Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mrt 2023 14:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Tove_ schreef:
Marin schreef:Mijn kinderen houden gewoon van ijsjes haha.


Zelfs onze lastige eters houden van ijsjes 😁


Hahaha ja. Dat sowieso. En blijkbaar zit dit echt in de kinderen zelf en niet persé via 't kdv want mijn zoon ging daar niet heen destijds.
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 25 Mrt 2023 15:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Nou ja idd en als het om houten speelgoed gaat “eet” mijn kind alles, van ui tot tomaat tot komkommer ;)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Mrt 2023 16:40

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Spencer schreef:Is dat ergens van, ijsjes te koop? Heb ik inderdaad ook al 1000 keer gehoord 🥲

Hier ook beide kinderen al vanaf 1 jaar. Ook bij elk speelhuisje en op elke glijbaan die ze klimmen eerst schreeuwen: ijsjes te koooop.
Ik dacht ook dat het 'iets' van de opvang was. Kinderen van vriendinnen deden dit 8j geleden ook al en ik keek er toch nog wel van op dat mijn kinderen dit beiden dus ook direct deden zodra ze wat konden praten.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 25 Mrt 2023 19:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Het is zelfs internationaal. Mijn neefje die niet in NL woont deed het ook 😀
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Mrt 2023 22:10

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Wow Char!! Wat een grappig weetje haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Mrt 2023 22:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Haha wat grappig! Hier ook het eerst wat ze roepen in elke speelhuisje, vanaf dat ze kunnen praten.
R. 2013
D. 2016
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 28 Mrt 2023 16:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met methylfinaat in de basisschoolleeftijd. Zou je je ervaring willen delen? Hoe vaak gebruikt je kind het? Hoe ging eerste periode? Welke dosering? Wanneer stabiliseert het? Bedankt alvast!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Mrt 2023 17:39

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik heb er beroepsmatig mee te maken gehad, zowel kort- als langdurend. Beginperiode kan wat onrustig zijn en ik zou goed kijken naar mogelijke rebounds, zowel overdag als ‘s avonds, zeker in combinatie met (gaan) slapen. Meestal geeft het het kind veel rust!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 28 Mrt 2023 21:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Bedankt voor je reactie. Hij gebruikt het alleen onder schooltijd. Om 4 uur is het helemaal uitgewerkt. Hij lijkt geen last te hebben van rebounds en slaapt net als anders. Op school zien ze dat hij zich beter kan concentreren. Ik heb het er zelf moeilijk mee. Dat ik hem medicatie geef, terwijl ik mijn lieve chaotische dromer goed vind zoals hij is en dit alleen maar doe om hem op school te laten meedoen. Het voelt nog niet goed. Maar ook niet helemaal verkeerd. Het is voor hem fijner als hij beter mee kan doen. Want dat wil hij wel. Ik heb moeite met de keuze die ik voor hem moet maken. Wat is nou echt het beste voor hem?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Mrt 2023 21:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik lees alsof het voor hem echt voordelen heeft.
Hij kan zich namelijk beter concentreren en dus mee doen.
Ik begrijp wel dat het voor jezelf een drempel is.
Ik zou het echt even de tijd geven.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Mrt 2023 21:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik zou er trouwens wel op letten of hij goed blijft eten.
2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Mrt 2023 21:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Salome schreef:Ik zou er trouwens wel op letten of hij goed blijft eten.


Ja dat (en drinken) kan wel een dingetje zijn: verminderde eetlust.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1748

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 28 Mrt 2023 22:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik snap jouw gevoel, we hebben ook een kind aan de medicatie. Het was echt het laatste wat wij wilden. Maar kind doet het daar zoveel beter op, gelukkig en open. Het is een andere medicatie dan bij jullie maar het gevoel is volgens mij wel hetzelfde. Je wil dit niet voor je kind maar je ziet wel dat er profijt uitgehaald kan worden.

Ik vind het wel lastig om mijn kind opnieuw te leren kennen. Voorheen begrepen we elkaar en zag ik de eerste symptomen van overprikkeling. Nu zijn ze moeilijker te herkennen.

Blijf goed naar je kind kijken en observeer. Je ziet waar hij behoefte aan heeft en medicatie kan soms net dat steuntje in de rug zijn.
Het is geen redmiddel maar een hulpmiddel zei onze begeleider. En dat is het echt.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 29 Mrt 2023 09:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Dankjewel allemaal. Dat doet me goed. Ik zie zelf de werking van medicatie niet tot nauwelijks want hij gebruikt het echt alleen maar op school. Wat het denk ik extra beladen maakt is dat hij al vanaf zijn vierde elke avond een prik met groeihormonen krijgt. Al staan die twee dingen los van elkaar.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 31 Mrt 2023 22:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Welke slaaptrainer zouden jullie aanraden?

We denken erover na om er een voor z’n tweede verjaardag te vragen. Misschien nu nog wat te jong, maar dan kunnen we in ieder geval een nuttig kado vragen en nog even wegzetten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Mrt 2023 22:42

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Wij zijn richting de tweede verjaardag van de jongste begonnen met Buddy van Philips. Die laat een zonnetje of maantje zien, heel zacht licht. Heel duidelijk ook voor een jong kindje. Destijds heeft een slaapcoach ons aangeraden om daar toch al mee te beginnen.

Later zijn we wel overgestapt op een slaaptrainer met drie standen, ook een stand voor 'bijna opstaan'. We hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/mika-de-mui ... uctPageUrl
Maar niet exact deze, het groene licht voor opstaan gaat gepaard met een alarm. Dat bleek niet uit de tekst op bol.com, maar toen ik de fabrikant mailde, gaven ze aan dat ze ook varianten hadden zonder alarm en konden we en kosteloos omruilen. Onze oudste heeft sam het slaapschaap, maar je hoort de ogen open gaan. Bij haar staat het ding aan de andere kant van de kamer en valt het dus mee, maar bij de jongste staat de slaaptrainer bij zijn hoofdeinde en wilden we dus eentje met alleen licht en nul geluid.
december 2016
juli 2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1748

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 01 Apr 2023 05:56

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Wij hebben een schaap en die ogen hoor je inderdaad open en dicht gaan. Met de deuren dicht hoor ik het in mijn kamer nog. Ik heb hem dus anders ingesteld en bij ons mag ze bij oranje al op haar kamer spelen en bij groen naar beneden.
Op die manier heeft ze een half uurtje extra als ze nog slaapt.

Deze raad ik dus niet aan maar die van ons is ongeveer 3 jaar oud? Misschien is hij inmiddels aangepast?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 01 Apr 2023 07:35

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Oh dan valt het schaap af inderdaad! 🙈

Ik ga naar Buddy kijken! Thanks!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Apr 2023 20:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Hier pinguïn van Zazu. Niet voor het slaapschaap gekozen vanwege het geluid van de ogen inderdaad. Heel tevreden over de pinguïn, hij wordt eerst oranje (half uur van te voren) en daarna groen. Zou hij de kleuren al snappen denk je?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 01 Apr 2023 23:01

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Nee, ik denk niet dat hij het nu al snapt. Maar we kunnen er wel langzaam mee beginnen. Hij doet het wel goed op structuur. Dus ik denk wel dat we het hem goed kunnen aanleren.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Apr 2023 23:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Wij hadden hem bij zoon met 18 maanden en hij snapte het ook toen al wel, dus ik zou zeker aanraden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Apr 2023 23:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Nu ik erover nadenk denk ik ook dat dochter kleuren nog niet kan benoemen maar dat ze het misschien best zou snappen dat de kleur groen (die ze niet kent maar wel ziet) betekent dat ze eruit mag. Maar zeker weten doe ik het niet haha.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1748

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 02 Apr 2023 19:50

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Mijn dochter wil van die gekleurde sprietjes in haar haren want dat heeft haar vriendinnetje ook. En dat was niet geverfd.
Weten jullie wat ze bedoelt (een naam)? Kan ik dat zelf of moet dat door een kapper gedaan worden? Wat heb ik nodig (waar is dat te koop) om dat te doen en moet ik ergens rekening mee houden?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Apr 2023 20:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

De kapper lijmt het er in, maar je hebt het ook met een clipje of knijpdingetje. Volgens mij gewoon een extension?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Apr 2023 23:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #3

Ik krijg de laatste tijd brieven van school en kdv waarin ik wel/geen toestemming moet geven over het delen van informatie van mijn kind. Dit gaat dan over bso/school/hulpinstanties. Er staat dan bij vermeld dat ze altijd eerst ouders op de hoogte zullen stellen alvorens informatie te delen. Nu wil ik natuurlijk het beste voor mijn kinderen maar voelt het toch een beetje gek. Ik geef van te voren toestemming maar eigenlijk moet ik vooraf nog een keer toestemming geven. Op kdv heb ik dus nee gezegd (of eigenlijk man wilde dat) en opmerking getypt: indien nodig graag overleg. Nu vraagt school het ook, er staat als voorbeeld bij dat bso dan bijvoorbeeld bij juf kan navragen als een kind ziek is. Zou juf dat nu dan echt niet zeggen, zonder deze toestemming? Eigenlijk wil ik weer nee zeggen met dezelfde opmerking maar het voelt ergens een beetje alsof ik dan wantrouwend ben. Hebben jullie deze formulieren ook gekregen?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers