Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Dec 2022 12:00

Re: Werk & studie biechttopic

Hier ook herkenbaar. Dan met name een leidinggevende waarbij ik de afdeling niet mag ontwikkelen/inrichten zoals ik dat graag zou willen. Inmiddels ben ik om die reden weg, maar wel nadat ik een pittige mail richting de directie heb gestuurd over hoe degene mij heeft beperkt in mijn werkzaamheden. Inmiddels is degene zelf weg gegaan (al dan niet door mijn mail). Enigszins baal ik er van dat ze niet een half jaar eerder vertrok, want dan had ik waarschijnlijk wel zaken kunnen ontwikkelen en aanpakken en werd ik daarin niet door degene beperkt.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 16 Dec 2022 13:49

Re: Werk & studie biechttopic

Minx schreef:Het gesprek is geweest. Het was heftig. Ik heb de rest van de dag (en nog steeds) met hoofdpijn gelopen. We hebben veel dingen aangegeven. Het was wel een goed gesprek alleen het gevoel van het team is dat het er niet in zit. Bepaalde vragen die wij stelden had ze gewoon geen antwoord op. Na 3 uur was er eigenlijk nog niet echt iets concreets behalve vervolgafspraken die gepland zouden worden.


Wat balen zeg dat het voor je gevoel nog niets opgeleverd heeft. Ik zou wel je eigen gezondheid in de gaten houden. Hoe leuk ik het ergens ook heb, als zo iemand op een dergelijke plek zit en niet veranderd of zelf weg gaat dan houdt het bij mij ook een keer op. Dat zijn hele moeilijke keuzes als je hart bij het bedrijf ligt maar achteraf heb ik daar geen spijt van gehad.

Fred schreef:Hier ook herkenbaar. Dan met name een leidinggevende waarbij ik de afdeling niet mag ontwikkelen/inrichten zoals ik dat graag zou willen. Inmiddels ben ik om die reden weg, maar wel nadat ik een pittige mail richting de directie heb gestuurd over hoe degene mij heeft beperkt in mijn werkzaamheden. Inmiddels is degene zelf weg gegaan (al dan niet door mijn mail). Enigszins baal ik er van dat ze niet een half jaar eerder vertrok, want dan had ik waarschijnlijk wel zaken kunnen ontwikkelen en aanpakken en werd ik daarin niet door degene beperkt.


Jouw reactie lees ik wel met een zak zout hoor. Denk je niet dat er ook een groot deel bij jou zelf ligt? Je lijkt mij ook niet de makkelijkste collega eerlijk gezegd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Dec 2022 14:06

Re: Werk & studie biechttopic

DT dat doe ik ook zeker. Ik ben vanochtend ook bewust niet gaan sporten en heb even een ochtend voor mezelf gepakt. Even niets. Hoofdpijn zal ook meegespeeld hebben dat ik de hele dag in de vergaderruimte heb gewerkt en daar liep de temperatuur gedurende de dag op naar 25 graden… volgende week nog 2,5 dag werken en dan lekker een dikke week vrij. We zien hoe het gaat lopen maar ik hoop vooral op veranderingen.

Als team schatten we overigens eerder in dat zij het niet gaat trekken. Ik heb daar gister ook weer een aantal duidelijke signalen voor gezien die mij daarin wel zorgen baren. Oa emoties wegstoppen en knetterhard voor zichzelf zijn.
2015 💙
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Mrt 2023 20:51

Re: Werk & studie biechttopic

Gewoon onder mijn eigen naam hoor maar vond het niet nodig om een apart topic te openen.

Ik weet niet wat ik wil..
ben in september 2021 aan de studie onderwijsassistent begonnen. Heb stage gelopen in groep 7/8 en loop nu stage in groep 1/2.
Maar ik vind het gewoon niet leuk..
Ik zit er alweer een heel weekend tegenaan te hikken dat ik morgen en dinsdag weer naar stage moet.
Ik vind gewoon de doelgroep niet leuk.
Heb toen ook overal gezocht naar een stage voor in groep 3/4 maar ook daar kwam ik niet aan.. dus toen maar geprobeerd in 1/2.

Nu zit ik eraan te denken om mijn proeve daar nog af te ronden en dan te stoppen en dan verder blijven kijken of ik iets zie.

(In de tussentijd ben ik wel aan het solliciteren voor onderwijsassistent maar tot nu toe geen resultaat).
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 19 Mrt 2023 22:28

Re: Werk & studie biechttopic

Ik lees op meerdere platvorms dat een baan als onderwijsassistente sowieso moeilijk te krijgen is. Als het al lastig is een stage te vinden en werk vinden lukt je ook niet dan zou ik dat zomaar geloven. Ik lees het alsof je de jongere doelgroep leuker vindt. Is de kinderopvang dan niet leuker voor je?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lavina

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 20 Mrt 2023 00:26

Re: Werk & studie biechttopic

Juist andersom toch DT? Eerst groep 7/8, nu groep 1/2 wat niet leuk is.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 20 Mrt 2023 00:59

Re: Werk & studie biechttopic

Lavina schreef:Juist andersom toch DT? Eerst groep 7/8, nu groep 1/2 wat niet leuk is.


Ah ja ik zie het, overheen gelezen denk ik. Shally, welke doelgroep zoek je dan precies? En hoe weet je dat dat je wel ligt? Natuurlijk moet je ook niet te snel opgeven maar soms kom je , juist door dingen te doen, er juist achter dat wat je leuk leek, je helemaal niet leuk vindt. En dat is ook ok natuurlijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 20 Mrt 2023 11:53

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind dat er juist behoorlijk veel vraag is naar onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners. Dit dankzij de NPO-gelden.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 20 Mrt 2023 13:12

Re: Werk & studie biechttopic

Ik begrijp je berichtje niet goed. Vond je alleen de groep 1/2 niet leuk? Of vond je 7/8 ook niet leuk en zocht je daarom naar een stageplek voor groep 3/4? Kan je met een studieadviseur/ coach van je opleiding praten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 20 Mrt 2023 15:25

Re: Werk & studie biechttopic

Nu al een aantal keer als ik mij ziek meld dan vertelt mijn leidinggevende dat dat lastig is omdat iemand anders ook ziek is (andere collega). Daarna wel dat het opgelost wordt (en vaak wil hij ook nog even zijn oplossingen bespreken) en beterschap. Vinden jullie dit ongepast?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 20 Mrt 2023 16:49

Re: Werk & studie biechttopic

Door de manier waarop je bericht geschreven is lijkt het alsof je je redelijk vaak ziek meld. Klopt dat?
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 20 Mrt 2023 16:59

Re: Werk & studie biechttopic

Zoals je het omschrijft ongepast. Maar tegelijkertijd leest het alsof jij niet met je leidinggevende in gesprek wil gaan. Als ik me ziekmeld dan geef ik zelf aan wat er die week urgent is, of een collega het kan overnemen, wat ik die week mis en hoe lang ik verwacht ziek te zijn. Wellicht zou mijn leidinggevende dit ook vragen als ik er zelf niet over zou beginnen. Ik zou dat niet vervelend vinden (maar ik maak me ook altijd zorgen over het werk dat blijft liggen als ik ziek ben, dus ik vind het fijn om dat te bespreken). Maar ik denk dat je dit vraagt omdat jij dit ongepast vindt. Als wij dat ook vinden, ga je er dan over in gesprek met je leidinggevende? Of voelt het voor jou niet goed en wil je weten of dat gevoel klopt? Als het voor jou niet goed voelt dan is dat zo en zou dat altijd een reden mogen zijn om over in gesprek te gaan met je leidinggevende.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 20 Mrt 2023 17:14

Re: Werk & studie biechttopic

Nee, ik meld me niet vaak ziek. Ik heb wat meer vraagtekens bij de stijl van leidinggeven (of eerder de onervarenheid hierin) wat betreft mijn werkgever dus misschien ligt het daarom ook onder een vergrootglas. Ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn werk toe misschien dat ik het me daarom ook aantrek. Ik zal altijd taken doorgeven of mezelf tijdig afmelden, zelf oplossingen zoeken. Communiceren over voortgang van het ziekteproces en mijn verwachting qua duur van de ziekmelding. Ik vind mijn ziekmelding alleen niet iets te maken hebben met de ziekmelding van een ander. En als ik me ziek meld vind ik het dus wat gek dat ik betrokken word in de “sores” van het werk. Ik vind dat je een zieke daar niet mee moet belasten. Dat deed mijn vorige werkgever in ieder geval nooit. Die hoorde mijn verhaal en informatie aan, wenste me veel beterschap en loste het op.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 20 Mrt 2023 21:45

Re: Werk & studie biechttopic

Wat jammer dat je er zo tegenop ziet shally!
Ik zou sowieso proberen de periode af te maken. Kan je niet met de stage coördinator in gesprek? Misschien kan je wel switchen van groep?
Heb je al eens gekeken naar het speciaal onderwijs? Is weer een totaal andere doelgroep en heel interessant.
Hoe lang moet je nog de opleiding volgen?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 25 Mrt 2023 23:39

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind groep 1/2 juist uit leuk. Mijn voorkeur ligt bij 3/4 of 5/6.
Er is helaas geen mogelijkheid dat ik naar een andere groep kan. Ik had hij hun ‘gesolliciteerd’ voor groep 3/4 of 5/6 maar in die groep wilde de desbetreffende leerkrachten geen stagiaire.

Toen wel het aanbod aangenomen voor groep 1/2. Ik dacht, het is het proberen waard.

Er is hierbij de regio maar heel weinig vraag naar onderwijsassistenten, alleen speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs.
Ik doe de thuisstudie en in september ben ik 2 jaarbasis. Er staat ook 2 jaar voor maar met de uren die ik nu stage loop kom ik er dit schooljaar niet aan. Gelukkig is de mogelijkheid er om kosteloos langer de opleiding te volgen.

Het is ook alles.. je word echt gezien als stagiaire, ik word nergens bij betrokken.
Zo was er afgelopen week juffendag en dat krijg ik zo last minute te horen. Of laatst naar het theater, krijg ik snel even te horen ‘owja morgen gaan we naar het theater’.
De collega’s van de andere groepen (niet van de andere groepen 1/2), die negeren me.
Voel me niet welkom.

Terwijl ik weet dat het ook anders kan.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 26 Mrt 2023 06:28

Re: Werk & studie biechttopic

Wat vervelend! Ik denk dat je de verkeerde school te pakken hebt. Hier wordt juist veel met onderwijsassistenten gewerkt maar ook met stagiaires. En ze worden ook overal bij betrokken.
Kan je niet van school switchen? Of het gesprek aangaan op school?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Mrt 2023 09:32

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ga morgen maar eens vragen of ze tijd heeft voor een gesprek.
Een andere school kiezen op dit moment, is tot nu toe ook nog niet gelukt.
Heb zowel sollicitatiebrieven gestuurd om al aan het werk te gaan als oa als voor een nieuwe stageplaats.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 26 Mrt 2023 20:26

Re: Werk & studie biechttopic

Wat vervelend Shally, in welke regio ben je actief?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Mrt 2023 13:21

Re: Werk & studie biechttopic

Ysa schreef:Wat vervelend Shally, in welke regio ben je actief?

Noord Brabant
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 21 Sep 2023 07:10

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb een keer op mijn werk verteld dat ik het heel vervelend vind als mensen misselijk zijn en dat tegen me zeggen.

Iemand uit mijn team appt nu elke keer voor een gesprek met mij (over diens performance) dat diegene wel wil komen, maar wel misselijk is en de hele nacht heeft overgegeven.


Ik werk gewoon met volwassen en this is not what I expected 🥴

(Geen biecht verder. Ergenis vooral.)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Sep 2023 07:23

Re: Werk & studie biechttopic

Nou dat is er over deze persoon zeker wat te melden over diens ‘performance’. Ik zou dat zeker niet waarderen en ik zie het als pestgedrag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Sep 2023 07:32

Re: Werk & studie biechttopic

Ik begrijp het niet helemaal. Je collega appt je over zijn of haar misselijkheid om een reactie uit te lokken? Wat een onvolwassen gedrag. Ik zou diegene daar persoonlijk op aanspreken en uitleggen dat het voor jou geen grap is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Sep 2023 07:52

Re: Werk & studie biechttopic

Nou ja, wat belachelijk en kinderachtig! Maar ben jij de leidinggevende van diegene? Ik zou hier zeker iets van zeggen.
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Sep 2023 08:36

Re: Werk & studie biechttopic

Nah, dit is gewoon kinderachtig pestgedrag. Ik zou aangeven dat je dit niet ok vindt en als die persoon er mee doorgaat een melding over maken bij je leidinggevende. Die persoon snapt toch zeker zelf ook wel dat dit de werkverhoudingen niet ten goede komt? Wat een niveau zeg... :palm:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 21 Sep 2023 10:54

Re: Werk & studie biechttopic

Elke keer? Gekkigheid.
Terechte ergernis en ik zou daar ook gewoon wat van zeggen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers