Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Plaswekker

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Mei 2023 21:09

Plaswekker

Onze zoon van 8,5 heeft nog steeds bijna alle dagen van de week een nat bed.
Als we hem ‘s avonds nog een keer laten plassen, gaat het 75% van de tijd wel goed maar ook dat geeft geen garanties dus. En we kunnen ‘m toch moeilijk tot z’n 18e nog wakker maken 😂

Wellicht dat er hier iemand een plaswekker te leen/te huur 😉/te koop heeft?
Of een andere gouden tip….
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 01 Mei 2023 21:16

Re: Plaswekker

Wij hebben hier ook een tijdje last van gehad.
Ons is toen als tip gegeven om ongeveer te schatten wanneer hij diep slaapt. Dit was bij ons rond half 10 als hij om kwart over 8/ half 9 ging slapen en hem dan laten plassen. In dat uur wordt de meeste urine aangemaakt. Daarna rond 01:00 uur in de nacht nog een keer laten plassen. Nu zijn we weer over op 1x om 01:00 uur maar dat 2x keer heeft bij ons echt geholpen en ook om hem het zelfvertrouwen te geven dat het ging lukken! Sommige mensen maken heel veel urine aan als ze dus net in hun diepe slaap zitten maar de kleintjes worden er niet altijd wakker van.
Mijn dromen blog -->
www.droommijnleven.nl
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Mei 2023 21:45

Hier heeft een plaswekker goed gewerkt bij mijn zoon. Hij was wel wat jonger, rond de 6 jaar toen. Hij werd zelf gewoon niet wakker als hij moest plassen, en wakker maken om te plassen hielp redelijk alleen hij was zo moeilijk wakker te krijgen. Hier was een plaswekker echt de oplossing. Wij hadden hem van dryly en die was heel handig in gebruik en werkte goed voor ons. Ik heb hem al lang weggedaan inmiddels, maar heb nog wel de tip om even je zorgverzekering na te kijken, afhankelijk van je pakket wordt het soms vergoed.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Mei 2023 23:22

Hippie schreef:Hier heeft een plaswekker goed gewerkt bij mijn zoon. Hij was wel wat jonger, rond de 6 jaar toen. Hij werd zelf gewoon niet wakker als hij moest plassen, en wakker maken om te plassen hielp redelijk alleen hij was zo moeilijk wakker te krijgen. Hier was een plaswekker echt de oplossing. Wij hadden hem van dryly en die was heel handig in gebruik en werkte goed voor ons. Ik heb hem al lang weggedaan inmiddels, maar heb nog wel de tip om even je zorgverzekering na te kijken, afhankelijk van je pakket wordt het soms vergoed.
Zelfde verhaal hier, alleen een ander merk plaswekker. In België kan je zo'n wekker huren bij de thuiszorgwinkel dus dat was ideaal. Ik heb alleen de bijhorende onderbroekjes moeten kopen (die zijn ook wel relatief duur in aankoop).
2012 & 2016
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mei 2023 09:20

Ik heb het zelf lang gedaan maar bij mij hielp eigenlijk niks behalve inderdaad het uit bed halen en laten plassen (ik sliep hierbij gewoon door en wist hier de volgende dag niks meer van). Ik denk dat ik zo'n jaar of 13/ 14 was toen mijn vader met een ketting thuis kwam met een (groen) steentje dat tegen bedplassen zou helpen. Ik geloofde er niet in maar droeg hem en het hielp. Of het psychisch was of wellicht gewoon toeval, geen idee. Maar ik was blij dat ik er vanaf was. Mijn ouders hoefde me ook niet meer uit bed te halen vanaf dat moment. Ik sliep door en plaste niet meer in bed.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Mei 2023 11:45

Mijn vriend heeft dit ook nog heel lang gedaan, volgens mij zelfs tot hij op de middelbare school zat (12-13 jaar). Hij sliep zo diep dat hij niet wakker werd van de 'plaskriebel'. Hij heeft uiteindelijk een tijdje een hele lichte dosis antidepressiva geslikt, om hem iets lichter te laten slapen en zo kon hij dus wel voelen als er aandrang was om te plassen. Dit is natuurlijk niet een oplossing die nu voor jou helpt. Maar waarschijnlijk is het wel zo dat jouw zoon erg diep slaapt. Maak je hem echt wakker om te plassen? Of zet je hem al slapend op de wc? Men zegt dat bij dat laatste, kinderen die aandrang alsnog niet leren voelen, ze moeten wel echt bewust naar de wc gaan. Is er bij jullie in de buurt een ziekenhuis met een plas- en poeppoli? Wellicht kunnen zij je helpen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mei 2023 12:55

Moet je kind natuurlijk wel wakker te krijgen zijn. Je kon bij mij een bom laten ontploffen en ik sliep nog door :nopompom:. Buiten dat leek het ook vaak of ik wakker was (omdat ik wel gewoon praatte enzo) maar dat was ik dan niet dus dat maakt het ook nog eens lastiger.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mei 2023 15:02

Bedankt voor alle reacties!

-Om 1u nog laten plassen trek ik zelf niet qua nachtrust 🙂
-Huren bij de thuiszorgwinkel kan hier niet en ik heb ook geen recht op vergoeding vanuit m’n zorgverzekering helaas.
-Ja ik maak hem wakker en hij reageert, maar weet er achteraf nooit iets van dus ik denk niet dat hij écht wakker is.
-Poep/plas-poli heb ik geen vertrouwen meer in na veel gedoe (en dus zonder resultaat) met onze oudste…

Zijn vader doet hem sinds kort ‘s nachts weer een luierbroekje aan, maar dat vind ik zo sneu en doe ik dus niet.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mei 2023 15:52

Ah nee een luierbroekje is sneu inderdaad. En het lost ook niks op. Wij hadden vroeger sowieso van die lakens met plastic aan de onderkant zodat ik niet doorlekte op het matras. Ik zou ook een plaswekker proberen. Baat het niet dan schaadt het niet lijkt me. Ik zou zelf ook niet nog om 1 uur mijn kind uit bed willen halen. Soms komt het helaas gewoon echt pas goed met de jaren, hoe vervelend het ook is. Wellicht kun je nog een steentje proberen wat ik vroeger had. Het was zoiets: https://elohim-edelstenen.nl/hangersten ... r-mosagaat. Goedkoop genoeg om het te proberen als je het mij vraagt haha.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Mei 2023 17:41

Ohja dat is nog een goede tip, zeker het proberen waard!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mei 2023 22:21

Twee weken terug direct wezen kijken voor een edelsteen. De vrouw waar we heen gingen voelde dat hij rhodoniet nodig heeft en ze heeft Bach-druppels voor hem gemaakt. De edelsteen moest hij twee weken ‘s nachts in zijn ter hoogte van zijn blaas leggen en 2x daags druppels. We moesten hem nog laten plassen als wij naar bed gingen.

En nu… vanavond dus voor het eerst zonder te laten plassen… 🤞🏼🤞🏼
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Mei 2023 23:15

Oooooh wat spannend. Ik duim voor jullie (en vooral voor hem) dat het hem ook helpt!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mei 2023 10:01

Ik heb heel beroerd geslapen; heel licht, vaak wakker en telkens dacht ik zoon binnen te horen komen :palm:
Maarrr vanmorgen helemaal droog en een apetrots kind! 🎉
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 22 Mei 2023 11:15

Wat super! Loslaten is ook nog een kunst he :P
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Mei 2023 14:56

Fijn dat het goed is gedaan.

Mijn neef van bijna 15 is helaas niet 100% 's nachts zinnelijk. Nu kwamen wij laatst op een artikel waarbij blijkt dat er een tekort aan een bepaald hormoon is. Ik geloof dat het hormoon er voor zorgt dat er tijdens de slaap minder urine wordt aangemaakt, waardoor je blaas minder snel volloop. Nu gaf je aan geen vertrouwen meer te hebben in de plas polie. Misschien wel handig om te weten in je achterhoofd dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. Er is dacht ik niet heel veel bekend over dit hormoon.

Ysa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2023 18:59

Wat een mooie positieve ervaring MB!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Mei 2023 21:20

Silly-One schreef:Fijn dat het goed is gedaan.

Mijn neef van bijna 15 is helaas niet 100% 's nachts zinnelijk. Nu kwamen wij laatst op een artikel waarbij blijkt dat er een tekort aan een bepaald hormoon is. Ik geloof dat het hormoon er voor zorgt dat er tijdens de slaap minder urine wordt aangemaakt, waardoor je blaas minder snel volloop. Nu gaf je aan geen vertrouwen meer te hebben in de plas polie. Misschien wel handig om te weten in je achterhoofd dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. Er is dacht ik niet heel veel bekend over dit hormoon.

Mijn zoon (10) slikt dat hormoon voor het slapen gaan en dat heeft hem heel goed geholpen om veel minder te plassen ‘s nachts. Zijn luiers waren echt veel minder nat. Helemaal droog was hij nog niet. Hij heeft nu een plaswekker en was eigenlijk met een paar nachten al bijna elke nacht droog. Hij is er nog niet helemaal, af en toe plast hij toch nog in bed, maar het is al zoveel beter dan het was!
Hij heeft dit voorgeschreven gekregen van de kinderarts die verbonden is aan de poep en plaspoli en ons al jaren begeleid.
Mijn zoon slikt ook een ander medicijn waardoor zijn blaas minder geprikkeld is en hij overdag minder vaak in zijn broek plast. Maar ook dat gaat nog wel eens mis helaas.
Blog: http://nog1ding.nl over liefde, luierwasjes, duurzaamheid en nog veel meer!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Mei 2023 21:21

MissBitchy schreef:Ik heb heel beroerd geslapen; heel licht, vaak wakker en telkens dacht ik zoon binnen te horen komen :palm:
Maarrr vanmorgen helemaal droog en een apetrots kind! 🎉

Wat fijn dat hij een droge nacht had!
Blog: http://nog1ding.nl over liefde, luierwasjes, duurzaamheid en nog veel meer!

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Mei 2023 21:59

Interessant SO en Pompoen!
Hoe heet dat hormoon?

Tweede nacht ook droog 👌🏼
Ik ben ook heel benieuwd naar morgenavond, dan is hij bij zijn vader. Kijken of dat nog verschil maakt.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Mei 2023 22:17

Zo vervelend voor m! Ik was 9 toen ik nog in bed plaste. Niets hielp. Uiteindelijk kreeg ik via de huisarts een neusspray met (waarschijnlijk, het is al even geleden) Desmopressine. Bij mij hielp het en was het probleem direct opgelost. Dit is inmiddels wel bijna 30 jaar geleden, dus of het nu nog steeds voorgeschreven wordt, weet ik niet.
L juni 2012
R februari 2015
J augustus 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Mei 2023 22:54

Bedankt voor de tip! Ga ik onthouden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2023 21:08

Het medicijn heet Minrin (smelttablet onder de tong). Desmopressine is het werkzame bestandsdeel.

Terug naar Vraag & aanbod