Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #3

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2023 21:04

Re: Sollicitatietopic #3

Ah jammer, Chava! Hoop dat je snel weer iets leuks tegenkomt.
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 07 Mrt 2023 13:26

Re: Sollicitatietopic #3

Vorige week dinsdag had ik gereageerd op een vacature. De personen die erover gaan, waren gisteren pas weer terug van vakantie. Vanmorgen werd ik gebeld of ik 2,5 uur later een online kennismakingsgesprek kon voeren. Het moest even zo snel i.v.m. mijn vakantie.

Dus daar zat ik dan ineens met twee managers tegenover me 😱

Het gesprek was echt heel leuk en ik hoop dat ik heb kunnen laten zien wie ik ben, wat ik kan en waarom ik deze baan wil.

Heb nog totaal geen werkervaring op dit gebied en ik hoop dat het geen belemmering is dit keer.
Er zit ook een interne opleiding aan vast, dus dat scheelt misschien nog wel.

Ze zoeken in elk geval meerdere mensen, dus een iets grotere kans om eruit gepikt te worden wellicht.

Heb ook nog een andere sollicitatie lopen waarbij de voorselectie door een bureau wordt gedaan. Daar ben ik doorheen gekomen en het is nu dus de vraag of het bedrijf mij wil spreken.

Beide functies lijken mij hartstikke leuk.
De ene is in mijn woonplaats, de andere iets verder weg, maar goed te bereizen.

Fingers crossed maar weer.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Mrt 2023 22:15

Re: Sollicitatietopic #3

Hier is het bijna letterlijk niet bij te houden hoeveel gesprekken ik heb (zowel digitaal als bij de bedrijven zelf). Ik vul ze niet eens allemaal meer in de werkmap (je hoeft er maar 4 te doen in een maand). Ik kom makkelijk aan 5 per week en dan tel ik niet eens de uitgeschreven brieven mee.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mrt 2023 00:29

Re: Sollicitatietopic #3

Oh Chava, klinkt positief! Hoe cool als je straks zou kunnen kiezen
Afbeelding
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 08 Mrt 2023 13:22

Re: Sollicitatietopic #3

Marsy31 schreef:Oh Chava, klinkt positief! Hoe cool als je straks zou kunnen kiezen

Dat zou echt een enorme luxe zijn!
Zou in dat geval niet eens weten welke van de twee ik moet kiezen.
Maar ik ga maar niet te veel hopen, dan kan het altijd meevallen.

Heb vanmorgen te horen gekregen dat ik ook bij het andere bedrijf op gesprek mag komen 😃
Dat zal via Teams zijn vanaf mijn vakantieadres.
Nu maar hopen dat het hotel een beetje behoorlijke WiFi heeft. Als het gesprek pas na mijn vakantie plaatsvindt, is het te laat.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Mrt 2023 20:31

Re: Sollicitatietopic #3

Wat leuk! Wie weet na het gesprek een duidelijker gevoel wat je wil.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 09 Mrt 2023 06:11

Re: Sollicitatietopic #3

Fred schreef:Hier is het bijna letterlijk niet bij te houden hoeveel gesprekken ik heb (zowel digitaal als bij de bedrijven zelf). Ik vul ze niet eens allemaal meer in de werkmap (je hoeft er maar 4 te doen in een maand). Ik kom makkelijk aan 5 per week en dan tel ik niet eens de uitgeschreven brieven mee.


Het klinkt alsof je er trots op bent? Waarom heb je dan nog geen ander werk? Wat belemmert jou?

Chava wat fijn! Hopelijk vindt je een leuke baan! Succes!

Mijn sollicitatie een paar weken terug is niets geworden. Het waren de perfecte tijden, onder schooltijd, flexibel bij ziekte van de kinderen. Het was ook leuk werk en een leuke plek. Maar toen kregen we weer een crisis situatie met onze dochter. En hoewel ik dacht dat ik er aan toe was om weer te gaan werken, kreeg ik het zo benauwd. De stress en druk van nog een verplichting erbij, kon ik niet aan. Dus ik ben er niet mee door gegaan. En ik voel nu vooral opluchting. En hopelijk, als het over een paar jaar goed gaat met mijn dochter, dat ik dan wel weer wat kan zoeken. Maar voor nu even niet.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Mrt 2023 11:02

Re: Sollicitatietopic #3

Wat jammer Siesa, maar goed dat je voor jezelf en je gezin hebt gekozen.

De sollicitatiegesprekken vliegen mij ineens om de oren 😝

Onderweg naar het vliegveld werd ik gebeld over mijn afwijzing bij de gemeente. Ik had gevraagd waarom ik was afgewezen. Het bleek te maken te hebben met het feit dat ik niet bij het sollicitatiegesprek kon zijn.
Nu heb ik een gesprek via Teams kunnen regelen.

En even later kreeg ik te horen dat ik op tweede gesprek mag komen n.a.v mijn sollicitatie van afgelopen dinsdag. Dat is pas na mijn vakantie.

Heb inmiddels goede hoop dat ik een andere baan ga vinden en mijn huidige baan kan opzeggen. Al zal dat ook wel met pijn in mijn hart zijn.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Mrt 2023 11:17

Re: Sollicitatietopic #3

@ Siesa... Omdat ik niet de eerste de beste baanaanbod hoef aan te nemen. Dat heeft zelfs een medewerker van het uwv tegen mij gezegd. Ga rustig op zoek naar de juiste van wat hij je goed bij voelt, want we hebben liever dat je ergens lang werkt dan dat je binnen een maand weer in de ww zit omdat het niet bevalt.

Bovendien solliciteer ik alsof ik een baan heb bij bedrijven. Dus mocht ik in maart ergens tekenen dan begin ik in mei pas. Voor april krijg ik dan sollicitatieplicht ontheffing omdat ik al ruimschoots aan 3 maanden sollicitatieplicht heb voldaan. Dan kan ik april mooi gebruiken om mij mentaal en geestelijk ook voor te bereiden op de nieuwe baan.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 09 Mrt 2023 11:22

Re: Sollicitatietopic #3

Maar weet je inmiddels wel wat je wil? Want hetzelfde lijkt mij niets voor jou. Heb je een coach of iets?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Mrt 2023 13:02

Re: Sollicitatietopic #3

Wat fijn Chava! Klinkt heel hoopvol allemaal. Wat goed dat je er achteraan bent gegaan. Veel succes en fijne reis!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Mrt 2023 16:24

Re: Sollicitatietopic #3

Heb net het gesprek met de gemeente gehad.
Helaas ben ik een stuk minder enthousiast geworden over de functie: de vacaturetekst was een stuk aantrekkelijker dan wat ze over de functie vertelden in het gesprek.
Gesprek ging voor mijn gevoel dan ook niet heel lekker.
Volgende week hoor ik meer, maar ik geloof niet dat ik heel erg zal balen als ik het niet word.

En nu ga ik slapen, want het is bijna 22.30 uur voor mij en moet morgen bijtijds op.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Mrt 2023 19:32

Re: Sollicitatietopic #3

Ah jammer Chava! Maar toch goed dat je het gesprek had gehad, anders had je dit nooit geweten en misschien nog lang gebaald dat je niet was uitgenodigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Mrt 2023 21:07

Re: Sollicitatietopic #3

Het is nu een week geleden dat ik mijn sollicitatiegesprek had. Even voor de context: ik heb gesolliciteerd op functie docent onderzoeker op een Hogeschool met een open sollicitatie. Ik heb informeel gesprek gehad met teamleider die me heel graag wilde hebben en naar aanleiding van dat gesprek is het tot een echt online sollicitatiegesprek gekomen met 2 collega’s erbij. De teamleider gaf aan het ontzettend druk te hebben en begin deze week contact op te nemen. Maar het is nu woensdagavond voor jullie en ik heb niks gehoord nog. En ik begin ineens enorm te twijfelen, bij eerste gesprek wil ze me heel graag, maar de radiostilte geeft me een onzeker gevoel. Ik ga dan redenen verzinnen: druk, functie bestaat niet dus wie weet moeten ze wel heel wat organiseren met HR etc. Geen nieuws is goed nieuws? Als ze me niet wilden had ze dat allang in een e-mail kunnen zetten? Nou ja, twijfel dus. Wanneer kan ik het beste contact opnemen vinden jullie? En dan mailen of bellen? Wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. En mocht dit nou niks worden (en dan is het wel beetje persoonlijk, want dat betekent dat de collega’s me dus niks vinden), is het dan gek om binnen dezelfde Hogeschool bij andere opleiding te solliciteren? Dan loop ik de collega’s wellicht wel tegen het lijf, is dat gek? Ben normaal niet zo’n twijfelkont maar wachten is zeker niet mijn sterkste punt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Mrt 2023 21:10

Re: Sollicitatietopic #3

Ik zou denk ik morgen rond de lunch even bellen om zeggen dat je benieuwd bent of ze al iets weten.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 22 Mrt 2023 21:56

Re: Sollicitatietopic #3

Ik zou zeker contact opnemen. Vind het niet heel professioneel van die teamleider dat hij/zij niets heeft laten horen. Maar het kan heel druk zijn (slecht excuus, but still).
Mocht je het niet zijn geworden dan vind ik het helemaal niet vreemd om op een andere functie bij dezelfde Hogeschool te reageren. Misschien loop je ze niet tegen het lijf, misschien wel - maakt toch niet zoveel uit. Ik wijs geregeld mensen af voor functies en als ze ergens anders een beter passende plek vinden, vind ik dat fijn voor ze.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Mrt 2023 23:17

Re: Sollicitatietopic #3

Ik hoopte al dat jij zou reageren. Ja, raar hè?! We hadden supergoed contact dus het verbaast me echt wel even, vandaar de twijfel. Misschien vind ze het lastig aan te geven dat de collega’s het niet zien zitten terwijl zij zelf wel graag wilde. Ik bel morgen even! Dank ook Lot voor reageren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mrt 2023 01:24

Re: Sollicitatietopic #3

Misschien is ze het vergeten of is ze ziek. En je andere vraag: ik zou ook solliciteren op andere functies in hetzelfde bedrijf als die je aanspreken. Succes morgen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Mrt 2023 10:55

Re: Sollicitatietopic #3

Ok, op jullie aanraden gebeld! Ze is 3 dagen op ski vakantie haha. Anyway, ze waren super enthousiast. De reden dat ze me nog niet had gebeld was omdat er dus geen functie is nog en de tijden beetje onzeker zijn. Ze is dus aan het proberen me in te zetten op verschillende vakken, ook ergens extern als lector (?). Volgende week weet ze meer hoe ze het willen vormgeven etc. Dus het lijkt goed! Ze zei ook: als het slecht nieuws was had ik je allang gebeld en sorry, ik had je even op de hoogte moeten houden. Opluchting voor nu.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mrt 2023 12:15

Re: Sollicitatietopic #3

Wat fijn Marsy!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mrt 2023 14:00

Re: Sollicitatietopic #3

Wat goed en fijn dat ze een functie voor je willen creëren. Blijkbaar is je achtergrond en kennis zodanig dat je erg interessant bent. Ik ben benieuwd hoe ze dat zien qua lector, zoveel andere hogescholen met jou achtergrond en lectoren zijn er niet in de buurt.
08/2018
05/2021
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 24 Mrt 2023 15:35

Re: Sollicitatietopic #3

Wat fijn, Marsy!

Ik had gisteren een sollicitatiegesprek via Teams en vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen 🥳

Startdatum moet ik nog over overleggen, maar ik ben echt ontzettend blij.

Zo lief: de groep waarmee ik op reis ben leefde helemaal met me mee en de mensen met wie ik het meest optrek hadden een fles champagne geregeld ❤️
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Mrt 2023 16:15

Re: Sollicitatietopic #3

Gefeliciteerd Chava! Goed nieuws!
:heart: :heart: 2011
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mrt 2023 22:02

Re: Sollicitatietopic #3

Gefeliciteerd Chava. Bijzonder lijkt het mij om het op zo een manier te vieren.

Ik kreeg net een mailtje dat ze mij deze week gaan bellen vanwege mijn sollicitatie om staatsexamens af te nemen. De sollicitatie had ik al in oktober verstuurd en eigenlijk niet gedacht er nog niets op te horen. Eens kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Mrt 2023 22:04

Re: Sollicitatietopic #3

Bij de gemeente Chava of toch ergens anders? Wat voor functie?

Hier ook nieuws. Ik heb een aanbieding binnen en kan dus ergens beginnen. Wel op een traject waar veel files staan helaas, maar de organisatie lijkt mij wel prachtig.

Voor de rest ga ik nog wel in gesprek met bedrijven waar ik nog een gesprek bij heb staan. Ik vind namelijk op gesprek gaan altijd leerzaam en leuk. Sowieso met name leuk om de verschillende drijfveren van mensen en organisaties te horen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers