Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwings/klustopic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mei 2023 20:35

Re: Verbouwings/klustopic

O ja de meterkast. Wij hadden de aanvraag in juni gedaan en uiteindelijk zijn ze in januari gekomen. Waardoor we ook 3 maanden stil hebben gelegen. Wat een drama was dat, want er was tegen ons gezegd oktober.
Jullie hoefde ook niet zo extreem te breken zoals wij gedaan hebben. Hierdoor is het ook makkelijker om het per ruimte te doen. Alhoewel wij dat ook niet konden omdat we de vloer wilden isoleren. We hadden ander gewoon een holle zandvloer onder ons. .

Wij hebben straks beneden alles op 2 ruimtes na gedaan. De Garage en de badkamer. De WC gaan we morgen aan beginnen. Als het goed is kunnen ze in 1 dag de WC vervangen. Puur de WC. Tegelen van de muur en vloer gaan we later doen. Maar zo kunnen we de WC gelijk laten mee tegelen met de rest van de beneden verdieping. We hebben dan alleen straks in de badkamer een andere vloer liggen en in de garage. Maar jezus was is een plek om te kunnen schijten duur zeg. Nu hebben wij ook niet gekozen voor de goedkoopste pot, maar echt wat een prijzen durven ze te vragen. Voor de afdekplaat om door te spoelen, wat puur een stuk plastic is gemiddeld boven de 100 euro in de kleur ( zwart) die wij willen.

Jullie beginnen nu ook al wel aan de grotere projecten. Zoals de vloerverwarming, straks weer even in het stof leven?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Mei 2023 21:03

Re: Verbouwings/klustopic

Tja wat is extremel SO? Wij hebben boven ook muren gesloopt, open haard eruit, beneden doorgebroken en een nieuw trapgat moeten maken in een betonvloer. Zoldervloer is eruit gebroken etc.
En straks willen we nog een aanbouw en moet in de woonkamer de fundering worden bekeken en dan de vloer isoleren.
Er blijven wel meer muren staan, dan in ons oude huis. Daar zijn alleen 2 buitenmuren blijven staan.

Maar we pakken het nu wel anders aan. Dat is een beslissing ivm onze jonge kinderen.

Wel echt lekker dat er bij jullie straks zoveel af is! Dat gaat vast genieten zijn na al die tijd in de klus.

En ben benieuwd welke wc je hebt uitgekozen 😄 ik vond het ook belachelijk duur allemaal, dus heb erop bespaard. Dan maar een witte drukpaneel bijvoorbeeld. Ik wilde graag een koper kleur, maar Echt absurd die prijzen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 18 Mei 2023 22:41

Re: Verbouwings/klustopic

Ik heb zoveel bewondering voor jullie. Vind het zo knap dat je de moed erin houdt terwijl je er midden in zit en er altijd dingen anders lopen dan verwacht. Ik woon er inmiddels en het is zo goed als af. Wil de tuin nog mooier maken, maar laat het opnieuw bestraten even voor wat het is. Ik heb wel besloten om al mijn dakpannen te vervangen voor keramische dakpannen. Dat is nog wel een dure klus. Begin juni wordt het al gedaan. Groot verschil met jullie is natuurlijk dat ik niks zelf doen en jullie een hele hoop.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mei 2023 07:53

Re: Verbouwings/klustopic

Lekker dat je er nu woont! Ik ben wel benieuwd waarom je de pannen laat vervangen. Hier zou dat overigens ook niet zomaar mogen. Onze gemeente heeft aardig wat regels.

Ik droomde vannacht over kleuren voor op de muur 😊 en het eindresultaat was in mijn droom zo gaaf.

Ik moet zeggen, het is hier natuurlijk ook best een hobby. Ik heb dus zin om een trap te verven bijvoorbeeld. Niet altijd natuurlijk, maar ik krijg wel energie van ons klusproject. Dat scheelt denk ik wel.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 19 Mei 2023 08:16

Re: Verbouwings/klustopic

Omdat ze bijna op zijn. Ik kan er nu wel een aantal laten vervangen dan over een jaar of drie de rest maar dan maar nu.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mei 2023 08:32

Re: Verbouwings/klustopic

Ja dan snap ik het wel hoor. Wat een kostenpost trouwens. Sowieso vind ik alles zo duur.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 19 Mei 2023 08:52

Re: Verbouwings/klustopic

Ja dat sowieso. Alles is erg duur. En een oud huis, prachtige locatie en hele diepe tuin (30 meter) maar dat betekent ook hoge kosten qua onderhoud en verduurzaming. Dat wist ik wel. Ik wilde zo graag vrij uitzicht voor en achter en een grote tuin, dat zat er bij nieuwbouw niet in. Maar dit is inderdaad een flinke extra kostenpost. Ik probeer het maar te zien als investering. Ik krijg pannen die meer dan 100 jaar meegaan dus deze kosten komen hierna niet meer terug.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Mei 2023 13:07

Re: Verbouwings/klustopic

Ik kan hier over een tijdje ook meepraten, want we zijn bezig met het aanvragen van een bouwdepot. Daarvan willen we uiteindelijk badkamer en toiletten renoveren, dat is de eerste klus. En later nog de woonkamer, overloop en het trappenhuis laten stuken en een andere keuken erin, en de ramen laten vervangen. Ik haat verbouwingen, maar ik denk dat ons woongenot enorm omhoog gaat hierdoor. Maar ik bekijk het stap voor stap. We hebben al een schets en offerte liggen voor de badkamer omdat we eerst alleen dat wilden gaan doen, maar we pakken het nu toch wat grondiger aan.

We gaan overigens niks zelf doen, dus op zich valt er weinig mee te praten haha. Maar ik zal tzt wel voor en na laten zien.
❤ 7 juni 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 19 Mei 2023 13:46

Re: Verbouwings/klustopic

Ik heb ook helemaal niks zelf gedaan. Behalve trouwens de tekening gemaakt voor de indeling van de begane grond en dat heeft goed uitgepakt.

Ga je ook de vloer eruit halen, isoleren en vloerverwarming en stucen etc? En blijven jullie er wonen tijdens verbouwing? Succes alvast! En inderdaad het eindresultaat voor ogen houden. Het is het waard.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Mei 2023 14:12

Re: Verbouwings/klustopic

Vloeren hebben we al vervangen toen we hier vier jaar geleden kwamen wonen en ook vloerverwarming beneden gelegd. Stuken dus inderdaad wel, zie vorige post, en als er nog geld over is willen we spouwmuurisolatie nemen. Maar dat zien we tzt wel. Ik hoop in een ander (vakantie)huis te kunnen gaan zitten tzt.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2023 14:24

Re: Verbouwings/klustopic

Wij zijn alleen eigen aannemer. Het klussen laten we doen. Wij zorgen dat het materiaal er is en dat ze weten wat ze moeten doen. Ik lig nu lekker in struin. Terwijl ik ze binnen de tegels van de muur hoor boren. Ik dacht net te zien dat hij de dorpel eruit aan het breken was dus bijna de pot eruit en dan gaat hij alles vandaag vervangen. Naar de wc straks zonder strakke muur of tegels op de vloer. Maar we kunnen wel naar de wc.

@ GSTQ snap goed dat je zegt nu gelijk alles doen als het kan. Ben je er ook gelijk vanaf. Het dak hoef je niet te isoleren? Of heb je dat van binnen uit gedaan?

@tabbie. Gewoon eentje van V&B. Nu hadden we nog een pot maar we gaan naar een hang wc. Dus dan moeten we ook gelijk een nieuw reservoir etc. Wij hebben wel voor een zwart paneel gekozen. Aangezien we de deuren in huis ook zwart worden met het en der een taats look ( die zijn niet te betalen). Ook een fancy maar belachelijke WC rol houder die we inbouwen in de muur. Geen lelijke rollen met ergens staan of op een torentje.
Ik handige meegekregen dat jullie boven zoveel gebroken hadden mijn fout

@bliss. Leuk dat jullie nu ook je huis een update gaan geven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 19 Mei 2023 15:57

Re: Verbouwings/klustopic

Dak is al helemaal geïsoleerd. Ik heb een volledig nieuw plat dak (aanbouw) en ook het zolderdak is helemaal geïsoleerd, met nieuw dakkapel en nu dus ook nieuwe pannen.

Ik vind eigen aannemer zijn ook al een hele klus. Ik had een hele fijne aannnemer, ik had het zelf echt niet gekund.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mei 2023 17:15

Re: Verbouwings/klustopic

Oh leuk Bliss! Ben benieuwd welke keuzes je gaat maken ivm badkamer. Daar gaan wij hierna ook aan beginnen.

GsTQ, lekker dat het goed geïsoleerd is en je een fijne aannemer heb.

Wij zijn dus eigen aannemer en eigen klussers 😂

SO, maakt niet uit hoor. Sommige vinden een nieuwe vloer leggen al extreem. Onze vloerverwarming is overigens droog te leggen, dus geen smoor gelukkig.

Morgen hopelijk de kozijnen van 1 slaapkamer afkrijgen qua schilderen en dan heeft onze dochter ook geïsoleerde ramen eigenlijk.

Dan toilet aftegelen en dan ga ik de badkamer leeg halen om daar een begin te maken deze week met breken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2023 19:37

Re: Verbouwings/klustopic

Succes morgen

Hier is net de wc opgehangen. Tegelen moet nog, maar ik durf er gewoon niet relax op te gaan zitten. Zijn van een sta wc naar een hang pot gegaan. En ergens vertrouw ik het nog niet. Maar ja. Ik zal het er mee moeten doen haha. In elk geval geen bruine pot meer. De afdekplaat komt morgen pas binnen. Dus nu ook nog creatief met doorspoelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mei 2023 20:00

Re: Verbouwings/klustopic

Whahahaha hadden jullie ook een bruine pot? Wij ook 😂 echt een vintage pareltje zoiets he.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2023 21:11

Re: Verbouwings/klustopic

De tegels waren ook bruin. Echt gewoon jaren 70 bruin.
Ooit een studentenhuis gehad waarbij het bruin met groen tegels was. Nog een tandje erger haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2023 08:35

Re: Verbouwings/klustopic

Ineens zijn we echt aan het opbouwen. Deze week zijn ze begonnen met tegelen. Dan zie je echt ineens de kamer veranderen. Donderdag komen de deuren binnen, zwart staal look. Sommige dicht andere met glas.
Nu bedacht ik gisteren ineens dat zwarte plinten dan wel gaaf zou zijn. Het ligt in de week bij mijn vriend, hij vond het wel een statement. Maar ik denk echt dat het mooi kan zijn. Zeker als we voor een keuken gaan zoals in het oude huis. Dat was wit met een graniet blad. Het enige wat we van het oude huis mee hadden willen nemen was de keuken. Dus dit weekend gaan we die uitzoeken.
Eens kijken of ik de zwarte plinten er door ga krijgen haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Mei 2023 09:44

Re: Verbouwings/klustopic

Zo gaaf he als er weer wordt opgebouwd! Ik vind dat dus echt het leukste aan verbouwen.

En omg! Net even plaatjes opgezocht met zwarte plinten en ik ben overtuigd. Ik wil dat nu ook beneden! Is dat wel prima als je boven witte plinten hebt? Ja toch? Kan wel toch?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2023 10:59

Re: Verbouwings/klustopic

Boven en beneden kan toch een totaal andere sfeer uitstralen. Beneden leef je meer, boven is toch meer slapen etc.
Ik vind het prima om boven dan witte plinten te hebben. Van mij mag zelfs in de ketelruimte witte plinten, aangezien we daar alleen komen voor de was, berging etc. haha
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Mei 2023 11:37

Re: Verbouwings/klustopic

Helemaal geweldig
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Mei 2023 12:50

Re: Verbouwings/klustopic

Tabbie schreef:Zo gaaf he als er weer wordt opgebouwd! Ik vind dat dus echt het leukste aan verbouwen.

En omg! Net even plaatjes opgezocht met zwarte plinten en ik ben overtuigd. Ik wil dat nu ook beneden! Is dat wel prima als je boven witte plinten hebt? Ja toch? Kan wel toch?



Wij hebben zwarte plinten boven en je ziet er zo snel stof op! Het is prachtig, maar dat stof..😖
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 27 Mei 2023 13:48

Re: Verbouwings/klustopic

Leuk om dit topic eens door te lezen. Ik weet helaas niet hoe foto’s te plaatsen maar wij zijn sinds eind november bezig met het opknappen van een woonboerderij uit 1880. Inmiddels zitten er nieuwe vloeren in en een nieuw dak op en zijn we bezig met de slaapkamers op de eerste verdieping en het aansluiten van de warmtepomp. We doen heel veel zelf en wonen sinds begin deze maand ook in het huis. Gelukkig zit er al een keuken in met warm water, in de badkamer nog niet dus dat is wat behelpen. We hopen eind dit jaar wel een heel eind opgeschoten te zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mei 2023 16:15

Re: Verbouwings/klustopic

Millie schreef:Leuk om dit topic eens door te lezen. Ik weet helaas niet hoe foto’s te plaatsen maar wij zijn sinds eind november bezig met het opknappen van een woonboerderij uit 1880. Inmiddels zitten er nieuwe vloeren in en een nieuw dak op en zijn we bezig met de slaapkamers op de eerste verdieping en het aansluiten van de warmtepomp. We doen heel veel zelf en wonen sinds begin deze maand ook in het huis. Gelukkig zit er al een keuken in met warm water, in de badkamer nog niet dus dat is wat behelpen. We hopen eind dit jaar wel een heel eind opgeschoten te zijn.


Om foto's te plaatsen moet je ze ergens op internet hebben staan. Ik heb ze vaak op FB staan, maar ik weet dat er ook meiden zijn andere site gebruiken. Vanaf daar kan je de bron van de foto kopieren en dan hier plaatsten.

Maar jullie zijn ook een behoorlijk klus gestart. Fijn dat er al wat schot in de zaak zit.

Ik zit nog te wachten tot mijn vriend een tekening heeft gemaakt van de keuken met alle maten. We zouden vandaag voor een keuken gaan kijken, maar ik zie het niet meer gebeuren. Kan hier gewoon boos om worden, want we hebben het weken geleden afgesproken en dan gaat hij pas om 14.00 beginnen met opmeten en dan moet er nog digitaal een tekening gemaakt worden die precies klopt. Soms is leven met een autist echt stront irritant.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mei 2023 07:03

Re: Verbouwings/klustopic

Wat leuk dat jullie ook veel zelf aan het verbouwen zijn Millie.

En SO l, ik snap dat dat super irritant is. Zijn jullie nog naaf keukens gaan kijken? Of wordt dat nu vandaag of morgen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mei 2023 11:10

Re: Verbouwings/klustopic

Het wordt morgen. Want om na 16.00 nog een zaak binnen te stappen voor een keuken ga ik niet doen. Je zit er toch gauw een paar uur.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers