Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote afvaltopic

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 24 Mrt 2023 12:41

Re: Het grote afvaltopic

Haha Olivia, ik heb altijd gedacht dat jij heel klein was juist. Geen idee waarom. Maar je bent echt al veel afgevallen joh, knap zeg! Hopelijk is de groepsfitness wat voor je, wel lekker om dat te combineren met het zwemmen.

Max, fijn dat je weer mag sporten volgende week! Lekker wandelen is uiteraard ook goed voor je, zeker met dit lekkere weer, kind in de kinderwagen en aan de wandel, maar ik snap dat je ook net wat meer wil aan beweging.

Ik ben sinds vorige week ook weer aan het sporten. Heb al een tijd niet op de weegschaal gestaan en vind dat ook wel spannend, omdat ik daar heel erg aan vasthoud en ik daar heel veel van af laat hangen (wat ik wel en niet mag/kan eten bijvoorbeeld). Dus ik sport nu regelmatig, eet drie maaltijden per dag, neem af en toe tussendoor een koekje of stukje chocolade en hoop dat ik hierdoor lekkerder in m'n vel (letterlijk en figuurlijk haha) kom te zitten, zonder dat ik me dagelijks of wekelijks weeg.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Mrt 2023 20:14

Re: Het grote afvaltopic

Grappig Giselle! En je volgt me nog wel op insta. In mijn familie (ouders, broer, zusjes) ben ik wel de kleinste trouwens, dus ik voel me ook helemaal niet groot. Maar klein is wel het andere uiterste ;)

Wat goed dat je een eetritme probeert te krijgen. Dat is een goede basis om goed voor jezelf te zorgen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 24 Mrt 2023 20:33

Re: Het grote afvaltopic

Dat klinkt heel gezond en verstandig Giselle! Heel fijn om in een lekker ritme te kunnen komen/zitten.

Olivia ik ben 1m78 en voel me ook niet lang maar gemiddeld, terwijl anderen mij wel als lang zien. Grappig is dat! Ik kom ook uit een lange familie haha.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 27 Mrt 2023 09:55

Re: Het grote afvaltopic

Ik ben een halve kg kwijt! Ongeveer want m'n weegschaal schommelt een beetje, dus heb t gemiddelde genomen. Helaas mag ik toch nog niet beginnen met sporten. Ben door m'n rug gegaan zaterdag, dus loop erbij als een oude oma. Het blijft deze week nog even bij kleine oefeningen.

Hoe gaat t met de rest?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mrt 2023 10:50

Re: Het grote afvaltopic

Oh wat balen van je rug, dat is echt zo naar.

Geen idee hoe het hier gaat. Ik denk stabiel. Al is dat ook al een doel op zich. Ik heb op dit moment veel aan mijn hoofd en het is vooral overleven en lief zijn. Vanavond kan ik gelukkig weer even sporten om mijn hoofd leeg te maken. Ik probeer overdag wel voldoende eiwittten binnen te krijgen zodat ik niet zoveel honger heb en minder snel naar de suiker grijp.
2015 💙
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 31 Mrt 2023 08:15

Re: Het grote afvaltopic

Oh dat zijn de lastigste periodes om goed te blijven eten Minx. Ik grijp dan altijd snel naar zoet en makkelijk. Succes en ook sterkte in deze niet zo fijne periode.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 31 Mrt 2023 20:37

Re: Het grote afvaltopic

Ik zit inmiddels weer op -5 kg. Dat voelt toch wel lekker. Op naar de -10!

In de sportschool was het lekker dan verwacht, dus ik heb me aangemeld. Ik ga 1 a 2x p.w. lekker trainen om wat sterker te worden.

@minx: afvallen in moeilijke periodes is extra ingewikkeld. Toch kan het ook juist een houvast zijn. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 01 Apr 2023 14:19

Re: Het grote afvaltopic

Hier gaat 't ook ineens snel. Zit nu op -2kg en pas weer in m'n normale spijkerbroeken!
Weet niet hoe t komt dat ik ineens zoveel kwijt ben in 1 week. Ik dacht altijd dat 10% van je lichaams gewicht afvallen per week gezond was. Heb daarom m'n calorie inname iets verhoogd vanaf vandaag.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 01 Apr 2023 21:45

Re: Het grote afvaltopic

10% is wel erg veel, bedoel je niet 1%?

Hier sta ik al een week stil, ondanks veel bewegen, en lage inname van calorieën.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Apr 2023 17:30

Re: Het grote afvaltopic

Haha ja ik bedoel 1%. Slaap tekort, kan niet meer normaal nadenken. Heb laatst een broodje beyond burger gegeten en kwam er nadat ik t op had achter dat ik de beyond burger er niet op had gedaan. :sunny:
Verder gaat t allemaal prima.

Kan het zijn dat je te lang hetzelfde doet qua calorie inname en beweging? Soms helpt t om dan een weekje meer of minder te doen van beiden. Dan wordt t weer even wakker geschud.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 13 Apr 2023 16:01

Re: Het grote afvaltopic

Wellicht was het dat idd! Ik heb afgelopen weekend enorm veel gegeten.
Vandaag gewogen en ben 1kg lichter dan vorige week. Nu -6,2 afgevallen sinds 1 januari.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 13 Apr 2023 16:23

Re: Het grote afvaltopic

Oh wat fijn dat er weer beweging in zit!! Goed bezig!

Ik ben inmiddels alweer een tijdje aan het sporten. Gelukkig heeft het sporten nog geen enorme impact op m'n honger gevoel. Moet ook zeggen dat het post partum programma redelijk lafjes is, maar toch lekker om elke dag te bewegen. Ik ben deze week weer -0,5kg afgevallen. Gewoon prima dus!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Apr 2023 20:14

Re: Het grote afvaltopic

Hier gaat het ook prima. -6 kg sinds 2-2 en -18.2 sinds begin '21. Ik heb al een nieuwe broek gekocht in een maat kleiner en wat shirtjes in een maat kleiner.
<<

Tess_droom

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Mei 2023 16:07

Bericht 01 Mei 2023 20:15

Re: Het grote afvaltopic

Ik doe ook mee vanaf 1 mei.
Ik ben 1.73 en woog vanochtend 81,5 kilo.
Minstens 10 wil ik er kwijt maar liever zelfs 13.
.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Mei 2023 13:00

Re: Het grote afvaltopic

Succes Tess!!
Hier ging t heel goed, maar toen ging ik op vakantie (+0,7kg) en weer door m'n rug. Grrr... moet echt een stuk rustiger aan doen. Daar ben ik niet zo goed in.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 02 Mei 2023 19:34

Re: Het grote afvaltopic

Heb je wel een fijne vakantie gehad Max? En 0,7kg, dat kan er goed na 2 dagen weer helemaal af zijn.

Succes Tess! Heb je een idee hoe je het gaat aanpakken?

Hier is er weer een kg af. Nu -7kg sinds 1 januari. Dan vind ik dat het langzaam gaat, maar 7kg in 4 maanden is zo slecht nog niet. Het gewicht wat ik nu weeg, woog ik voor het laatst toen ik 15 was ofzo. Nog 2kg en dan stabiliseren.
Ik vind het vooral zo fijn dat ik mbt hardlopen een goede flow te pakken heb, ga standaard om de dag hardlopen. Verbeter onbewust mijn tijden en houd langere afstanden goed vol. Ik heb al heel vaak hardgelopen in het verleden, maar het voelde altijd als een verplichting en was blij als ik een smoes had om eronder uit te komen. Nu ga ik geregeld om 7.00 al, voor de kids naar school moeten.
<<

Tess_droom

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Mei 2023 16:07

Bericht 03 Mei 2023 09:49

Re: Het grote afvaltopic

Ik probeer weightwatchers weer op te pakken al ben ik daar geen mega fan van. Ik heb dit nog een aantal maanden dus maak er maar gebruik van. Moeilijk om binnen de punten te blijven want mijn lichaam blijft om eten vragen omdat ik de laatste tijd weer volop heb gegeten en gesnoept.
.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Mei 2023 13:57

Re: Het grote afvaltopic

Tess_droom schreef:Ik probeer weightwatchers weer op te pakken al ben ik daar geen mega fan van. Ik heb dit nog een aantal maanden dus maak er maar gebruik van. Moeilijk om binnen de punten te blijven want mijn lichaam blijft om eten vragen omdat ik de laatste tijd weer volop heb gegeten en gesnoept.


Mijn tip is om de eerste dagen veel zero's te eten. Ik heb echt veel druiven, blauwe bessen, wortels en tomaten gegeten die eerste week. Om maar geen honger te hebben. Dat heb ik helemaal afgebouwd. Er zijn dagen dat ik maar 3x eet (ontbijt, lunch, avondeten).

Ik doe ook aan WW. Het gaat niet snel, maar werkt voor mij wel. Veel succes!

Ik ben afgelopen week veel weggeweest en veel uit eten. Morgen weegdag, dat zie ik wel wat somber in ;) in elk geval zal ik niet afgevallen zijn. Ik wil deze maand graag weer onder de 80 kg komen. Dat is nog zo'n 2,5 a 3 kg. Dus dat wordt nog wel hard werken;) als het wat langer duurt is het natuurlijk ook prima, als het maar gaat.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 04 Mei 2023 14:49

Re: Het grote afvaltopic

0,7kg eraf in een paar dagen gaat bij mij helaas niet! Ik val gemiddeld 0,5kg af in een week. Ik wil er nog ongeveer 2 tot 3kg af. Kan langzaamaan sommige pre-pregnancy broeken weer aan.
Ik moet denk ik ook een nieuwe weegschaal kopen, want die geeft steeds enorm verschillende cijfers aan. Kan soms meerdere kg's verschillen in 1 minuut. Irritant, want ik vind een dalend gewicht heel motiverend werken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Mei 2023 21:38

Re: Het grote afvaltopic

Ik val ook ongeveer 0,5 kg per week af. Eigenlijk ideaal om het ook langdurig vast te houden! Of Eigenlijk kwijt te raken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Mei 2023 13:11

Re: Het grote afvaltopic

0,5 kilo per week zou ideaal moeten zijn! Dan komt het er ook minder snel weer aan.
Ik weeg sinds aug vorig jaar ineens 61/62 kilo in plaats van 58/59. Maar wat ik ook doe, er gebeurt niks. Afgelopen week op vakantie 3x per dag echt het dubbele gegeten van wat ik thuis eet, maar ik woog gewoon 61,5.
Ik snoep wel teveel hoor, daar moet ik echt mee stoppen. Maar ik denk dat ik gewoon te weinig eet, waardoor ik niet afval.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 06 Mei 2023 13:52

Re: Het grote afvaltopic

Yes ik kan weer in m'n lievelingsbroek! Moet de crop top nog even in de kast laten hangen want er zit nog wel een klein speklapje bij de rand, maar denk dat die over 2 weekjes ook wel weg is. Hij kan in elk geval weer met een blouse of een los shirtje.

Wat vreemd Alexis! Ik moet zeggen dat ik voor m'n gevoel ook immens lang heb gedaan om 2kg af te vallen. Ik weeg al sinds dat ik halverwege de 20 ben rond de 62kg. Na de zwangerschap zat ik op 67 en het duurde voor m'n gevoel echt een eewigheid om eindelijk de 64 in beeld te zien. Het enige wat werkt is consistent zijn.
Volgende week hoop ik de 63 te zien (zit nu op 64,3).
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Mei 2023 18:18

Re: Het grote afvaltopic

Ik vind het ook bizar langzaam gaan. Ik woog in februari 89.4 (volgens mij). Nu zit ik op 82.9. Ik moet nog zeker 8 kg afvallen.

Januari 2021 woog ik 101.5 kg. Dus langzaam, heel langzaam, ga ik de goede kant op.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 07 Mei 2023 09:51

Re: Het grote afvaltopic

Wow Olivia dan ben je echt al veel kwijt zeg!! Wat een doorzettingsvermogen moet je daarvoor hebben. Ik heb nog nooit meer dan 5kg af moeten vallen, lijkt me super moeilijk om gemotiveerd te blijven. Heel knap!

Als m’n broeken strak beginnen te zitten dan let ik 1 of 2 weken op m’n eten en dan ben ik weer op m’n normale gewicht. Zo hou ik t altijd “bij”.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Mei 2023 13:38

Re: Het grote afvaltopic

Max schreef:Wow Olivia dan ben je echt al veel kwijt zeg!! Wat een doorzettingsvermogen moet je daarvoor hebben. Ik heb nog nooit meer dan 5kg af moeten vallen, lijkt me super moeilijk om gemotiveerd te blijven. Heel knap!

Als m’n broeken strak beginnen te zitten dan let ik 1 of 2 weken op m’n eten en dan ben ik weer op m’n normale gewicht. Zo hou ik t altijd “bij”.


Ja, ik hoop ook dat dat voor mij zo gaat werken en dat het nooit meer zover komt. Ik at eigenlijk alles wat ik lekker vond (buiten heel gezonde maaltijden om). En ook nog eens 'stiekem' buiten zicht van de kinderen. Nu sport ik 4 a 5 x per week én let ik op mijn eten. Ik probeer wel zo normaal mogelijk te eten zodat ik het ook gewoon voor altijd kan volhouden/bijhouden en er heus eens een wijntje of iets lekkers kan.

Ik luister ook de podcast 'het geheim van slanke mensen'.

Ik wil eigenlijk graag ergens tussen de 73-75 kg wegen zodat ik die marge voor mijzelf heb om wat te schommelen.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers