Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 02 Mrt 2023 17:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Inderdaad, geen geheim van maken en vertellen als het ter sprake komt of als je officieel wilt gaan samenwonen. Dan lijkt het me ook wel belangrijk financiën met elkaar te bespreken want wie weet heeft hij wel een dikkere schuld dan jij.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Mrt 2023 19:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn vriend heeft mij na een half jaar in de relatie verteld een schuld(je) te hebben. Ik schrok daar eerst van, maar hij heeft uitgelegd hoe het kwam (scheiding/tegenvallers qua uitgaven) en dat hij nog een jaar moest aflossen en er daarna vanaf was. Het heeft mij wel even bezig gehouden, maar aan de andere kant is hij wel eerlijk geweest en het is voor mij geen rede geweest om de relatie te verbreken. En inderdaad we hadden het over samenwonen etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Mrt 2023 20:55

Jaloers of wat is het?

Sinds 6 maanden heb ik een nieuwe vriendin. De relatie gaat fantastisch, het klikt gewoon. We wonen niet samen maar wel bij elkaar in de buurt. Het gaat om een monogame relatie.

We hebben allebei al enkele serieuze relaties achter de rug en dus ook allebei wat bagage. Maar ook dat mag de pret niet bederven en we zijn 100% open en eerlijk tegenover elkaar.
Nu is er 1 ding waar we (vooral ik) tegenaan lopen en ik wou het in deze groep gooien om wat advies of andermans mening te krijgen.

Voor mij heeft zij een kortstondige relatie gehad (pakweg 6 maanden) die echter op niets uitliep. Volgens haar is het een leuke man maar geen "relatiemateriaal". Wel iemand waarmee leuk te praten valt en goed gevoel voor humor heeft. Maar hij heeft/maakt weinig tijd voor een relatie en bovendien nogal narcistische trekjes (volgens haar). Ze hebben toen samen besloten niet door te gaan als stel maar wel als vrienden contact te houden.

Enkele maanden later hebben mijn vriendin en ik dus elkaar ontmoet en sindsdien zijn we haast niet bij elkaar weg te slaan.
Sinds we elkaar kennen blijft ze echter contact hebben met die bewuste ex. Zo ongeveer elke 2 maanden spreken ze af (hij neemt telkens het initiatief). Dat gaat van samen koffie drinken, tot zelfs een dinertje of film samen. Naast praten gebeurt er helemaal niets, geen zoenen, geen handje vasthouden of meer. Hij is overigens nog steeds single.
Alhoewel ik haar volkomen vertrouw (hem niet want ik ken hem niet), heb ik hier toch bijzonder veel moeite mee. Ik heb dit ook met haar besproken in alle openheid. Zij toont begrip en wil desnoods totaal kappen met hem maar ze vindt het (terecht) niet leuk dat ik haar op die manier beknot in haar vrijheid. En vraagt zich af of ik twijfel aan haar trouw.
Ik heb dit nooit eerder ervaren en weet dus ook niet zo goed hoe hiermee om te gaan. Ben ik (te) jaloers? Of wat kan de reden zijn dat ik me daar zo slecht bij voel? Het voelt bvb. gewoon niet leuk om thuis alleen op de bank te zitten wanneer zij een leuke tijd heeft samen met haar ex. Er is verder niets wat hen bindt (het was slechts een korte relatie). Alleen al het feit dat zij op die momenten blijkbaar liever zijn gezelschap verkiest dan het mijne vind ik gewoon vervelend.
We hebben het er ook al over gehad dat we eventueel met zijn drie ergens samenkomen maar ook daar heb ik geen zin in. Er zouden dan waarschijnlijk allerlei beelden voor mijn ogen flitsen waar ik liever niet aan denk.

Overdrijf ik volgens jullie of wat is jullie kijk hier op? Moet ik doorzetten en haar toch vragen hem niet langer te zien of moet ik gewoon ruimdenkender zijn en haar alle vrijheid gunnen? In het laatste geval, hoe kom ik dan van mijn jaloersheid af?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mrt 2023 21:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Misschien moet je voorstellen dat je hem wilt leren kennen.
Ik heb ook zo een vriend. Vanaf het begin 2 handen op 1 buik maar totaal geen relatie materiaal. En dat hebben wij ook twee kanten uit uitgesproken.
Later leerde ik mijn vriend kennen, Maar ik spreek nog steeds af met deze vriend. Dagje Efteling of gewoon samen lunchen.
Mijn vriend heeft deze vriend leren kennen en ziet echt dat het een vriendschap is waar hij niks voor hoeft te vrezen. Hierdoor kan ik met deze vriend afspreken zonder schuld gevoel.

Misschien door de man te leren kennen kan je zelf zien dat je niks hoeft te vrezen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 26 Mrt 2023 21:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Je hebt aangegeven dat jij je er niet prettig bij voelt. Als ik haar was zou dat voor mij genoeg reden zijn om de vriendschap met de ex te eindigen. Het was maar een kortstondige relatie en de vriendschap lijkt ook redelijk oppervlakkig (1x in de 2 maanden). Ook is het nog een "verse" ex dus ik zou me best kunnen voorstellen dat mijn partner zich daar ongemakkelijk bij voelt.

Kan zij zich er niks bij voorstellen hoe jij je voelt? Heeft ze daar wat over gezegd?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Mrt 2023 21:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Max schreef:Je hebt aangegeven dat jij je er niet prettig bij voelt. Als ik haar was zou dat voor mij genoeg reden zijn om de vriendschap met de ex te eindigen. Het was maar een kortstondige relatie en de vriendschap lijkt ook redelijk oppervlakkig (1x in de 2 maanden). Ook is het nog een "verse" ex dus ik zou me best kunnen voorstellen dat mijn partner zich daar ongemakkelijk bij voelt.

Kan zij zich er niks bij voorstellen hoe jij je voelt? Heeft ze daar wat over gezegd?


Jawel, dat begrijpt ze. Maar ze is zelf in dubio. Niemand wordt graag beperkt in zijn doen en laten. Dus ik probeer haar kant ook te begrijpen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Mrt 2023 21:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Klinkt alsof jullie er goed over kunnen praten en elkaar serieus nemen. Lijkt me een goed uitgangspunt.
Ik snap dat het voor jou in deze situatie niet fijn voelt. Maar hoe zie je dat dan verder voor je? 'Mag' ze als het aan jou ligt dan vanaf nu geen mannelijke vrienden meer maken? Of is het dit specifieke geval met het recente dating verleden? In dat geval is voorstellen hem te leren kennen denk ik geen gek idee.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Mrt 2023 23:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Joey schreef:Klinkt alsof jullie er goed over kunnen praten en elkaar serieus nemen. Lijkt me een goed uitgangspunt.
Ik snap dat het voor jou in deze situatie niet fijn voelt. Maar hoe zie je dat dan verder voor je? 'Mag' ze als het aan jou ligt dan vanaf nu geen mannelijke vrienden meer maken? Of is het dit specifieke geval met het recente dating verleden? In dat geval is voorstellen hem te leren kennen denk ik geen gek idee.


Het gaat me inderdaad om de vriend waarmee ze recent een relatie had. Mannelijke vrienden maken is geen punt an sich, het feit dat ze samen sex hadden maakt het hele verschil. Precies daarom kijk ik er ook niet naar uit hem te ontmoeten (ben nogal visueel ingesteld).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Mrt 2023 23:07

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Silly-One schreef:Misschien moet je voorstellen dat je hem wilt leren kennen.
Ik heb ook zo een vriend. Vanaf het begin 2 handen op 1 buik maar totaal geen relatie materiaal. En dat hebben wij ook twee kanten uit uitgesproken.
Later leerde ik mijn vriend kennen, Maar ik spreek nog steeds af met deze vriend. Dagje Efteling of gewoon samen lunchen.
Mijn vriend heeft deze vriend leren kennen en ziet echt dat het een vriendschap is waar hij niks voor hoeft te vrezen. Hierdoor kan ik met deze vriend afspreken zonder schuld gevoel.

Misschien door de man te leren kennen kan je zelf zien dat je niks hoeft te vrezen.


Wat ik al schreef. Nu voelt het alsof ik in een boek heb gelezen (zonder details) dat ze het bed deelden. Wanneer ik hem ontmoet wordt het meer een soort film, met veel meer details. Vind ik niet leuk.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 27 Mrt 2023 06:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat vervelend dat jij je zo voelt. Ik denk dat je het niet persoonlijk moet maken (moeilijk!). Ze kiest niet hem boven jou op dat moment en dat jij dan alleen thuis op de bank zit. Denk jij ook zo als ze met een vriendin af spreekt? Ik snap jouw gevoel wel maar ik zou haar niet beperken. Dat moet van haarzelf af komen. Misschien helpt het als ze niet meer zegt wanneer ze met hem af spreekt?

Ik heb ook zo'n vriend gehad en dat is helaas doodgebloed. We kregen beide een relatie en dat in combinatie met onregelmatig werk en een opleiding, was er nog maar weinig tijd. En ik vind dat nog steeds jammer! Het was gewoon fijn om met hem te praten.

Als jullie verder zijn in de relatie, kan het best zijn dat het ook stilzwijgend eindigd. Laat het onderwerp rusten (ook weer zo moeilijk!) en kijk over een tijdje verder.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2023 07:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Je zegt een 'kortstondige relatie' maar jullie hebben op dit moment even lang nog maar een relatie. Just saving.

Kijk, ik zou vooral de reden willen weten waarom het geen relatie is geworden. En als dat dan is dat de ex in kwestie geen tijd had voor een relatie. Dan zou ik hier ook niet blij van worden. Als het was omdat zij geen relatie met hem wilde. Dan zou ik er anders in staan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 27 Mrt 2023 10:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Tabbie schreef:Je zegt een 'kortstondige relatie' maar jullie hebben op dit moment even lang nog maar een relatie. Just saving.

Kijk, ik zou vooral de reden willen weten waarom het geen relatie is geworden. En als dat dan is dat de ex in kwestie geen tijd had voor een relatie. Dan zou ik hier ook niet blij van worden. Als het was omdat zij geen relatie met hem wilde. Dan zou ik er anders in staan.


Hij besteedde weinig tijd/aandacht aan de relatie onder het mom van altijd druk. Liet soms een maand niet van zich horen. Bovendien toonde hij weinig interesse in haar doen en laten (narcistisch noemt mijn vriendin hem). Dat maakte dat ze samen (?) besloten hebben een punt achter de relatie te zetten. Maar wel de vriendschap aan te houden.

Siesa schreef:Misschien helpt het als ze niet meer zegt wanneer ze met hem af spreekt?


Lijkt me geen goed plan. We zijn beiden totaal open in onze (monogame) relatie en dat willen we ook zo houden. Het zou net zo vervelend voor mij zijn mocht ik er achteraf toevallig achterkomen dat ze afgesproken hebben. Bovendien wil ik haar niet opzadelen met stiekem afspraakjes te moeten maken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2023 11:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Dan is er voor die ex nu eigenlijk niet veel verschil tussen hun relatie en nu hun vriendschap.

Ik zou vooral vragen of zij nog gevoelens voor hem heeft.

En nog een bedenking.. waarom zou je met een narcist vrienden willen zijn?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 27 Mrt 2023 12:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Tabbie schreef:Dan is er voor die ex nu eigenlijk niet veel verschil tussen hun relatie en nu hun vriendschap.

Ik zou vooral vragen of zij nog gevoelens voor hem heeft.

En nog een bedenking.. waarom zou je met een narcist vrienden willen zijn?


Behalve dat ze het bed niet meer delen dan...
Ze zegt dat ze geen gevoelens meer voor hem heeft.
Inderdaad goede vraag, waarom wel vrienden willen zijn met iemand die zich opstelt als niet betrokken? Dat zat ik me ook al te bedenken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Mrt 2023 18:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als hij soms een maand niet van zich liet horen is toch geen sprake geweest van een relatie? Maar goed, hoe de status was is verder niet relevant. Ik snap best dat je het niet zo prettig vindt, maar als je jouw vriendin vertrouwt is er toch geen probleem? Dan zou het niet moeten uitmaken hoe hij is.
Ik zou haar niet vragen hem niet meer te zien. Zelf zou ik dat echt niet tof vinden, is m.i. toch een teken van wantrouwen. En er dus niets meedoen verder, je hebt al aangegeven je er niet prettig bij te vinden. Het is dan aan haar wat ze er meedoet.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 28 Mrt 2023 11:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou er ook moeite mee hebben. Inderdaad, niet met een vriendschap met een man op zich maar wel met de vriendschap die ze nu heeft. Ze hebben besloten geen relatie aan te gaan omdat hij geen tijd maakte en narcistisch was maar nu heeft ze op die basis een vriendschap met hem en spreekt ze alleen af als hij initiatief neemt. Dat lijkt me toch ook geen gezonde basis voor een vriendschap? Daardoor zou ik gaan twijfelen of ze inderdaad niet nog bepaalde gevoelens voor hem heeft maar wat je zegt, je wilt haar ook niet beperken in haar vrijheid en dat moet je ook niet doen. Ik zou vooral deze vragen voor haar hebben en dan hopen dat ze zelf inziet dat de vriendschap ook wel een beetje gek is.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 28 Mrt 2023 12:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

DronkenTaart schreef:Ik zou er ook moeite mee hebben. Inderdaad, niet met een vriendschap met een man op zich maar wel met de vriendschap die ze nu heeft. Ze hebben besloten geen relatie aan te gaan omdat hij geen tijd maakte en narcistisch was maar nu heeft ze op die basis een vriendschap met hem en spreekt ze alleen af als hij initiatief neemt. Dat lijkt me toch ook geen gezonde basis voor een vriendschap? Daardoor zou ik gaan twijfelen of ze inderdaad niet nog bepaalde gevoelens voor hem heeft maar wat je zegt, je wilt haar ook niet beperken in haar vrijheid en dat moet je ook niet doen. Ik zou vooral deze vragen voor haar hebben en dan hopen dat ze zelf inziet dat de vriendschap ook wel een beetje gek is.


Ik heb haar hiernaar gevraagd (ze heeft overigens ook toegang tot deze post). Ze heeft me verduidelijkt dat hij niet zo zeer narcistische dan wel autistische trekjes had. Ze was inderdaad verliefd op hem maar beweert dat dit niet langer het geval is.
Ze weet ook hoe ik me voel bij deze vriendschap maar ik slaag er niet in haar uit te leggen waarom ik me zo oncomfortabel voel erbij. Zij ziet geen probleem. Misschien is er ook geen probleem en maak ik er een van. Ik ga louter af op mijn eigen gevoel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2023 12:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik snap je gevoel hierin wel hoor. Zou ik ook lastig vinden. Als ik haar was zou ik afvragen of het het waard Is. Die vriendschap klinkt niet bijzonder gefundeerd dus de vraag is dan of dat het waard is door te zetten als haar vriendin er niet blij mee is. Snap wel dat dat voor haar ook lastig is hoor.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mrt 2023 14:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Natuurlijk ziet zij het niet, maar zij zit niet in de situatie met gevoelens waarin jij door haar zit.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Mrt 2023 14:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Tabbie schreef:Natuurlijk ziet zij het niet, maar zij zit niet in de situatie met gevoelens waarin jij door haar zit.


Ondertussen heeft mijn vriendin enkele van haar vriendinnen geconsulteerd, naar aanleiding van onze recente gesprekken. En tot haar eigen verrassing delen zelfs de meer feministisch geïnspireerden ook mijn mening. Dan was mijn gevoel toch zo gek nog niet...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Mrt 2023 15:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Precies
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Apr 2023 20:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik ben al bijna twee jaar verliefd op iemand. Hij is getrouwd met kinderen. Ik ben getrouwd met kinderen. Ik ken zijn vrouw en kinderen ook en hij kent mijn man en kinderen ook. Ik wil er geloof ik ook niet echt wat mee doen. In mijn hoofd fantaseer ik er op los. Op seksueel gebied heb ik nog nooit zulke fantasieën gehad en ik fantaseer wel over hoe het zou zijn om echt samen te zijn. Maar puntje bij paaltje zou ik het niet kunnen of willen. Want ik wil geen vreemdgaande vrouw zijn. Ik wil zijn gezin niet kapot maken en mijn eigen gezin ook helemaal niet. En ik houd gewoon van mijn man en wil helemaal niet weg bij hem. Ik doe er dus niets mee. Maar de verliefdheid blijft. Het bestaat gewoon en soms vlamt het ineens heel erg op en soms sluimert het.
We zien elkaar sporadisch en dat blijft ook zo bestaan. We hebben een goede band. Of we echt flirten weet ik niet zo goed omdat ik er niet helder over kan nadenken door de verliefdheid.

Hoe kan ik nu het beste verder? Ik wil hem best vergeten en uit mijn hoofd zetten voor het echt, omdat ik er uiteindelijk niets mee wil, maar het voelt ook wel als een prettige verliefdheid en dat gevoel is vaak fijn en ik kan er naar uitkijken hem weer te zien. Hoe onschuldig is het zolang je er niets mee doet? Maar hoe onschuldig is het ook als zoiets al zo lang duurt? Zou zoiets op den duur slijten zonder dat er een climax komt? Ik denk dat ik er nog best rationeel in sta maar ik wil dat ontzettend fijne verliefde gevoel eigenlijk ook niet loslaten en dat is dan weer niet rationeel. Ik schrijf dit nu omdat ik eigenlijk het wel wil gaan loslaten omdat ik wel echt heb besloten mijn huwelijk niet voor op het spel te willen zetten, maar niet zo goed weet hoe omdat ik er zo lang met die gevoelens rondloop.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 05 Apr 2023 20:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Is het mogelijk hem een geruime tijd niet te zien/te ontlopen?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Apr 2023 20:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou hem ook proberen te ontlopen inderdaad. Je zegt dat je ze niet vaak ziet. Ik zou dat nog minder proberen te doen. Of het echt slijt durf ik niet te zeggen want dat zal persoonlijk zijn. Als ik eenmaal een klik met iemand heb en die is wederzijds dan gaat dat voor mijn gevoel nooit helemaal weg en hoe vaker je elkaar dan ziet, hoe meer dat aangewakkerd wordt. Ik zou me proberen te focussen op mijn gezin en het andere gezin zo min mogelijk willen zien als ik in jouw schoenen stond.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 05 Apr 2023 20:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Elkaar helemaal niet meer zien is niet echt te doen. Denk ook dat als ik dat ga vermijden en omzeilen het alleen maar vragen oproept bij mijn man. Ik kan wel kijken of ik hem zo min mogelijk kan zien en zo min mogelijk met z'n tweetjes zonder partners erbij. Geen dingen uitlokken.

DronkenTaart schreef: Als ik eenmaal een klik met iemand heb en die is wederzijds dan gaat dat voor mijn gevoel nooit helemaal weg en hoe vaker je elkaar dan ziet, hoe meer dat aangewakkerd wordt.


Wat je schrijft over die klik heb ik ook. Sommige mensen laten een blijvende indruk achter.
Als we allebei single waren geweest, was ik zeker gaan onderzoeken wat hier zit. Nu wil ik het eigenlijk wel weten maar ik moet en wil ook wel echt beslissen dat ik dat niet ga doen. Ik heb een redelijk goed huwelijk, niet spannend maar wel goed. Toch is dit ontstaan. Ik zou best willen kijken wat er is tussen mij en deze man want er is wel iets denk ik. Maar als ik rationeel nadenk wil ik dat niet doen ten koste van mijn partner en gezin. Dat is me teveel waard.
Ik voel me ook al heel rot en schuldig naar zijn vrouw dat ik überhaupt verliefde gevoelens heb naar haar man. Als ik daar rationeel over denk wil ik ook echt haar geen pijn doen of iets opbreken en toch ben ik verliefd. Ik vind mezelf ook heel rot daarin, als ik haar zie kan ik me rot voelen daarover terwijl er niets is gebeurd.
Ik ga proberen me meer op mijn gezin te richten. Niet denken in wat als maar in wat er is. Goede tip. En misschien toch inderdaad proberen deze man minder te zien. Moeilijk maar beter.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers