om leuk contact met een moeder op te bouwen en dan samen eens wat te doen. Dit heb ik met één moeder weleens gedaan (en los daarvan ook met de vader, die zijn uit elkaar - ehh met kinderen erbij dus 😅), maar zij praat enorm veel en alleen over zichzelf. Ken haar nu bijna een jaar en vraag me af of ze überhaupt weet waar ik vandaan kom om maar iets te noemen. Ze zendt heel veel en vraagt niks, en dat zuigt me snel leeg. Jammer wel, want ik zag eerst wel potentie.
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Mei 2023 07:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Hi Bliss, ik ben een aardige zender, maar dat is soms ook juist uit een grote wil om te connecten. En stiekem weet ik dan alsnog veel over een persoon. Nou iig, ik snap je gevoel vanuit een extroverte kant en ik sta komende vrijdag voor het eerst op het schoolplein (of er is daar geen schoolplein voor, dus op straat) en ik kan mij nu al zorgen maken of mijn zoon vriendjes maakt, wie er daar staan, of het een beetje aardige ouders zijn. Ik hoop zo dat hij gaat aarden, en als het logistiek niet gaat (school is ver weg) dan moet hij nog switchen van school en precies hetzelfde riedeltje doen. Mega veel stress van!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Mei 2023 13:21

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Tabbie dat komt vast echt goed. De meeste kinderen gaat echt prima met vriendjes en vriendinnetjes ed. Zoals J is echt wel een uitzondering.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Mei 2023 22:03

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Bliss: niet meer met die moeder afspreken hoor!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jun 2023 16:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Lot schreef:Bliss: niet meer met die moeder afspreken hoor!


Het gaat een beetje op en af, de ene keer kan ik het ook beter hebben dan de andere keer. Ze is ook wel weer heel behulpzaam en zorgzaam heb ik gemerkt, maar ze praat gewoon graag veel en over zichzelf. 🤣 Ik bekijk het maar gewoon per keer.

Even wat anders: komende vrijdag wordt de groepsindeling voor volgend jaar bekendgemaakt en ik vind het spannend! Ze gaan nu namelijk (waarschijnlijk eenmalig) van twee naar drie kleutergroepen. Dit betekent dat er kinderen in een andere klas terechtkomen. N heeft nu vier vaste vriendinnen (of drie en één fladderaar, daar ben ik nog niet uit), en ik zou het echt jammer vinden als die uit elkaar worden gehaald! De leerkracht heeft een sociogram afgenomen, maar ze kijken ook naar de verdeling groep 1/2, jongen/meisje, leerbehoeften etc. Dit is dus typisch zoiets waar ik nul controle over heb en dat zint me niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jun 2023 17:29

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Vorig jaar gebeurde dat hier ook met L. Ze waren met een groepje van 7 vriendinnetjes en die zijn verdeeld 5 om 2. Waarvan L. dus maar met 1 vriendinnetje zat. Ik ben daar best boos om geweest en ben hierover ook in gesprek geweest met de leerkracht.

Maar nu, bijna een jaar verder ben ik heel blij met die keuze destijds. Het is juist voor L. goed geweest om uit elkaar te gaan.
Ook komend jaar worden de groepen weer gesplitst en ik kan me er niet zo druk om maken meer.
Mijn ervaring is dat ze snel weer nieuwe vriendinnetjes maken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jun 2023 18:38

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Hmm ja dat geloof ik op zich ook wel. En ze kunnen natuurlijk ook nog wel af blijven spreken, ze zien elkaar nog vaak genoeg. En het jaar daarna komen ze gewoon weer bij elkaar, want verder is overal maar één groep van. 😆
❤ 7 juni 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 05 Jun 2023 18:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Groepsindeling vind ik ook mega spannend! J heeft één bestie en wat losse vriendinnetjes. Haar bestie wordt ze vaak mee uit elkaar gehaald, maar ze maakt lastig nieuwe contacten. Ik hoop dus heel erg dat bestie en losse vriendinnetjes meegaan. Anders klitten ze erg samen. En als die vriendin niet meegaat zal het wel lang duren voor ze weer nieuwe vrienden maakt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Jun 2023 19:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Grappig. Dat heb ik nog niet zo. En volgens mij spelen kleuterklassen ook vaak samen buiten toch? En op de gang? Ik denk dat het ook zo’n ding wordt doordat het dan aangekondigd wordt en dan kun je er nog heel de zomervakantie over tobben 🤣. En dan merk je na een week of 2 school dat het eigenlijk al die zorgen niet waard was.

Hier zijn 6 kleuterklassen maar de groep blijft volgens mij deels hetzelfde. Met doorstromers naar groep 3 en nieuwe instroom natuurlijk. Van sommige groep 3ers (inclusief hun (klassen)moeder) vind ik het prima dat ze gaan 😇. Ben benieuwd hoe de klas er dan uit gaat zien.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 05 Jun 2023 19:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Vorig jaar vond ik het inderdaad niet zo spannend, toen ging er een bups door en bleef zij achter met groep 1 en 0. Maar met de kinderen (en ouders) waar ze straks bij zit, blijven we de komende 6 jaar ook bij zitten. Bij de jongste vind ik het ook minder spannend, die maakt in elke klas wel vrienden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Jun 2023 19:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Op 1 na gingen al V haar vriendinnen naar groep 3 en bleef zij met vriendinnetje achter in groep 2. Ze heeft nog steeds regelmatig speelafspraken met meiden uit groep 3. Vriendinnetje van groep 2 is wel haar bestie. (En soms ook een week ineens niet). Voor volgend jaar komt er een combi 3/4 en mochten we 3 namen opgeven uit de huidige groep 2. Ik heb er ook drie namen van groep 3 bijgezet. Zou leuk zijn als ze weer bij haar oude vriendinnen in de klas komt. Maar zo niet...V maakt ook zo weer nieuwe vriendinnen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 05 Jun 2023 20:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Mijn zoon zit inmiddels in de middenbouw en van iedere groep zijn 2 klassen.
Mijn zoon zit in a als stamgroep maar met alle vakken wisselen ze. Ze zitten volgens mij bijna nooit alleen met de stamgroep bij elkaar.
Fruit en brood eten doen ze vaak samen net zoals gym. Zelfs handvaardigheid is gemengd.
Dus afspreken en kinderfeestjes is ook gewoon gemengd.
Dus ik mij nooit zo druk gemaakt om de groepsindeling want ze komen altijd bij elkaar uit. Ook de buitenschoolse activiteiten zoals kindervakantieweek doen ze ook beide groepen mengen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Jun 2023 11:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Bliss schreef:Even wat van me af typen. M'n dochter is over anderhalve week jarig en nodigt haar vier vaste vriendinnen uit voor haar kinderfeestje. Met een paar moeders al over gehad dat het zo'n leuk clubje samen is en bij twee van deze meiden is ze laatst ook al op een feestje geweest. Eén van de meiden is een paar dagen voor N jarig, maar ik heb niks gehoord over een feestje en heb nu dus het idee dat N niet is uitgenodigd. Wat ik vreemd vind, want N ziet haar echt als goede vriendin en ze spreken ook regelmatig af. Nu is het wel zo dat dit meisje volgens mij met heel veel verschillende kinderen afspreekt, dus misschien heeft ze daar een keuze uit moeten maken.

Het probleem ligt nu eigenlijk bij mijzelf, maar ik heb hier dus echt moeite mee. Het voelt als een afwijzing en het laat me niet echt los. Heb tegen N een keer subtiel laten vallen dat ze misschien niet wordt uitgenodigd voor dit feestje en daar vond ze verder niet zo veel van geloof ik, dus dat is hartstikke goed. Maar hoe laat ik dit zelf los? Ik vind het ook gewoon sneu dat er misschien wel andere vriendinnen van haar komen en zij dan dus niet. Dit zal nog wel vaker gaan gebeuren, maar ik trek zulke dingen dus echt slecht.

Hoe gaan jullie hiermee om?


Nog even hierop terugkomen: ik had dit eigenlijk al helemaal losgelaten en was er niet meer mee bezig, toevallig heeft ze gisteren nog wel bij dit meisje gespeeld (maar het was niet gezellig volgens N, want ze mocht niet met haar speelgoed spelen :palm:). Maar nu kwam er net toch een uitnodiging voor een feestje, over twee weken. Haha nou we gaan het zien, ze zal het vast wel leuk vinden.
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jun 2023 20:41

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Mijn jongste heeft woensdag een verwijzing voor de genderpoli gekregen. Wachttijd van ongeveer 2 jaar, maar alsnog een spannende stap ☺️
R. 2013
D. 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jun 2023 20:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Oh dat is zeker spannend! Hij wil dus echt van geslacht veranderen? Ik wist niet dat er echt zulke serieuze plannen waren. Hoe is hij er zelf onder?
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jun 2023 20:57

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Dat zegt hij nu wel, maar dat moet natuurlijk onderzocht worden. Hij zegt dat overigens al wel een hele tijd ("als ik 18 ben word ik een meisje"), dus wel genoeg signalen om serieus te nemen.

Zelf heeft hij er veel zin in, hij vindt het ook leuk dat hij met de poh mag praten volgende week. Hij/wij hebben verder ook helemaal geen problemen, het is gewoon een superblij kind.
R. 2013
D. 2016
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Jun 2023 21:19

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Wat spannend Spencer. Goed dat de verwijzing er vast is en de wachttijd kan beginnen. Ik vind het echt heel bijzonder om de ontwikkeling van jouw kind en de reactie van jullie en de omgeving te volgen. Heel mooi om te zien dat je kind niet worstelt met zichzelf, het niet zwaar wordt gemaakt, maar je kind gewoon zichzelf mag zijn. En uiteindelijk wordt het stellen van de eventuele ‘diagnose’ en alles wat daar uitkomt natuurlijk nog steeds een heftig traject maar ik vind het echt heel mooi hoe jullie er mee omgaan.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 16 Jun 2023 22:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Wat mooi om te horen spencer. Ik volg je op Instagram en heb door de fotos die je plaatst ook gezien hoe goed je jongste zich voelt bij wat hij aantrekt en doet enzo. Wat ik ook heel mooi vind is dat je af en toe zo'n paars hartje plaatst. Duidelijk is dat het jullie allemaal niks uitmaakt als hij maar gelukkig is. En zo is het ook! Wel erg spannend allemaal, het is niet niks zo'n traject. Maar het straalt er gewoon echt vanaf, het is echt een meisje ❤️
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jun 2023 14:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Wat een rot opmerking vanmiddag. Het wilde niet op school vandaag met J. Hij is een uur naar school geweest en toen was het op voor vandaag. Ik ben vrij en had mijn eigen planning. Komt er zo’n tutta in die winkel, hoef jij niet naar school. Dus J antwoord netjes met nee het wilde niet. Begint ze een heel verhaal tegen van ja ik ben van de inspectie en kinderen moeten natuurlijk wel naar school. Ik heb haar een sneer gegeven dat dit helemaal prima is. Het is niet alsof ik m’n kind voor de lol een extra dagje thuis heb. Waar bemoeien mensen zich toch mee.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jun 2023 18:58

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Pure* schreef:Wat mooi om te horen spencer. Ik volg je op Instagram en heb door de fotos die je plaatst ook gezien hoe goed je jongste zich voelt bij wat hij aantrekt en doet enzo. Wat ik ook heel mooi vind is dat je af en toe zo'n paars hartje plaatst. Duidelijk is dat het jullie allemaal niks uitmaakt als hij maar gelukkig is. En zo is het ook! Wel erg spannend allemaal, het is niet niks zo'n traject. Maar het straalt er gewoon echt vanaf, het is echt een meisje ❤️



Hier ben ik het zo mee eens. Ik vind het mooi om te zien dat jullie gewoon toelaten dat hij zelf mag kiezen wat hij aan mag hebben.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jun 2023 18:58

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Minx schreef:Wat een rot opmerking vanmiddag. Het wilde niet op school vandaag met J. Hij is een uur naar school geweest en toen was het op voor vandaag. Ik ben vrij en had mijn eigen planning. Komt er zo’n tutta in die winkel, hoef jij niet naar school. Dus J antwoord netjes met nee het wilde niet. Begint ze een heel verhaal tegen van ja ik ben van de inspectie en kinderen moeten natuurlijk wel naar school. Ik heb haar een sneer gegeven dat dit helemaal prima is. Het is niet alsof ik m’n kind voor de lol een extra dagje thuis heb. Waar bemoeien mensen zich toch mee.



jeetje waar bemoeid diegene zich mee
Afbeelding
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 24 Jun 2023 03:48

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #3

Ow wauw Minx, die is gek geworden. Als zij van de leerplicht is, zou ik een klacht
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers