Forummer van de maand mei
Kreeft
Mijn forumnaam is Kreeft en deze gebruik ik al zo'n 15-20 jaar gok ik. Ik heb hiervoor volgens mij wel een andere forumnaam gebruikt, maar ik kan niet meer bedenken welke dat was. Ik ben op het forum terechtgekomen via het tijdschrift Yes wat ik toen las.
Ik werk 32 uur als chef-kok van een theetuin. We staan bekend om onze high tea’s. We zijn tevens trouwlocatie, het is een prachtige locatie in de kasteeltuin. Ik werk hier nu 2,5 jaar, daarvoor heb ik in verschillende restaurants gewerkt. Ik werkte veel in de weekenden en avonden, en dat wilde ik niet meer na m’n burn-out. Mijn vriend en ik zochten een trouwlocatie en toen ben ik bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. Ik kende de eigenaresse via via en ze vroeg me waar ik werkte. Ik heb haar uitgelegd wat mijn situatie was, dat ik herstellende was van een burn-out en op zoek naar een baan waarbij ik meer overdag kon werken en binnen 3 dagen was mijn contract getekend! Ik ben hier heel blij mee, ik heb er zoveel rust door gekregen. Ik ga elke dag heerlijk te voet naar m’n werk, het is 15 minuten lopen, en ben uiterlijk om 18 uur klaar.
Afgelopen juni ben ik getrouwd met m’n vriend met wie ik nu ruim 14 jaar samen ben. We wonen in ons fijne huis met onze geweldige hond Boris. De leukste, liefste en grappigste Franse Bulldog van bijna 6 jaar. Mijn moeder is overleden toen ik 19 was. Dit was erg heftig en ik mis haar nog iedere dag. Mijn vader is er gelukkig nog wel en woont 5 minuutjes bij ons vandaag. Ik heb nog 1 broer, een lieve schoonzus en een geweldig neefje van 12 die ook kok wil worden net als z’n vader en tante, superleuk. Het liefste ga ik in m’n vrije tijd uit eten of lekker borrelen met vrienden, etentjes thuis verzorgen. Ik zou mijzelf in één woord dan ook omschrijven als zorgzaam. Ik ben sinds januari 2022 aan een gezondere levensstijl begonnen. Inmiddels ben ik 18 kg afgevallen hierdoor. Ik voel me goed, en ga nog lekker even door!
Op het forum
Per dag ben ik gemiddeld zo'n 15 minuten te vinden op het forum. Ik ben het vaakst te vinden in de pijler Eten & Drinken, maar mijn favoriete topic is het Weekplannentopic. Ik vind het lekker overzichtelijk om uit te schrijven wat mijn weekplannen zijn.
Ik vind het jammer dat er weinig nieuwe aanwas is op het forum. Er gebeurt niet zoveel de laatste tijd, is mijn idee. Daardoor ben ik hier zelf ook minder te vinden. Als ik één ding aan het forum zou kunnen veranderen zou ik gaan voor een like-knop.
De vraag van Rose
Rose vroeg mij naar mijn favoriete recept. Oeh, dat is een lastige. Ik kook bijna nooit volgens recept, ik doe altijd maar wat 😉. Ik houd wel echt van de Italiaanse keuken! Een gerecht wat ik de laatste tijd regelmatig maak is orzo. Lekker fris met wat citroen, olijfjes, artisjok harten, basilicum, rode ui, doperwtjes. En dan lekker met gegrilde zalm. Alles van de bbq vind ik trouwens ook lekker, gegrild vlees, gegrilde groentes, heerlijk!
Forummer van de maand juni
Ik wil graag Saga nomineren als forummer van de maand juni. Ik heb de volgende vraag voor haar:
Wat mis je het meeste nu je niet meer in de horeca werkt?
Kreeft in beeld
Ik heb natuurlijk ook een foto uitgekozen. Dit ben ik op onze trouwdag met ons hondje Boris.