Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Apr 2023 06:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Wat balen Tabbie. Hopelijk valt het vullen mee.

Mijn oudste heeft één kiesje die “ aangedaan” is zoals de tandarts zegt, er is een stukje af en dat is verkleurd, waarschijnlijk door vallen, de tandarts doet er niks aan. Ik hoop dat hij hem snel wisselt want het is gewoon net niet mooi/ ziet er onverzorgd uit.

Hier poetsen ze ook in de avond elektrisch en vaak met de Pokemon smile app ( ook wel een aanrader, is een gratis app en ze vinden het leuk), wij poetsen altijd na, ook bij de acht jarige nog. En in de ochtend, om het makkelijker te maken, beneden met de hand, ik doe dan hun haar en tegelijkertijd poetsen zij en poets ik snel na.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Apr 2023 06:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Lot schreef:Maar was dit zijn 1e controle dan? Want dan zou je dat toch misschien al eerder gezien moeten hebben (tandarts)?


Eerste keer ja. Hij is vaker meegegaan, maar toen mocht de tandarts nog niet in zijn mond kijken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 28 Apr 2023 07:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Tabbie schreef:Kaaskiesjes?



Er zit geen glazuur op de kiezen. Ze zijn dus geler en brokkelen makkelijker af/ er komen gaatjes. Glazuur wordt in de laatste weken van de zwangerschap aangelegd. Kinderen die te vroeg geboren worden/ een laag geboorte gewicht hebben, hebben hier vaker last van.

Wij zijn blij dat het vooralsnog geen pijn/klachten/gaatjes heeft opgeleverd. Het grote gebit komt gelukkig goed door.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Mei 2023 08:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik ben hoog zwanger en ben het zo zat. Mijn lichaam geeft nog 0 signalen van een naderende bevalling. Behalve s nachts af en toe wat harde buiken en voorweeen. Het is gewoon zo pittig en ik kan fysiek zo weinig nog.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Mei 2023 08:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Biechtje schreef:Ik ben hoog zwanger en ben het zo zat. Mijn lichaam geeft nog 0 signalen van een naderende bevalling. Behalve s nachts af en toe wat harde buiken en voorweeen. Het is gewoon zo pittig en ik kan fysiek zo weinig nog.

Dat is toch helemaal niet iets om anoniem te plaatsen? Het is hartstikke logisch dat je het zat bent! Ik hoop dat het gauw op gang gaat komen, succes!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Mei 2023 16:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Oh ja het einde is zo zwaar. Ik denk dat veel vrouwen dat wel herkennen!
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 10 Mei 2023 21:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Mijn lichaam heeft bij mijn bevallingen ook geen signalen afgegeven hoor. Gewoon ineens begonnen de weeen. Dus dat zegt niets.

En idd, je mag ook gewoon klagen en balen onder eigen naam. Is volkomen normaal dat je het zat bent. Jammer dat je het gevoel hebt dit anoniem te moeten zeggen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 11 Mei 2023 06:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik vond het ook verschrikkelijk op het einde en dan ben ik nog ingeleid met 38 weken.
Ik denk dat het vooral ook mindset is. Je kijkt 9 maanden uit naar een baby en ik vond de laatste maand net zolang duren als de 8 ervoor. De tijd kan dan niet snel genoeg gaan, het wordt opeens zo echt. Je bent er bijna maar nog niet helemaal. En dan is de laatste maand nog het zwaarst (vond ik). Ik kon niet veel meer dus dan ben je veel thuis en de dagen duren lang alleen.
Het is zo herkenbaar!

Ik wil alleen maar zeggen dat ik hoop dat jij je niet schaamt voor dit gevoel. Veel vrouwen zullen zich hierin herkennen. Prima dat je het anoniem plaatst maar ik hoop echt dat jij je niet schaamt want dat is niet nodig.

Sterkte met de laatste loodjes!
Hopelijk heb je nog wel wat leuke dingen om te doen en anders vriendinnen bellen of ze tijd hebben?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Mei 2023 19:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Wij zijn al 1.5 jaar bezig voor een 2e kindje en vandaag weer ongesteld geworden :( we zijn bezig met een ziekenhuistraject en ik heb er echt zo weinig zin in om weer te starten. Weer die hormooninjecties, vele ziekenhuisbezoeken, vele echo's en veel stress. Ik weet dat het alleen even vandaag zwaar valt en dat ik morgen weer positief ben, maartoch.
Bij dochtertje was ik direct zwanger, dus ik vind dit ook echt tegenvallen. Bovendien is het ook steeds weer het bijstellen van je ideale toekomstplaatje. We wilden er niet te veel tijd tussen, maar inmiddels is dochtertje ook alweer 4 jaar geworden. En ik weet dat dat leeftijdsverschil niet het ergste is, maar nu voelt het allemaal even zwaar :(
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mei 2023 19:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Nou dat is toch ook helemaal niet leuk! Dikke knuffel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Mei 2023 21:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik heb sinds een aantal maanden één dag per week vrij terwijl mijn kinderen dan op de opvang zijn. In theorie komt er toch vaak iets tussen waardoor ik niet alleen ben. Ik weet dat het zijn vruchten afwerpt (ook voor de kinderen) maar ik blijf er een oordeel naar mezelf over hebben. Het voelt gewoon niet comfortabel. Zo stom en niet helpend!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Mei 2023 21:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Oh wat heerlijk! Ik heb dat een paar weken gehad. En idd, vaak moest ik toch iets en was het niet echt vrij. Maar die dingen hoefden dan niet op dagen dat ik met de kinderen was. En dat was dan ook in hun voordeel. Ben ook es een halve dag naar de sauna geweest toen, zo fijn! En ook dat doe ik anders op momenten dat ze niet bij de opvang zijn. Dus al met al maakt het dan weinig uit of ze op de opvang zijn, of dat ik voor een ander moment oppas zou zoeken. Zo keek ik er dan ook echt naar. En met de keus een std vrije dag te hebben, kun je verder voor iedereen meer rust creëren. Doe je goed👌.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Mei 2023 23:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Zwanger worden biechtje. Herkenbaar. Hier inmiddels al ruim 2,5 jaar bezig. Zoon is inmiddels ook ruim 4. En ook bij hem was het eigenlijk direct raak. Tel daarbij vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, een meerling zwangerschap met lege vruchtzakjes en een hele vroege miskraam op en de ellende is compleet. Ik weet dus hoe je je voelt. Zwaar klote. Voor een kindje in 2022 zitten een aantal dames waarbij het ook moeizaam gaat. Misschien wil je daar mee schrijven?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2023 10:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Biechtje schreef:Ik ben hoog zwanger en ben het zo zat. Mijn lichaam geeft nog 0 signalen van een naderende bevalling. Behalve s nachts af en toe wat harde buiken en voorweeen. Het is gewoon zo pittig en ik kan fysiek zo weinig nog.


Ik ben het ook zat hoor. Buiten adem om niks, buik zit in de weg, rug doet zeer. Moet nog wel wat dingetjes doen maar die baby mag van mij ook wel komen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 22 Mei 2023 10:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Biechtje schreef:Wij zijn al 1.5 jaar bezig voor een 2e kindje en vandaag weer ongesteld geworden :( we zijn bezig met een ziekenhuistraject en ik heb er echt zo weinig zin in om weer te starten. Weer die hormooninjecties, vele ziekenhuisbezoeken, vele echo's en veel stress. Ik weet dat het alleen even vandaag zwaar valt en dat ik morgen weer positief ben, maartoch.
Bij dochtertje was ik direct zwanger, dus ik vind dit ook echt tegenvallen. Bovendien is het ook steeds weer het bijstellen van je ideale toekomstplaatje. We wilden er niet te veel tijd tussen, maar inmiddels is dochtertje ook alweer 4 jaar geworden. En ik weet dat dat leeftijdsverschil niet het ergste is, maar nu voelt het allemaal even zwaar :(


Sterkte en een knuffel! Ook voor jou JustmeDaan. Voelt dubbel om dan te klagen omdat ik hoogzwanger ben, :nopompom:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 25 Mei 2023 18:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ja ik ga eerlijk zeggen dat ik wel moeite heb met zulke dingen ja. En ik gun het je van harte dat je zwanger bent, maar wat zou ik graag mopperen dat het zwaar werd zeg. Net ook weer een zwangerschapsaankondiging op facebook dat helpt ook niet echt mee aan mijn gevoel. Nou 2DPO hier dus we weten over een dag of 7 wel weer meer denk ik zo.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Mei 2023 22:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Jullie hebben ten minste nog een kans zo ongeveer iedere maand om zeker te worden. Genoeg mensen die nog geen kinderen hebben, die kans niet eens hebben ook al zouden ze het heel graag willen en dat wordt nauwelijks tot nooit bij stil gestaan.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 26 Mei 2023 05:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

En toch vind ik dat je ook best mag klagen hoor over je zwangerschap, Beachgirl. Jij kan er toch niks aan doen dat het bij ons niet lukt. En zwanger zijn lijkt mij ook wel zwaar op sommige momenten.
En biechtje, sterkte je bent welkom in het topic wat justmedaan ook zegt.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Mei 2023 06:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Dan kan je nooit meer mopperen over iets, want er zijn altijd mensen die door bijvoorbeeld ziekte of een handicap of iets anders niet kunnen mopperen waarover jij moppert. Dan mag je ook niet mopperen over een slechte haardag of over de kapper, want er bestaan ook mensen die kaal zijn. Niet klagen over je werk/baan, want er zijn mensen die geen werk hebben/kunnen vinden.
Ieder huisje heeft z'n kruisje.

En daarnaast zijn de laatste weken van een zwangerschap gewoon zwaar, daar mag best over gemopperd worden.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 26 Mei 2023 08:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ja en dit is toch het biechttopic. Als je nou klaagt over je zwangerschap in het moeilijk zwanger worden topic, is dat inderdaad ongepast. Hier mag het er beide zijn, lijkt me. Overigens werd ik heel moeilijk (blijvend) zwanger, en vond ik hoogzwanger zijn alsnog super zwaar. En daar heb ik ook genoeg over geklaagd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2023 08:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik snap prima dat het je soms aanvliegt. Ik heb dat zelf ook, ik wil heel graag kinderen en ik heb het er in mijn vriendengroep echt wel lastig mee gehad dat op een gegeven moment de ene naar de andere vertelde zwanger te zijn. Niet dat ik het ze niet gun, maar ook omdat er dan bij mijzelf een bepaald gevoel van gemist ontstaat. Ik heb dat nu zelfs bij het typen van dit bericht. Maar inderdaad, we leven tegenwoordig een in een maatschappij waar bijna niks meer gezegd mag worden, want daarmee kan je iemand anders verdriet doen. Ja, je eigen verdriet dan?

En als je zwanger bent en tegen het einde loopt, dan kan ik mij wel voorstellen dat je er klaar mee bent. Dat je, je minimensje wilt leren kennen. Ik ben ook van mening dat je die fase van een zwangerschap moet krijgen, om zo de angst voor de bevalling op de achtergrond te krijgen. Doordat je er mentaal zo klaar mee bent, ben je mentaal sterker bij je bevalling. Dus ook dan heb je recht om dat uit te spreken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 26 Mei 2023 11:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik zeg ook niet dat ze niet mag klagen toch? Ik zeg alleen dat ik het ook zo graag zou willen maar ook dat mag dan blijkbaar weer niet gezegd worden. En Fred denk je dat ik dat niet weet? Echt wat ben je toch een hork. Maar een kind hebben maakt de wens voor een tweede niet kleiner of anders, sterker nog het maakt het alleen maar groter voor mij omdat ik weet wat het is, hoe het voelt enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 26 Mei 2023 11:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

@biechtje met kind op de opvang en zelf vrij. Wij hebben dit ook gedaan de jongste naar de opvang en de oudste op school. Daardoor een halve dag per week alleen vrij ik. Wat een verademing. Ik werk dan extra, maak het huis een beetje schoon en plan mijn afspraken in die nodig zijn. Perfect dus geniet er van!

@discussie hoogzwanger Vs onvruchtbaarheid, ik was het vorige hoogzwangere biechtje die er klaar mee was. Ben gelukkig bevallen inmiddels. Na vorig jaar een bbz gehad te hebben (toen ook hierover gepost). Het blijft appels met peren vergelijken. Allebei de gevoelens mogen er zijn.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 26 Mei 2023 11:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Het lijkt mij eerder een logische soort van jaloezie. Je zou willen dat je kon klagen en als het je gegund is om zwanger te mogen raken na een lange tijd en moeizame periode dan klaag je vast ook op een bepaald moment inderdaad. Ze zegt inderdaad dat ze er moeite mee heeft maar dat is in reactie op voorgaande post wat het verhaal ook compleet logisch maakt. We moeten het niet uit de context halen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1677

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 26 Mei 2023 12:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

Ik vond dat jij juist reageerde op de forummer boven jou en dat je eerlijk antwoord gaf dat je het daar soms moeilijk mee had. Geen aanval of iets, echt alsof jullie beide aan het klagen waren maar wel begrip hadden voor de ander.

*weg*
Laatst gewijzigd door Siesa op 27 Mei 2023 18:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers