Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amandelen verwijderen als volwassene

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Mrt 2023 09:05

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hier zeiden ze juist die korstjes niet te willen beschadigen door hard eten want dan is er kans op nabloedingen. Vanmorgen Trixie op, dat is fijn, koud en glibberig maar niet plakkerig. Gisteren ook wat bouillon en sojavla op. Ging ook wel maar bouillon is erg zout op de keel (dus flink aangelengd met water) en vla moet je wel even wat water bij drinken. Hier gaat het wel. Vannacht elke 2u wekker gezet om een slokje te drinken en lig omhoog in bed. Vriend slaapt even ergens anders zodat ik hem niet steeds stoor. Wissel vaak de ijskraag. Ik ben zeker niet fit (ook door weinige energie omdat je niet goed kan eten) maar tot nu toe nog minder pijn gehad dan met abces.

Jij gaat alweer week 2 in, lees veel dat je je na 14 dagen echt een stuk beter voelt. Ik hoop het voor je 🍀.

Mooi trouwens om weer even van dichterbij te zien hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat. Mooie functies en aardige mensen. Ze doen echt goed werk.

Vraag me wel nog steeds af hoe je er dan bij ligt tijdens zo’n operatie. Leggen ze een doek over je hoofd en hals en gebruiken ze een klem voor je mond? Mijn mondhoeken zijn wel wat gescheurd. Er waren ook echt veel mensen aanwezig. En daarna tillen zij je weer op je bed. Hoe doen ze dat dan met erg zware mensen? En zouden ze ook over je praten tijdens de operatie 😅. Mijn hersenspinsels haha.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Mrt 2023 20:02

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja zo gek he. En ik vind het beide logisch klinken eigenlijk haha.
Fijn dat je wat hebt kunnen eten. Hoe gaat het nu met je?
De ijskraag gebruik ik nog steeds veel, vind het zo fijn tegen die dikke keel en zere kaak en oor aan.
Hier merk ik dat de linkerkant veel sneller geneest dan rechts. Bijna geen pijn en zwelling meer daar en ook aan die kant amper last van mijn kaak en oor. Maar de rechterkant blijft drama.
Als dat na het weekend nog zo is moet ik weer bellen.
Ik word er echt gestoord van want eten lukt gewoon amper. Want ook het slikken zorgt voor zo'n zwelling van mijn tong en dan dus pijn in mijn kaak en oor dat ik er van ellende mee stop. En ik heb echt wel honger na 1,5 week amper wat binnen krijgen. Je wordt er ook zo slapjes van.

Of je tijdens de operatie een doek over je hoofd krijgt weet ik niet, maar wel een mondklem las ik in mijn OK verslag.
Ja er zijn daar veel mensen inderdaad. Ik weeg ook niet echt weinig maar dat was geen probleem zeiden ze met terug op het bed tillen. Haha ben ook wel benieuwd of ze over je praten dan ja.
Ik weet nog toen ze me aan het hechten waren na mijn keizersnede, ik half in slaap viel en ze toen inderdaad wel gezellig aan het kletsen waren. Dat kreeg ik wel half mee haha.
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mrt 2023 20:50

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hè wat balen! Zeker dat je nog niet echt kan eten. Ik hoop dat het nog bijtrekt maar zou het zeker even goed in de gaten houden! Als het zo pijnlijk blijft gewoon nog eens bellen hoor, ook voor het weekend.

Hoe het hier gaat? Aan de ene kant valt het me nog een beetje mee omdat abces pijn heel gemeen was. Maar ik had wel trek vandaag dus ben wat gaan uitproberen maar dat was niet echt een succes. Een mini hap brood op en een gekookt eitje vanavond (zonder eigeel). Bij het brood eten begon mijn tong heel erg vervelend te tintelen/prikken en deed pijn aan de wond. Ei leek soepel te gaan maar achteraf zo’n pijn en hoesten. Bah. Kreeg echt een brandende pijn. Houd het dus maar weer even bij vla en jello. Mijn zus heeft wat drinkvoeding voor me besteld zodat ik toch wat calorieën binnen krijg maar dat is ook niet ideaal. Eigenlijk niks dus 😀.

Hier is trouwens mijn linkerkant veel pijnlijker maar daar zat ook het abces dus een extra wond daar. Verder heb ik het idee dat er niet echt ruw gewerkt is, mijn keel was gisteren wat op gezet maar koelen hielp wel. Mijn tong voelt ook niet echt heel dik alleen heb nu dus wel erg last van dat tintelen. Alsof ze de smaakpapillen hebben gekneusd of zo. Is dat herkenbaar? Ik heb allemaal dingen besteld die ik hoop te kunnen eten over een paar dagen (pannenkoeken en gerookte zalm) maar heb er nu even een hard hoofd in. Misschien wil ik te snel 😅.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Mrt 2023 17:23

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hebben/hadden jullie ook last van je tong? Zit ook helemaal witte aanslag op.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Mrt 2023 23:00

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja dat had ik ook, dat begin nu gelukkig echt wel minder te worden.
De pijn in mijn tong en daardoor kaak en oren vond ik oprecht erger dan de keelpijn. Tintelende smaakpapillen herken ik dan weer niet.

Vrijdag dacht ik dat het wat beter ging en zaterdag had ik weer zoveel pijn dat ik van frustratie in huilen uit ben gebarsten. En vandaag ging het gelukkig weer wat beter. Ik begin alleen enorm verkouden te worden het hoesten en niezen doet erg pijn.

Ik krijg nu gelukkig wel iets meer voedsel binnen dus hopelijk voel ik me snel minder slapjes. Ben 6kg afgevallen dus dat is dan wel weer een voordeel😅

Ik hoop dat ik me deze week weer goed genoeg voel om te gaan werken, deze week zou ik donderdag, vrijdag en zaterdag moeten. Misschien wat kortere dagen en wat meer achter de schermen zodat ik niet constant hoef te praten..
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Mrt 2023 00:34

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Oh wat vervelend! Jij houdt me wel lekker realistisch. Ik denk dat een breekpunt ook wel normaal is, ik hoop nu stiekem ook op snelle verbetering maar denk dat ik mijn verwachtingen ook even moet gaan temperen. Het is ook maar wachten tot het beter wordt. Meer kun je niet doen. Vervelend dat hoesten en niezen, ik moet ook weleens hoesten door slijm en dat is niet fijn idd.

Ik was hier bang voor “dag 5” maar daar gebeurde dus helemaal niks spannend. Vanmorgen ook best oké dus dacht ga toch eens wat eten, een zacht pannenkoekje. Helemaal happy dat het lukte zonder veel pijn. Ik was bijna in de gloria. In de middag nog één op maar toen ging het dus minder goed, kreeg meer pijn, en eigenlijk was het gewoon vies want heb nu ineens een heel vieze smaak in mijn mond. Twijfel nu dus weer om het eten van stukjes te staken want telkens als ik dat doe krijg ik extra pijn. Ik was er ook helemaal misselijk van, alsof mijn lichaam “gewoon” eten niet meer snapt. Ik ben benieuwd naar morgen, tot nu toe nog weinig druk op oren. Het is allemaal niet leuk en het houdt je bezig maar is ook wel weer te doen qua pijn tot nu toe. Zet nog steeds wekker in de nacht om te drinken om de zoveel uur (en pijnstilling). Ik ben vandaag wat meer naar beneden geweest maar neem echt nog veel rust en heb geen zorg of huishoudelijke taken.

Ik heb weer even in mijn keel gekeken maar het ziet er echt heftig uit hoor. Wit aangeslagen en ook nog bloederig. En dan die beslagen tong, ik twijfel of het Candida is, ik vind het maar vies en je voelt het constant. Ga morgen toch even bellen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Mrt 2023 08:16

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Dat vond ik ook zo lastig inderdaad, eerst lukt het om iets te eten en ben je blij dat je wat hebt gevonden. En de volgende keer krijg je jet of niet weg of je hebt er zoveel pijn van dat je het maar gewoon niet meer eet.
Ik kreeg op een gegeven moment trouwens wel wat ontbijtkoek weg, dat lost een beetje op in je mond zeg maar. Over een plakje deed ik minstens een uur ofzo, maar toch.

Ik heb 1 keer in m'n keel gekeken en daar werd in helemaal beroerd van haha. Terwijl ik het al eens bij mijn vriend en zoon had gezien en dat vond ik toen minder erg. Nu zijn bij mij alle zichtbare korsten weg trouwens, ik durfde weer te kijken nadat mijn vriend zei dat het er nu goed uit zag. Mijn huig is nog wel erg dik en de rest ook, maar het ziet er wel gewoon rustig uit zeg maar.

Ik zou dan zeker even bellen ja, dan weet je het tenminste zeker. Sterkte!
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Mrt 2023 17:05

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik heb er iets voor gekregen. Arts benoemde nog eens dat ik tijdens operatie groot abces had dus dat kan de hersteltijd ook wel iets langer maken.

Hoe is het vandaag Saga? Ik wacht nog steeds op de dag dat jij zegt dat je geen pijnstillers meer hebt en weer goed kan eten haha.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Mrt 2023 18:20

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hopelijk helpt dat snel, want het lijkt me erg vervelend zitten. En hopelijk valt het langere herstel ook mee.

Vandaag ging het best redelijk gelukkig. Ik slik ondertussen alleen nog maar paracetamol trouwens en hoop dat ik er snel mee kan stoppen. In het verleden heb ik last gehad van medicatie afhankelijke hoofdpijn dus ik vind het nu wel lastig om zo lang wat te moeten slikken.
Het eten ging vandaag best redelijk gelukkig. Ik merk wel dat het minder uitmaakt wat ik eet nu, het is niet meer dat iets met tomaat bijvoorbeeld prikt in mijn keel. Dus het genezen zal wel goed gaan.
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Mrt 2023 00:52

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Nou wat een drama zeg. Ik lag straks al lekker te slapen toen ik wat in mijn keel voelde stromen. Ik werd er maar half wakker van en slikte het steeds weg, tot het tot me doordrong dat het bloed was. Heb ik door het vele hoesten dus een nabloeding. Ik heb echt veel bloed nog uitgespuugd, ik had nog een emmertje naast mijn bed staan gelukkig.
We hebben de huisartsenpost gebeld en daar was het enorm druk, het duurde haast 20 minuten voordat ik iemand te spreken kreeg. Toen was het bloeden grotendeels wel gestopt. Daarom hoef ik nu gelukkig niet langs te komen, maar mocht het weer gaan bloeden moeten we meteen die kant op en hoeven we ook niet eerst weer te bellen omdat het dus zo druk is en dat te lang duurt. We wonen ook ongeveer een half uur bij het ziekenhuis vandaan, dus dan zou het allemaal te lang duren.
Morgen maar langs de huisarts om te vragen of ze iets tegen het hoesten hebben, ik durf nu geen hoestdrank te nemen. En ik hoest sowieso altijd al best veel ivm veel slijm in mijn keel.

Wat een gezeur dit zeg, ik dacht dat het eindelijk de goede kant op ging.
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Mrt 2023 00:56

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ahh nee!!! Wat vervelend en schrikken! Had je iets van ijs genomen om het bloeden te stoppen? Dat schijnt te helpen. Ik hoop voor je dat het hierbij blijft en je nu wel rustig kunt slapen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Mrt 2023 01:23

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja ik kreeg inderdaad het advies om een ijsje te eten dus dat heb ik maar gedaan. En nu probeer ik een beetje overeind zittend in slaap te vallen maar dat is lastig 😏
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Mrt 2023 01:48

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja, ijsklontje/ijsje eten en ijskraag om. Ik lig ook wakker.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Mrt 2023 10:21

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Hoe gaat het nu?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Mrt 2023 10:32

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Uiteindelijk heb ik nog best redelijk kunnen slapen. Nu wel weer meer pijn, waar de bloeding zat. Over een uurtje moet ik even langs de huisarts om het te laten checken en hopelijk hebben ze iets tegen het hoesten.

Hoe gaat het met jou?
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Mrt 2023 10:42

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja, dat is irritant, dat is dan opnieuw open. Moet je niet even langs de kno omdat je daar nog onder behandeling bent? Fijn dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Echt stom joh! Denk je er bijna te zijn..

Hier gaat het wel, gisteren een best oké dag en een roereitje gegeten, vanmorgen werd ik weer wakker met vervelende pijn en die vieze smaak. En dan nog die extra infectie. Begin het gewoon een beetje beu te raken. Maar geduld geduld.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Mrt 2023 16:31

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Die smaak ik zo naar he! Ik las dat die smaak bij sommige mensen best lang kan blijven, maar ik ben er gelukkig weer vanaf.
Geduld hebben is zo lastig hiermee vind ik. Dat valt me echt tegen!

Nee in de de ontslagpapieren stond ook dat mocht er binnen een week na ontslag iets zijn, je contact op moet nemen met het ziekenhuis en daarna met je huisarts of huisartsenpost.

Huisarts kon niets voor me doen helaas. Mocht ik over 6 weken nog steeds zo hoesten dan mag ik terug komen.
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Mrt 2023 20:35

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Oh wat vervelend, kan je zelf niet wat dingetjes kopen bij de drogist?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Mrt 2023 08:04

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik ga zo maar langs de imker die hier vlakbij zit, voor dit https://www.honingonline.nl/product/kee ... eelsiroop/

Afgelopen nacht weer een bloeding gehad..
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Mrt 2023 13:12

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Balen! Door het hoesten! En weer zelfde plek denk je? Was het weer veel of kreeg je het snel gestopt?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Mrt 2023 13:21

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik heb toch maar naar het ziekenhuis gebeld en werd kort daarna door een KNO arts die spoeddienst had teruggebeld.
Waarschijnlijk zit er een ontsteking, ik mocht kiezen van de arts of ze dat onder narcose weer gaan bekijken of dat we eerst een antibiotica kuurtje proberen. Zelf durfde hij dat laatste aan dus daar heb ik voor gekozen, ik zit echt niet op nog een operatie te wachten.

Dat spul van de imker leek hem een hele goede om uit te proberen dus die heb ik gehaald.
Wat een gezeik allemaal zeg. Want verder voel ik mij juist wat beter en ook het eten gaat steeds beter.
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Mrt 2023 13:22

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Lot schreef:Balen! Door het hoesten! En weer zelfde plek denk je? Was het weer veel of kreeg je het snel gestopt?


Ja ook weer aan de rechterkant. Het was weer behoorlijk wat, duurde ongeveer 20 minuten.
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Mrt 2023 15:03

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Nou echt heel vervelend! Ik heb ook antibiotica gebruikt en misschien heeft dat ook wel wat geholpen bij de genezing (weet ik niet hoor). Misschien verklaart dat ook jouw heftige kauw en kaakpijn? Zat dat ook aan die kant?

Ik hoop met je mee dat dit helpt!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Mrt 2023 19:23

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ja dat klopt, is allemaal dezelfde kant. Dat verklaart alles. Maar aangezien ik geen koorts of verhoging heb, had ik niet verwacht dat het ontstoken zou zijn.

Hoe gaat het vandaag met jou?
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Mrt 2023 20:22

Re: Amandelen verwijderen als volwassene

Ik heb toch nog wel pijn, kan nu omelet eten en zachte pannenkoek. Verder nog vloeibaar. Verder ook nog wat klachten van al m’n antibioticakuren (buikpijn en infectie in mijn mond). Ik heb vandaag wel de kinderen in bed gelegd maar goed/lang praten blijft lastig. Dus voorlezen kan ik niet en alles 3x herhalen ook niet, of ja wil ik niet. Kinderen zijn al bijna 2 weken heel de week weg en missen mij ook wel dus einde middag ook echt even met ze gespeeld beneden, ze werden er helemaal rustig van. Met avond eten ook erbij gezeten en spinaziestamp gegeten maar dan praten en eten lukt gewoon allemaal niet. Ik moest er van hoesten, voelt alsof er dan iets in mijn keel blijft hangen. Hoesten doet weer veel pijn. Echt irritant allemaal! Lig ook nog wel op bed, ben niet meer buiten geweest sinds operatie en nog niet aangekleed dus ben eigenlijk nog wel echt ziek, maar toch een ietsiepietsie beter. Ik vind het maar gek allemaal.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers