Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pubers!

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Mei 2023 18:56

Re: Pubers!

Mijn dochter begon ook met topjes, wilde echt geen beha, maar was daar wel al snel aan toe. Ze wilde er een die echt ondersteuning geeft, want haar borsten doen zeer en met goede ondersteuning niet (of in ieder geval minder). Haar eerste beha heeft ze samen met haar vader gekocht :laughcry: Helemaal prima hoor, als zij dat met haar vader wil doen is dat haar keuzen. Afgelopen voorjaarsvakantie was ze met mijn schoonouders naar Bataviastad waar ze kleren mocht uitzoeken en heeft ze aan haar opa gevraagd of ze ook een beha mocht uitkiezen, ze had weer nieuwe nodig. Maar goed, beha's dus kopen wanneer je dochter daar aan toe is.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 10 Mei 2023 20:51

Re: Pubers!

Hier een puberdochter van bijna 14 die absoluut geen bhs aan wil. Eigenlijk heeft ze het echt wel nodig maar zolang ze het niet wil is het haar keus. Ze heeft wel in haar kast een bh liggen, maar die doet ze echt niet aan haha.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 21 Mei 2023 12:00

Re: Pubers!

Iemand nog verjaardagstips voor een meisjespuber die 14 word en zelf geen cadeautjes weet?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 21 Mei 2023 21:57

Re: Pubers!

Wat is het budget voor kadootjes?

- Meenemen een dagje shoppen
- kledingbon (hier Berskha favoriet)
- bioscoop bon
- tof hoesje voor telefoon
- schoenen/ sneakers
- knutseldingen: die van mij is gek op armbandjes/ ketting/ enkelbandjes maken van polymer kralen, diy huisje, schilderspullen, mooie kleurpotloden
- nieuwe kamer
- led lights
- iets tofs doen zoals escaperoom, wndr, upside down
- stedentrip met mam of pap
- make- up, nagellak
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Mei 2023 06:11

Re: Pubers!

Ik heb afgelopen weekend een verzorgingssetje van Drunk Elephant gegeven. Haar even oude nichtje was super jaloers. Dus wellicht is dat iets 😆
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Mei 2023 19:48

Re: Pubers!

Ik zou ook voor verzorgingsproducten gaan. Bijvoorbeeld bruisballen of andere zeepjes van Lush, make-up, rituals.

Hier doet een fashioncheck, tijdschrift (hier is Tina momenteel favoriet) en slijm het ook goed.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 24 Mei 2023 22:58

Re: Pubers!

Dank jullie wel voor de tips. Wat luxere verzorgingsproducten zijn een goed idee! En wij zelf denken eraan om een uitje te geven.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jun 2023 16:31

Re: Pubers!

Wat te doen met een puber die denkt gewoon alles te kunnen pakken. Hij komt vandaag terug uit school, heeft daar Padel gehad en neem gewoon mijn racket mee ipv die van zichzelf. Want die is fijner. Mijn fiets is ook iedere keer maar iets wat hij meeneemt. Want die van hem is kapot. Tja hij is gaan struikenduiken toen hij dronken was en daarmee zijn fiets gesloopt. De reserve fiets heeft hij een week later gesloopt. Mijn fietsenwinkel heb ik al verstop, maar om nu mijn Padel racket te moeten gaan verstoppen. Beetje van de zotte. Lastige hier is dat het de zoon is van mijn vriend. Andere opvoeding gehad dan ik zou geven

Het is vooral dat hij over mijn grenzen heen gaat terwijl wij al vaker iets van gezegd hebben. Twee weken geleden ook al iets over het Padel racket gezegd en nu doet hij het vrolijk weer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Jun 2023 17:32

Re: Pubers!

Geen ervaring maar mijn eerste gedachte is dat dit iets is wat je vriend moet oplossen. Hij mag jouw grens richting zijn kind echt wel bewaken en goede afspraken maken over wat wel en niet kan. En er consequenties aan verbinden als hij die grens steeds overgaat. Zou van de zotte zijn dat je alles moet verstoppen.

De vraag is anderzijds hoe erg het is als hij jouw racket leent maar dan nog zou hij dat moeten vragen ipv gewoon pakken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jun 2023 08:00

Re: Pubers!

Teun schreef:Geen ervaring maar mijn eerste gedachte is dat dit iets is wat je vriend moet oplossen. Hij mag jouw grens richting zijn kind echt wel bewaken en goede afspraken maken over wat wel en niet kan. En er consequenties aan verbinden als hij die grens steeds overgaat. Zou van de zotte zijn dat je alles moet verstoppen.

De vraag is anderzijds hoe erg het is als hij jouw racket leent maar dan nog zou hij dat moeten vragen ipv gewoon pakken.


Aangezien er ook al 2 fietsen gesloopt zijn vul ik even in dat hij niet voorzichtig is. Verder eens met Teun. Dit gaat niet over pubers maar over jouw vriend die jouw grenzen beter mag verdedigen bij zijn kinderen. Jouw nee is niet een ja.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Jun 2023 11:07

Re: Pubers!

Waarom moet dat via haar vriend lopen, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Je kunt prima zelf je grenzen stellen, het is ook jouw huis en ook jij voedt hem op. Wij zijn ook vrij streng in zulke dingen, zonder vragen wordt er niks meegenomen. Gaat meestal goed maar soms ook niet. Heel irritant.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jun 2023 12:56

Re: Pubers!

Lady schreef:Waarom moet dat via haar vriend lopen, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Je kunt prima zelf je grenzen stellen, het is ook jouw huis en ook jij voedt hem op. Wij zijn ook vrij streng in zulke dingen, zonder vragen wordt er niks meegenomen. Gaat meestal goed maar soms ook niet. Heel irritant.


Ik heb al vaker dit soort discussies gelezen waarbij er flink over de grenzen van SO gegaan wordt door de kinderen van haar vriend. Zolang hij niet als een blok achter haar gaat staan is zij maar de stiefmoeder die loopt te zeuren. Want hoezo is er een probleem. Dit gedrag is denk ik heel normaal voor pubers, want hoe fijn is het om net wat beter materiaal te hebben. Vervolgens wordt er niet zuinig mee om gegaan en lijkt daar weinig van gezegd te worden. Het is meer dan alleen deze reactie dat ik denk vaker mag even wat harder optreden en meer achter SO gaan staan. Want als stiefouder moet je echt wel flink harder werken.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Jun 2023 17:35

Re: Pubers!

Ja dat bedoelde ik meer inderdaad: dat als de puber consequent de grenzen van SO overgaat, het nodig is dat haar vriend richting zijn zoon duidelijke grenzen stelt en daarmee die van haar bewaakt. Het meest wenselijk zou natuurlijk zijn dat dat niet nodig is, maar in de praktijk trekt de puber zich blijkbaar niet zoveel aan van de grenzen van SO, verdrietig genoeg.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 13 Okt 2023 08:50

Re: Pubers!

Even een puber-ergernis delen hoor:

T. zit nu in 4vwo en heeft vrijwel dagelijks tussenuren. Als ik vroeger tussenuren had, ging ik met mijn vriendinnen in de schoolkantine zitten. T. woont echter vlakbij school (zijn vrienden toevallig ook) en hij komt nu steeds tussendoor naar huis. Als ik thuis aan het werken ben, vind ik dat eigenlijk heel onrustig 😕 Hij is een beetje een wervelwind door het huis, die 5 minuten voordat de les begint nog zijn gymbroek of zijn huissleutel moet zoeken, aargh.

Vandaag heeft hij 2x een tussenuur en dan gaat hij dus gewoon steeds heen en weer...
T (2008) en I (2013)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Okt 2023 09:51

Re: Pubers!

Filoria schreef:Even een puber-ergernis delen hoor:

T. zit nu in 4vwo en heeft vrijwel dagelijks tussenuren. Als ik vroeger tussenuren had, ging ik met mijn vriendinnen in de schoolkantine zitten. T. woont echter vlakbij school (zijn vrienden toevallig ook) en hij komt nu steeds tussendoor naar huis. Als ik thuis aan het werken ben, vind ik dat eigenlijk heel onrustig 😕 Hij is een beetje een wervelwind door het huis, die 5 minuten voordat de les begint nog zijn gymbroek of zijn huissleutel moet zoeken, aargh.

Vandaag heeft hij 2x een tussenuur en dan gaat hij dus gewoon steeds heen en weer...


Heeft school daarin geen beleid? Bij ons mogen de leerlingen het terrein niet af tijdens school en moeten ze met een tussenuur in de aula zitten.

Misschien dat je met hem wel een afspraak kan maken. Op maandag en donderdag mag je komen op de andere dagen blijf je op school. oid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Okt 2023 09:52

Re: Pubers!

Filoria, dat lijkt me inderdaad heel irritant! Je kunt best afspraken daar over maken vind ik hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 13 Okt 2023 10:02

Re: Pubers!

Silly-One schreef:Heeft school daarin geen beleid? Bij ons mogen de leerlingen het terrein niet af tijdens school en moeten ze met een tussenuur in de aula zitten.


Dat beleid is tot en met de 3e klas, daarna mogen ze doen wat ze willen. Stom he?

Wel geruststellend dat jullie me geen slechte moeder vinden 😉
T (2008) en I (2013)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Okt 2023 10:09

Re: Pubers!

Filoria schreef:
Silly-One schreef:Heeft school daarin geen beleid? Bij ons mogen de leerlingen het terrein niet af tijdens school en moeten ze met een tussenuur in de aula zitten.


Dat beleid is tot en met de 3e klas, daarna mogen ze doen wat ze willen. Stom he?

Wel geruststellend dat jullie me geen slechte moeder vinden 😉


Heel eerlijk, ik heb dan te dealen met de pubers van mijn vriend. Maar als die thuis zijn op momenten dat ik het niet verwacht vind ik het irritant. Kan dan niet doen wat ik wil. Dus ik snap je volledig en dan moet jij eigenlijk gewoon werken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Okt 2023 10:13

Re: Pubers!

Filoria schreef:
Silly-One schreef:Heeft school daarin geen beleid? Bij ons mogen de leerlingen het terrein niet af tijdens school en moeten ze met een tussenuur in de aula zitten.


Dat beleid is tot en met de 3e klas, daarna mogen ze doen wat ze willen. Stom he?

Wel geruststellend dat jullie me geen slechte moeder vinden 😉


Hahaha ik vind het al irritant als m’n vriend ineens een paar uur eerder thuis is. Ik zou hier dus ook niet blij van worden. Je maakt toch een bepaalde planning en dan vliegt er ineens 1 door het huis.
2015 💙
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Okt 2023 12:27

Re: Pubers!

Ah irritant is dat ja, ik zou ook duidelijke afspraken maken, dat hij naar huis kan komen als hij zich rustig kan gedragen, omdat jij aan het werk bent. Al weet ik dan ook weer uit ervaring, dat die afspraken bij pubers waarschijnlijk niet werken bij last minute spullen kwijt zijn enzo.
Mijn oudste twee zitten allebei op een andere middelbare school en moeten alleen in de brugklas verplicht op school blijven. Mijn dochter gaat tijdens tussenuren regelmatig de stad in of hangt op school met haar vriendinnen. Zoon zit ook heel dichtbij huis op school, maar nog in de brugklas en nooit tussenuren (ook niet bij ziekte docent, dan wordt het een studie uur voor brugklassers). Maar ik verwacht dat hij volgend jaar in tussenuren ook wel naar huis zal komen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 13 Okt 2023 22:39

Re: Pubers!

Liadan schreef:Al weet ik dan ook weer uit ervaring, dat die afspraken bij pubers waarschijnlijk niet werken bij last minute spullen kwijt zijn enzo.

Ja, dat. Of ik zie hem de deur uit lopen zonder jas, terwijl ik weet dat er nog een hoosbui aankomt. Aargh. Het ligt ook aan mezelf hoor, ik moet dat loslaten.
T (2008) en I (2013)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Mrt 2024 10:31

Re: Pubers!

Weg
Laatst gewijzigd door Lady op 21 Mrt 2024 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 21 Mrt 2024 10:41

Re: Pubers!

Oh wat naar, ik snap je gevoelens heel goed.
Straffen wil je niet, snap ik op zich ook. Maar ik heb het gevoel afgaande op wat je hier schrijft dat de teleurstelling van jullie hem niet zoveel doet.
Ik zou met mijn zoon in die situatie een heel hartig woordje spreken, aangeven dat ik hard voor mijn geld moet werken en dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft en dat hij kan vragen als hij geld nodig heeft. Of hij het dan krijgt is een tweede.
Verder zou ik aangeven dat vertrouwen heel makkelijk is om kwijt te raken en veel moeilijker om terug te krijgen. Eventuele consequenties zou ik van 't gesprek laten afhangen. Een grote mond, onredelijkheid of liegen zou betekenen dat hij wel straf zou krijgen.
Lastig hoor, succes ermee!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Mrt 2024 10:58

Re: Pubers!

.
Laatst gewijzigd door Lady op 21 Mrt 2024 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mrt 2024 11:16

Re: Pubers!

Poe, wat vervelend. Ergens denk ik ook het is een puber, hij heeft lessen te leren en hoe jij het nu aanpakt vind ik heel goed. De kans geven het terug te geven, niet meteen heel boos worden etc. Dan kan hij er van leren. Misschien idd nog een gesprek voeren op de manier die Kira hierboven aangeeft om de boodschap (en hoe geld werkt, dat het niet komt aanvliegen) nog sterker af te geven. Dan kan hij er hopelijk van leren. Zijn er dingen die hij heel graag wil hebben waardoor hij meer geld denkt nodig te hebben? Heb je inzicht in wat hij met zijn geld doet? Ik zou je geld vanaf nu ook goed opbergen (gewoon in je tas) zodat hij niet in verleiding komt. Over die 50 euro, zou hij dat echt gedaan hebben? En misschien toch nog het gesprek over bijbaan aangaan, er zullen vast meer kinderen zijn die niet heel groot zijn of hij kan ook folders gaan bezorgen of iets anders i.p.v. in een drukke supermarkt gaan werken (waar hij zich misschien vergelijkt met anderen). Dat zou ik hem misschien ook een beetje 'verplichten' als hij steeds geld tekort denkt te hebben. Succes, niet leuk!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers