Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #3

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mrt 2023 22:22

Re: Sollicitatietopic #3

Wat super voor je, Chava! Echt blij voor je.
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 25 Mrt 2023 00:51

Re: Sollicitatietopic #3

Kan het ook nog niet helemaal bevatten.

Heb natuurlijk ook nog die andere sollicitatie lopen, waar ik na mijn vakantie op tweede gesprek mag komen.
Hen heb ik gemeld dat ik een ander aanbod heb gekregen, maar ook nog steeds erg enthousiast ben over de functie bij hun organisatie. Heb gevraagd of het gesprek naar voren gehaald kan worden, zodat ik bijtijds een definitieve keuze kan maken in het geval dat zij mij ook willen hebben.

S-O: het is inderdaad een heel bijzondere (en leuke) manier om het zo te vieren. Sowieso is de betrokkenheid van mensen die ik pas twee weken ken echt hartverwarmend.
Wat leuk dat je een reactie op je sollicitatie hebt gekregen. Hopelijk kunnen jullie wat voor elkaar betekenen.

Fred: nee, het is niet bij de gemeente, maar ergens anders. Ik ga als juridisch medewerker aan de slag.
Wat mooi dat je een aanbod hebt gekregen!
Weegt het feit dat de organisatie je prachtig lijkt zwaarder dan de files op het traject?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Mrt 2023 10:08

Re: Sollicitatietopic #3

Dat zeker Chava, maar ik hoop dat de files mij niet op den duur gaan tegen staan. Zonder files is het zo'n halfuur rijden. Met denk ik richting de 45 minuten en dat is voor mij lang geleden. Laatste functie waar ik maar een maandje heb gewerkt was op 5 minuten fietsen. Echter die functie (accountancy) was totaal niet inspirerend ivm werkprogramma's afvinken en urenverantwoording. Het was voor mij destijds duidelijk dat ik nooit meer terug wil in de accountancy.

De organisatie waarvoor ik ga werken is vrij uniek in Nederland en hebben een klein team wat ik prettig vind. Echter zijn ze wel groter in iets waar ik in het verleden ook mee heb gewerkt. Dat is denk ik de reden waarom ze voor mij hebben gekozen. Vanwege die ervaring.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mrt 2023 10:32

Re: Sollicitatietopic #3

Kun je ook af en toe thuiswerken, Fred? Dan is de afstand ook wat minder erg op de dagen dat je wel naar kantoor gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Mrt 2023 10:39

Re: Sollicitatietopic #3

1 van de 4 dagen wellicht wel. In het begin uiteraard niet want dan moet je de systemen etc goed leren kennen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 25 Mrt 2023 12:10

Re: Sollicitatietopic #3

Wellicht? Heb je dat niet besproken tijdens je gesprekken?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Mrt 2023 12:50

Re: Sollicitatietopic #3

Jawel, maar niet heel expliciet op in gegaan. Meer omdat de locatie zo inspirerend is dat ik thuis werken van onder belang vind. Ach, stel het super slecht weer dan zou het denk ik zeker kunnen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Mrt 2023 13:52

Re: Sollicitatietopic #3

Wat fijn voor je Chava! Gefeliciteerd! Goed gedaan!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 25 Mrt 2023 13:55

Re: Sollicitatietopic #3

Nou Fred je klinkt in elk geval positief over de organisatie. Ook over de functie? Gefeliciteerd in elk geval. Ik hoop echt dat je he daar straks op je plek voelt.

Chava, ook gefeliciteerd!
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 27 Mrt 2023 05:03

Re: Sollicitatietopic #3

Leuk fred, wanneer mag je beginnen? Ik hoop dat je daar op je plek zit!

Chava gefeliciteerd!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 29 Mrt 2023 09:34

Re: Sollicitatietopic #3

Het verhaal van mijn sollicitatie krijgt nog een staartje…
Ze willen dat ik 19 april al start (i.v.m. interne opleiding). Dat gaat hem natuurlijk niet worden, omdat ik een maand opzegtermijn heb bij mijn huidige werkgever.
Zeer waarschijnlijk gaat deze baan alsnog aan mijn neus voorbij.

Ze schijnen twee rondes gehad te hebben. De eerste ronde was voor mensen met een opzegtermijn en de tweede ronde, waar ik dus in zat, voor mensen zonder een opzegtermijn.
Als ze mijn cv goed hadden bekeken, zouden ze gezien hebben dat ik nu nog een baan heb. Beetje vreemd dus allemaal.

Gelukkig heb ik nog een ander gesprek staan en dan hoop ik dat ik daar word aangenomen.

Wat een gedoe allemaal!
Laatst gewijzigd door Chava op 29 Mrt 2023 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 29 Mrt 2023 10:36

Re: Sollicitatietopic #3

Nou zeg! Als ze je graag willen hebben maakt die 12 dagen toch ook niet uit! Dan regelen ze maar wat. Heel vervelend dat het zo loopt.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 29 Mrt 2023 15:19

Re: Sollicitatietopic #3

Hun problemen, zou ik zeggen. Dan hadden ze maar beter moeten kijken. Ik ben ook van mening dat als ze je graag willen hebben ze maar iets moeten regelen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Mrt 2023 15:44

Re: Sollicitatietopic #3

Siesa schreef:Leuk fred, wanneer mag je beginnen? Ik hoop dat je daar op je plek zit!

Chava gefeliciteerd!


1 mei en als het goed is krijg ik van het uwv mooi vrijstelling van de sollicitatieplicht en kan ik mij mentaal dus ook voorbereiden op de nieuwe functie. Ik heb gesolliciteerd als of ik nog een functie bekleed namelijk om kansen juist te vergroten. Dat was geen probleem volgens uwv.

De kans is zelfs dat ik nog minstens 2 a 3 bedrijven moet teleurstellen. Bij hen zat ik ook al aardig ver in de procedure (2e gesprek etc..). Heel dubbel is dat eigenlijk, want ook dat zijn best mooie functies. Ik blijf het bizar vinden hoe de arbeidsmarkt nu is.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 06 Apr 2023 08:11

Re: Sollicitatietopic #3

Mijn huidige werkgever wil me laten gaan per 19 april.

Tijdens mijn reis veel contact gehad met mijn manager hierover en ze zou het zo ontzettend vervelend vinden als een nieuwe baan stukloopt op een startdatum, dat ze in overleg met HRM besloten heeft af te wijken van de maand opzegtermijn.

Betekent dus dat ik op 18 april mijn laatste werkdag heb. Deze week ben ik nog afwezig in verband met overlijden van mijn vader en dan is het nog maar één week 😱

Ik ga overigens nog wel op tweede gesprek bij de andere werkgever. Dat is volgende week dinsdag. Hopelijk hoor ik dan een beetje snel of zij mij wel/niet willen, zodat ik een beslissing kan nemen. Vind het niet netjes tegenover de werkgever waar ik nu ben aangenomen op het laatste moment af te zeggen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Apr 2023 08:38

Re: Sollicitatietopic #3

Ik wil ook even klagen. De baan waar ik een open sollicitatie naar toe had gestuurd was in principe helemaal rond, ze moesten alleen mijn functie nog aankleden. Maar nu is het aantal inschrijvingen (studenten) tegengevallen en krijgen ze dit jaar ook minder geld dan begroot en dus is er geen ruimte meer voor een extra functie. Grrrrr. Op zich was het ook wel luxe als ik met 1 sollicitatie (nou ja, 3 gesprekken wel) het rond had gekregen maar baal wel dat ik nu weer moet solliciteren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Apr 2023 08:51

Re: Sollicitatietopic #3

Wat fijn Chava dat je huidige werkgever wilt meewerken. Succes vast bij je nieuwe baan.
Fred gefeliciteerd. Nog plannen om jezelf ergens in te ontwikkelen de komende 1,5 maand met iets van een dagcursus oid?
Marsy ik snap dat je baalt. Zeker omdat het eigenlijk al in kannen en kruiken was en het nu ineens toch niet doorgaat.

Ik heb vorige week gebeld met de instantie die de staatsexamens verzorgd. Zoals het aan de telefoon was, was het heel positief. Ik moet nu volgende week zaterdag naar Utrecht voor nog een gesprek. Maar aan de telefoon gaf hij eigenlijk al aan dat hij eigenlijk wel verwacht dat we met elkaar verder gaan.
Ik heb het ook aangegeven op mijn werk, omdat het iets naar mijn werk is. Ze staan er positief tegenover. Het is voor mij eigen ontwikkeling, maar ik haal op deze manier ook nieuwe kennis de school binnen. Dus voor hun pakt het ook positief uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 06 Apr 2023 09:02

Re: Sollicitatietopic #3

Dat is echt balen, Marsy.
Hopelijk komt er snel weer iets interessants op je pad.

Wat leuk S-O. En wat mooi dat je werkgever mee wil werken. Succes met het gesprek.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2023 10:54

Re: Sollicitatietopic #3

Balen marsy. Bij ons staat er mooie vacature open waarop je goed zou kunnen passen!
08/2018
05/2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Apr 2023 11:08

Re: Sollicitatietopic #3

Stuur even PM!
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Apr 2023 12:27

Re: Sollicitatietopic #3

Marsy31 schreef:Stuur even PM!


gestuurd
08/2018
05/2021
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 08 Apr 2023 06:40

Re: Sollicitatietopic #3

Jeetje Marsy, wat vervelend. Om eerlijk te zijn, ik vond het al wat shady of liever onprofessioneel klinken allemaal. Dat er ineens over een lectorfunctie werd gesproken - dat is echt een totaal andere positie en schaal en daar gaat een onderwijsmanager niet over. Op vakantie gaan terwijl je een kandidaat zou bellen vind ik ook niet erg handig. En ja er is helaas sprake van krimp en minder geld. Maar als je daar nu pas achterkomt ben je als manager niet heel lekker bezig.

Op naar de volgende!
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 08 Apr 2023 08:23

Re: Sollicitatietopic #3

Jeetje Marsy, wat stom! Hopelijk vind je snel wat anders!

Ik kom me ook voorzichtig in dit topic melden. Heb vorige week besloten dat ik eens om me heen ga kijken. Kwam 4 leuke vacatures tegen en heb op alle 4 gereageerd. Bij 1 werd ik afgewezen, bij de andere 3 heb ik volgende week een gesprek.

En ohh wat heb ik een knoop in mijn maag. Waar ik nu werk heb ik zo’n fantastische collega’s! Maar mijn werk inhoudelijk vind ik niet meer zo leuk en ik vrees dat ik in juli geen vast contract ga krijgen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Apr 2023 10:58

Re: Sollicitatietopic #3

Herkenbaar, Hugo.

Mijn collega’s ga ik zo ontzettend missen, maar het gebrek aan uitdaging is inmiddels zwaarder gaan wegen.

Heel veel succes met je gesprekken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 11 Apr 2023 18:20

Re: Sollicitatietopic #3

Vanmiddag had ik een sollicitatiegesprek. Degene waar ik het gesprek mee had was alleen iets te knap en iets te leuk. Dus ik heb veel te veel gepraat, rare dingen gezegd en mijn eigen ramen ingegooid. Hij moest er heel hard om lachen gelukkig maar deze sollicitatie kunnen we wegschrijven🤣
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers