Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het tattoo topic

<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 507

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 06 Mei 2023 19:21

Re: Het tattoo topic

Heel mooi Chava!
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 899

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 06 Mei 2023 19:54

Re: Het tattoo topic

Heel mooi Chava!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Mei 2023 22:12

Re: Het tattoo topic

Prachtig!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Mei 2023 22:45

Re: Het tattoo topic

Heel mooi en symbolisch!
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 07 Mei 2023 08:49

Re: Het tattoo topic

Thanks!

Wat het nog symbolischer maakt, is dat op de grafsteen de namen van mijn ouders in hun eigen handschrift staan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 07 Mei 2023 13:58

Re: Het tattoo topic

Ik dacht gisteren nog aan je, Chava, wilde vragen of het nog gelukt was deze week. Maar hier dus het antwoord. Prachtig geworden! Heel bijzonder om ze zo vlakbij elkaar te dragen. En zeker mooi en symbolisch dat hun namen ook op hun grafsteen in hun eigen handschrift staan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mei 2023 15:37

Re: Het tattoo topic

Mooi Chava!

Wil er zelf ook weer 2 laten zetten.
De ene is een quote uit een liedje. Hiervoor ben ik alleen nog op zoek naar het juiste lettertype.

De andere wordt een bosje veldbloemen met in ieder geval een klaproos en een vergeet-mij-nietje. Voor deze twijfel ik vooral over de plek. Wil ‘m het liefst op de buitenkant van m’n onderarm maar twijfel hoe die dan moet komen. Rechtop als ik m’n arm strek of juist rechtop als ik m’n arm buig (en ‘m dus zelf recht op kan zien). 🙄🤔
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 14 Mei 2023 07:26

Re: Het tattoo topic

Mooie tattoo's zitten er tussen.

Sinds afgelopen september mijn eerste tattoo.
Liep al jaren met een lay-out van de tattoo rond.
Afgelopen september eindelijk laten zetten.

Het zijn 2 pijlen, maar de lijn van de pijlen zijn de namen van de kinderen in morse.
Zo blij mee. Zit op mijn ellepijp.
Helaas geen foto van.

2de komt ooit. Wordt dan de handtekening van mijn vader.
Zit een verhaal achter dat ik zijn handtekening graag wil.
2 jaar geleden heeft mijn vader 2x een hartinfarct gehad. Zo plots van een gezonde man naar een hartpatiënt.
Ik heb ooit zijn handtekening vervalst, iets met een slecht rapport op de middelbare school, waar ouders voor moesten tekenen.
Zijn handtekening was ontzettend moeilijk om te vervalsen. Mijn vader weet niet dat ik dit gedaan heb. Zijn handtekening vind ik gewoon mooi.
Ook is mijn vader erg tegen tatoeages. Hij vind het niet mooi. Verminking van lichaam en vind het asociaal, iets met generatie, zelfde geldt voor piercings.Tattoo die ik nu heb vind hij ook niet mooi, kijkt er ook niet naar.
Daarom wil ik dit laten tatoeëren.
Wanneer hij er niet meer zal zijn, laten mijn zus en ik beide zijn handtekening zetten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Mei 2023 09:21

Re: Het tattoo topic

Maar Saji, klinkt alsof je vader die tattoo niet een mooi eerbetoon zal vinden? Waarom dan toch?
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 14 Mei 2023 10:04

Re: Het tattoo topic

-
Laatst gewijzigd door Saji op 14 Mei 2023 21:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 14 Mei 2023 10:06

Re: Het tattoo topic

Hij vind het een verminking van je lichaam.
De kinderen hun naam vind hij al een not done.
Weet gewoon dat hij dit ook niet mooi gaat vinden.
Zou ik hem uitleggen waarom ik dit graag wil, staat hij er nog niet achter. Eerdere post is niet de enige reden, er zijn redenen genoeg waarom ik dit graag wil.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Mei 2023 12:33

Re: Het tattoo topic

Maar als je iemands naam of handschrift laat tatoeëren doe je dat toch als eerbetoon aan die persoon? En ter nagedachtenis bij een overleden iemand. Daarom snap ik niet waarom je dat zou dan als je weet dat de persoon in kwestie het verschrikkelijk zou vinden. Maar goed, als het voor jou goed voelt
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Mei 2023 14:25

Re: Het tattoo topic

Ik snap het wel. De bloemen die ik wil zetten staan ook voor mijn ouders (hun beide geboortebloem en die van de maand waarin zij zijn getrouwd). Mijn ouders vinden het ook zonde en 3x niks, maar het is míjn eerbetoon aan hun, en dit past bij mij. Of zij er nou achter staan of niet maakt dan toch niks uit?

Een ander draagt een as sieraad bijvoorbeeld. Hoe iemand een dierbare eert is persoonlijk en staat - in mijn ogen- los van of die dierbare het wel of niet mooi (genoeg) vindt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 14 Mei 2023 21:51

Re: Het tattoo topic

Het is voor mezelf, een ander hoeft het niet mooi te vinden.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 15 Mei 2023 20:43

Re: Het tattoo topic

Toen mijn vader ziek werd, heb ik hoop geloof liefde laten zetten (in 1 symbool) op de binnenkant van mijn arm, net boven de elleboog. Mijn vader hield niet van tattoos, maar toen ik hem liet zien en de betekenis vertelde was hij ontroerd en vond hij hem mooi.

Ik heb hem inmiddels 10 jaar. De lijntjes zijn niet heel dun meer en hij had strakker gezet kunnen worden, maar ik ben er nog steeds blij mee. Hij zit vrij verstopt, maar soms zoek ik hem even op en wrijf er even over en dan denk ik even bewust aan mijn vader.

Ondanks dat anderen hem soms niet mooi vinden en dat ik zelf ook echt wel mooiere heb gezien, blijft hij voor mij mooi en speciaal.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 15 Mei 2023 21:58

Re: Het tattoo topic

Saji, helemaal eens met jou. Je neemt toch een tattoo omdat je het zelf mooi vindt, niet voor een ander. Mijn man vindt het ook niks, maar vindt dat hij het me niet kan verbieden. Ik denk dat mijn ouders het ook niet mooi vinden of zullen waarderen, maar dat boeit me echt niets.

Alexis, klinkt als een mooie tatoeage met een mooie betekenis voor jou.

Ik heb een ander idee moeten verzinnen, want het symbool dat ik had gevonden had een andere betekenis. Plus het was een Arabische tekst en geen symbool haha. Maar goed, ik ben er nu uit. Ik ga de gladiool en het symbool combineren dus dat wordt 1 tattoo. En de andere staat symbool voor de kinderen: hun geboortebloemen en evt eerste letter van hun naam (of hele naam, ben ik nog niet helemaal uit).
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 07 Jun 2023 19:17

Re: Het tattoo topic

Nog twee dagen, dan is het zover! Spannenddd! Ontwerp is goedgekeurd, zo mooi! Heb er zin in!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jun 2023 09:31

Re: Het tattoo topic

Spannend Giselle!

Ik heb een afspraak gemaakt voor na m'n vakantie, eind augustus :banaan:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Jun 2023 11:15

Re: Het tattoo topic

Leuk OLL! Wat wordt het?

Ik heb nog een stom ding en dat is dat ik toch wel bang ben voor de mening van mijn ouders. Morgen worden de tattoos natuurlijk gezet, zaterdag zie ik mn ouders tijdens danswedstrijd van dochter. Ga ik ze er op dat moment mee laten confronteren met alle gevolgen van dien (geen idee hoe ze gaan reageren namelijk) of vertel ik van tevoren (dus ergens vandaag of in ieder geval voor ik ze zaterdag zie) dat ik ze ga laten zetten/heb laten zetten?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Jun 2023 11:47

Re: Het tattoo topic

Spannend giselle, ik ben heel benieuwd!

Ik heb destijds niemand verteld dat ik een tattoo liet zetten. Ja mijn vriend wist het. Mijn vader had er een zeer sterke mening over, maar mijn zusje had toen al twee tattoos en nadat mijn vader zijn mening daarover had verkondigd, was het daarmee ook klaar. Dus ik ging er vanuit dat het mee zou vallen 😁 oh en mijn beste vriendin wist het. Maar ook omdat een andere vriendin van ons bezig was met haar hele rug vol laten tatoeëren in diezelfde periode en die was enorm fanatiek met foto's en updates ervan dat ik dat gewoon irritant vond. Kwam over als aandachtstrekkerij zeg maar. Ik deed het voor mezelf en het boeide me dus niet wat anderen ervan vonden.
december 2016
juli 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jun 2023 11:59

Re: Het tattoo topic

Aangezien jij zeker weet dat je ze graag wilt en vastbesloten bent ze morgen te laten zetten, zou ik het gewoon zaterdag laten zien. Anders word je misschien nog in twijfel gebracht of heb je er geen fijn gevoel meer bij. Ze hebben zich er gewoon bij neer te leggen.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jun 2023 11:59

Re: Het tattoo topic

Ben erg benieuwd trouwens, dus wel even showen hè!
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Jun 2023 12:02

Re: Het tattoo topic

Jullie hebben gelijk, ze hebben het maar te accepteren. Ik ben 38, geen 8 haha. Niks meer over me te zeggen.

En natuurlijk kom ik ze showen! Ga ze ook op insta zetten, daar zien mn ouders het dan misschien al haha 😅
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jun 2023 13:01

Re: Het tattoo topic

Eens met Bliss.

Ik heb het laastst wel al aan mn ouders verteld omdat het gesprek toevallig zo liep (we zaten in de stad een ijsje te eten naast een nieuwe tattoo shop en mn moeder zei daar wat over). Ze hebben er ook altijd een sterke mening over, maar ze snappen achter allebei mijn huidige tattoo's wel mijn beweegredenen. Dus toen ik ze vertelde dat ik er nu direct 2 laat zetten wilden ze wel direct weten wat dan voor mij de betekenis er achter is voordat ze hun mening konden geven.

Mijn vorige tattoo heb ik trouwens laten zetten zonder het eerst aan mn ouders te vertellen en dat voelde toch ook wel wat raar ofzo. En dat terwijl ik toen idd ook al 34 was :palm:

Op mn rechter onderarm komen een paar klaprozen. Deze staat voor mijn ouders (klaproos is mijn favoriete bloem en de bloem van augustus, de maand waarin ze zijn getrouwd).

Op mn andere arm komt een quote uit een liedje van Dermot Kennedy. Deze tekst zei mijn man heel vaak tijdens mijn burn-out (en eigenlijk tot nu toe nog steeds heel vaak) en betekent daardoor veel voor me. Ik twijfel hier alleen nog een beetje over de plaatsing op mn arm.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jun 2023 13:03

Re: Het tattoo topic

Leuk OLL! Ga je eigenlijk naar de vrouw waar ik ook mijn bloementattoo heb gezet (volgens mij zag ik een keer dat je haar volgt), of heb je een andere shop gevonden?
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers