Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschap beëindigen

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 24 Mrt 2023 09:48

Vriendschap beëindigen

Sinds een half jaar zijn mijn ex en ik uit elkaar. Hierbij hebben we uitgesproken vrienden te willen blijven en we hebben elkaar dan ook al een aantal keer weer gezien. De laatste tijd voel ik me echter minder prettig/comfortabel met deze vriendschap, door een aantal van zijn uitspraken.

Zo zou hij "jaloers zijn als je je verjaardag met anderen viert." en blijft ie er op hameren dat, gezien de dingen die wij tegen zijn gekomen in de relatie, het niet zou trekken als ik nu in een nieuwe relatie zou stappen. Daarnaast is er een plek waar we beide graag komen, maar hij wil er pertinent niet tegelijk zijn. (heeft hij niet zo duidelijk uitgesproken maar klonk er duidelijk in door.)

Nu heb ik sinds kort wel weer iemand beter leren kennen en hebben we wel een relatie gekregen. Die keuze maak ik immers nog altijd zelf.

Ergens denk ik dat ik me het fijnst zou voelen, hoeveel ik ook om hem geef, om het contact te beëindigen. We hebben nog een aantal concerten staan (2 in april, 1 in juni), maar zou het prima vinden alleen te gaan.

Ik weet alleen niet hoe ik het aan moet pakken. Als ik zeg dat ik een relatie heb, verbreekt hij hoogstwaarschijnlijk het contact, maar ergens voelt die manier niet fair. Ik weet dat het hem ook veel pijn zal doen. Over de uitspraken hebben we het eerder gehad, maar blijf me er toch niet prettig bij voelen. En nu appte hij vanochtend om in het weekend af te spreken, dus dat voelt eigenlijk wel als "het" moment.

Hoe zouden jullie het aanpakken? Ik kan het natuurlijk brengen zoals hierboven maar ben ook "bang" dat ie dan probeert het goed te praten/me over te halrn
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 24 Mrt 2023 10:29

Re: Vriendschap beëindigen

Ik zou aangeven dat je het contact wilt verbreken vanwege dit soort uitspraken. Hoe je het ook wendt of keert, het klinkt alsof je toch ruzie met hem gaat krijgen hierover. Dan kan het maar snel klaar en duidelijk zijn.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 24 Mrt 2023 10:59

Re: Vriendschap beëindigen

Ik zou het contact beëindigen. Dit kost je gewoon negatieve energie en dat zou niet moeten horen bij een (goede) vriendschap. Wat DT ook zegt, ik denk ook niet dat hij er überhaupt goed op zal reageren.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 27 Mrt 2023 10:29

Re: Vriendschap beëindigen

Ik zou het hem wel zeggen..als je het niet zegt en hij komt erachter,is hij waarschijnlijk boos en als je t wel zegt ook.
Dan maar beter gelijk zeggen..jullie zijn uit elkaar en je moet verder.
Sterkte..ik ben wel benieuwd wat je gaat doen.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 27 Mrt 2023 13:49

Re: Vriendschap beëindigen

We zouden dit weekend afspreken, maar na vrijdag was ik redelijk energieloos. Zaterdag niet gelukt, maar gisteren wel. Aan de telefoon kregen we al ruzie, omdat hij vond dat ik eerder had moeten laten weten of het die dag wel zou lukken. Toen zei hij uit irritatie dat ie op deze manier het contact zou verbreken, daardoor heb ik het eruit gefloept dat ik dat toch al wilde.

In de middag gewandeld. Dat gesprek ging in het begin heel goed, ondanks dat hij zich erg voor het blok gezet voelde omdat ik het niet had besproken. Daarbij ook m'n nieuwe relatie benoemd. Daarna liep het vanuit hem weer uit op verwijten en ruzie. En zag ook hij wel dat we samen in dit patroon vast zouden blijven zitten. Uiteindelijk alsnog wel prettig afgesloten. Allebei ook emoties toegelaten, want ondanks alles doet het wel pijn.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Apr 2023 10:49

Re: Vriendschap beëindigen

Soms is de beste oplossing ook gewoon niet de makkelijkste en nog steeds pijnlijk. Sterkte. En fijn lijkt het me wel dat de knoop nu doorgehakt is. Je hoeft er niet meer tegenaan te hikken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers