Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mrt 2023 13:55

Kinderfeestje

Mijn dochter geeft voor het eerst een kinderfeestje. De kindjes komen om 14 uur, dan pakken we de cadeautjes uit en dan rijden we ergens heen. Ze krijgen daar ranja en cake en hebben een knutselactiviteit. Dan weer naar huis om frietjes te eten. Wat moet ik nou zelf nog in huis halen? Zou ik voor dat half uurtje vooraf taart of snoep ofzo moeten inslaan? En geven jullie na het feestje een snoepzak mee? Zo ging dat vroeger, maar ik weet niet wat nu gebruikelijk is.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Mrt 2023 14:06

Re: Kinderfeestje

Ik haal verschillende pakjes drinken in huis en zet wat lekkers op tafel zoals donuts of soesjes, snoepjes, lekker iets feestelijks in ieder geval maar ook niet te veel. Taart zou ik niet doen. Mijn dochter maakt voor het einde van haar feestje altijd een klein kadotasje voor haar vriendinnetjes of deelt nog iets uit zoals een poppit ofzo (gewoon een klein speeltje of iets lekkers dus) en een kaartje erbij die ze zelf maakt "bedankt dat je er was". Ik zit ook alweer rond te kijken voor het kinderfeestje dit jaar. Ik heb het altijd graag op tijd geregeld.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 21 Mrt 2023 14:08

Re: Kinderfeestje

Als ze op de locatie al cake krijgen zou ik thuis niets doen qua taart of cake.

Na een feestje krijgen ze hier meestal een zakje maar niet altijd met (alleen) snoep. Je kunt zelf kiezen (met je dochter?) wat je in de zakjes wil doen. Mijn dochter viert ook haar eerste feestje binnenkort en in de zakjes die zij op het eind uitdeelt zit: Een dress me up stickerboekje, een gum in de vorm van een lippenstift en een suikervrije lolly.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2023 14:11

Re: Kinderfeestje

Als ze daar al limonade en cake krijgen, zou ik in dat ene half uurtje dat je thuis bent niet ook nog limo en wat lekkers geven. Zeker niet als je daarna gaat rijden. Je weet maar nooit wie er wagenziek blijkt. En zorgt alleen maar voor extra plasbeurten enzo haha.

Ik zou gewoon de cadeautjes thuis uitpakken en that's it. Of vragen of je half uurtje eerder terecht kan op de locatie en daar de cadeautjes doet, dan kan iedereen op eigen gelegenheid daarheen.

Ik zou wel zorgen dat er voor bij de frietjes drinken is. Snoepzakjes worden volgens mij nog wel gedaan, of iig iets van een zakje met wat leuks en lekkers. Ik zou zelf daarin de hoeveelheid plastic troep proberen te vermijden. Vorig jaar kregen ze bij zoon z'n feestje allemaal een folieballon cadeau (had met de speurtocht te maken) maar geen zakjes vol plastic kleinigheidjes waar niks mee gedaan wordt (nou is dat ook discutabel over de ballon hoor, dat realiseer ik me).


Onze zoon geeft dit jaar een feestje buitenshuis en alles wordt op die locatie geregeld, dus de ouders brengen en halen de kinderen daar. Zij regelen de limo, cake en hetgene wat ze knutselen mogen ze mee naar huis als bedankje. Ik vind het ideaal (denk ik).
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Mrt 2023 14:41

Re: Kinderfeestje

Wat ongezellig zeg. Komen de kindjes bij de jarige thuis met kadootjes uitpakken enzo en staat er niks lekkers op tafel. Hier hoort dat er wel echt bij hoor haha. Ik zou wel iets kleins doen in dit geval. Maar wat Marin zegt is eigenlijk nog een handiger idee om daar de kadootjes te doen.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 21 Mrt 2023 14:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2023 14:42

Re: Kinderfeestje

Ik zou voor alleen cadeautjes uitpakken alleen drinken in huis halen en voor de patat ook. En sauzen voor bij de patat.

Dochter heeft geen snoepzakje meegegeven, wel het fotolijstje die ze geknutseld hebben met foto er in van alle meiden die er waren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2023 14:55

Re: Kinderfeestje

DronkenTaart schreef:Wat ongezellig zeg. Komen de kindjes bij de jarige thuis met kadootjes uitpakken enzo en staat er niks lekkers op tafel. Hier hoort dat er wel echt bij hoor haha. Ik zou wel iets kleins doen in dit geval. Maar wat Marin zegt is eigenlijk nog een handiger idee om daar de kadootjes te doen.


Ja als het echt om een half uurtje gaat waarin ze alleen de cadeautjes uitpakken zou ik dat dus niet doen.

In alle eerlijkheid zou ik anders heel graag juist de ouders even ontvangen met een kopje koffie en wat lekkers (in ons geval paaseitjes waarschijnlijk gezien het seizoen) en dan mogen de kinderen dat ook best. Maar ik zou niet ook een hele snoep en drink sessie doen, als ze daarna dat toch ook weer krijgen op locatie. Dan zou ik of of doen.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 21 Mrt 2023 15:13

Re: Kinderfeestje

Ik zou ook niks aanbieden voor dat eerste half uurtje. Voordat iedereen binnen is, zit en de cadeautjes zijn uitgepakt is t half uur alweer om. Ze krijgen meer dan voldoende met cake, ranja en daarna nog frietjes en wat te drinken.

Dat het gezellig is om iets op tafel te hebben staan bij binnenkomst is een aangeleerde gedachte. Dat denken kinderen (nog) niet.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mrt 2023 15:25

Re: Kinderfeestje

Met het feestje van mijn dochter hadden we ook een half uurtje voor de cadeautjes. Ik heb toen drinken en een soort borrelplank op tafel gezet met allerlei lekkers waar iedereen iets van kon pakken tijdens het cadeautjes uitpakken.

Afbeelding

Ze had dit keer wel een kleinigheidje maar dat is niet iets wat we elk jaar doen. Tis maar net of ik wat leuks vindt of bedenk. Het is ook niet iets wat mijn kinderen van elk feestje verwachten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 21 Mrt 2023 15:30

Re: Kinderfeestje

Ik zou dus wel voor dat eerste half uurtje wat lekkers neerzette, sowieso drinken. Gewoon een kan siroop of pakjes drinken. Hier vinden ze zon tap waar ze zelf siroop uit kunnen halen altijd fantastisch, feestelijke bekers erbij. En dan iets van een snoepje oid neerzetten op tafel. Hoeft natuurlijk niet heel groot te zijn, maar helemaal niks is ook weer zo weinig.

Voor bij de patat idd de sauzen halen en ook weer drinken.
(Nog een ideetje, ik heb hier een x een groot plastic kleed op tafel gelegd en zo de patat en saus rechtstreeks op het kleed gedaan, was een dikke hit)

Wij doen altijd wel een snoepzakje oid mee naar huis, vorig jaar was het trouwens een badspeeltje van een flamingo, gewoon bij de action vandaan.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 21 Mrt 2023 15:30

Re: Kinderfeestje

Leuk die schaal zo Ohlala!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mrt 2023 15:33

Re: Kinderfeestje

Phileine1244 schreef:Leuk die schaal zo Ohlala!


Dank je! :)
M'n dochter vond dit zo leuk om te doen. Ze kon zelf alles uitzoeken wat ze er op wilde hebben. En het scheelt een hoop troep en geklieder :thumbup:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mrt 2023 15:41

Re: Kinderfeestje

Wat een goeie om een kleed op tafel te leggen en daar alles op te gooien! Dochter wil graag feestbordjes uitkiezen, maar dan kunnen ze daar zelf gewoon hun frietjes en snacks op leggen. Heb je ook geen zakken of schalen op tafel staan.

En ik ga denk ik ook voor zo’n snoepschaal op tafel, ziet er leuk uit! Zo’n tap om drinken te tappen hebben ze meestal wel bij Hema toch? Ga ik die ook nog even een halen.

Dank allemaal! We kunnen niet eerder op de locatie terecht, maar dat vind ik ook wel prima. Dan liggen de cadeautjes iig thuis, vergeten we ook niks.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Mrt 2023 22:57

Re: Kinderfeestje

Wat een leuke schaal zeg, die ga ik ook in gedachten houden! En inderdaad, ik zou het ook niet te gek maken omdat er al genoeg lekkers gaat komen maar het is toch een feestelijk begin en hoort ook wel een beetje bij een kinderfeestje vind ik :P.

Die sauzen rechtstreeks op tafel klinkt altijd zo grappig. Wij noemen dat hier patattafel. Alles ligt dan gewoon op de tafel dus er zijn geen borden en er is geen bestek. Het lijkt me alleen zo'n bende dat ik het tot nu toe niet heb gedaan haha. Dit jaar zit er bij haar kinderfeestje ook het zelf maken, bakken en natuurlijk eten van ieder een eigen pizza dus hoef me over niets zorgen te maken (behalve het betalen :laughcry:)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2023 23:33

Re: Kinderfeestje

Wij hebben dat laatst op vakantie gedaan, alu folie om de tafel gespannen en alles op tafel. Wel ieder een eigen bordje. De kinderen eten geen saus dus 't was alsnog een best nette bedoeling. Viel beetje tegen eerlijk gezegd haha. 😅
Let's discover the world together.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 22 Mrt 2023 19:30

Re: Kinderfeestje

Inderdaad geen bestek en bordjes, gewoon hun eigen sausjes ook zo op het kleed en eten maar! Ik had gewoon zo'n goedkoop wegwerp kleed bij de feestartikelen van de Action vandaan. Toen ze klaar waren de punten naar binnen gevouwen en zo alles de kliko in. Minder rommel als alle afwas haha!

Die tap heb ik volgens mij ook een x bij de action gekocht, maar Hema en Xenos enzo hebben ze vast ook!
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 22 Mrt 2023 19:31

Re: Kinderfeestje

DronkenTaart schreef:Wat een leuke schaal zeg, die ga ik ook in gedachten houden! En inderdaad, ik zou het ook niet te gek maken omdat er al genoeg lekkers gaat komen maar het is toch een feestelijk begin en hoort ook wel een beetje bij een kinderfeestje vind ik :P.

Die sauzen rechtstreeks op tafel klinkt altijd zo grappig. Wij noemen dat hier patattafel. Alles ligt dan gewoon op de tafel dus er zijn geen borden en er is geen bestek. Het lijkt me alleen zo'n bende dat ik het tot nu toe niet heb gedaan haha. Dit jaar zit er bij haar kinderfeestje ook het zelf maken, bakken en natuurlijk eten van ieder een eigen pizza dus hoef me over niets zorgen te maken (behalve het betalen :laughcry:)


Ga je naar Happy Italy toevallig?
Dat is voor dit jaar ook de planning bij ons
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Apr 2023 10:51

Re: Kinderfeestje

Nee, geen Happy Italy hoor. Ze gaan ook nog andere activiteiten doen. Het is een heel arrangement. Ze kijkt er al zo'n 9 maanden naar uit :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Apr 2023 12:02

Re: Kinderfeestje

Wij hebben vandaag een feestje. Niks in huis gehaald, we rijden direct naar het trampolinepark. We brengen de kinderen thuis en geven dan een cadeautas mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Apr 2023 13:22

Re: Kinderfeestje

Zoon wil perse met zijn feestje naar monkeytown. Of naar het maisdoolhof, maar die is nog gesloten. Nouja prima, ik vind het lekker makkelijk. Op een woensdag meteen uit school die kant op en als het afgelopen is de kindjes weer thuis afzetten.
10.04.17
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Apr 2023 16:59

Re: Kinderfeestje

Zoiets doen wij ook.
Even thuis poffertjes eten. Cadeautjes uitpakken en door naar Ballorig 😂
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 01 Apr 2023 17:43

Re: Kinderfeestje

Ik ben blij dat het nog even duurt 😅 vorige feestje van de oudste hebben we bij monkeytown gedaan. Dat wilde ze zelf graag en wij vonden het makkelijk. Aantal kindjes vond ik lastig, ze is echt nog zo'n allemansvriendje, speelt met iedereen en had het jaar voor haar verjaardag 12 feestjes gehad 🙈 wij hebben wel gevraagd of ouders hun kinderen zelf naar monkeytown konden brengen, je moet al twee auto's hebben om überhaupt wat kinderen mee te kunnen nemen, dus dat was hier gewoon geen optie.
december 2016
juli 2019
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Apr 2023 19:55

Re: Kinderfeestje

Ik had er voor gekozen om fruit spiesjes te maken. Dochter foto’s van pinterest laten zien en ze was helemaal enthousiast. Na school vroeg ze meteen: heb je fruit gehaald mama? Gaan we spiesjes maken?
We hebben spieren gemaakt met een aardbei, stuk kiwi, banaan, ananas en druiven. Zag er heel leuk uit op een schaal en de kinderen waren dolenthousiast. Allemaal 2 of 3 op. Ze lustten wel op 1 na geen ananas.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 04 Apr 2023 07:54

Re: Kinderfeestje

Oh dat ziet er vast ook heel kleurrijk uit die fruitspiesjes!

En Monkeytown/ Ballorig is ook ideaal hoor voor een kinderfeestje. Kids rennen rond en vermaken zich wel. Al is mijn dochter jarig in een periode dat het vaak wel erg warm is op die plekken dus ik nam dan vaak hemdjes mee voor de kinderen die met lange mouwen aankwamen daar om te voorkomen dat ze daar weg gingen smelten :haha:. Ik heb het kinderfeestje van mijn dochter van het weekend geboekt. Volgens de boekingstool zaten ze vol dus ik schrok me rot want mijn dochter heeft het er al zo'n 9 maanden over :palm:. Maar ik ben zo vroeg dus snapte het gewoon niet. Op goed geluk heb ik toen via FB een bericht gestuurd met de vraag of ik kon reserveren en dat was geen probleem. Ik denk dat de maand dat ik wilde boeken er gewoon nog niet instond bij hun.

Ik ga eens rondkijken hoe mijn dochter die schaal wil maken. Die tompousjes en donuts is ze in ieder geval enthousiast over haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Apr 2023 13:59

Re: Kinderfeestje

Een kinderfeestje bij Jumping Jack deed het bij ons altijd ook wel goed.
In groep 3 zijn mijn beide jongens naar een survival organisatie gegaan. Dat was ook een hit. Dit jaar gaat mijn zoon die 9 wordt waarschijnlijk weer. Nu de kinderen ouder zijn mogen ze meer dingen doe daar.
Een outdoor lasergame viel ook bij veel in de smaak. Ondanks de regen. Maar dat is wel vanaf 8 jaar.

Zwembadfeestje heeft de oudste eens gehad. Hadden we een zwembad afgehuurd voor 2 uurtjes. Playlist gemaakt en zelf drinken en lekkers meegenomen. Was ook een hit!

Mijn oudste die 11 werd heeft dit jaar samen met een vriendje zijn feestje gevierd en die zijn gaan Snowboarden. Dat was ook heel leuk!

Hoe ouder hoe beter alles wordt 😁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers