Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moestuin

<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 26 Mrt 2023 12:31

Re: Moestuin

Oh, ik vind dat ook zo leuk. Net als ontdekken dat de eerste bloemen of het eerste groenten of fruit er aan komt.

Wij hebben inmiddels ook weer een moestuin gemaakt en bij ons staat alles al in de tuin. De temperaturen zijn er nu bij ons al goed voor. We hebben nu sla, rucola, komkommer, bieten, prei, tomaat en courgette geplant. Aubergine en paprika heb ik inmiddels ook gezaaid.
Verder hebben we onze fruitbomen afgelopen winter ook flink gesnoeid. Die waren al jaren niet bijgehouden maar inmiddels beginnen daar ook alweer nieuwe scheuten uit te groeien. We hebben een pruimenboom, abrikoos, nectarine, sinaasappels, citroen, kweepeer, vijgen, appel, loquats, olijven, heel veel druiven struiken. Hopelijk gaat het na de flinke snoeibeurten nu meer fruit opleveren,
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Mrt 2023 13:09

Re: Moestuin

Wow wat een weelde Barclay. Heerlijk om qua seizoen ook vast wat vooruit te lopen op ons.

Is aubergine makkelijk te groeien? Ik heb dat nog nooit geprobeerd eigenlijk.

Ik heb gisteren m'n tomaten, courgette en Padron pepers binnen gezaaid. De rest is intussen naar buiten, ik moest gewoon door schuiven.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Mrt 2023 20:50

Re: Moestuin

Leuk om te lezen wat jullie allemaal in je moestuin hebben. Hebben jullie ook een bepaalde site of boek waar jullie informatie uit halen, of doen jullie vooral maar wat?

Ik heb afgelopen week in een opvlieging informatie opgevraagd over volkstuintjes hier in het dorp. Nu blijkt dat echt spotgoedkoop te zijn en komt er binnenkort een nieuw complex, waar waarschijnlijk geen wachtlijst voor is, en nu begint het toch ook wel te kriebelen, maar waar begin je? Het is natuurlijk wat uitgebreider dan gewoon in een hoekje van de tuin (dat laatste is bij ons helaas ook echt geen optie), dus nu eerst maar eens informatie gaan vergaren!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2023 21:17

Re: Moestuin

Joe Joe hoe is het met de moestuinen? Groeit alles goed?

Ik heb vanavond heerlijk in de tuin gewerkt tot het te donker werd. Heerlijk rustgevend. Ik móest de courgette echt overpotten. Werd echt te veel binnen en ging te hard. Ook al is het nog geen 15 mei, het weer is nu wel oké. Dus ik waag de gok maar. Tomaten zijn ook naar buiten trouwens.

Hier een fotootje van m'n potten moestuin, het begint wat te worden! Ik kan echt niet wachten tot ik 's ochtends uit het keukenraam kijk en de groenten eraan zie hangen maar ook dit is al zo heerlijk. Ik word er blij van. Het is altijd een beetje een bij elkaar geraapt zooitje bij mij hoor maar dat is hoe ik ben.

Even screenshot van Insta want dan zie je beter wat wat is.
Afbeelding

En hier close up van de regenboog snijbiet. Die ga ik nog wel moeten uitdunnen denk ik, nu wel erg vol.
Afbeelding


Oh en ik zag ook net dat er toch groene blaadjes aan de appelboom hingen ineens ondanks dat hij zo kaal bleef na het snoeien. Of ie echt gaat bloeien weet ik niet maar wie weet...
Let's discover the world together.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Apr 2023 17:36

Re: Moestuin

Ik moet überhaupt nog beginnen met kweken, denk dat ik dat dit weekend ga doen. Ik vond het er nog te koud voor.

De rode appelbomen staan al bijna in bloei, bij de groene is dat altijd wat later. Vorig jaar was een beurtjaar, dus dit jaar hopelijk wel wat appels, al ga ik wel uitdunnen als er na de rui niet genoeg vruchtjes uit zijn gevallen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2023 20:34

Re: Moestuin

Derpy schreef:Ik moet überhaupt nog beginnen met kweken, denk dat ik dat dit weekend ga doen. Ik vond het er nog te koud voor.


Ja ik moet mezelf herinneren dat ik dat volgend jaar ook later ga doen, of gewoon echt pas alleen direct zaaien in de grond en niet voorzaaien. Het is zo fijn om wat sneller het lente gevoel te hebben, maar het groeide allemaal toch wel hard en moest het echt naar buiten doen, ondanks de kou.
Let's discover the world together.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 08 Mei 2023 14:11

Re: Moestuin

Hoeis het met je appelboom Marin? Is die nog gaan bloeien. Wij hadden onze appelboom ook flink gesnoeid maar er is toch best wel wat bloesem in gekomen.

Inmiddels hebben we ook aubergine en courgette in de tuin gezet en hebben we de eerste courgettebloemen er al aan. Deze week wil ik ook de zomersnoei doen voor de druiven. Er zitten al aardig wat trosjes aan, maar vorig jaar bleef alles zo klein omdat ik er helemaal geen aandacht aan gegeven heb. En binnenkort ook maar weer dolmadakia maken want de bladeren worden ook al mooi groot.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2023 14:21

Re: Moestuin

Nee helaas geen bloesem. Wel intussen wat bladgroei maar zie geen knoppen dus denk een rustjaar. Maar gelukkig wel bladeren dus. Ik kijk erop vanuit het keukenraam dus dat staat stuk gezelliger.

Alles is nu buiten gepland. Dochter heeft bedacht dat de komkommer planten van haar zijn, die noemt ze haar plantjes. De rest gaat allemaal wel goed!

Wat leuk dat je al courgette bloemen hebt. Heb je zelf nog geholpen met bevruchten of doet de natuur z'n werk wel bij jou?
Lekker dolmadakia, wat leuk om zelf te maken!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers