Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer bed/box omlaag?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Dec 2013 11:23

Wanneer bed/box omlaag?

Wanneer ging bij jullie de box/het bedje omlaag?

R. is bijna 8 maanden en volgens mijn moeder is het echt de hoogste tijd om het bedje en de box naar beneden te doen. R. kan nog niet rollen, zitten, staan, tijgeren en kruipen. Ze ligt elke ochtend zoals ik haar 's avonds heb neergelegd. Ze gaat het bedje nog niet door.

Hebben jullie vooral op leeftijd gelet of op wat je kindje al kan? En moet ik er bang voor zijn dat ze ineens gaat staan en uit bed valt?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Dec 2013 11:25

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Hier hebben we het gedaan toen ze kon optrekken. Toen werd het gevaarlijk omdat ze eroverheen kon vallen. Eerder deed ze nog niets dus hebben we het gewoon nog niet gedaan.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Dec 2013 11:26

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Wij hebben er opgelet wanneer hij wat kon, toen hij kon zitten is het bed volgens mij omlaag gegaan, dat was rond de 10 mnd geloof ik.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Dec 2013 11:27

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Ik heb gekeken wanneer ze een beetje aanstalten ging maken om dingen te doen. Dus toen ze ging proberen op te trekken/zitten heb ik alles meteen omlaag gezet. Aangezien het toch niet meteen lukte, was dat nog op tijd.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 09 Dec 2013 11:29

Re: Wanneer bed/box omlaag?

F kon al met 5 maanden rollen, maar pas toen hij zich ging optrekken, ging hier alles omlaag. Zijn bedje had nog een tussenstand, dus stond niet meteen laag. Daar heb ik heel lang over moeten zeuren bij mijn vriend, dat die helemaal omlaag ging, maar pas toen F eruit wist te klimmen, en dus uit zn bed viel, heeft mn vriend het bedje eindelijk helemaal omlaag gezet... Mn vriend had pas 's avonds tijd daarvoor, F heeft toen zijn middagdutje in het campingbedje gedaan.

Oftewel: wij keken naar wat hij kon, niet naar zn leeftijd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem85

Bericht 09 Dec 2013 11:32

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Hier in de tussenstand gezet bij 10 maanden pas denk ik, toen hij ging optrekken. Kort daarna helemaalnaar beneden.
Hij kon tot 10 maanden ook niet zitten
<<

ChiQ

Bericht 09 Dec 2013 11:33

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Bij ons al met 4 maanden maar Julian stuiterde al zowat dus ja hoog tijd. Ik zou het wel doen hoor, Jade. Je hoort wel eens verhalen dat kinderen zo in ene dingen kunnen opeens, dus ik zou het gewoon omlaag gooien.
<<

ChiQ

Bericht 09 Dec 2013 11:35

Re: Wanneer bed/box omlaag?

ChiQ schreef:Bij ons al met 4 maanden maar Julian stuiterde al zowat dus ja hoog tijd. Ik zou het wel doen hoor, Jade. Je hoort wel eens verhalen dat kinderen zo in ene dingen kunnen opeens, dus ik zou het gewoon omlaag gooien.


Julian was trouwens 6 maanden en zat op de grond te spelen, ik ging naar de keuken en hoor hem opeens een inspanningsgeluid maken, kijk ik om het hoekje, stond hij gewoon tegen de poef op.
<<

Anoniem106

Bericht 09 Dec 2013 12:36

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Ik heb de foto's er op nagekeken. Met 6 maand staat het bedje nog hoog en met nog 9 maand staat de box laag. Dus ergens daar tussen in zal alles omlaag zijn gegaan.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Dec 2013 12:39

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Wij gaan het naar beneden doen als hij zich op gaat proberen te trekken. Nu ligt hij nog lekker in de box tv te kijken, dat gaat op de lage stand niet zo goed ;).
In bed probeert hij ook nog niks, dan vind ik het met de nachtvoedingen makkelijker als ik hem niet zo laag hoef te pakken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Dec 2013 13:30

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Ik keek ook niet naar de leeftijd maar naar wanneer hij wat ging doen. Toen hij begon met optrekken heb ik zijn bedje en de box naar beneden gedaan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 09 Dec 2013 13:31

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Volgens mij toen hij zelf kon gaan zitten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Dec 2013 13:37

Re: Wanneer bed/box omlaag?

hmm allemaal dus een beetje wanneer je kindje eventueel uit bed zou kunnen vallen.

Mijn moeder is dus bang dat ze ineens iets kan, zonder dat ze eerst flink gaat oefenen. Zelf ben ik er wat minder bang voor, maar ik wil natuurlijk niet dat ze uit bed valt. Het lijkt me vlakbij de grond alleen wat kouder als een stukje hoger.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Dec 2013 14:58

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Toen ze gingen zitten, heb ik de box en het bedje het eerste stuk omlaag gedaan en toen ze gingen optrekken/staan helemaal naar beneden.
Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Dec 2013 21:33

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Roze schreef:Ik heb gekeken wanneer ze een beetje aanstalten ging maken om dingen te doen. Dus toen ze ging proberen op te trekken/zitten heb ik alles meteen omlaag gezet. Aangezien het toch niet meteen lukte, was dat nog op tijd.


Hier ook zo.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Dec 2013 21:38

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Met een maand of 9 toen ze in de box ineens ging staan. Dat gebeurde vlak voor het avondeten. We hebben toen meteen s avonds haar bedje omlaag gedaan. En de box en of twee dagen later.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem166

Bericht 09 Dec 2013 22:08

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Ik weet het tijdstip niet precies meer, maar het was toen mijn dochter aanstalten maakte om te gaan staan. Zelfstandig zitten deed ze nog niet, maar ze begon zich wel op te trekken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 09 Dec 2013 22:49

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Met alleen rollen en het bedje doorgaan heb ik het bedje nog niet omlaag gezet. Toen er nog meer actie inkwam wel. Maand of 2 geleden.
Box staat nog wel hoog, ze zit daar niet veel in, en vask ben ik toch in de buurt. Doe dat pas als ze daadwerkelijk kan optrekken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Dec 2013 02:14

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Ik heb allebei gedaan op 't moment dat L. Ondernemender begon te worden. 'T was nog niet nodig geweest. Ik denk echt wel dat je het aan je kind merkt hoor of hij/zij misschien zulke dingem kan gaan doen. Kijk L. kan het nog niet maar is zo aan het rollen en doen dat hij zich misschien binnenkort een keer optrekt, dan wacht ik niet tot hij dat ook daadwerkelijk doet natuurlijk. Maar R. Maakt nog geen aanstalten en ik denk dat jij als moeder echt wel kunt beoordelen hoe ver ze daar mee is. Ik bedoel, een kindje wat nog bijna niets doet gaat echt niet ineens staan.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 10 Dec 2013 08:57

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Misschien kan het toch geen kwaad om het te doen. Wij hebben het bedje en de box eerst op de tussenstand gezet. Gisteravond stond Mikey opeens recht overeind in de box, omdat hij zich op had getrokken. De box hebben we toen per direct helemaal omlaag gezet. Het bedje moet ook, maar hij slaapt er momenteel toch even niet veel in. Is wel de bedoeling dat uiterlijk dit weekend omlaag te zetten. Je weet inderdaad maar nooit, voor hetzelfde geld besluit ze 's nachts ineens dat ze zich op kan trekken, als je er niet bij bent. Heb je ook een tussenstand op het bedje, dan zou ik het daar gewoon even op zetten.
A.K.A Slaatje

]
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Dec 2013 10:26

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Wij hebben maar 2 standen op het bedje volgens mij. Ze ligt in ieder geval in het midden van het bedje!

Bedankt voor alle reacties! Wij gaan nog even wachten, sowieso met de box.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Dec 2013 11:04

Re: Wanneer bed/box omlaag?

@Venzje, maar Mikey is én een stuk ouder én overduidelijk verder in zijn bewegelijkheid. Hij ging zelfs al stappen aan de hand laatst. De dochter van Jade doe dat allemaal niet helemaal niet.
De box heb ik ook naar de middenstand gezet trouwens en hij sliep nog in de wieg, toen hij ging rollen en er bijna niet meer inpaste heb ik een ledikantje gekocht en die gelijk op de laagste stand gezet. Het had nog een paar weekjes gekund, maar nu zie ik hem binnenkort wel eens optrekken aan de spijlen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Dec 2013 12:00

Re: Wanneer bed/box omlaag?

Ja, R. is niet zo heel snel, en ze beweegt wel, maar juist doordat ze wel probeert te rollen en ik zie dat het nog niet lukt, ben ik er niet zo bang voor dat ze ineens dingen gaat doen.

Goed in de gaten houden dus!

En Mikey is ook 1,5 maand ouder dan R. he ;).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi